A4 1.9TDI / E36 328i "M-Sport"
Posted: 19. Jan 2014 18:50
Tuli primeran tilalle vaihdossa tollanen E34 520i. Aivan järkyttävä pommi taitaa olla. Enemmän vikoja kun ehjää.
Autojen vaihtohan tapahtui hämärällä kylmäasemalla eikä kovin paljoa kumpikaan autoja tutkinut. Taisi olla aika selvä minkälaisista "romuista" on kyse. Mainitsinkin suoraan että "vaikuttaa juuri niin paskalta kun osasin odottaa".
Päivänvalossa auto näyttikin sitten vielä odotettuttua karummalta.
Joka kulmata paistaa ruostetta, valkonen väri kun vielä on niin tavallistakin helpommin erottuu. Helmat "paikattu" luultavasti massalla.
Pissapoika varmaankin herennyt toimimasta ja polttanut sulaketta. On nimittäin vedetty mankan takaa sähköt nappulan kautta pumpulle (johtosarja katkottu). Soittimen sähköt oli kans hieman virityksen näköiset ja ainoastaan takakajareista kuului jotain.
Muutenkin joka paikka on vähän sen näköistä ettei ole paljon välitetty. Tolpaa taidettu kans ajaa vaikka edellinen omistaja muuta väittikin.
Katsuri tainnut olla tuttu kun joulukuun alussa on viimeksi katsastettu.
Ajovalot on kans ihan järkyttävät. Kalvot laitettu niihin, lie jopa ihan normaalia ikkunoiden tummennuskalvoa. Mitään niillä ei ainenkaan näe.
Mittarissa on reilu 405tkm ja luultavasti pitääkin paikkansa. Ei ole saksantuonti, vaan nähtävästi ruotsista suomeen kulkeutunut jokunen vuosi sitten.
Kaikesta huolimatta onhan tuolla kohta 1tkm tullu ajettu ongelmitta. Pakkastakin ollu joka aamu sen -20, eikä mahdollisuutta auton lämmitykseen.
Laiskahan tuo on, mutta ehkä tottunut vähän toisenlaisiin noiden takavetojen kanssa. Ei tarttee ainenkaan kokoajan olla poikittain.
Plussat:
+ Takaveto
+ Lämmin
+ Ilmastointi (toimiva?)
+ lähtenyt tähän mennessä joka aamu/päivä käyntiin
Miinuksia onkin sitten vähän isompi lista, samanlailla jonkinlainen "to-do" lista:
- Ei lukkoa
- Ruostetta
- Konepelti mutkalla
- Tuulilasi rikki
- Käsijarru kaipaa "säätöä"
- Sisusta hieman kärsinyt, varsinkin kuskin penkki
- Yhdessä ovessa ikkunan veivi tallessa, parista taitaa olla myös kiskot vähän pois paikaltaan
- Pissapoika toimimaan oikein
- Huonot valot -> kalvot pois ja/tai oikeaa tumma optiikaa keulille
- Calixin lämmitysjohdon pää tehty defan johdolle "sopivaksi"
- ...
Kovasti harkinnan alla että perinteiselle linjalle lähdetään, eli auto telalla mattamustaksi kunhan saa tallin tyhjäksi.
Näkeepä mitä tämän kanssa lopulta tekee. Pistääkö suht koht kuntoo, pistää kiertoon ja vähän parempi kuntonen tilalle vai ihan kylmästi osiks ja paaliin.
Siinäpä vielä kuvia tuosta kaunottaresta... (hirviöstä).
http://controll3d.kuvat.fi/kuvat/Autot/E34+520i/
Autojen vaihtohan tapahtui hämärällä kylmäasemalla eikä kovin paljoa kumpikaan autoja tutkinut. Taisi olla aika selvä minkälaisista "romuista" on kyse. Mainitsinkin suoraan että "vaikuttaa juuri niin paskalta kun osasin odottaa".
Päivänvalossa auto näyttikin sitten vielä odotettuttua karummalta.
Joka kulmata paistaa ruostetta, valkonen väri kun vielä on niin tavallistakin helpommin erottuu. Helmat "paikattu" luultavasti massalla.
Pissapoika varmaankin herennyt toimimasta ja polttanut sulaketta. On nimittäin vedetty mankan takaa sähköt nappulan kautta pumpulle (johtosarja katkottu). Soittimen sähköt oli kans hieman virityksen näköiset ja ainoastaan takakajareista kuului jotain.
Muutenkin joka paikka on vähän sen näköistä ettei ole paljon välitetty. Tolpaa taidettu kans ajaa vaikka edellinen omistaja muuta väittikin.
Katsuri tainnut olla tuttu kun joulukuun alussa on viimeksi katsastettu.
Ajovalot on kans ihan järkyttävät. Kalvot laitettu niihin, lie jopa ihan normaalia ikkunoiden tummennuskalvoa. Mitään niillä ei ainenkaan näe.
Mittarissa on reilu 405tkm ja luultavasti pitääkin paikkansa. Ei ole saksantuonti, vaan nähtävästi ruotsista suomeen kulkeutunut jokunen vuosi sitten.
Kaikesta huolimatta onhan tuolla kohta 1tkm tullu ajettu ongelmitta. Pakkastakin ollu joka aamu sen -20, eikä mahdollisuutta auton lämmitykseen.
Laiskahan tuo on, mutta ehkä tottunut vähän toisenlaisiin noiden takavetojen kanssa. Ei tarttee ainenkaan kokoajan olla poikittain.
Plussat:
+ Takaveto
+ Lämmin
+ Ilmastointi (toimiva?)
+ lähtenyt tähän mennessä joka aamu/päivä käyntiin
Miinuksia onkin sitten vähän isompi lista, samanlailla jonkinlainen "to-do" lista:
- Ei lukkoa
- Ruostetta
- Konepelti mutkalla
- Tuulilasi rikki
- Käsijarru kaipaa "säätöä"
- Sisusta hieman kärsinyt, varsinkin kuskin penkki
- Yhdessä ovessa ikkunan veivi tallessa, parista taitaa olla myös kiskot vähän pois paikaltaan
- Pissapoika toimimaan oikein
- Huonot valot -> kalvot pois ja/tai oikeaa tumma optiikaa keulille
- Calixin lämmitysjohdon pää tehty defan johdolle "sopivaksi"
- ...
Kovasti harkinnan alla että perinteiselle linjalle lähdetään, eli auto telalla mattamustaksi kunhan saa tallin tyhjäksi.
Näkeepä mitä tämän kanssa lopulta tekee. Pistääkö suht koht kuntoo, pistää kiertoon ja vähän parempi kuntonen tilalle vai ihan kylmästi osiks ja paaliin.
Siinäpä vielä kuvia tuosta kaunottaresta... (hirviöstä).
http://controll3d.kuvat.fi/kuvat/Autot/E34+520i/