Keskustelua eri alustoista

Keskustelua vanteista, renkaista ja erilaisista alustoista jne.
User avatar
Mystic
STAFF
STAFF
Posts: 15560
Joined: 30. Jan 2011 19:54
Location: Kittilä & Kemi & Varkaus
Contact:

Re: Keskustelua eri alustoista

Post by Mystic » 26. Sep 2016 20:30

^ Teemulta vain uusi iskari tilalle; ei niitä tosiaan huoltamaan kannate alkaa nuilla hinnoilla. :)
”Life is about the people you meet and the things you create with them”.

Follow me on Instagram to see more and behind the scenes.
• For all related inquiries please contact to joni_p3(a)msn.com.
Specialist for wheels, suspension and other aftermarket parts.
@japtoysofficial x @levelnoneofficial owner among other things.

User avatar
Mikap
SUPPORTER
SUPPORTER
Posts: 140
Joined: 24. Nov 2015 21:06
Location: Merijärvi / Oulu

Re: Keskustelua eri alustoista

Post by Mikap » 26. Sep 2016 21:48

Itse tuli purerrua yhdet k-sport taka iskarit tiivisteet oli semmoista kokoa ettei saa ainakaan mistään järkevään hintaan. Jos nuo on 50mm patruunat niin k-sporttina niitä ei saa jostain syystä? Joten tilasin d2 patruunat täysin samat kierteet yms speksit.
Nissan Almera n15gti

Baffa
NORMAL USER
NORMAL USER
Posts: 16
Joined: 10. Aug 2016 12:39

Re: Keskustelua eri alustoista

Post by Baffa » 08. Nov 2016 18:55

Kukaan muutoskatsastanut bc-racingin coilover-alustoja näiden uusien säännösten aikana? Tuliko leima helposti? Taistelun jälkeen? vaiko ollenkaan?

Omaan autoon olisi tätä nykyä sellainen saatavilla ja myyjäliike vakuuttelee että saa leimattua ongelmitta. Miten lienee asian laita tosielämässä?

Toncha
STAFF
STAFF
Posts: 914
Joined: 19. Mar 2011 22:07
Location: Sodankylä

Re: Keskustelua eri alustoista

Post by Toncha » 08. Nov 2016 20:11

Baffa wrote:Kukaan muutoskatsastanut bc-racingin coilover-alustoja näiden uusien säännösten aikana? Tuliko leima helposti? Taistelun jälkeen? vaiko ollenkaan?

Omaan autoon olisi tätä nykyä sellainen saatavilla ja myyjäliike vakuuttelee että saa leimattua ongelmitta. Miten lienee asian laita tosielämässä?
Aikalailla inssi/konttori kohtaista, käy kysymässä mitä mieltä ovat ja jos sanovat et ei saa niin vaihda konttoria.

User avatar
jake---
JUNKIE
JUNKIE
Posts: 540
Joined: 29. Jul 2012 23:22
Location: Oulainen
Contact:

Re: Keskustelua eri alustoista

Post by jake--- » 10. Nov 2016 18:47

-98 camryyn muutoskatsastin kesällä kyseisen alustan. Antoin valmistajan laput käteen ja kyseli sen jälkeen että mistä alusta on ostettu yms. ja sittenpä oli merkintä papereissa.

Shivare
STAFF
STAFF
Posts: 41
Joined: 13. May 2012 16:41
Location: Varkaus

Re: Keskustelua eri alustoista

Post by Shivare » 10. Nov 2016 21:11

Uusien säännösten tultua pyysin maahantuojan uusimmat lappuset ja käytin pyöränsuuntauksessa kun vaatiivat nykyään niistä laput myös. Leima tuli. Joillekkin katsureille ilmeisesti ongelma on ollut se jos esim. cambereita ei saada ohjearvoihin niin eivät myönnä leimaa. Selvitin tuonkin katsurilta ennenkuin vein muutoskatsastukseen. Hän sanoi että ei ole ongelma koska ei ole säätöjä niin arvot on mitä ne on eikä vaikuta leiman saantiin. Alustana siis BC-Racing BR ja auto Honda Accord Type-S.
Honda Accord Type-S CL9

Instagram: ketjami

https://shivare.kuvat.fi/kuvat/

Baffa
NORMAL USER
NORMAL USER
Posts: 16
Joined: 10. Aug 2016 12:39

Re: Keskustelua eri alustoista

Post by Baffa » 11. Nov 2016 20:12

Okei. Eli varmaan uskaltaa tilata alustan. Oma auto on -06 avensis sedan ja ilmeuseati ainoastaannedullisinta coiloveri-sarjaa tarjolla.

