Page 15 of 18

Re: Yleinen tekninen keskustelu

Posted: 15. Jan 2015 09:29
by AslaMonTTi
Kyselisin semmoista onko kellään tieto/taitoa, että miksi 1.6 multivalve sunnyssa ei meinaa tyhjäkäynti pysyä kohdillaan. Aina kun säätää sytystä ja tyhjäkäyntiä, niin vähän aikaa käy nätisti ja kun käyt ajamassa lenkin alkaa taas röpöttämään. :x Tullu kaikki alipaineletkut vaihettua, tulpat, virranjakaja + hilppeet.. Oisko joku lämpöanturi menny esim. sököksi?

Re: Yleinen tekninen keskustelu

Posted: 15. Jan 2015 09:46
by jori
Tulppaa virranjakajan alipaineletku kun säädät sytkää.

Re: Yleinen tekninen keskustelu

Posted: 15. Jan 2015 09:50
by AslaMonTTi
^ Pitääpä kokeilla. Thänks! :)
E: nyt rokkaa 8-)

Re: Yleinen tekninen keskustelu

Posted: 17. Jan 2015 03:26
by Juucso
Heetkonen heetkonen! Siis mites asia nyt on?! Kannattaako CA18DETiin laittaa cometecin kansipahvi, acl lakrut ja ARP:n pultit? Jenkkipojat on 100% eri mieltä! Vakio pahvi, vakio lakrut ja vakio pultit. Täällä näyttää, että kaikki vaihtaa "parempaan", mutta rapakon takana ollaan ihan eri merkeissä. :shock:

Sellasta kans kuulin, että CA:ta ei ikinä sais kasata millään muulla kun vakio pulteilla. ARP:n pultit kuulemma pohjaa ja täten kiristä kunnolla, cometecin pahvi ei vaikuta yhtään mihinkään ja on heikkolaatusempi kuin vakio ja ACL:n laakerit on liian kovaa materiaalia.

Re: Yleinen tekninen keskustelu

Posted: 17. Jan 2015 07:22
by Raze
Höpönlöpön, laita vaan ne jenkkifoorumit kiinni ja seuraa meitä suomi toopeja :lol: Omassa Ca koneessa juurikin kaikki noi luettelemasi hilpeet ja kyllähän tuo viimekesän loppu ajelut ja monet penkitykset kesti...

Vakio laakerit ajaa varmasti asiansa niinkuin luultavasti pultitkin ainakin tiettyyn pisteeseen asti mutta pahvin vaihtaisin tuohon metalliseen jos konetta alkaa enemmän ahdistamaan :)

Re: Yleinen tekninen keskustelu

Posted: 17. Jan 2015 19:05
by nosliw_
Juucso wrote:Heetkonen heetkonen! Siis mites asia nyt on?! Kannattaako CA18DETiin laittaa cometecin kansipahvi, acl lakrut ja ARP:n pultit? Jenkkipojat on 100% eri mieltä! Vakio pahvi, vakio lakrut ja vakio pultit. Täällä näyttää, että kaikki vaihtaa "parempaan", mutta rapakon takana ollaan ihan eri merkeissä. :shock:

Sellasta kans kuulin, että CA:ta ei ikinä sais kasata millään muulla kun vakio pulteilla. ARP:n pultit kuulemma pohjaa ja täten kiristä kunnolla, cometecin pahvi ei vaikuta yhtään mihinkään ja on heikkolaatusempi kuin vakio ja ACL:n laakerit on liian kovaa materiaalia.
ARP:ithan on pinnapultit, miten ne voi pohjata jos on mutteri toisessa päässä? :roll:
Itsekkin olen tähän asti jokaseen vehkeeseen laittanu orkkispahveja eikä kyllä ykskään ole vielä mun tietääkseni antautunut. ACL:n laakereiden kanssa on ainakin tuolla hondapiireissä ollut vähän ongelmia pinnotteen irtoamisen kanssa, en sitten tiedä onko se valmistajan vai käyttäjän vika mutta useasta koneesta olen nähnyt saman pinnotehomman. Orkkislaakereilla ei taaskaan mitään, myös toleranssit saa soviteltua orkkislaakereilla tietenkin paremmin kun niitä on erikokoisia tarjolla yms.
Makuasiahan tämä suurimmaksi osaksi on ja jokainen moottori on yksilö.

