Page 4 of 5

Re: Pyöränmutterit

Posted: 01. Mar 2015 14:25
by Ren
Eihän noissa muuta erikoista oo ku ulkonäkö ja hinta.

Re: Pyöränmutterit

Posted: 01. Mar 2015 16:48
by Mystic
^ Plus että sen keveyden lisäksi ovat oikeasti kestävät/laadukkaat, eli ei tarvi niinkään pelätä rikkoontumista saati kiillon/merkkien häviävän käytössä. Tuo "kelluva kaulus" saati mutterin perään kiinnitettävä "hattu" eivät ole enää mikään erikoisuus näissä; löytyy samat replicoiltakin.

Re: Pyöränmutterit

Posted: 02. Mar 2015 09:27
by JayJay
Itse ostin tietoisesti teräksiset replicat, jotka eivät olleet edes halvimmasta päästä, mutta en kyllä suosittele muille. Muttereissa ei sinänsä ole mitään vikaa, vaikuttavat ihan ok:lta, vaikka ulkopinta on aika vaihtelevaa laatua. Mukana tulevat avaimet ovat ihan tinaa. Capin avain on tehty jostain pehmeästä muovista, joka kesti kääntää capit kiinni uutena ja ensimmäisen avauskerran jälkeen oli kulmat pyöreenä. Sama juttu itse muttereiden avaimen kanssa. Kulmat alkoi pyöristymään jo kolmannen vääntö kerran jälkeen(kiristys, avaus, kiristys) ja nyt avain jumittuu mutteriin kiinni. Nämäkin kiristykset tuli tehtyä ihan käsin ilman hampaiden puremista eli ei jatkoon!

Saako noita(formulat tai jotkut muut hyvät) edes aitona Euroopasta? Tuntuu, että liian monessa paikassa myydään feikkikamaa normaaliin hintaan.

Re: Pyöränmutterit

Posted: 02. Mar 2015 10:14
by nosliw_
Niinno, noi kiinalaiset feikit tulee hyvin suurella todennäköisyydellä kaikki samasta tehtaasta. Täytyy valita myyjä tarkasti että tietää saavansa varmasti aitoa mutta aika vaikeeta saattaa kyllä olla perustella ittelleen 400€ pyöränmuttereiden oston, himottais kyl :D

Re: Pyöränmutterit

Posted: 02. Mar 2015 17:07
by -ToK-
Mahtaakohan noin nengunissa myytävät olla aitoja? Ja mistä sitä edes tunnistaa :D

Re: Pyöränmutterit

Posted: 02. Mar 2015 19:19
by JayJay
Nengun ja RHDJapan myyvät ainakin vain aitoja tuotteita

Re: Pyöränmutterit

Posted: 03. Mar 2015 21:46
by Mai
Tekisi mieli Oz superturismojen kaveriksi tuollaiset "tuning" mutterit laittaa, punaiset tai siniset. Tuommoiset D1 speckit ois aika nätit, mutta onko noita D1 speccejä jotain vastaavia saatavilla ihan teräksisiä? En oikein luota tuollaisiin alumiinisiin jostain syystä. Tuossa mitä etsiskelin, niin ei juuri missään ole kerrottu mutskun materiaalia. :?
Saisivat olla juuri tuollaiset pitkänmalliset 30-50mm tms.

Re: Pyöränmutterit

Posted: 03. Mar 2015 22:03
by Matti-
Mai wrote:Tekisi mieli Oz superturismojen kaveriksi tuollaiset "tuning" mutterit laittaa, punaiset tai siniset. Tuommoiset D1 speckit ois aika nätit, mutta onko noita D1 speccejä jotain vastaavia saatavilla ihan teräksisiä? En oikein luota tuollaisiin alumiinisiin jostain syystä. Tuossa mitä etsiskelin, niin ei juuri missään ole kerrottu mutskun materiaalia. :?
Saisivat olla juuri tuollaiset pitkänmalliset 30-50mm tms.
Itsekkin epäilin aluksi nuita alumiini mutskuja, mutta nyt on ollut noin vuojen päivät nuo D1 specin pitkän mallin
mutterit alla, eikä kertaakan vanne oo vielä vauhdista irronnut tai yhtään mutteria mennyt rikki. Yhdestä
toki sain kierteet rikottua, mutta sekin johtui huonosta pinnapultista. :) Nätisti kun aina vaan muistaa käsin
pyörittää niin pitkälle mutteria kuin vain saa ja loput kirii käsin sopivalla voimalla, niin hyvä tulee.
Aivan älyttömiin momentteihein ei meinaan varmaan kärsi tommosta alumutskuu kirii? :lol:

