Page 3 of 7
Re: Janzan Sport Astra, Käyttöauton ylläpitotarinaa..
Posted: 18. Feb 2013 22:07
by jarskii-
onko pakko olla rei'itettyjä levyjä? mitään hyötyä niistä ei tahdo olla muutakuin ulkonäköä. plus että on heikompia kestoltaan. ja muutenki jarrulevyissä en alkais itse säästämään vaan ainoastaan tunnetun merkin levyjä. trw, bosch, brembo yms.
Re: Janzan Sport Astra, Käyttöauton ylläpitotarinaa..
Posted: 18. Feb 2013 22:16
by Mystic
Janza wrote:
Ei ole ollu aikaa eikä mielenkiintoakaan oikeastaan ku tuo koiranpentu vieny kaiken ajan..
TANE!
Häijy!
Mulla olisi sulle nyt ne unelmavanteet; joko aletaan tinkaamaan?
viewtopic.php?f=20&t=1041
Re: Janzan Sport Astra, Käyttöauton ylläpitotarinaa..
Posted: 19. Feb 2013 06:14
by Janza
jarskii- wrote:onko pakko olla rei'itettyjä levyjä? mitään hyötyä niistä ei tahdo olla muutakuin ulkonäköä. plus että on heikompia kestoltaan. ja muutenki jarrulevyissä en alkais itse säästämään vaan ainoastaan tunnetun merkin levyjä. trw, bosch, brembo yms.
Ei oo pakko olla, ulkonäkö kysymyshän se vaan on
Pitänee ottaa sit ne zimmermanin levyt joka kulmaan. Tosta Brembosta tuli mieleen, corollaan ostin motonetistä levyt ja hämmästys oli suuri ku varaosamyyjä tuikkas Brembon laatikon käteen, no kauheeta kuraa ne oli. Kieroutu pariin kuukauteen..
Mystic, ostasin mielellään jos ois rahnua tarpeeks, vaikkei ne oppeliin käykkään. koristeeks
On melko häijy vielä luonteeltaankin ku pentu on.. Välillä kyselly hermoja ihan riittävästi, mutta rupee oppi menemään perille. sit ku tyttö on nyt 6v ja tekee uhallaan sen minkä kerkee, vähän joka asian suhteen
Re: Janzan Sport Astra, Käyttöauton ylläpitotarinaa..
Posted: 23. Feb 2013 13:52
by Mystic
^ Jaonmuutosspaceria kaveriksi, niin hyvin passaa.
Toimii ne kyllä sisustus-elementteinäkin.
Mitä pienempi sen pirullisempi, eikö se niin mene..
Re: Janzan Sport Astra, Käyttöauton ylläpitotarinaa..
Posted: 23. Feb 2013 15:24
by Janza
Mystic wrote:^ Jaonmuutosspaceria kaveriksi, niin hyvin passaa.
Toimii ne kyllä sisustus-elementteinäkin.
Mitä pienempi sen pirullisempi, eikö se niin mene..
Toimis, mamma saattas tosin olla erimieltä
Tuntuu olevan pirullinen vaikkei niin kovin pieni olekkaan
Re: Janzan Sport Astra, Käyttöauton ylläpitotarinaa..
Posted: 23. Feb 2013 15:39
by Janza
Re: Janzan Sport Astra, Käyttöauton ylläpitotarinaa..
Posted: 24. Feb 2013 09:44
by Janza
Niin ja vanteista ei tule sinisiä
Ei vaan ollu muuta väriä käsillä
Re: Janzan Sport Astra, Käyttöauton ylläpitotarinaa..
Posted: 28. Feb 2013 18:32
by Janza
Hiukan tullu valmistauduttua vanneurakkaan, paukkumaalit ostettu
saa kelvata. Kävin motonetistä hakemassa sisä torx hylsy setin niin saa sen alustankin vaihdettua.. Tänään tuli myös briteistä vanteisiin merkit. Tollaset vauxhallin lätkät. On vielä muovikelmut päällä niin näyttää naarmusilta jne..
Re: Janzan Sport Astra, Käyttöauton ylläpitotarinaa..
