Page 7 of 7

Re: JDM autojen rekisteröintikatsastus?

Posted: 30. Dec 2018 11:33
by Sami_
^ Ei pitäisi tulla sanomista. Muusta en osaa varmaksi sanoa. R33 tapauksessa riitti etulvalojen DOT-valokonversio ja siitä sitten "asiantuntijan lausunto" katsastuskonttorilla. Muutoin sitten perus painokikkailut että sai paikkaluvun mieleiseksi. Näihin lienee kuitenkin tullut trafilta viimeaikoina jotain helpotuksia? Joku viisaampi valaiskoon :?:

Re: JDM autojen rekisteröintikatsastus?

Posted: 03. Jan 2019 13:38
by Pete
Nykysin ei tarvi enää maksaa valoista ns. asiantuntijalausuntoa mikäli on puutteelliset merkinnät vaan menevät sellaisenaan läpi kunhan valokuvio on meikäläinen.

Coilit ja vanteet pitäis mennä läpi kun sanoo että Japanissa olleet paikoillaan. Katsastaja toki joutuu rekkariin merkkaan pyörännavan ja kaaren välisen etäisyyden ja saattavat alustan merkin kirjata ylös. Renkaat mitkä alla merkataan rekkariin.

Nykyisin paikkalukumäärä tulee sen mukaan kuten autossa alkujaankin (vyöt).

Re: JDM autojen rekisteröintikatsastus?

Posted: 06. Jan 2019 17:40
by ruuba
Mitäs lappuja sitä sitten oikein tarvikaan. Multa löytyy vaan ExportCert japaniks ja englanniksi. :?: ja Autoharrastajat ry sivuilla lukee "suora DOT-kuvio (tai punaiset takavilkut) ei ole ongelma" Eli valokuvio periaatteessa saa olla myös suora?

Re: JDM autojen rekisteröintikatsastus?

Posted: 06. Jan 2019 22:59
by JonttuK
Kyllä, valokuvio käy olla suora dot merkityissä umpioissa (näin sanoi myös inssi). Huputtomalla umpiolla jossa h4 polttimo on helppo toteuttaa tämä suora kuvio polttimoa kääntäen. Näin ainakin itsellä.

Re: JDM autojen rekisteröintikatsastus?

Posted: 13. Jan 2019 20:42
by rieskkim
Mites Fairlady / 350Z saa valokuvion käännettyä helpoiten?

Re: JDM autojen rekisteröintikatsastus?

Posted: 14. Jan 2019 11:44
by Toncha
rieskkim wrote:
13. Jan 2019 20:42
Mites Fairlady / 350Z saa valokuvion käännettyä helpoiten?
Ostaa suomi mallin umpiot

Re: JDM autojen rekisteröintikatsastus?

Posted: 06. Feb 2019 13:41
by ruuba
Vaaditaanko nykyään vastaavuustodistusta japanilaisen auton rekistörimiseen?

Re: JDM autojen rekisteröintikatsastus?

Posted: 06. Feb 2019 22:51
by Pete
ruuba wrote:
06. Feb 2019 13:41
Vaaditaanko nykyään vastaavuustodistusta japanilaisen auton rekistörimiseen?
MikaK wrote:
16. Jun 2018 09:44
MikaK wrote:
16. Jun 2018 08:03
Tämmönen uutinen.

Trafi on 15.6 julkaissut uuden määräyksen koskien autojen teknisiä vaatimuksia:

-Kaikki ns. I-autot (USA, Japani, Kanada, Etelä-Korea) voidaan jatkossa rekisteröidä ilman vaatimuksenmukaisuustodistuksia. Valojen osalta helpotuksia on tullut jo aikaisemmin, eli vasemmalta ajettavat autot voi ajaa suoraan leimalle, oikealta ajettavissa etuvalot pitää vaihtaa tai muokata.

-Jos standardien yhteensopimattomuuden takia OBD:hen ei saada rekisteröintikatsastuksessa yhteyttä, se merkitään rekisteritietoihin, eikä se näin ollen aiheuta jatkossakaan ongelmia.

-Japanilaiset autot voidaan rekisteröidä valmistajan tarkoittamalle paikkaluvulle, vaikka euronormien mukainen kantavuus ei riittäisikään. Japanilaista kokonaismassaa ei saa jatkossakaan ylittää, mutta tarpeettomiin istumapaikkojen poistamiseen ei tarvitse enää ryhtyä.

