Page 7 of 7

Re: JDM autojen rekisteröintikatsastus?

Posted: 30. Dec 2018 11:33
by Sami_
^ Ei pitäisi tulla sanomista. Muusta en osaa varmaksi sanoa. R33 tapauksessa riitti etulvalojen DOT-valokonversio ja siitä sitten "asiantuntijan lausunto" katsastuskonttorilla. Muutoin sitten perus painokikkailut että sai paikkaluvun mieleiseksi. Näihin lienee kuitenkin tullut trafilta viimeaikoina jotain helpotuksia? Joku viisaampi valaiskoon :?:

Re: JDM autojen rekisteröintikatsastus?

Posted: 03. Jan 2019 13:38
by Pete
Nykysin ei tarvi enää maksaa valoista ns. asiantuntijalausuntoa mikäli on puutteelliset merkinnät vaan menevät sellaisenaan läpi kunhan valokuvio on meikäläinen.

Coilit ja vanteet pitäis mennä läpi kun sanoo että Japanissa olleet paikoillaan. Katsastaja toki joutuu rekkariin merkkaan pyörännavan ja kaaren välisen etäisyyden ja saattavat alustan merkin kirjata ylös. Renkaat mitkä alla merkataan rekkariin.

Nykyisin paikkalukumäärä tulee sen mukaan kuten autossa alkujaankin (vyöt).

Re: JDM autojen rekisteröintikatsastus?

Posted: 06. Jan 2019 17:40
by ruuba
Mitäs lappuja sitä sitten oikein tarvikaan. Multa löytyy vaan ExportCert japaniks ja englanniksi. :?: ja Autoharrastajat ry sivuilla lukee "suora DOT-kuvio (tai punaiset takavilkut) ei ole ongelma" Eli valokuvio periaatteessa saa olla myös suora?

Re: JDM autojen rekisteröintikatsastus?

Posted: 06. Jan 2019 22:59
by JonttuK
Kyllä, valokuvio käy olla suora dot merkityissä umpioissa (näin sanoi myös inssi). Huputtomalla umpiolla jossa h4 polttimo on helppo toteuttaa tämä suora kuvio polttimoa kääntäen. Näin ainakin itsellä.

Re: JDM autojen rekisteröintikatsastus?

Posted: 13. Jan 2019 20:42
by rieskkim
Mites Fairlady / 350Z saa valokuvion käännettyä helpoiten?

Re: JDM autojen rekisteröintikatsastus?

Posted: 14. Jan 2019 11:44
by Toncha
rieskkim wrote:
13. Jan 2019 20:42
Mites Fairlady / 350Z saa valokuvion käännettyä helpoiten?
Ostaa suomi mallin umpiot