Re: Pyöränmutterit

Posted: 04. Mar 2015 07:10
by Ren
Matti- wrote:Aivan älyttömiin momentteihein ei meinaan varmaan kärsi tommosta alumutskuu kirii? :lol:
No ei kannata joo. :D Tosin itellä oli Integrassa Bloxin alumutterit ja ne oli sitte pajalla ammuttu pulttipyssyllä sillee kiinni et momenttiavaimesta loppu asteikko (yli 270nm) eikä ne menny mikskää. Montaa kertaa tollasta kiristämistä ei varmaa ois kestäny mut eipä niitä normimuttereitakaa kuulu noin kirrata...

Re: Pyöränmutterit

Posted: 04. Mar 2015 13:11
by Mystic
Joissakin värillisissä teräksisissä todettiin Korollamänin kanssa olevan se ongelma, että pinnoitettu pinta tahtoo ajan kanssa lähteä lohkeilemaan. Alumutskujen kanssa kyllä pärjää, kun muistaa kiristäessä käyttää järkeä ja varovaisuutta sekä varmistaa kierteitä olevan tarpeeksi. Nuissakin hinta määrää paikoitellen laadun; Bloxin vastaavat muuttivat minulla ainakin väriä punaisesta pinkiksi muutaman pesukerran jälkeen. :D

Re: Pyöränmutterit

Posted: 04. Mar 2015 16:16
by Ren
^Miinuksena täytyy kyllä joo Bloxeista mainita et väri haalistuu. Eipä kauaa ollu kultaset ne munkaa mutterit.

Re: Pyöränmutterit

Posted: 04. Mar 2015 16:35
by Shakini
Musta vaaleenpunaiset kiina D1 Specit oli just jees, NOOOOT. xD

Re: Pyöränmutterit

Posted: 07. Mar 2015 19:39
by Mai
En kyllä siltikään mitään alumiiisia uskalla laittaa. Auto johon nuo tulee on sen verran kovalla ajolla, että en viitsi riskeerata. Lisäksi sen verran paljon on aina remonttia ja huoltoa, että renkaita saa jatkuvasti ruuvata irti ja paikalleen takasin. :)
Pari kesää sitten etsin noihin vanteisiin mahdollisimman pieniä mutskuja, niin nippelit.fi:stä löytyi 17mm kannalla olevat, kartiomalliset, avopääsylliset kirkkaat teräsmutterit ja ne on kyllä olleet hyvät. Tiedoksi siis vain, jos joku pieniä mutskuja tarttee niin tuolta saa, eivätkä maksaneetkaan kuin muistaakseni 1€/kpl.

Re: Pyöränmutterit

Posted: 07. Mar 2015 23:53
by Mystic
^ Ulkomailta saa kyllä Mutekilta yms. vastaavia teräksisiä tingentangeleita, mutta ne nyt ei aivan samanlaisia ole kuin D1:set. Pitkiä kylläkin, jos se oli pääpointti. :)

Re: Pyöränmutterit

Posted: 08. Mar 2015 09:58
by mCoupe
Hondassa on nyt vuoden ollu d1 kopiot ympäri vuoden. On niitä monet kerrat ruuvattu ja kierteitä en oo saanu vielä paskottua, mutta yhen mutskun sain halki :? Väri pysynyt samana kuin uutena. Tilasin toisen satsin varalle ebaysta hintaan 15e :D Voi samalla vähän vertailla onko eroa nuihin vanhoihin.