Sporttijakkaroista

Vapaamuotoista keskustelua liittyen sisustaan ja autohifiin.
Post Reply
Toncha
STAFF
STAFF
Posts: 914
Joined: 19. Mar 2011 22:07
Location: Sodankylä

Sporttijakkaroista

Post by Toncha » 05. Mar 2016 17:41

Onko porukalla täällä kokemusta noista sporttijakkaroista? Suunitelmissa ollut stageaan penkkien vaihto vähän parempii, orggis jakkarat kun on pienelle japsille suunniteltu niin tälläinen 185cm kaveri kun istahtaa niin selkänoja loppuu lapaluiden kohdalle. Niskatukikin toimii kirjaimellisesti niskatukena eli ei saa pään korkeudelle nostettua (voi olla kolaritilanteessa jo vaarallinen).
Kuppijakkaroita en halua kun kyseessä kuitenkin puhdasverinen käyttöauto niin kuppipenkit ei sieltä käytännöllisimmästä päästä ole.
Onko kellään kokemuksia merkeistä tai malleista. Miten noissa on koko eroja? Hintahan noissa vaihtelee motonetin 150e jakkarasta, takatan ja recaron 2000e airbagillisiin nahkapenkkeihin. Itse olen katsellut corbeaun sportline boss evo jakkaroita, corbeau siksi että niihin saa lämmityksen (vaimo vailla lämmitystä noihin jakkaroihin).
Oisko suosituksia noista?

Ps. Toivottavasti tekstistä saa edes jotain selvää kun täällä pienessä kipulääketokkurassa kirjoittelen. :oops:

User avatar
janim-
NORMAL USER
NORMAL USER
Posts: 21
Joined: 06. Dec 2015 21:08
Location: Kouvola

Re: Sporttijakkaroista

Post by janim- » 08. Mar 2016 21:31

mä en noista jakkaroista tiiä, mut miten ois jostain (esim) purku evosta puolikupit ? kaverilla evo 4 orkkis recarot ja on ainakin omasta mielestä helvetin hyvät istua, eikä varmasti yhtään niin epämukavat kun kunnon kuppipenkit. jos uudet haluaa niin FK merkiltä löytyy jos jonkullaisia penkkejä vaikka millä värillä ja kankaalla yms :roll: sun pitää käyä jossain koe istumassa noita penkkejä että mikä omaa persettä sitten miellyttää 8-)

Kremilin
NORMAL USER
NORMAL USER
Posts: 75
Joined: 23. Jan 2012 19:51

Re: Sporttijakkaroista

Post by Kremilin » 09. Mar 2016 19:07

Halvoissa ei ole mitään säätöjä, pehmusteet painuu lyhyessä ajassa, saranat antaa periksi ja tuntuu muutenkin muovisilta, pitkillä matkoilla alkaa paikat puutumaan paskan suunnittelun takia. Ne tosiaan on sportti penkit..
Jos tarttis edullisia löytää niin imprezan penkit, evon penkit, volkkarin/opelin recarot(vähän näitä uudempia)
Koko erojakin on huomattavia määriä!
Lämmityksen pystyy penkkiin asentamaan jälkikäteenkin, siitä ei kannata stressata.

Toncha
STAFF
STAFF
Posts: 914
Joined: 19. Mar 2011 22:07
Location: Sodankylä

Re: Sporttijakkaroista

Post by Toncha » 09. Mar 2016 20:39

Kremilin wrote:Halvoissa ei ole mitään säätöjä, pehmusteet painuu lyhyessä ajassa, saranat antaa periksi ja tuntuu muutenkin muovisilta, pitkillä matkoilla alkaa paikat puutumaan paskan suunnittelun takia. Ne tosiaan on sportti penkit..
Jos tarttis edullisia löytää niin imprezan penkit, evon penkit, volkkarin/opelin recarot(vähän näitä uudempia)
Koko erojakin on huomattavia määriä!
Lämmityksen pystyy penkkiin asentamaan jälkikäteenkin, siitä ei kannata stressata.
Tuota arvelinkin noista halvemmista ja sen takia en noita fk:n yms jakkaroita ole edes katsellut.
Edullisuushan tiippuu ihan henkilöstä, itse olen ajatellut et joku max.500e per jakkara investoida niin vois olla useammaksi vuodeksi penkkiä.
Tuota paikkojen puutumista eniten miettiny kun tulee tuollaisia 300-400km yheltä istumalta retkiä tehtyä n.2kk välein ja kerran vuoteen tulee ajettua suomi melkein päästä päähän.

Post Reply

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 5 guests