Lexus IS200 tyyppiviat?

Yleistä keskustelua aiheesta kuin aiheesta.
JussiH
NORMAL USER
NORMAL USER
Posts: 32
Joined: 16. Mar 2015 10:58

Re: Lexus IS200 tyyppiviat?

Post by JussiH » 17. Mar 2015 22:44

rolla wrote:
JussiH wrote:Alapallot tosi heikot tarvikkeena, originaalit kestää pitempään mutta maksaavat. Sytyspuolat, mutta ukn ebaysta saa 6kpl tarvikkeena 120e jotka mulla kestäny jo 3vuotta. Avaimen kaukosäädin osa murtuu avaimesta irti, ebaysta uusi osa 9e
Esikatalysaattorit sulaa pakosarjaan tulpaksi vapareissa joskus ja ahdetuissa yleisesti. De-cat sarja 300 posteineen ebay uk tai jos on leepun vikaa niin tekee suorat putket tilalle ite, tulee heppoja moottori toimii paljon paremmin eikä polta tiivisteitä.

Itellä ilmeisesti puolavika kans kun käy välillä viidellä. Ilmeisesti nuo ebaypuolat uskaltaa sitten tilata jos 3 vuotta "jo" takana. Muistatko minkä merkkiset ne puolat oli? Tippuko kulutus decattien poiston jälkeen? On jotenkin tukkoisen oloinen tuo moottori että voisi kuvitella että jotain vaikuttas.
Juu puolavikahan se luultavasti on, en osaa kulutukseen sanoa varmaa tietoa kun mulla on niin rajusti muutettu koko moottoria, mutta se pakosarjan aukasu muuttaa koko moottorin luonnetta ja ei syö läheskään niin paljon lambdoja ja tiivisteitä, suosittelen tekemään sen. En muista oisko ollu huco merkkiset mut UK ebayssa myyvät tarjouksella yleensä niitä 6kpl settejä 120e ja orkkis ja noitten puolien ikää saa pidennettyä kun teippaa ne varret kun yleesä ne menee siks ku kuumeneevat ja tiiviste sulaa ja pääsee kipinä lyömaan kanteen jolloin oikosulku polttaa ne.

rolla
BEGINNER
BEGINNER
Posts: 3
Joined: 17. Mar 2015 21:26

Re: Lexus IS200 tyyppiviat?

Post by rolla » 18. Mar 2015 05:56

JussiH wrote:
rolla wrote:
JussiH wrote:Alapallot tosi heikot tarvikkeena, originaalit kestää pitempään mutta maksaavat. Sytyspuolat, mutta ukn ebaysta saa 6kpl tarvikkeena 120e jotka mulla kestäny jo 3vuotta. Avaimen kaukosäädin osa murtuu avaimesta irti, ebaysta uusi osa 9e
Esikatalysaattorit sulaa pakosarjaan tulpaksi vapareissa joskus ja ahdetuissa yleisesti. De-cat sarja 300 posteineen ebay uk tai jos on leepun vikaa niin tekee suorat putket tilalle ite, tulee heppoja moottori toimii paljon paremmin eikä polta tiivisteitä.

Itellä ilmeisesti puolavika kans kun käy välillä viidellä. Ilmeisesti nuo ebaypuolat uskaltaa sitten tilata jos 3 vuotta "jo" takana. Muistatko minkä merkkiset ne puolat oli? Tippuko kulutus decattien poiston jälkeen? On jotenkin tukkoisen oloinen tuo moottori että voisi kuvitella että jotain vaikuttas.
Juu puolavikahan se luultavasti on, en osaa kulutukseen sanoa varmaa tietoa kun mulla on niin rajusti muutettu koko moottoria, mutta se pakosarjan aukasu muuttaa koko moottorin luonnetta ja ei syö läheskään niin paljon lambdoja ja tiivisteitä, suosittelen tekemään sen. En muista oisko ollu huco merkkiset mut UK ebayssa myyvät tarjouksella yleensä niitä 6kpl settejä 120e ja orkkis ja noitten puolien ikää saa pidennettyä kun teippaa ne varret kun yleesä ne menee siks ku kuumeneevat ja tiiviste sulaa ja pääsee kipinä lyömaan kanteen jolloin oikosulku polttaa ne.
Pitänee laittaa puolat tilaukseen sitten. Koitin katella niitä vastuksia lambdojen huijaukseen mutta en löytänyt, oisko sulla ollu suoraa linkkiä?

JussiH
NORMAL USER
NORMAL USER
Posts: 32
Joined: 16. Mar 2015 10:58

Re: Lexus IS200 tyyppiviat?

