Autokuumetta pukkaa
Autokuumetta pukkaa
Eli ongelmallinen tilanne tuli eteen. Nissani pitäisi vaihtaa käytännöllisempään autoon ja eksyin tällaiseen:
http://www.nettiauto.com/toyota/aristo/4159620 .
Tähän huolisivat nissanin vaihdossa, mutta nyt olisi ne neuvot tarpeen. Mihin kaikkeen täytyisi valmistautua jos tuohon vaihdan? Tiedän, että veroja TULEE ja lamput ja sun muut täytyy katsastukseen laittaa.
Mielipiteitä ja neuvoja otan vastaan mielelläni.
PS. Poista topic jos ei tämmöistä saa olla.
-Muutin otsikon vähän "yleisemmäksi". -Mystikki
http://www.nettiauto.com/toyota/aristo/4159620 .
Tähän huolisivat nissanin vaihdossa, mutta nyt olisi ne neuvot tarpeen. Mihin kaikkeen täytyisi valmistautua jos tuohon vaihdan? Tiedän, että veroja TULEE ja lamput ja sun muut täytyy katsastukseen laittaa.
Mielipiteitä ja neuvoja otan vastaan mielelläni.
PS. Poista topic jos ei tämmöistä saa olla.
-Muutin otsikon vähän "yleisemmäksi". -Mystikki
"Meetkö sinä sinne huoriin vai tilaatko sinä sen pitsan?" -Marko
"Laita säkin rohkeasti allekirjoitukseen se bmw ni sua ymmärretään paremmin" - samsa
Nissan 200SX S13 -89 Omistanut 6 vuotta, ajanut 5000km
"Laita säkin rohkeasti allekirjoitukseen se bmw ni sua ymmärretään paremmin" - samsa
Nissan 200SX S13 -89 Omistanut 6 vuotta, ajanut 5000km
Re: Autokuumetta pukkaa!
Valoihin on tulossa muistaakseni sellainen lievennys, että vain ajovalot tarvitsee muokata/vaihtaa sopiviksi. Näistä taitaa edelleenkin tulla 4 paikkaisia suomessa
Osia saa kunhan on tuotenumerot tiedossa, etuylätukivarret tais olla kulutus tavaraa , sitten kun madallat sitä
Kulutus on kohtalaisen reipas jos omistat vähänkään raskaamman kaasujalan...
Osia saa kunhan on tuotenumerot tiedossa, etuylätukivarret tais olla kulutus tavaraa , sitten kun madallat sitä
Kulutus on kohtalaisen reipas jos omistat vähänkään raskaamman kaasujalan...
~D4D=Diesel for Dummys~
Re: Autokuumetta pukkaa!
Melko suurella todennäköisyydellä. Turbot vaativat huoltoa/uusimista (luultavasti kertaalleen jo vaihdettu mutta jos ei ole niin aika lopussa ne alkaa varmasti sitten olla). Jakopään remontti edessä? Kori melkovarmasti aika haperossa kunnossa koska auto on englannin uinti. Ja siellähän talvet ajellaan suolaliuoksessa. Konehuoneen muttereista ja kiinnikepaikoista näkee että on aika huono kuntoinen. ja Mietippä minkänäköinen on taka-akselin tuntumasta jos lämmin konehuonekin nuin ruosteinen. SJ imports muutenkin tuo kaiken halvimmat romut mahdollisimman läheltä, joten sen kun tietää niin osaa varauksella asennoitua tuon puljun ostoksiin.
En halua vetää lankkua heti aivan kokonaan alta. joten jos menet autoa katsomaan ota joku JDM autoista enempi tietävä matkaan niin tietää vähän vertailla onko auto kunnossa. Voihan se myös olla että tuolla ei ole talvella ajeltu, kuitenkin harraste kamppeelta vaikuttaa. Toisaalta taas se on vähän fifty/sixty että onko huono auto. Kuvat ja tekstit ja myyjäliikkeen tietäen jättäisin itse ostamatta. Mutta eipä sieltä kovin korkealta tipu vaikka tuo olisikin pommi. osina sen varmasti sais myytyä melkein samaan hintaan. Vero arviot kannattaa myös katsoa tullin sivuilta. veikkaan semmosia 2000-3000euron veroja koska on nuinpaljon uudempi.
