Perjantain kolea aamua, kello 07.04, ilmassa kevyt palaneen muovin tuoksu hioessani Japtoyssin kilpiä kämpän parvekkeella oikeaan muotoonsa. Samsam sattuu juuri pyyhältämään ohi pörinän saattelemana ja havahdun ajatuksistani. HTS-valmistelut painavat jalkoja ja väsymys on kova, vaikka autojen parissa pakertaminen on varsinaisen näyttelyrekvisiitan kokoamisen rajannutkin vain edelliseen kahteen viikkoon. Suurin osa tarvikkeista on vauhdilla kasattu ja lastattu jo edellisinä iltoina autoihin, joten kaikki pitäisi olla valmista lähtöön; ai niin ne julisteet KL-Kopiolta! Pienien viivästelyiden saattelemana autokuntamme pääsee aloittamaan matkansa kohti Oulua noin klo. 09.30. Reissumeininki alkaa vallata mielen ja matka sujuu joutuisasti flyereitä leikellen sekä niitä näitä jauhaen. Matkalla ohitamme MitsuT:n ja Keminmaassa tavoitamme Tonchan, joka saman reissun yhteydessä on menossa moottorikelkan vaihtokaupoille.
Matka jatkuu kohti Oulua ja välillä ohitamme Juhan ja jo toistamiseen MitsuT:n. Tummat pilvet kaukana edessä eivät lupaa hyvää, mutta lopulta koko matkan aikana saatikka Oulun päässä ei näy pisaran pisaraa. Hotellilla ja kaupassa käytyämme suuntaamme hallille, jossa pieni ryhmä on jo ehtinyt aloittaa pesutoimet. Jono on vielä tähän aikaan (~13.00) lyhyt, mutta edessäpäin olevien turha seisoskelu saa ajan matelemaan. Pesutoimien yhteydessä alkaa muutakin Japtoyssin kalustoa valua hiljalleen paikalle.
Autoja vapautuu pesupaikalta tasaiseen tahtiin, mitä mukaa siirrymme halliin tarkempia puunauksia tekemään ja osastoa kasaamaan; Savukoski ym. tutut ympäri hallin käyvät vuorotellen edistymistä seuraamassa. Valmistelut etenevät hitaasti mutta varmasti ja alueemme kasvaa auto autolta kohti oikeita mittojansa. Niina ja Sebu vetävät sähköjä Säxälle, Oikku ja Jonne kiillottavat "tonnikeijun" konepeltiä, Tuomas puhdistaa moottoripyörää, vertsi asentaa valoja Mitsun maalipintaa kirkastamaan ja odottaa jo malttamattomana loppuja autoja, cosmicci yrittää tunkea renkaat mahdollisimman syvälle Lexuksen kaariin; tekemisen meininki on kova ja energiatilan ylläpitämiseksi osa uskaltaakin jo vettä väkevämpää janojuomaa nauttia. Pete ja Uikku saapuvat viimeisenä illan pimennossa pelipaikoille ja pienien toimenpiteiden saattelemana autot saadaan turvallisesti kynnyksien yli halliin. Porukalla loputkin autoista saadaan viimeisteltyä ennätysnopeasti ja osasto alkaa hiljalleen näyttää valmiilta vlopun haasteita varten ja käytettyyn budjettiin nähden jopa odotukset ylittävältä.
Osaston valmistuessa (~23.00) joukko alkaa jakaantua ympäri kaupunkia ja Toncha tarjoilee hotellikyydityksen allekirjoittaneelle sekä hänen seuralaiselleen "tuliterällä" Laurelilla; kyllä nyt kelpaa levätä raskaan päivän päätteeksi!
Oman Corollan viettäessä vlopun Rovaniemellä lämpimässä uunissa ei stressi tai kiire paljoa mieltä paina, joten aamu venähtää pitkälle ennenkuin pääsemme hallille. Koko muu porukka on jo paikalla ja messuille perinteinen toiminta aloitettu; tästä se lähtee!
