Page 1 of 3

Passat 3B -99

Posted: 24. Jan 2014 20:30
by Vilsmar
Elikkäs tuli hommattuu tollane passatti tossa vuoden 2013 lopuilla pitäis alkaa vähä tekee sitä.
- Moottorina on 1,8 20v
(92 kW (125 hv) @ 5800 r/min 168 Nm @ 3500 r/min) (tainnu vaa puolet kadota kun mihkää ei lähe)
- Alusta taitaa olla se vakio p*ska ehkä on kyl jämäkämpi ku kaverin passat (samanlaine ja paljo löysempi)
- Sisusta on vakio
- Hifit alpinen 123r (kai), 12" spl xtr, spl ice 800
- Suunnitelmia
-- Hifien johtojen laittoa + uudet kaiuttimet oviin.
-- Madallusta
-- Vanteiden vaihto
-- Mahdollisesti maalaukseen
-- Ideoita otetaan vastaan!

Kuvia tulee kun kerkee lisäämään

//No fat chicks/ Will rub //

Re: Passat 3B -99

Posted: 24. Jan 2014 21:21
by Vilsmar
Image
Image
Image
Eihä tää ny uus auto olekkaan ;)

Re: Passat 3B -99

Posted: 26. Jan 2014 00:51
by Vilsmar
Tuli sitte huomattuu et jarrut tainnu päästä elämänsä päähän ku ei oo painetta vaikka kui polkis jarrua :/ ongelmat iskee niskaa :(
Huomenna koittamaan jos nesteiden vaihdolla pärjäis hetken ettei tarvis viimesii rahoi iskee uusiin levyihin yms :)
Pitäiskö sitä sit iskee uudet palat levyt vähä paremmiksi?
Onko tietoo kellää kuis isot levyt tuonne mahtuu?
Mites tuo hydraulisesti toimiva käppäri asennetaan tms yms?
Mitäs alustaa suosittelette ?
Opiskelija elämä on hanurista mutta pakko koittaa jaksaa vääntää ! En luovuta enne ku jotain dramaattista käy !

Re: Passat 3B(G) -99

Posted: 26. Jan 2014 10:45
by Epa
Vuotaako jarrunestettä? Kannattaa ensin etsiä mahdolliset vuotokohdat ennen kuin alkaa levyjä ja paloja vaihtamaan.
Mihin tarkoitukseen tuo hydraulinen käsijarru tulee?

Re: Passat 3B(G) -99

Posted: 26. Jan 2014 11:23
by jarskii-
Vilsmar wrote:Tuli sitte huomattuu et jarrut tainnu päästä elämänsä päähän ku ei oo painetta vaikka kui polkis jarrua :/ ongelmat iskee niskaa :(
Huomenna koittamaan jos nesteiden vaihdolla pärjäis hetken ettei tarvis viimesii rahoi iskee uusiin levyihin yms :)
Pitäiskö sitä sit iskee uudet palat levyt vähä paremmiksi?
Onko tietoo kellää kuis isot levyt tuonne mahtuu?
Mites tuo hydraulisesti toimiva käppäri asennetaan tms yms?
Mitäs alustaa suosittelette ?
Opiskelija elämä on hanurista mutta pakko koittaa jaksaa vääntää ! En luovuta enne ku jotain dramaattista käy !

paras melkeen laadukkailla OEM-levyillä ja paloiksi ferodon ds2500.

jos haluat parannella jarruja tosissaan niin:
http://www.audiclub.fi/audifinns/showthread.php?t=58813
http://www.ffp.fi/bb/viewtopic.php?t=17 ... ivityst%E4

ja kunnon hoocee meiningillä
http://www.oemplus.com/brake-conversion ... -3001.html ja pysähtyy

Re: Passat 3B(G) -99

Posted: 26. Jan 2014 13:31
by Vilsmar
paras melkeen laadukkailla OEM-levyillä ja paloiksi ferodon ds2500.

jos haluat parannella jarruja tosissaan niin:
http://www.audiclub.fi/audifinns/showthread.php?t=58813
http://www.ffp.fi/bb/viewtopic.php?t=17 ... ivityst%E4

ja kunnon hoocee meiningillä
http://www.oemplus.com/brake-conversion ... -3001.html ja pysähtyy
Ongelma on vaan se että opiskelija budjetti kusee korvaan :/

Re: Passat 3B(G) -99

Posted: 26. Jan 2014 21:14
by Zugu
Jos se poljin painuu pohjaan tai muutoin tuntuu tehottomalta siellä on luultavimmin jokin vuoto jossain entä kuluneita paloja/levyjä, varsinkin jos sieltä vielä nestettä häviää.. Jos taasen levy ruosteessa siellä on luultavasti satula, pala tai mäntä jumissa.