En halua vetää lankkua heti aivan kokonaan alta. joten jos menet autoa katsomaan ota joku JDM autoista enempi tietävä matkaan niin tietää vähän vertailla onko auto kunnossa. Voihan se myös olla että tuolla ei ole talvella ajeltu, kuitenkin harraste kamppeelta vaikuttaa. Toisaalta taas se on vähän fifty/sixty että onko huono auto. Kuvat ja tekstit ja myyjäliikkeen tietäen jättäisin itse ostamatta. Mutta eipä sieltä kovin korkealta tipu vaikka tuo olisikin pommi. osina sen varmasti sais myytyä melkein samaan hintaan. Vero arviot kannattaa myös katsoa tullin sivuilta. veikkaan semmosia 2000-3000euron veroja koska on nuinpaljon uudempi.
Re: Autokuumetta pukkaa
Juu, Ei vaan oikein viitsisi sieltä tyhjinkäsin lähteä pois kun trailerilla pitää oma nissani sinne kuitenkin viedä. Eihän sitä tiedä, jos onkin pommi niin jättää ostamatta ja nielee pienen tappion mitä bensoihin menee ja tuo nissanin kotiin. Silti jää hakuseen se käyttöauto..
"Meetkö sinä sinne huoriin vai tilaatko sinä sen pitsan?" -Marko
"Laita säkin rohkeasti allekirjoitukseen se bmw ni sua ymmärretään paremmin" - samsa
Nissan 200SX S13 -89 Omistanut 6 vuotta, ajanut 5000km
"Laita säkin rohkeasti allekirjoitukseen se bmw ni sua ymmärretään paremmin" - samsa
Nissan 200SX S13 -89 Omistanut 6 vuotta, ajanut 5000km
Re: Autokuumetta pukkaa
Tälläkin forumilla oleva (en tiedä seuraileeko ees paljoa) "Atte" omisti ariston tossa ihan vasta, ennen ku vaihto sen 200sx:ään. Kävin itekki ajamassa sillä, tosi hyvä oli ajaa vaikka se oli niin tontissa ettei mitään järkeä, tehoa tuntuu olevan paljon vaikka onki iso ja tilava auto.
Nuissa 2jz:ssa oli jossain kampipyörässä tai jossain sielläpäin joku juttu, mikä tahtoi poikkeuksetta hajota. En henkeni eestä muista mikä se oli. Ja tietty bensaa vie ihan höpönä
Kantsii käydä seikkailemassa supraclubfinlandin sivuilla, sielä on jonninverran tietoa nuista. Tonne pitää vain tehä acco että näkee kaiken.
Nuissa 2jz:ssa oli jossain kampipyörässä tai jossain sielläpäin joku juttu, mikä tahtoi poikkeuksetta hajota. En henkeni eestä muista mikä se oli. Ja tietty bensaa vie ihan höpönä
Kantsii käydä seikkailemassa supraclubfinlandin sivuilla, sielä on jonninverran tietoa nuista. Tonne pitää vain tehä acco että näkee kaiken.
"Jokainen, jonka virheiden korjaamiseen kestää kymmenen vuotta, on aikamoinen mies."
Re: Autokuumetta pukkaa
En nyt kyllä ymmärrä mikä höpönä on, mutta muistelisin, että tämä kyseinen "Atte" jossain mainisti 30l/100km joka tuntuu ihan hullulta kulutukselta. Täytynyt olla jotain vikaa Atten aristossa. Voin muistaa myös väärin. Itse luin tuolta supraclubfinlandin sivuilta kulutuksen pyörivän jossain 13-16l/100km
"Meetkö sinä sinne huoriin vai tilaatko sinä sen pitsan?" -Marko
"Laita säkin rohkeasti allekirjoitukseen se bmw ni sua ymmärretään paremmin" - samsa
Nissan 200SX S13 -89 Omistanut 6 vuotta, ajanut 5000km
"Laita säkin rohkeasti allekirjoitukseen se bmw ni sua ymmärretään paremmin" - samsa
Nissan 200SX S13 -89 Omistanut 6 vuotta, ajanut 5000km
Re: Autokuumetta pukkaa
Supraclubille pitää hakea jäseneksi että näkee kaiken. Ja silloin pitää jo omistaa auto.samsam wrote:Tälläkin forumilla oleva (en tiedä seuraileeko ees paljoa) "Atte" omisti ariston tossa ihan vasta, ennen ku vaihto sen 200sx:ään. Kävin itekki ajamassa sillä, tosi hyvä oli ajaa vaikka se oli niin tontissa ettei mitään järkeä, tehoa tuntuu olevan paljon vaikka onki iso ja tilava auto.