Re: Yleinen tekninen keskustelu

Posted: 17. Jan 2015 20:47
by Juucso
nosliw_ wrote:
Juucso wrote:Heetkonen heetkonen! Siis mites asia nyt on?! Kannattaako CA18DETiin laittaa cometecin kansipahvi, acl lakrut ja ARP:n pultit? Jenkkipojat on 100% eri mieltä! Vakio pahvi, vakio lakrut ja vakio pultit. Täällä näyttää, että kaikki vaihtaa "parempaan", mutta rapakon takana ollaan ihan eri merkeissä. :shock:

Sellasta kans kuulin, että CA:ta ei ikinä sais kasata millään muulla kun vakio pulteilla. ARP:n pultit kuulemma pohjaa ja täten kiristä kunnolla, cometecin pahvi ei vaikuta yhtään mihinkään ja on heikkolaatusempi kuin vakio ja ACL:n laakerit on liian kovaa materiaalia.
ARP:ithan on pinnapultit, miten ne voi pohjata jos on mutteri toisessa päässä? :roll:
Itsekkin olen tähän asti jokaseen vehkeeseen laittanu orkkispahveja eikä kyllä ykskään ole vielä mun tietääkseni antautunut. ACL:n laakereiden kanssa on ainakin tuolla hondapiireissä ollut vähän ongelmia pinnotteen irtoamisen kanssa, en sitten tiedä onko se valmistajan vai käyttäjän vika mutta useasta koneesta olen nähnyt saman pinnotehomman. Orkkislaakereilla ei taaskaan mitään, myös toleranssit saa soviteltua orkkislaakereilla tietenkin paremmin kun niitä on erikokoisia tarjolla yms.
Makuasiahan tämä suurimmaksi osaksi on ja jokainen moottori on yksilö.
Voi olla, että tarkoitti, että pultit on liian pitkät.. Menee se mun kone nyt niillä romuilla kiinni. Jos ei kestä niin vaihetaan vakioon. :D

Re: Yleinen tekninen keskustelu

Posted: 22. Jan 2015 11:15
by Adan
Juucso wrote:
nosliw_ wrote:
Juucso wrote:Heetkonen heetkonen! Siis mites asia nyt on?! Kannattaako CA18DETiin laittaa cometecin kansipahvi, acl lakrut ja ARP:n pultit? Jenkkipojat on 100% eri mieltä! Vakio pahvi, vakio lakrut ja vakio pultit. Täällä näyttää, että kaikki vaihtaa "parempaan", mutta rapakon takana ollaan ihan eri merkeissä. :shock:

Sellasta kans kuulin, että CA:ta ei ikinä sais kasata millään muulla kun vakio pulteilla. ARP:n pultit kuulemma pohjaa ja täten kiristä kunnolla, cometecin pahvi ei vaikuta yhtään mihinkään ja on heikkolaatusempi kuin vakio ja ACL:n laakerit on liian kovaa materiaalia.
ARP:ithan on pinnapultit, miten ne voi pohjata jos on mutteri toisessa päässä? :roll:
Itsekkin olen tähän asti jokaseen vehkeeseen laittanu orkkispahveja eikä kyllä ykskään ole vielä mun tietääkseni antautunut. ACL:n laakereiden kanssa on ainakin tuolla hondapiireissä ollut vähän ongelmia pinnotteen irtoamisen kanssa, en sitten tiedä onko se valmistajan vai käyttäjän vika mutta useasta koneesta olen nähnyt saman pinnotehomman. Orkkislaakereilla ei taaskaan mitään, myös toleranssit saa soviteltua orkkislaakereilla tietenkin paremmin kun niitä on erikokoisia tarjolla yms.
Makuasiahan tämä suurimmaksi osaksi on ja jokainen moottori on yksilö.
Voi olla, että tarkoitti, että pultit on liian pitkät.. Menee se mun kone nyt niillä romuilla kiinni. Jos ei kestä niin vaihetaan vakioon. :D
Eikai ny CA:han kannata mitään vakiota enää takas laittaa :lol: :lol: Muutenkin jättäsin noi jenkkifoorumit omaan arvoonsa :roll: Ei sillä, etteikö siellä ois jonkinmoista tietotaitoa, mut kannattaa ny kuitennii netissä suhtautua jotenki kriittisesti lähteisiin.