Itsekkin ihemettelin et mihin ihmeeseen sä tarttet hydraylistä käsijarrua? Kyllä se normi käsijarru riittää tuohon kylän pinnassa ja jäällä leikkimiseen..

Re: Passat 3B(G) -99

Posted: 26. Jan 2014 21:56
by Vilsmar
Vika löyty oli h*lvetin vanhat nesteet sisäl nii se on lämmenny ja taas stoppaa :D nyt ootellaan alustaa! Sitten kirjotellaan taas

Re: Passat 3B -99

Posted: 27. Jan 2014 19:58
by Mystic
Alusta nyt ensimmäisenä vaihtoon ja sitten miettii mille seuraavaksi alkaa vai pistääkö vanteetkin samalla kiertoon. :P

Re: Passat 3B(G) -99

Posted: 27. Jan 2014 20:08
by Ren
jarskii- wrote: paras melkeen laadukkailla OEM-levyillä ja paloiksi ferodon ds2500.
Eipä oo muuta huonoo sanottavaa ferodoista ku se aivan jäätävä jarrupöly mikä noista lähtee. Varsinki ku on valkoset vanteet ni se on pari jarrutusta ja vanteet mustana. :D

Re: Passat 3B -99

Posted: 27. Jan 2014 20:11
by Vilsmar
Mystic wrote:Alusta nyt ensimmäisenä vaihtoon ja sitten miettii mille seuraavaksi alkaa vai pistääkö vanteetkin samalla kiertoon. :P
Alusta vaihtunee torstaina jos kaveril o vapaa päivä ;)
Samal sit vois vähä siivota autoo nii kehtoo ottaa sisältä kuvaa ;) Tää perhe elämä on mukavaa ku on lapsen tavaraa auto täynnä ;D

Tiiäks mustikki verhoilijaa joka penkkei pystyis verhoilee ku kuskin penkki revenny ikävästi :? :roll: :cry:
Sisustan valot pitäis vaihtaa, miten mahtaa irrota kuvut ? ei viite hajottaa.
Takavalot ja lasit pitäis uusiks tummentaa ku on päässy halkeilee kamalasti :(

Kuvia tulee lisää torstaina ;)

Re: Passat 3B(G) -99

Posted: 27. Jan 2014 20:12
by Vilsmar
Ren wrote:
jarskii- wrote: paras melkeen laadukkailla OEM-levyillä ja paloiksi ferodon ds2500.
Eipä oo muuta huonoo sanottavaa ferodoista ku se aivan jäätävä jarrupöly mikä noista lähtee. Varsinki ku on valkoset vanteet ni se on pari jarrutusta ja vanteet mustana. :D
Tätä samaa oon kuullu :( No pysytään vakiojarruissa niin kauan ku tehot pysyy vakiossa :(

Re: Passat 3B -99

Posted: 27. Jan 2014 21:59
by Mystic
Vilsmar wrote:Tiiäks mustikki verhoilijaa joka penkkei pystyis verhoilee ku kuskin penkki revenny ikävästi :? :roll: :cry:
Siltä suunnalta en tiedä, mutta foorumilaisten keskuudessa todettu homman pelittävän esmes http://vtjp.fi/.

Re: Passat 3B -99

Posted: 27. Jan 2014 22:40
by jarskii-
Jos haluaa hyvät jarrut pienellä budjetilla niin hyvät levy(ihan orggiskamaa esim brembo(älä säikähdä merkkiä hinnan puolesta, yks maailman suurimpia oem-jarrujen valmistajia ja kilpa-osat on asia erikseen)), tämän lisäksi laadukkaat palat ja uudet nesteet. Lisäksi pientä askartelua vaihtamalla liukutapit ja herkistelemällä männät.