Nuissa 2jz:ssa oli jossain kampipyörässä tai jossain sielläpäin joku juttu, mikä tahtoi poikkeuksetta hajota. En henkeni eestä muista mikä se oli. Ja tietty bensaa vie ihan höpönä
Kantsii käydä seikkailemassa supraclubfinlandin sivuilla, sielä on jonninverran tietoa nuista. Tonne pitää vain tehä acco että näkee kaiken.
Hajoavalla jutulla meinaat varmaan sitä jakohihnan kiristintä. ei pitäis olla ongelma vakiokoneessa ainakaan.
Ja Sj importista on sen verran juttua tullut luettua että jos sieltä auton ostaisin niin sen pitäisi olla ainakin suomen kilvissä valmiiksi.
Edit: Itsellän tuo ykköskorin Aristo vie semmosen 12litraa matka-ajossa, ei oo kovinkaan järkevä käyttis..
Ja ihan vakio turboilla on vielä.. kilo ahtoa ja ~365hv konetehoa.
Aristo -93 3.0tt, Legnum -00 Type-S, BMW e39 -98 2,5tds
Re: Autokuumetta pukkaa
Oman -92 soarerin vaihdoin samasta liikkeestä samanlaiseen aristoon päikseen ja ihan tyytyväinen olen kauppaan. Muutamia pieniä vikoja tuli kaupan päälle mutta nekin kuluvia osia etujarrut, nivel ja pyörän laakeri. Saman verran ajettu ja turbot tuntuu toimivan eikä näkyis että on vaihettu. Samalla lailla ruostunu pultin päät kone huoneesta mutta korista ei ole löytyny ruostetta. Etu umpiot joutui ostaa kun valokuvio väärä eikä voi itse kääntää n. 500€. Muut valot oli e hyväksyttyjä. Vastaavuus todistus 275€ Nämä riitti rekisteröintiin ja tuli 5paikkainen tämäkin riippuu inssistä. Kulutus 12-16l kaupunki ja matkaa sievästi rajotusten mukaan niin jopa alle 10 Varaosat toyotan tiskiltä, runkonumerolla ne löytyy. tai intternetin ihmeellisestä mailmasta. Aika paljon gs 300 leksuksen osia käy kans. Verot omaan oli 2429,33€
Sit niitä tyyppivikoja Näissä ei ole samanlaista jarru tehostinta kuin normi autoissa vaan semmoinen typpi säiliö akku ja se menee jossain vaiheessa. Hinta 400-500€ välille. Joissakin on sitten ruvennu takaa nelipyörä ohjaus temppuilemaan ja se on pitäny poistaa. Siihen saa sarjan ebaysta hintaan 300-400dollaria.
Niin ja jouduinhan taka jouden vaihtamaan kun puuttu palanen, inssi huomas
Sit niitä tyyppivikoja Näissä ei ole samanlaista jarru tehostinta kuin normi autoissa vaan semmoinen typpi säiliö akku ja se menee jossain vaiheessa. Hinta 400-500€ välille. Joissakin on sitten ruvennu takaa nelipyörä ohjaus temppuilemaan ja se on pitäny poistaa. Siihen saa sarjan ebaysta hintaan 300-400dollaria.