Lauantain edetessä moni tuttu käy osastolla pyörimässä ja menon tarkistamassa. Päivä koostuu nollailusta, humaltumisesta, jutustelusta, kuvaamisesta, tarrojen myynnistä ja ehditäänpä sitä Controll3din, Tonchan ja tyvärien kanssa käydä jopa shoppailemassakin Kempeleen suunnalla. JH-Soundin Markon ja einhellin kanssa raataillessa menee tovi jos toinenkin ja messuhalli on muutenkin täynnä kaikenlaista nähtävää sekä tapahtumaa, joten tylsyys ei pääse yllättämään varsinkaan tässä seurassa. Päivän kääntyessä ehtoopuolelle marssimme vielä porukalla kaupunkiin, jossa siirrymme omien hotellihuoneidemme ym. välipysäkkien kautta Amarilloon nauttimaan palanpainiketta. Shakini liittyy Amarillossa vahvistamaan rivejämme jatkoja varten; täältä kuvat ja muut tarinat ovat kaiken siveellisyyden nimissä sensuroitu.
Sunnuntai on selvästi lauantaita hiljaisempi päivä. Lapsiperheitä on paikalla paljon ja auton omistajatkin ovat sattuneesta syystä hieman vaitonaisempia, mutta kuitenkin väsyneen onnellisia. Päivä päättyy palkintojenjakoon, jossa Niina nappaa hienosti ja ansaitusti parhaan naisrakentajan palkinnon! Lähtökäskyn soidessa osasto vedetään maantasalle ennätysnopeasti ja kotimatka voi näin alkaa.
Välillä Rovaniemen jaosto pysähtyy vielä tankkaamaan niin autoja että henkilöstöä. Reissu todetaan raskaaksi, mutta onnistuneeksi; kaikilla on fiilis korkealla. Matka kuluu ongelmitta bongatuista poliiseista ja ärsyyntyneistä Bemaristeista huolimatta; Rovaniemelle saavumme noin ~21.00. Tästä on hyvä jatkaa syksyä ja alkaa jo hiljalleen valmistautumaan ensi kauden tapahtumiin! Kiitos omalle porukalle ikimuistoisesta vlopusta.
-Mystic
Allekirjoittaneen plussat ja miinukset tapahtumalle;
+ Järjestelyt
+ Ennätysmäärä kovatasoisia autoja
+ Basic Element
+ Oma porukka
- Jatkuva meteli ja autojen luukutus hallissa (by AudioImport)
- Mopot (kourallinen mopoja ja silti jonnet kantavat konteittain limsaa VIP-teltasta)
- Pesujonossa hidastelu (miksi MaxBOOM autot pitää pestä niin h*lvetin tarkasti)
HTS 2012 (tapahtumakertomukset)
HTS 2012 (tapahtumakertomukset)
”Life is about the people you meet and the things you create with them”.
• Follow me on Instagram to see more and behind the scenes.
• For all related inquiries please contact to joni_p3(a)msn.com.
• Specialist for wheels, suspension and other aftermarket parts.
• @japtoysofficial x @levelnoneofficial owner among other things.
• Follow me on Instagram to see more and behind the scenes.
• For all related inquiries please contact to joni_p3(a)msn.com.
• Specialist for wheels, suspension and other aftermarket parts.
• @japtoysofficial x @levelnoneofficial owner among other things.
Re: HTS 2012
Mites sitä supraa on railerilla kuleteltu?
Teoria on sitä, että kaikki tiedetään, mutta mikään ei toimi. Käytäntö on sitä, että kaikki toimii, mutta ei tiedetä miksi. Meillä teoria ja käytäntö ovat yhdistyneet siten, että mikään ei toimi eikä kukaan tiedä miksi.
Re: HTS 2012
en ehtiny saada uusia etupyöränlaakereita.Janza wrote:Mites sitä supraa on railerilla kuleteltu?
VW Golf 5 2.0TDI 4Motion (käyttis)
Toyota Supra mk3 1jz-gte (harraste peli)
VW kupla 1300 vm-68 (harraste peli)
Toyota Supra mk3 1jz-gte (harraste peli)
VW kupla 1300 vm-68 (harraste peli)
Re: HTS 2012
Aaa, okeiMitsuT wrote:en ehtiny saada uusia etupyöränlaakereita.Janza wrote:Mites sitä supraa on railerilla kuleteltu?
Teoria on sitä, että kaikki tiedetään, mutta mikään ei toimi. Käytäntö on sitä, että kaikki toimii, mutta ei tiedetä miksi. Meillä teoria ja käytäntö ovat yhdistyneet siten, että mikään ei toimi eikä kukaan tiedä miksi.
Who is online
Users browsing this forum: No registered users and 2 guests