Page 1 of 18

Yleinen tekninen keskustelu

Posted: 02. Sep 2012 22:31
by Mystic
Toisen topicin keskustelun johdosta lyödään nyt tämmöinen pystyyn, jonne saa kaikenlaisia pienempiä kysymyksiä heitellä laidasta laitaan niin tekniikkaa kuin alustaa yms. koskien. Sana vapaa. :P
Raze wrote:Lähinnä tarkoitin samaa niinkuin esim.dnsf puolella on. "Yleinen tekninen keskustelu" topicci jossa voi kysyä pieniä asioita kuten tämä mitä sinäkin kysyit tai vaikkapa esim. mikä on s14 pulttijako ja muita pieniä kysymyksiä.. :)
Kyllä joku muu ainakin ymmärtää vaikka selitänkin sekavasti :D

Re: Yleinen tekninen keskustelu

Posted: 03. Sep 2012 16:20
by katiska
Tällä foorumillaki kun näyttää näitä ke70 rollia olevan niin joku vois kertoa että onkos tuomosesa -80 pikkulamppu dexisä sumuvalo takavalon kans samassa vai jossais puskurin luona joku erillinen sumari? Tuli dexi itelle ostettua ja katsastus lähenis. Satuin papereita kattelee ja erityisehdoissa/huomautuksissa luki että auton alkuperäinen lähivalon kanssa samanaikaisesti palava takasumuvalo kytkettävä.

Eli kelpaako katsastusmiehelle jos ostan jonkun yleismallin sumuvalon ja ruuvaan sen vaikka jonnekkin kohtaa perää kii vai pitääkö tässä tosiaan alkaa jotain toyotan alkuperäistä sumuvaloa metsästään? Mietin tuota että jos ei kerta saa palaa kuin lyhyidenvalojen aikana tuo sumuvalo niin eikös sille sumarille vois ottaa virran auton lyhyiden plussasta ja katkasija väliin? silloinhan sumarille ei kule virta kun lyö pitkät päälle.

Re: Yleinen tekninen keskustelu

Posted: 03. Sep 2012 18:17
by MikaK
katiska wrote:Tällä foorumillaki kun näyttää näitä ke70 rollia olevan niin joku vois kertoa että onkos tuomosesa -80 pikkulamppu dexisä sumuvalo takavalon kans samassa vai jossais puskurin luona joku erillinen sumari? Tuli dexi itelle ostettua ja katsastus lähenis. Satuin papereita kattelee ja erityisehdoissa/huomautuksissa luki että auton alkuperäinen lähivalon kanssa samanaikaisesti palava takasumuvalo kytkettävä.

Eli kelpaako katsastusmiehelle jos ostan jonkun yleismallin sumuvalon ja ruuvaan sen vaikka jonnekkin kohtaa perää kii vai pitääkö tässä tosiaan alkaa jotain toyotan alkuperäistä sumuvaloa metsästään? Mietin tuota että jos ei kerta saa palaa kuin lyhyidenvalojen aikana tuo sumuvalo niin eikös sille sumarille vois ottaa virran auton lyhyiden plussasta ja katkasija väliin? silloinhan sumarille ei kule virta kun lyö pitkät päälle.
Takasumuvalo pakollinen vasta 92 vuotisista eteen päin.

Re: Yleinen tekninen keskustelu

Posted: 03. Sep 2012 19:11
by katiska
No mitähän tuo papereissa oleva teksti sitten meinaa :o

Re: Yleinen tekninen keskustelu

Posted: 03. Sep 2012 19:50
by MikaK
Jos sielä on joskus ollu sumuvalo? Mutta jos sielä on paikoillaan niin se pitää silloin toimia. Itse olen ottanu virran parkeilta sumu valolle nuissa tuonti autoissa joita olen katsastanu ja katkasia on ollu merkki valolla sitä ne on ollu vailla. Ei ole ollu mainintaa että pitäis pelkästään lähivaloilla toimia

Re: Yleinen tekninen keskustelu

Posted: 03. Sep 2012 22:06
by katiska
Piti ottaa vielä nuo paperit esille ja erikoisehdoissa lukee siis tarkalleen näin.

VAIN LÄHIVALON KANSSA SAMANAIKAISESTI TOIMIVAN ALKUPERÄISEN SUMUTAKAVALON KYTKENTÄ

Eikai se auta ko mennä katsastamaan ja sanoa että ei tämän ikäsessä tarvi olla jos alkaa kyselee.