Niin ja jouduinhan taka jouden vaihtamaan kun puuttu palanen, inssi huomas
Arctic Car Import
Kaikenlaisten JDM autojen tuonti suoraa Japanista
arctic.car.import@gmail.com
p.045 6345338
Kaikenlaisten JDM autojen tuonti suoraa Japanista
arctic.car.import@gmail.com
p.045 6345338
Re: Autokuumetta pukkaa
Mites nuitten verojen kans? Pitääkö maksaa könttänä vai saako sitä osissa maksaa? Sjimportilta sanottiin, että on porukka 3 erässä saanut maksaa. Olisi tuolla firmalla kuulemma hyllyssä nuita etu-umpioita oikealla kaaviolla 300€ sais mukaan. Onko nuo viat miten herkkiä ilmenemään, ettei kävisi vanhanaikaisesti kun tässä nyt muutamalla parin sadan romulla joutunut ajamaan.MikaK wrote:Oman -92 soarerin vaihdoin samasta liikkeestä samanlaiseen aristoon päikseen ja ihan tyytyväinen olen kauppaan. Muutamia pieniä vikoja tuli kaupan päälle mutta nekin kuluvia osia etujarrut, nivel ja pyörän laakeri. Saman verran ajettu ja turbot tuntuu toimivan eikä näkyis että on vaihettu. Samalla lailla ruostunu pultin päät kone huoneesta mutta korista ei ole löytyny ruostetta. Etu umpiot joutui ostaa kun valokuvio väärä eikä voi itse kääntää n. 500€. Muut valot oli e hyväksyttyjä. Vastaavuus todistus 275€ Nämä riitti rekisteröintiin ja tuli 5paikkainen tämäkin riippuu inssistä. Kulutus 12-16l kaupunki ja matkaa sievästi rajotusten mukaan niin jopa alle 10 Varaosat toyotan tiskiltä, runkonumerolla ne löytyy. tai intternetin ihmeellisestä mailmasta. Aika paljon gs 300 leksuksen osia käy kans. Verot omaan oli 2429,33€
Sit niitä tyyppivikoja Näissä ei ole samanlaista jarru tehostinta kuin normi autoissa vaan semmoinen typpi säiliö akku ja se menee jossain vaiheessa. Hinta 400-500€ välille. Joissakin on sitten ruvennu takaa nelipyörä ohjaus temppuilemaan ja se on pitäny poistaa. Siihen saa sarjan ebaysta hintaan 300-400dollaria.
Niin ja jouduinhan taka jouden vaihtamaan kun puuttu palanen, inssi huomas
"Meetkö sinä sinne huoriin vai tilaatko sinä sen pitsan?" -Marko
"Laita säkin rohkeasti allekirjoitukseen se bmw ni sua ymmärretään paremmin" - samsa
Nissan 200SX S13 -89 Omistanut 6 vuotta, ajanut 5000km
"Laita säkin rohkeasti allekirjoitukseen se bmw ni sua ymmärretään paremmin" - samsa
Nissan 200SX S13 -89 Omistanut 6 vuotta, ajanut 5000km
Re: Autokuumetta pukkaa
Verot kyllä voi maksaa erissä mutta pitää ilmoittaa tulliin ennen veronmaksun eräpäivää miten ne maksaa osissa. Huonoa tuossa osa maksussa on se että väliaikainen ajolupa päättyy alkuperäsen veronmaksun eräpäivänä ja pitää olla kaikki verot maksettu että voi rekisteröidä ja saa auton taas liikenteeseen.
Tuon jarrutehostimen vian huomaa helpisti, japski on laittanu koelaudan taakse kajarin josta kuuluu rutinaa ja rousketta kun alkaa tehosti mennä ja jarrupoljin on kovempi ja tuosta ojauksesta syttyy ARS valo mittaristoon kun siinä on häikkää ja takapää on vähän veltto. Myynti palstallakin on myynnissä ars poisto tankosarja 150€+pk käyttäjällä anzelmi.
Tuon jarrutehostimen vian huomaa helpisti, japski on laittanu koelaudan taakse kajarin josta kuuluu rutinaa ja rousketta kun alkaa tehosti mennä ja jarrupoljin on kovempi ja tuosta ojauksesta syttyy ARS valo mittaristoon kun siinä on häikkää ja takapää on vähän veltto. Myynti palstallakin on myynnissä ars poisto tankosarja 150€+pk käyttäjällä anzelmi.