Re: Yleinen tekninen keskustelu

Posted: 20. Mar 2015 15:53
by Teme
Missä mahtaa olla vika kun corollassa ilmastointi haisee todella pahalle kun se on päällä? Haju on aika kitkerä ja joskus haisee myös viemärille :o raitisilma suodatin on aika likainen ja vanha, mutta luulisi että se haju ei lähde siitä? (uusi suodatin löytyy) :?

Re: Yleinen tekninen keskustelu

Posted: 20. Mar 2015 17:43
by Toncha
Teme wrote:Missä mahtaa olla vika kun corollassa ilmastointi haisee todella pahalle kun se on päällä? Haju on aika kitkerä ja joskus haisee myös viemärille :o raitisilma suodatin on aika likainen ja vanha, mutta luulisi että se haju ei lähde siitä? (uusi suodatin löytyy) :?
Juurikin raitisilmasuodatinta ensinmäisenä epäilisin, toki jos sulla on joku orava päässy sinne putkiin ja kuollu sinne niin sekin voi olla :D Vaihda ensinmäiseksi tuo suodatin ja jos ei se auta niin sitten tutkimaan mitä rotan raatoja sieltä putkista löytyy.

Re: Yleinen tekninen keskustelu

Posted: 20. Mar 2015 19:12
by Ren
Toncha wrote:
Teme wrote:Missä mahtaa olla vika kun corollassa ilmastointi haisee todella pahalle kun se on päällä? Haju on aika kitkerä ja joskus haisee myös viemärille :o raitisilma suodatin on aika likainen ja vanha, mutta luulisi että se haju ei lähde siitä? (uusi suodatin löytyy) :?
Juurikin raitisilmasuodatinta ensinmäisenä epäilisin, toki jos sulla on joku orava päässy sinne putkiin ja kuollu sinne niin sekin voi olla :D Vaihda ensinmäiseksi tuo suodatin ja jos ei se auta niin sitten tutkimaan mitä rotan raatoja sieltä putkista löytyy.
Ensimmäisenä juuriki suodatin vaihtoo ja samalla tutkia onko kosteutta/lehtiä tms kanavissa ja ilmastointihuoltoo sen jälkee jos ei hajut katoa. Usein näkee tuulilaseja vaihtaessa kun on tuulilasin alamuovin alla hirveet kasat lehtiä ja vaikka mitä kurap*skaa mikä varmasti haisee sisäilmassa. Ja onhan noita raikastimia missä laitetaa se ns. hajukranaatti autoo, ilmastointi täysille ja sisäkierto päälle jollon poistaa aika hyvin hajut.

Re: Yleinen tekninen keskustelu

Posted: 21. Mar 2015 10:29
by Janza
Eikä varmaan otsonointi tekis pahaa ollenkaan.

Re: Yleinen tekninen keskustelu

Posted: 21. Mar 2015 17:32
by Teme
Vaihdoin raitisilmasuodattimen ja hajut lähti aika hyvin. Vielä huomaa pienen kitkerän hajun. Mutta täytyy varata aika ilmastoinnin huoltoon. :)

Re: Yleinen tekninen keskustelu

Posted: 22. Mar 2015 11:20
by Mystic
^ Jos tovin jo oireillut, niin varmasti pinttynyt sitten haju verhoiluihinkin. Janzaa lainaten otsonointi voisi olla lopuksi ihan hyvä vaihtoehto. :)

Re: Yleinen tekninen keskustelu

Posted: 22. Mar 2015 15:27
by Teme
Onneksi vasta muutaman päivän ehdin ihmetellä sitä käryä. Mutta eipä se kauheesti haittaa jos haju on pinttynyt sisustaan kun olisi tarkoitus viedä corolla ilmastoinnin huoltoon ja sen jälkeen putsata sisusta höyrypesurilla 8-)