Audi A4 3.0 Quattro

Kaikki keskustelu koskien muita ajoneuvoja, kuten mm. moottoripyöriä.
Post Reply
User avatar
Janza
JUNKIE
JUNKIE
Posts: 597
Joined: 02. Apr 2011 10:33
Location: Kpo

Audi A4 3.0 Quattro

Post by Janza » 30. Aug 2014 19:01

Jos sitä jotain pientä rustais audista, niinku aiemmin sanoin niin opelihan oli jo hetken ollu "poistolistalla". Kävin kesäkuun lopulla kattomassa erästä vastaavaa audia mutta manuaalilaatikolla, meni sit nenän eestä, eiku nettiauto auki ja katoppas kuopiosta löytyy vastaava mutta Tiptronic automaatti ja vaalealla nahka sisustalla. Kävin sitten töiden jälkeen torstaina ennen juhannusta vähän kyselemässä audista, oli jo laittamassa putiikkia kiinni ja pyyti tulemaan maanantaina uudelleen. Menin sitten maanantaina koeajamaan auton ja kaupat tehtiin.


Autollahan tosiaan ajettu vain 153 000 ei näköjään takaa viattomuutta tuo kilometrien vähyyskään. Kaikkihan ei oo mennyt ihan putkeen auton kanssa, 2pv kauppojen jälkeen syttyi vikavalo, katottiin koodit ja toisioilmavika, virtaus riittämätön ja esikatalysaattorin teho alhainen. Ilmastointi myöskään ei toiminut ja sen tiesin jo ostohetkellä ja sovittiin että kauppias sen laittaa kuntoon. Samoin käytettiin vielä nelipyöräsuuntauksessa kun renkaat oli kuluneet epätasaisesti.

Viikon päivät odottelin että saa auton pajalle, ilmastointi tyhjä, vuotaa koska väärä kenno asennettu ja putket ei käy siihen = uusi kenno ja ilmastointi lähti toimimaan. Noh auto oli kaiken kaikkiaan ton toisioilma vian takia 8pv pajalla ja tuomio oli että katalysaattorit tyhjennetty :o :o En uskonut alkuunkaan tuohon hommaan ja vien toiseen korjaamoon että katsoppa päästöt ja niissä ei ollut mitään vikaa joten pakko olla myös katit paikallaan. Tämä toinen korjaamo sitten paikallisti vian toisioilmapumppuun joka vaihdettiin, (526€) :lol: Ajelin viikon päivät taas onnessani ja luulin että auto on kunnossa kunnes eräs kaunis aamu vikavalo syttyi taas ja sama vika edelleen päällä. No nyt on sit tulossa autoliikkeen piikkiin: uudet kombivalvet ja solenoidit kaikkine tiivisteineen, samalla kun ne vaihdetaan niin vaihdetaan kaikki alipaine letkut myös, nämä kun on vaihdettu niin kyseisessä järjestelmässä ei ole yhtään vanhaa osaa enää jäljellä :lol: jospa toimis sitten. Tämän systeeminhän sais myös ohjelmoitua pois käytöstä mut en ole ihan varma mitä leimasetä on mieltä.

Kyseisen järjestelmän tarkoitus on vaan ja ainoastaan kylmäkäynnistyksessa puhaltaa ilmaa esikatalysaattoreille palamisen edistämiseksi, mutta koska vika on päästönhallintaan liittyvä ei auto ole katsastus kunnossa. Ainakaan vielä :lol: :lol:

Mutta on sitä jotain puuhattukin auton kanssa, jalomuovit teippasin ensimmäisenä piiloon sisältä ja dippasin kaikki helmat ja keulan kromit merkkiä lukuunottamatta mustaks, samalla läks kontista mallimerkinnät mäkeen. Tänään nakersin paikalleen uudet putkenpäät mehupillien tilalle :lol:

Suunnitelmissa hommata kaikki muovit mitkä puuttuu konehuoneesta ja vaihtaa kaikki sisustan, ovien ja kontin valot ledeiksi. Tässä on tuo Ambient valaistuspaketti niin niitä lamppuja on vähän joka paikassa :lol:

Sisustan sai pestä tosiaan ku autoliikkeestä käyttäävät sitä silikonia varmaankin litratolkulla, meinannu penkissä pysyä :lol:


Muutama kuva.

Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
ImageImage
Image
Image

Kiitos ja anteeks, liukkaita odotellessa 8-)
Teoria on sitä, että kaikki tiedetään, mutta mikään ei toimi. Käytäntö on sitä, että kaikki toimii, mutta ei tiedetä miksi. Meillä teoria ja käytäntö ovat yhdistyneet siten, että mikään ei toimi eikä kukaan tiedä miksi.

Gorilla
SUPPORTER
SUPPORTER
Posts: 170
Joined: 24. Jul 2013 14:24
Location: Tampere

Re: Audi A4 3.0 Quattro

Post by Gorilla » 01. Sep 2014 06:07

Saksalaista "laatua" :lol: komea auto ja varmaan kiva ajella, mutta ikävä omistaa kun meikäläisen sedällä oli samanlainen niin siinä oli tosi paljon pientä ja kallista vikaa :)

User avatar
Janza
JUNKIE
JUNKIE
Posts: 597
Joined: 02. Apr 2011 10:33
Location: Kpo

Re: Audi A4 3.0 Quattro

Post by Janza » 02. Sep 2014 05:20

Nimen omaan laatua :lol: Eilen tuli ne osaset tohon värkkiin niin pitää tässä joku ilta vaihtaa ne ja kattoo josko toimis. Mukavahan tätä on ollu korjuuttaa ku ei mee omasta pussista 8-)
Teoria on sitä, että kaikki tiedetään, mutta mikään ei toimi. Käytäntö on sitä, että kaikki toimii, mutta ei tiedetä miksi. Meillä teoria ja käytäntö ovat yhdistyneet siten, että mikään ei toimi eikä kukaan tiedä miksi.

User avatar
Janza
JUNKIE
JUNKIE
Posts: 597
Joined: 02. Apr 2011 10:33
Location: Kpo

Re: Audi A4 3.0 Quattro

Post by Janza » 08. Sep 2014 18:30

Janza wrote: Eilen tuli ne osaset tohon värkkiin niin pitää tässä joku ilta vaihtaa ne 8-)
Ei onnistunu ihan noin vaan, on sen verta täys toi konehuone. Pitää käydä hakemassa vähän taipuisempia työkaluja ensin jostain. Ei perus kamoilla onnistunu, en luovuta prkl :lol:
Teoria on sitä, että kaikki tiedetään, mutta mikään ei toimi. Käytäntö on sitä, että kaikki toimii, mutta ei tiedetä miksi. Meillä teoria ja käytäntö ovat yhdistyneet siten, että mikään ei toimi eikä kukaan tiedä miksi.

Mikkaa
NORMAL USER
NORMAL USER
Posts: 27
Joined: 13. Apr 2012 19:22

Re: Audi A4 3.0 Quattro

Post by Mikkaa » 10. Sep 2014 11:42

Käsittääkseni se toisioilmapumppu toimii kylmäkäynnistyksen jälkee joitaki minuutteja. Laskee päästöjen määrää kylmällä moottorilla. Että ei pitäs leimalle vaikuttaa vaikka ohjelmois pois.

User avatar
Janza
JUNKIE
JUNKIE
Posts: 597
Joined: 02. Apr 2011 10:33
Location: Kpo

Re: Audi A4 3.0 Quattro

Post by Janza » 11. Sep 2014 16:25

Mikkaa wrote:Käsittääkseni se toisioilmapumppu toimii kylmäkäynnistyksen jälkee joitaki minuutteja. Laskee päästöjen määrää kylmällä moottorilla. Että ei pitäs leimalle vaikuttaa vaikka ohjelmois pois.
Juurikin niin toimii, ei vaan se pois ohjelmointi oo ilmeisesti niin simppeli juttu.
Teoria on sitä, että kaikki tiedetään, mutta mikään ei toimi. Käytäntö on sitä, että kaikki toimii, mutta ei tiedetä miksi. Meillä teoria ja käytäntö ovat yhdistyneet siten, että mikään ei toimi eikä kukaan tiedä miksi.