Post by JussiH » 18. Mar 2015 07:28

Mää etin tos illal kuha pääsen oikeelle koneelle ja puolia voit tosiaan tekohengittää teippaamalla varresta ne tiivisteet sähköteipillä. Pakosarjan katit myös vaikuttaa noihin puolien kulutukseen kun ne kuumentaa kantta kun ne tosiaan on ku kuristimet vaikka eivät ois vielä sulanu tulpaks.

JussiH
NORMAL USER
NORMAL USER
Posts: 32
Joined: 16. Mar 2015 10:58

Re: Lexus IS200 tyyppiviat?

Post by JussiH » 18. Mar 2015 07:54

http://my.is/forums/f88/how-install-o2- ... ics/284733

http://my.is/forums/f115/oxygen-sensors ... 479?page=1

Kyseiset sivut kannattaa selata/hakea, tietoa löytyy kaikkiin remppoihin, virityksiin, modeihin yms kuvien kanssa

dcac
BEGINNER
BEGINNER
Posts: 6
Joined: 15. Mar 2015 14:59

Re: Lexus IS200 tyyppiviat?

Post by dcac » 18. Mar 2015 21:20

kiitoksi ohjeista.jäi vielä epäselväks miten niit lamproja huijataan.onko jollain tietoa mikä stefa sopii laatikon ja kardaanin väliin manuaali kyseessä.ja minkälaiset on perän vetareitten stefat vai tarviiko mennä toyotan tiskil 8-)

JussiH
NORMAL USER
NORMAL USER
Posts: 32
Joined: 16. Mar 2015 10:58

Re: Lexus IS200 tyyppiviat?

Post by JussiH » 18. Mar 2015 21:38

Ne vastukset simuloi moottorin ohjaukselle "oikeat päästölukemat" niin ei sytytä sitä päästöjärjestelmän heikkoteho merkkivaloa. Noihin stefa hommiin en osaa sanoa mtn ku ei oo niitä tarvinnu purkaa.

nosliw_
NORMAL USER
NORMAL USER
Posts: 79
Joined: 13. Nov 2014 21:17
Location: Espoo

Re: Lexus IS200 tyyppiviat?

Post by nosliw_ » 19. Mar 2015 00:10

vikavalon saa pois kans ilman lisäbokseja tai vastuksia tälläsellä lambdan jatkolla.
Image
Image

User avatar
-ToK-
NORMAL USER
NORMAL USER
Posts: 98
Joined: 07. May 2013 21:06

Re: Lexus IS200 tyyppiviat?

Post by -ToK- » 19. Mar 2015 17:05

Hyvä tietää! :) Kai sitä pitää vihdoin opetella ebay:tä käyttämään. Kiitos kaikille avuista!

JussiH
NORMAL USER
NORMAL USER
Posts: 32
Joined: 16. Mar 2015 10:58

Re: Lexus IS200 tyyppiviat?

Post by JussiH » 20. Mar 2015 10:42

nosliw_ wrote:vikavalon saa pois kans ilman lisäbokseja tai vastuksia tälläsellä lambdan jatkolla.
Image
Vähän kallis ratkasu 1kpl 80-100 dollaria posteineen ja tullit päälle jos ei ite tee, kun ne simulaattorit orkkis pistokkeisiin saa 20e kuluineen molemmat

dcac
BEGINNER
BEGINNER
Posts: 6
Joined: 15. Mar 2015 14:59

Re: Lexus IS200 tyyppiviat?

Post by dcac » 20. Mar 2015 12:53

mistä niitä saa en oo löytäny

Lat3
NORMAL USER
NORMAL USER
Posts: 14
Joined: 02. Dec 2014 21:25
Location: Iisalmi

Re: Lexus IS200 tyyppiviat?

Post by Lat3 » 20. Mar 2015 19:44

Tuohon lambda hommaan: Itsellä toyosportin rst pakosarja mikä korvaa molemmat katit sekä japspeedin catback loppupään putki eli vain yks orkkis katti koko autossa. Herjaa tällähetkellä lambda numero yks vikavaloo pakosarjasta ja se tosiian häviää sillä siirto holkilla jota myy mm japspeed 10 punnan hintaan saa 90 ja 120 asteen kulmissa ;)

Jarru ongelma ratkes itsellä kun ostin mintex jäähdytetyt jarrulevyt eteen ja taakse tais maksaa jarrupalojen kanssa 170 puntaa :roll: Ebay.uk on yksi lexus harrastajan parhaista kavereista.
Mitään vikoja ei omassa autossa ole kahden vuoden aikana ollut eli kaikinpuolin toimiva kampe. Toki nyt tuottaa päänvaivaa remmiahdinsarja kun on niin sanottu DIY versio joka jäi joltain britti pojalta kesken ja olen nyt itse jatkanu projektia :twisted:

User avatar
-ToK-
NORMAL USER
NORMAL USER
Posts: 98
Joined: 07. May 2013 21:06

Re: Lexus IS200 tyyppiviat?