Arctic Car Import
Kaikenlaisten JDM autojen tuonti suoraa Japanista
arctic.car.import@gmail.com
p.045 6345338
Kaikenlaisten JDM autojen tuonti suoraa Japanista
arctic.car.import@gmail.com
p.045 6345338
Re: Autokuumetta pukkaa
Niin ja nuo viat ei hiasta ajamista
Arctic Car Import
Kaikenlaisten JDM autojen tuonti suoraa Japanista
arctic.car.import@gmail.com
p.045 6345338
Kaikenlaisten JDM autojen tuonti suoraa Japanista
arctic.car.import@gmail.com
p.045 6345338
Re: Autokuumetta pukkaa
Perhana, en kyllä millään haluais luopua nissanista, varsinkaan nyt kun kävin sitä vähän ajeluttamassa tuossa.
"Meetkö sinä sinne huoriin vai tilaatko sinä sen pitsan?" -Marko
"Laita säkin rohkeasti allekirjoitukseen se bmw ni sua ymmärretään paremmin" - samsa
Nissan 200SX S13 -89 Omistanut 6 vuotta, ajanut 5000km
"Laita säkin rohkeasti allekirjoitukseen se bmw ni sua ymmärretään paremmin" - samsa
Nissan 200SX S13 -89 Omistanut 6 vuotta, ajanut 5000km
Re: Autokuumetta pukkaa
Kai sitä yhden reissun voi käydä ilman sitä Nissaniakin.. Pienen tripin tekee jonkun tietävän kanssa ja käy koeajelulla sekä tutkii autoa ihan lähietäisyydeltä; varmasti parhaimman kuvan saa silloin mitä on ostamassa. Johan tuo on varmasti harkitsemisen arvoinen pirssi, jos vain hyvän tarjouksen saat.. Itsekkin meinasin tuommoista uudempaa Aristoa käyttöautoksi, mutta sitten kulutus ym. ei hirveästi opiskelijan lompakkoa lämmittänyt. Plus ego ei olisi kestänyt, kun JP:llä olisi kumminkin ollut hienompi.
”Life is about the people you meet and the things you create with them”.
• Follow me on Instagram to see more and behind the scenes.
• For all related inquiries please contact to joni_p3(a)msn.com.
• Specialist for wheels, suspension and other aftermarket parts.
• @japtoysofficial x @levelnoneofficial owner among other things.
• Follow me on Instagram to see more and behind the scenes.
• For all related inquiries please contact to joni_p3(a)msn.com.
• Specialist for wheels, suspension and other aftermarket parts.
• @japtoysofficial x @levelnoneofficial owner among other things.
Re: Autokuumetta pukkaa
.. Jaah pitääköhän se kohta itsekkin marssia pankkiin.
”Life is about the people you meet and the things you create with them”.
• Follow me on Instagram to see more and behind the scenes.
• For all related inquiries please contact to joni_p3(a)msn.com.
• Specialist for wheels, suspension and other aftermarket parts.
• @japtoysofficial x @levelnoneofficial owner among other things.
• Follow me on Instagram to see more and behind the scenes.
• For all related inquiries please contact to joni_p3(a)msn.com.
• Specialist for wheels, suspension and other aftermarket parts.
• @japtoysofficial x @levelnoneofficial owner among other things.
Re: Autokuumetta pukkaa
Ite ostin oman Legacyn tuolta SJ-Importista ja pelkästään positiivinen kuva jäi firmasta. Toisaalta onhan se auton ostaminen aina jokseenki tuuripeliä, varsinkin kun vanhempi auto kyseessä.
Sj-importtihan tuo englannista autoja, osa englannin tuonneista on tunnetusti aika ruosteisia ja kun katselee noita nytkin myynnissä olevia autoja niin osassa esim. konetila on aika likasen/karun näkösessä kunnossa. Tuo oma auto on japsituonti, mutta tullut tuolta englannin varaston kautta eli kannattaa kysellä onko enkku vai japsi auto mitä myyvät.
Sj-importtihan tuo englannista autoja, osa englannin tuonneista on tunnetusti aika ruosteisia ja kun katselee noita nytkin myynnissä olevia autoja niin osassa esim. konetila on aika likasen/karun näkösessä kunnossa. Tuo oma auto on japsituonti, mutta tullut tuolta englannin varaston kautta eli kannattaa kysellä onko enkku vai japsi auto mitä myyvät.
Who is online
Users browsing this forum: No registered users and 8 guests