User avatar
Janza
JUNKIE
JUNKIE
Posts: 597
Joined: 02. Apr 2011 10:33
Location: Kpo

Re: Audi A4 3.0 Quattro

Post by Janza » 26. Oct 2014 09:40

Eilen tuli taas puuhailtua auton kanssa hieman. Vaihdoin nyt sen jumissa olevan kombivalven, en taida toista kertaa vaihtaa oli sen verran vittumainen homma :lol:

Laitoin letkulämmittimen samalla kans, tais vaan tulla ostettua väärä lämmitin, niin nakkasin ton nyt paisarista menevään alavesiletkuun, täytyy kattoo toimiiko ja jos ei oikein pelaa niin ostaa sit uus lämmitin. Epäilen kyllä että ei lämmitä ku paisarissa olevan nesteen :lol:

Pohjamuovin nakkasin samalla paikalleen niin on edes vähän suojana. Takajarrupaloja kokeilin kans vaihtaa ku lopussa olivat, otetaan uus yritys kuhan on uudet satulat ja levyt kanssa. Männät on niin jumissa että ei edes pulttipyssyllä liikkuna suuntaan tahi toiseen :x

Näky olevan maffin liitimestäkin melkein poikki yks johto, vieläpä ihan juuresta. Pitää tilata uus liitin siihen vielä.

Image
Image
Image
Image
Image
Teoria on sitä, että kaikki tiedetään, mutta mikään ei toimi. Käytäntö on sitä, että kaikki toimii, mutta ei tiedetä miksi. Meillä teoria ja käytäntö ovat yhdistyneet siten, että mikään ei toimi eikä kukaan tiedä miksi.

User avatar
Janza
JUNKIE
JUNKIE
Posts: 597
Joined: 02. Apr 2011 10:33
Location: Kpo

Re: Audi A4 3.0 Quattro

Post by Janza » 31. Oct 2014 19:23

Kyllä se vaan tais olla toi kombivalve mikä sytytteli sitä vikavaloa esikatalysaattorin tehottomuudesta :) Sinäänsä hauskaa kun kuitenkin korjaamolla olivat jo vaihtamassa katteja uuteen.. tuumailivat vaan et se maksaa reilun 2k€, että soitatko sinä auton myyjälle vai soittaavatko itse :lol: No pääasia että on pysyny vikavalo poissa, voi keskittyä odottelemaan lumia 8-)
Teoria on sitä, että kaikki tiedetään, mutta mikään ei toimi. Käytäntö on sitä, että kaikki toimii, mutta ei tiedetä miksi. Meillä teoria ja käytäntö ovat yhdistyneet siten, että mikään ei toimi eikä kukaan tiedä miksi.

User avatar
Janza
JUNKIE
JUNKIE
Posts: 597
Joined: 02. Apr 2011 10:33
Location: Kpo

Re: Audi A4 3.0 Quattro

Post by Janza » 13. Dec 2014 19:36

Eipä oo paljoo tapahtunu, lähinnä ajettu ja ooteltu lumia ja pakkasia. Nastarenkaat nyt tosin ostin niiden elämääkin surkeimpien kitkojen tilalle. Tuli hommattua tosin valmiiks keskikonsoliin kehys 2din soitinta varten valmiiks, varsinkiin ku sain edullisesti. Vanteet on myynnissä jos sais kesälle hommattua mahollisesti tuuman pienemmät ja tuumat tai pari leveemmät ja alusta kai se pitää hommata tähänkin...
Teoria on sitä, että kaikki tiedetään, mutta mikään ei toimi. Käytäntö on sitä, että kaikki toimii, mutta ei tiedetä miksi. Meillä teoria ja käytäntö ovat yhdistyneet siten, että mikään ei toimi eikä kukaan tiedä miksi.