Posted: 05. Mar 2013 18:19
by Janza
Jebou, alusta saapui tänään
täytyy joku päivä nakata alle kuhan tässä joutaa.. Näkyy olevan alemmat pulttien reiät etutolpissa soikeat, saa camperia tarvittaessa
Ei taida nykyisellä rengastuksella tarvita
Saattaa olla mielenkiintoinen ajettava muutenkin ennenkuin saa pyöränkulmat säädettyä...
Joku vois kanssa valaista onko seuraava teksti paikkaansapitävä
"Iskunvaimennintolpassa on tolpassa on kierteet, joissa säätömutteri kiertyy. Kiertämällä mutteria alaspäin, jousen alapää siirtyy alemmaksi ja auton maavara pienenee. Ylöspäin kierrettäessä jousen alapää nousee ylemmäksi ja auton maavara suurenee. "
Ei oo tullu aiemmin näitten kanssa pelattua
Toinen mielenkiintoinen havainto, takajousien säätöpalikoissa ei oo lukitusmuttereita ollenkaan, pysyykö säädöissään?
Mitä ootte käyttäneet kierteiden suojaukseen? Kuparitahna, tervaspray?
Re: Janzan Sport Astra, Käyttöauton ylläpitotarinaa..
Posted: 05. Mar 2013 18:39
by Toncha
Janza wrote:Joku vois kanssa valaista onko seuraava teksti paikkaansapitävä
"Iskunvaimennintolpassa on tolpassa on kierteet, joissa säätömutteri kiertyy. Kiertämällä mutteria alaspäin, jousen alapää siirtyy alemmaksi ja auton maavara pienenee. Ylöspäin kierrettäessä jousen alapää nousee ylemmäksi ja auton maavara suurenee. "
Kyllä pitää paikkaansa.
Itse en ole käyttänyt mitään ja alusta ollu käytössä jo 2 vuotta. Muistaa vain kun alkaa säätämään niin puhdistaa kierteet kunnolla, itse olen suihkutellut rost offia tms. tököttiä reilusti ja paineilmalla puhallellu kierteet puhtaaksi.
Re: Janzan Sport Astra, Käyttöauton ylläpitotarinaa..
Posted: 05. Mar 2013 19:02
by Mystic
Kuparitahna toimii, mutta harvemmin olen itsekkään sinne mitään sotkenut. Muistaa vain puhdistella aina kun säätää ja joskus muutenkin, jos esimerkiksi pitkään on alusta koskemattomana (ennen talvea, ennen kesää, tjsp).
Takapää ei tarvitse sitä kiristysmutteria; huomanet heti ensimmäisellä kerralla säätäessä, että aika nihkeä on nuin pitkällä mutterilla ja tiheällä kierteellä se säätö.
Re: Janzan Sport Astra, Käyttöauton ylläpitotarinaa..
Posted: 05. Mar 2013 20:27
by Janza
No sittenhän tuo näkyy olevan valmiiks alimmassa mahdollisessa asennossa
täytyy varmuuden vuoksi laittaa vaikka sitä kuparitahnaa, on kuitenkin alumiinia nuo takajousien säätöpulikat. Ei naurata ku on kierteet solmulla ku mutteria pyöräyttää
päivitellään ku on ku setti alla
Re: Janzan Sport Astra, Käyttöauton ylläpitotarinaa..
Posted: 05. Mar 2013 20:34
by jarskii-
en oo ikinä käyttänyt mitään kuparitahnaa yms. pinelineä, rostoffia ja paineilmaa niin on riittäny.
nyt en oo tarkoituksellakaan edes pessy tolppia mitenkään niin näkee kuin helposti lähtee lika irti keväällä
Re: Janzan Sport Astra, Käyttöauton ylläpitotarinaa..
Posted: 08. Mar 2013 19:13
by Janza
Huomenna ois tarkoitus lähtee aamusta näprää alustaa alle, tuli mieleen että onko mitään väliä apujousen paikalla ylhäällä vaiko alhaalla? Nyt ne on alhaalla..
Re: Janzan Sport Astra, Käyttöauton ylläpitotarinaa..
Posted: 08. Mar 2013 19:57
by jarskii-
eipä sillä ole merkitystä ja eiköhän ne ole oikein siellä. ainaskin jomeissa oli ihan tehtaalta tullessaan alhaalla ja niin ne on tuossa nykyisessäkin