Re: Yleinen tekninen keskustelu

Posted: 03. Sep 2012 22:11
by MikaK
katiska wrote:Piti ottaa vielä nuo paperit esille ja erikoisehdoissa lukee siis tarkalleen näin.

VAIN LÄHIVALON KANSSA SAMANAIKAISESTI TOIMIVAN ALKUPERÄISEN SUMUTAKAVALON KYTKENTÄ

Eikai se auta ko mennä katsastamaan ja sanoa että ei tämän ikäsessä tarvi olla jos alkaa kyselee.
Mutta älä itte ota asiaa puheeksi :)

Re: Yleinen tekninen keskustelu

Posted: 03. Sep 2012 22:19
by katiska
MikaK wrote:
katiska wrote:Piti ottaa vielä nuo paperit esille ja erikoisehdoissa lukee siis tarkalleen näin.

VAIN LÄHIVALON KANSSA SAMANAIKAISESTI TOIMIVAN ALKUPERÄISEN SUMUTAKAVALON KYTKENTÄ

Eikai se auta ko mennä katsastamaan ja sanoa että ei tämän ikäsessä tarvi olla jos alkaa kyselee.
Mutta älä itte ota asiaa puheeksi :)
Joo itellä kyllä pysyy suu tiukasti kii. Myös kemppiperä löytyy autosta jonka kanssa jännätä :lol: Viime vuotinen sierra meni kyllä kempillä tuossa lähi konttorilla kun muina miehinä vihelteli ja välillä pyyhki hikeä otsalta :D

Re: Yleinen tekninen keskustelu

Posted: 08. Sep 2012 17:58
by katiska
Ke70 rollan vanteiden muttereiden kierre? M12x1.5?

Re: Yleinen tekninen keskustelu

Posted: 12. Sep 2012 16:54
by vmp
katiska wrote:Ke70 rollan vanteiden muttereiden kierre? M12x1.5?

olet oikeassa

Re: Yleinen tekninen keskustelu

Posted: 14. Sep 2012 00:18
by katiska
Sitten seuraavaa kyselyä dexistä :lol:

Mistähän tuota alottas vian etsintää kun n. 40-50km/h alkaa ratti täristä jo niin että sen huomaa ja tärinä vaan kovenee mitä lujempaa mennään?

Vanteina mangelsit ja ainakin jonku näköset painot niissä näytti olevan.

Re: Yleinen tekninen keskustelu

Posted: 14. Sep 2012 00:55
by Uikku
veikkaisin että jos jonkinnäköiset painot niin käyt liikkeessä painottamassa vanteet niin pistävät oikeannäköiset painot. Voin olla väärässäkin mutta kuulostaisi äkkiseltään epätasapainoisilta renkailta/vanteilta.

Re: Yleinen tekninen keskustelu

Posted: 14. Sep 2012 13:29
by katiska
Katsastuksessa käyty ja hylky tuli. päästöistä yksi osa oli liian korkea. Pitäisi kuulema olla 5 puolella mutta oli 6.5 eli pienestä jäi kiinni. Epäili eka että putki vuotaa jostain mutta ei vuotoa löydetty. Mistähän lähtis sitten vikaa etsimään? Tällä hetkellä kaasarin päällä entisen omistajan laittama vapari ja kaasari varmasti vakioputsarin säädöissä. Vaikuttaako se siihe liian korkeaan happi pitoisuuteen?

Re: Yleinen tekninen keskustelu

Posted: 14. Sep 2012 13:56
by MikaK
Jos ei putkivuoda niin imu puolella vuoto. sielä joku letku , imusarja, tai alipaine kello vuotaa.

Re: Yleinen tekninen keskustelu

Posted: 14. Sep 2012 21:31
by katiska
joo tulikin katsastuksen jälkeen haettua heti uudet pakosarjan ja imusarjan tiivisteet + kaasarin ja imusarjan välisen pakeliitin väliin tiivistepaperia josta tekasta uudet tiivisteet. Imusarjan ja kaasarin välistä on ainakin joskus valskannut koska aivan paskaset ja märät(pensaa?) tiivisteiden kohdalta ja tiiviste välissä näyttää muutenkin niin elämää nähneeltä että en ihmettele vaikka vuotais siitä. Pakosarjakin hieman tuprutti yhdestä välistä vähän joten nuo ne taitaa riittää tuohon päästöjen pieneen heittoon. Katsastusmies tosiaan kaasarin ilmaruuvia pyöritti niin hieman saatiin päästöjä alemmas mutta pienestä ne silti jäi kii.