User avatar
Janza
JUNKIE
JUNKIE
Posts: 597
Joined: 02. Apr 2011 10:33
Location: Kpo

Re: Audi A4 3.0 Quattro

Post by Janza » 21. Feb 2015 11:24

Jotain pientä on tullu puuhasteltua, lähinnä vaan tosin menty kylki edellä :D Tosiaan joulun alla hajos syyläri ihan kerta laakista. Uus tuli sit näpräiltyä paikoilleen. Samalla vaihdoin yhden letkun ja paisuntasäiliön + korkin. Vanha säiliö ku oli lähinnä jo musta väriltään niin hiukan hankalaa seurata nesteitä, varsinkin ton remontin jälkeen tuli seurailtua että hävittääkö jonnekkin tai vuotaako. Vähän tämän jälkeen keskuslukko herkes pelaamasta ja syy löytyi juuri sieltä mistä sitä osasin etsiäkkin. Kuskin oven johdot poikki ja kuoriutunut ihan solmuun :( Eiku tinaa ja sukkaa + uutta kaapelia väliin, kestää sen aikaa ku kestää.

Tosiaan sillä letkulämmittimellähän ei ollu mitään virkaa siellä, laitoin sit ihan oikean lohkolämmittimen (voi luoja mikä savotta)

Pääpiirteissään aika vähällä on nyt selvinny alkukankeuksien jälkeen, toivotaan että sama meno jatkuu. Ecu menee jossain vaiheessa puukotettavaks, otetaan toi takalambda valvonta pois käytöstä, samalla lähtee myös toisioilma järjestelmä.

Image
Image

Enskesän vanteista vielä kuva..

Image
Teoria on sitä, että kaikki tiedetään, mutta mikään ei toimi. Käytäntö on sitä, että kaikki toimii, mutta ei tiedetä miksi. Meillä teoria ja käytäntö ovat yhdistyneet siten, että mikään ei toimi eikä kukaan tiedä miksi.

User avatar
Tuppurainen
SUPPORTER
SUPPORTER
Posts: 337
Joined: 04. Nov 2014 22:01
Location: Laitila

Re: Audi A4 3.0 Quattro

Post by Tuppurainen » 22. Feb 2015 11:59

En kyllä tiedä, mitä tähän sanoisi, mutta aika murheenkryyni toi sun audi :lol: Eli kuinka paljon on auton huoltoon mennyt rahaa? 2000€ vai enemmän? Tuossa lukiessani tuumasin, että onneksi ostin ysäriauton, jota voi vielä korjata itsekin... Mutta toivottavasti ei tulisi enempää ongelmia, jos oikeasti on noin vähän kilometrejä :)
Toyota Crown JZS171W -03
Volvo V50 D2 -12

Ex:
Toyota Corolla CXI 1.6 -96
Toyota Hiace 4WD 2.4 -89
BMW E39 530D -00

User avatar
Janza
JUNKIE
JUNKIE
Posts: 597
Joined: 02. Apr 2011 10:33
Location: Kpo

Re: Audi A4 3.0 Quattro

Post by Janza » 23. Feb 2015 06:21

Syyläri makso 140€ ovelle tuotuna ja virmalta kaapelit ja tykötarpeet ihan ilmasiks johtojen korjaamiseen. Joten korjaamiseen mennyt minun osalta tuo 140 + joku litra jäähdytysnestettä.

Ite oon korjannu, ei se +2000vm tarkota sitä että ei voi ite korjata..
Teoria on sitä, että kaikki tiedetään, mutta mikään ei toimi. Käytäntö on sitä, että kaikki toimii, mutta ei tiedetä miksi. Meillä teoria ja käytäntö ovat yhdistyneet siten, että mikään ei toimi eikä kukaan tiedä miksi.

Post Reply

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 9 guests