Post by -ToK- » 20. Mar 2015 20:34

Onko toi japspeedin pakosarja samnalainen kuin toyosportin, kun niitä toysportin ei tahdo enää mistään löytää? Sulla ei siis sitä välipätkää (eli onkos se nyt sitten downpipe) ole vaihdettu? Itse ymmärsin, että se olisi se suurin "kuristus" :D Mikäköhän noista kolmesta osasta siis todellisuudessa kuristaa eniten eli mikä kannatta vaihtaa ensimmäisenä?
Japspeedin sivuilta näyttää olevan sekä pakosarjat että catbackit loppu :cry:
Kumpikohan noista holkeista on järkevämpi; 90 vai 120 astetta?

Lat3
NORMAL USER
NORMAL USER
Posts: 14
Joined: 02. Dec 2014 21:25
Location: Iisalmi

Re: Lexus IS200 tyyppiviat?

Post by Lat3 » 20. Mar 2015 22:15

En oo 100% varma mutta päällepäin näyttäs että on samanlaiset. En käsitä minne ne kaikki pakosarjat on hävinny ebays:tä mutta älä ihmeessä maksa enempää kun kuin 300 puntaa per satsi koska näkyy jossain olevan myynnissä +900 puntaa sarja. Itse maksoin aikanaan toyon pakosarjasta 200e käytettynä jouduin muuten muokkaamaan 2 anturin paikkaa siinä sarjassa koska lambda otti kiinni peltiin oli siis liian korkeella se kierre osa , mutta sehän korjaantuu niillä kulma holkeilla . Ja mulla on tosiian ihan orkkis se välipätkä koska luulin että se ei mene leimalta läpi ilman "pää kattia" mutta ainahan siihen voi vaihtaa jonkun kilpakatin. Henk kohtanen mielipiteeni on että pakosarjan katit kuristaa eniten koska niissä on se sulamis vaara esim JussiH:n remmiahdettu lexus syöksi "laavapalloja" pakoputkenpäästä kun katit alko sulaa. Holkkien kulmasta ei oo tarkempaa tietoo kumpi on parempi mutta tuohon hintaa ostan kumpiakin 2kpl.
Käyttäjän JussiH kanssa ollaan näitä jonkun verran pähkäilty kun hän taisi vähä aika sitten poistaa omasta autostaan katit :twisted:

JussiH
NORMAL USER
NORMAL USER
Posts: 32
Joined: 16. Mar 2015 10:58

Re: Lexus IS200 tyyppiviat?

Post by JussiH » 20. Mar 2015 23:24

Ukn ebaysta pitäs löytyy nimellä lexus is200 o2 simulator for lambda mut voi olla loppu nyt kun se äijä tekee niitä tietyn väliajoin toinen on sit ruotsissa vaikuttava patrick lindblom mikä tekee osan ku osan mut pitää tuntee kyseinen herra ruotsin puolen foorumilta. Se esikatti systeemi on paskin systeemi sitten etuvetosen citymaasturin jälkeen, niinku lat3 totesi mulla suli kaikki katit tulpiks putkeen ja sylki laavapalloja täyskaasu kiihdytyksessä. Ite tein ton decat pakosarjan toho mut tarvii sit jigin orkkiksesta jos meinaa saaha viel paikalleen. Ja jos jollai on noita lambdoja rikki niin multa löytyy 2kpl ylimääräsiä.

User avatar
-ToK-
NORMAL USER
NORMAL USER
Posts: 98
Joined: 07. May 2013 21:06

Re: Lexus IS200 tyyppiviat?

Post by -ToK- » 21. Mar 2015 00:28

Kiitoksia taas, pitää nyt vielä tutkiskella mitä teen. Tuntuu tuo mutkapala jotenkin helpommalta ratkaisulta, jos sen kanssa ei kerran vikavalot syty? Jos JussiH:lta tai joltain muulta löytyy kuvia itse tyhjennetystä tai tehdystä putkistosta, niin olisin kiinnostunut!
Osaatteko sanoa paljonko tehot on nousseet pelkällä putkistolla?

Post Reply

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 12 guests