Audi A4 3.0 Quattro
Posted: 30. Aug 2014 19:01
Jos sitä jotain pientä rustais audista, niinku aiemmin sanoin niin opelihan oli jo hetken ollu "poistolistalla". Kävin kesäkuun lopulla kattomassa erästä vastaavaa audia mutta manuaalilaatikolla, meni sit nenän eestä, eiku nettiauto auki ja katoppas kuopiosta löytyy vastaava mutta Tiptronic automaatti ja vaalealla nahka sisustalla. Kävin sitten töiden jälkeen torstaina ennen juhannusta vähän kyselemässä audista, oli jo laittamassa putiikkia kiinni ja pyyti tulemaan maanantaina uudelleen. Menin sitten maanantaina koeajamaan auton ja kaupat tehtiin.
Autollahan tosiaan ajettu vain 153 000 ei näköjään takaa viattomuutta tuo kilometrien vähyyskään. Kaikkihan ei oo mennyt ihan putkeen auton kanssa, 2pv kauppojen jälkeen syttyi vikavalo, katottiin koodit ja toisioilmavika, virtaus riittämätön ja esikatalysaattorin teho alhainen. Ilmastointi myöskään ei toiminut ja sen tiesin jo ostohetkellä ja sovittiin että kauppias sen laittaa kuntoon. Samoin käytettiin vielä nelipyöräsuuntauksessa kun renkaat oli kuluneet epätasaisesti.
Viikon päivät odottelin että saa auton pajalle, ilmastointi tyhjä, vuotaa koska väärä kenno asennettu ja putket ei käy siihen = uusi kenno ja ilmastointi lähti toimimaan. Noh auto oli kaiken kaikkiaan ton toisioilma vian takia 8pv pajalla ja tuomio oli että katalysaattorit tyhjennetty En uskonut alkuunkaan tuohon hommaan ja vien toiseen korjaamoon että katsoppa päästöt ja niissä ei ollut mitään vikaa joten pakko olla myös katit paikallaan. Tämä toinen korjaamo sitten paikallisti vian toisioilmapumppuun joka vaihdettiin, (526€) Ajelin viikon päivät taas onnessani ja luulin että auto on kunnossa kunnes eräs kaunis aamu vikavalo syttyi taas ja sama vika edelleen päällä. No nyt on sit tulossa autoliikkeen piikkiin: uudet kombivalvet ja solenoidit kaikkine tiivisteineen, samalla kun ne vaihdetaan niin vaihdetaan kaikki alipaine letkut myös, nämä kun on vaihdettu niin kyseisessä järjestelmässä ei ole yhtään vanhaa osaa enää jäljellä jospa toimis sitten. Tämän systeeminhän sais myös ohjelmoitua pois käytöstä mut en ole ihan varma mitä leimasetä on mieltä.
Kyseisen järjestelmän tarkoitus on vaan ja ainoastaan kylmäkäynnistyksessa puhaltaa ilmaa esikatalysaattoreille palamisen edistämiseksi, mutta koska vika on päästönhallintaan liittyvä ei auto ole katsastus kunnossa. Ainakaan vielä
Mutta on sitä jotain puuhattukin auton kanssa, jalomuovit teippasin ensimmäisenä piiloon sisältä ja dippasin kaikki helmat ja keulan kromit merkkiä lukuunottamatta mustaks, samalla läks kontista mallimerkinnät mäkeen. Tänään nakersin paikalleen uudet putkenpäät mehupillien tilalle
Suunnitelmissa hommata kaikki muovit mitkä puuttuu konehuoneesta ja vaihtaa kaikki sisustan, ovien ja kontin valot ledeiksi. Tässä on tuo Ambient valaistuspaketti niin niitä lamppuja on vähän joka paikassa
Sisustan sai pestä tosiaan ku autoliikkeestä käyttäävät sitä silikonia varmaankin litratolkulla, meinannu penkissä pysyä
Muutama kuva.
Kiitos ja anteeks, liukkaita odotellessa
Autollahan tosiaan ajettu vain 153 000 ei näköjään takaa viattomuutta tuo kilometrien vähyyskään. Kaikkihan ei oo mennyt ihan putkeen auton kanssa, 2pv kauppojen jälkeen syttyi vikavalo, katottiin koodit ja toisioilmavika, virtaus riittämätön ja esikatalysaattorin teho alhainen. Ilmastointi myöskään ei toiminut ja sen tiesin jo ostohetkellä ja sovittiin että kauppias sen laittaa kuntoon. Samoin käytettiin vielä nelipyöräsuuntauksessa kun renkaat oli kuluneet epätasaisesti.
Viikon päivät odottelin että saa auton pajalle, ilmastointi tyhjä, vuotaa koska väärä kenno asennettu ja putket ei käy siihen = uusi kenno ja ilmastointi lähti toimimaan. Noh auto oli kaiken kaikkiaan ton toisioilma vian takia 8pv pajalla ja tuomio oli että katalysaattorit tyhjennetty En uskonut alkuunkaan tuohon hommaan ja vien toiseen korjaamoon että katsoppa päästöt ja niissä ei ollut mitään vikaa joten pakko olla myös katit paikallaan. Tämä toinen korjaamo sitten paikallisti vian toisioilmapumppuun joka vaihdettiin, (526€) Ajelin viikon päivät taas onnessani ja luulin että auto on kunnossa kunnes eräs kaunis aamu vikavalo syttyi taas ja sama vika edelleen päällä. No nyt on sit tulossa autoliikkeen piikkiin: uudet kombivalvet ja solenoidit kaikkine tiivisteineen, samalla kun ne vaihdetaan niin vaihdetaan kaikki alipaine letkut myös, nämä kun on vaihdettu niin kyseisessä järjestelmässä ei ole yhtään vanhaa osaa enää jäljellä jospa toimis sitten. Tämän systeeminhän sais myös ohjelmoitua pois käytöstä mut en ole ihan varma mitä leimasetä on mieltä.
Kyseisen järjestelmän tarkoitus on vaan ja ainoastaan kylmäkäynnistyksessa puhaltaa ilmaa esikatalysaattoreille palamisen edistämiseksi, mutta koska vika on päästönhallintaan liittyvä ei auto ole katsastus kunnossa. Ainakaan vielä
Mutta on sitä jotain puuhattukin auton kanssa, jalomuovit teippasin ensimmäisenä piiloon sisältä ja dippasin kaikki helmat ja keulan kromit merkkiä lukuunottamatta mustaks, samalla läks kontista mallimerkinnät mäkeen. Tänään nakersin paikalleen uudet putkenpäät mehupillien tilalle
Suunnitelmissa hommata kaikki muovit mitkä puuttuu konehuoneesta ja vaihtaa kaikki sisustan, ovien ja kontin valot ledeiksi. Tässä on tuo Ambient valaistuspaketti niin niitä lamppuja on vähän joka paikassa
Sisustan sai pestä tosiaan ku autoliikkeestä käyttäävät sitä silikonia varmaankin litratolkulla, meinannu penkissä pysyä
Muutama kuva.
Kiitos ja anteeks, liukkaita odotellessa