-Sähköautoilta ei enää vaadita sähköturvallisuustodistusta.

Näillä helpotuksilla viimeistään JDM-autojen rekisteröinti ja katsastus helpottuu huomattavasti, eikä käytännön toimenpiteeksi jää enää kun etuvalojen kuvion kääntö! Uudempienkin autojen rekisteröiminen ei ole enää kuin omasta lomakosta kiinni.

https://www.trafi.fi/trafi/ajankohtaist ... virasto_on_...


Sitten olisi fb sivut avattu ;) https://www.facebook.com/ArcticCarCustoms/

Re: JDM autojen rekisteröintikatsastus?

Posted: 14. Dec 2019 11:05
by Harmaa
Näin uuden (vanhan) tuontiauton kanssa ihmettelen tätä paikkaluvun / henkilömäärän määritystä.
Eli miten tuo nyt määritetään kun kyseessä 8-paikkainen Toyota Alphard jossa kuudelle on kolmipistevyöt ja keskipaikoille kahdella matkustajarivillä on vain kaksipistevyöt. Japanissa auto on siis rekisteröity kahdeksalle.

Katsastuksen kanssa jutelliun mukaan koska kolmipistevöitä on kuudelle, tulee rekisteröinti myös kuudelle ja ne ylimääräiset vyöt pitää autosta poistaa.

Laista olen löytänyt vain tämän täälläkin referoidun kohdan: "Istumapaikkojen lukumäärään voi rekisteröinti -ja muutoskatsastuksessa soveltaa ajoneuvon aiemman käyttövaltion vaatimuksia."

Mutta missä tuo turvavöiden määrittely on säännelty?

Re: JDM autojen rekisteröintikatsastus?

Posted: 12. Oct 2020 14:18
by Carlitos.way
Täällä samaa juttua.
Rek.katsastus hylätty lokakuussa 2020 vasenliikenteen valokuvion takia ja painokilpi puuttuu.
Loistava palvelua on koivuhaan katsastuksessa Vantaalla. 170e CO² mittauksinen!
NYT OIS KYSYMYS PORUKALLE JAPSTOYS RYHMÄLLE; missä Uudellamaalla voi muokata valot Suomeen liikenteeseen, ja paljon on hinta pyyntöä?
Kiitos paljon etukäteen! :-)

Re: JDM autojen rekisteröintikatsastus?

Posted: 13. Oct 2020 13:25
by Mystic
Mikä auto? Siltä suunnalta luulisi löytyvän kyllä tekijöitä, mutta jos jonkun firman kautta haluaa edetä niin esimerkiksi JDM Outletin kautta voinee kysellä. Toki jos tavattoman kiire ei ole, niin voihan ne lähettää tänne meidän suuntaan vaikkapa Kelloniemen Mikalle. 8-)

Re: JDM autojen rekisteröintikatsastus?

Posted: 01. Nov 2020 21:43
by Teegee
Tervehdys forumille, olen uusi täällä!

Asiaan, z12 Cubeen pitäisi katsastaa, eli valojen muutoshomma edessä. Lukenut, että projektorit ovat helpoin/halvin? tapa tehdä tämä. Mistä lähtisi näitä valoja hommaamaan, minkä merkkisiä yms.? Onko jokin ylitse muiden oleva malli, joka kannattaa hommata?

Löysin tälläisen kirjoituksen: https://www.nissancubelife.com/threads/ ... ghts.4217/

Meneekö kutakuinkin näin tämä homma, ja näillä valot pitäisi olla hyväksytyt meikäläisten tieliikenteeseen?

Re: JDM autojen rekisteröintikatsastus?

Posted: 17. Mar 2021 13:12
by valtsuma
Coilit ja vanteet pitäis mennä läpi kun sanoo että Japanissa olleet paikoillaan. Katsastaja toki joutuu rekkariin merkkaan pyörännavan ja kaaren välisen etäisyyden ja saattavat alustan merkin kirjata ylös. Renkaat mitkä alla merkataan rekkariin.

Oisko tästä jotaki faktaa jolla sais katsurinki vakuutettua? Pitäis ei oikein riitä perusteluiksi.