Joo no tuo ferodon pölyämisen haittaaminen on ihmisestä kiinni. Itse en pessy viime kesänä kertaakaan autoa niin eipä haitannu

Unoha hydraulinen käsijarru. Joudut piettään mekaanisen myös käytössä lakipykälien takia eikä se ole tarpeellinen kuin kilpa käytössä

Alustaan. Noh kärjistetään näin että rahalla saa ja hevosella pääsee. Eli kalliimpi niin sitä parempi. Joskin myös d2 yms on tullu hyviä ominaisuuksia hintaisekseen mutta kuten aina niin joku asia kärsii. Yksi niin mukavuus. Itse olen h&r twintube v2 ollu enemmän kuin tyytyväinen. Jopa mukava ajettava mutta myös jämäkkä. Lisäksi jos haluaa alustasta viimeisetki hyödyt irti niin vaatii sitten jäykempää vakaajaa josta sitten onki hyvä siirtyä uretaaniapusliin, säädettävää yläpäätä, poikkitukia, jäykistehitsausta. Tässä vaiheessa viimeistään huomaat että auto ei kulje :) sitten voikin alkaa vaihtaan 1.8t ja siitä repimään tehoa tuonne +500hp tienoilla :) isot pojat on opetellu joten ei tarvi itse opetella kantapään kautta

Lisäksi noiden bc:n, d2 yms kanssa voi tulla katsastuksessa ongelmaksi tuv-lappujen puute joka ei valmistajalla kiinnosta

Re: Passat 3B -99

Posted: 27. Jan 2014 22:49
by Vilsmar
jarskii- wrote:Jos haluaa hyvät jarrut pienellä budjetilla niin hyvät levy(ihan orggiskamaa esim brembo(älä säikähdä merkkiä hinnan puolesta, yks maailman suurimpia oem-jarrujen valmistajia ja kilpa-osat on asia erikseen)), tämän lisäksi laadukkaat palat ja uudet nesteet. Lisäksi pientä askartelua vaihtamalla liukutapit ja herkistelemällä männät.

Joo no tuo ferodon pölyämisen haittaaminen on ihmisestä kiinni. Itse en pessy viime kesänä kertaakaan autoa niin eipä haitannu

Unoha hydraulinen käsijarru. Joudut piettään mekaanisen myös käytössä lakipykälien takia eikä se ole tarpeellinen kuin kilpa käytössä

Alustaan. Noh kärjistetään näin että rahalla saa ja hevosella pääsee. Eli kalliimpi niin sitä parempi. Joskin myös d2 yms on tullu hyviä ominaisuuksia hintaisekseen mutta kuten aina niin joku asia kärsii. Yksi niin mukavuus. Itse olen h&r twintube v2 ollu enemmän kuin tyytyväinen. Jopa mukava ajettava mutta myös jämäkkä. Lisäksi jos haluaa alustasta viimeisetki hyödyt irti niin vaatii sitten jäykempää vakaajaa josta sitten onki hyvä siirtyä uretaaniapusliin, säädettävää yläpäätä, poikkitukia, jäykistehitsausta. Tässä vaiheessa viimeistään huomaat että auto ei kulje :) sitten voikin alkaa vaihtaan 1.8t ja siitä repimään tehoa tuonne +500hp tienoilla :) isot pojat on opetellu joten ei tarvi itse opetella kantapään kautta

Lisäksi noiden bc:n, d2 yms kanssa voi tulla katsastuksessa ongelmaksi tuv-lappujen puute joka ei valmistajalla kiinnosta

Päädyin hommaamaan JOMilta Bluelinen (kaverilta kun sain ""ilmaseks"" niin ei voinu ku ottaa vastaan ;) )
Ehkäpä ei tosta revitä tehoa ainakaan vielä ;) ei sitä koskaan tiedä jos innostuukin vaikka tai sit vaan haen uuden auton jaappanista ;)

Mitäs paloja suosittelet? mistä levyt? hintaluokka ? Huom. Opiskelija + poika = vähäinen rahatilanne :(