Kuuleman mukaan jonkinmoiset tehdas cambersäädöt kaiketi on, tiedä sitten miten pitkälle ne riittää. Onko joku mahdollisesti pk-seudulla saanut leimaa ja pystyisi kertomaan missä konttorilla on onnistunut että tietää mistä lähtisi ensiksi kokeilemaan.

tarez
NORMAL USER
NORMAL USER
Posts: 17
Joined: 06. Jul 2015 18:17

Re: Keskustelua eri alustoista

Post by tarez » 28. Jan 2017 17:55

Moro:)

Yksi holmö kysymys taas he he...
ajattelin että jos jollain olisi kokemuksia....

mamasanilta meinasin tilata BR Track alustan Nissan 350z.aan

Jos en mankeloisi kaaria enkä venyttäisi kumia vanteen päällee niin paljonko pitäisi jättää tilaa renkaan ja lokasuojan väliin, jottei se rikkoisi autoa/lokasuojaa.
Eli periatteessa siis rengas ei saisi osua lokasuojaan, koska se ottaisi kiinni välittömästi.

saa myös sanoa, että siinä ei ole mitään järkeä vaan renkaan/kumin on mahduttava kaaren sisään.., tiedän kyllä

mutta jos ei nyt sitten mahtuisi niin kuinka matalaksi sen uskaltaisi laskea. nykyisin tilaa vakioalustalla n.4cm (renkaan ja lokasuojan välissä)

User avatar
Mystic
STAFF
STAFF
Posts: 15560
Joined: 30. Jan 2011 19:54
Location: Kittilä & Kemi & Varkaus
Contact:

Re: Keskustelua eri alustoista

Post by Mystic » 28. Jan 2017 20:31

^ Siis puhutaanko nyt etupäästä ja nimenomaan joustossa, kun käännetään? Takanahan riittää millikin, kunhan vain mahtuu joustamaan sisään.

Edessä riippuu taas jouston määrästä, mikä on taas sidoksissa jousien jäykkyyteen ja alustan muihin säätöihin, että hieman vaikea noin suorilta sanoa.
”Life is about the people you meet and the things you create with them”.

Follow me on Instagram to see more and behind the scenes.
• For all related inquiries please contact to joni_p3(a)msn.com.
Specialist for wheels, suspension and other aftermarket parts.
@japtoysofficial x @levelnoneofficial owner among other things.

tarez
NORMAL USER
NORMAL USER
Posts: 17
Joined: 06. Jul 2015 18:17

Re: Keskustelua eri alustoista

Post by tarez » 28. Jan 2017 21:40

Kyse on kummastakin päästä eli takanakaan ei olisi tilaa, sillä se ottaisi heti kiinni kaareen.

eli nimen omaan kysyn, että paljonko kannattaisi jättää tilaa, vaika maht jäykän alustan laittaisi.

Ymmärrän kyllä, että ei siihen ole selkeätä vastausta.

Mutta siis suurin piirtein . paljonko sellainen jäykkä alusta taipuu varovaisessa ajossa??

Baffa
NORMAL USER
NORMAL USER
Posts: 16
Joined: 10. Aug 2016 12:39

Re: Keskustelua eri alustoista

Post by Baffa » 20. Feb 2017 20:19

Kellään uusia kokemuksia bc-racing coiloverien muutoskatsastuksen onnistumisesta e-tyyppihyväksyttyyn autoon? Ovatko konttoreilla käytännöt jo vakiintuneet niin että riittää bc:n mukana tulevat laput ja pyöränsuuntausdokumentit? Ja jos saitte leimattua pk-seudulla/uudenmaan alueella niin voisitteko kertoa missäpäin ja millä konttorilla?

Vadelli
SUPPORTER
SUPPORTER
Posts: 122
Joined: 20. Jul 2014 19:04

Re: Keskustelua eri alustoista

Post by Vadelli » 24. Feb 2017 18:57

Ei vielä, mutta lähitulevaisuudessa on. Kun kelit paranee niin kaivan silvian leimalle :)
-Nissan Silvia S15 -99
Ex-Nissan Cube z11 -05 Chuki
Ex-Nissan Cima y33 -97
Ex-Nissan Skyline R33 spec II -96

Baffa
NORMAL USER
NORMAL USER
Posts: 16
Joined: 10. Aug 2016 12:39

Re: Keskustelua eri alustoista

Post by Baffa » 01. Mar 2017 20:25

Vadelli wrote:
24. Feb 2017 18:57
Ei vielä, mutta lähitulevaisuudessa on. Kun kelit paranee niin kaivan silvian leimalle :)
Jos viitsit niin laitatko sitten tänne että miten kävi?

Vadelli
SUPPORTER
SUPPORTER
Posts: 122
Joined: 20. Jul 2014 19:04

Re: Keskustelua eri alustoista

Post by Vadelli » 14. Mar 2017 19:02

Sopiihan tuo, vähän saattaa olla kulmajumppaa vielä ennen sitä kuitenkin. Camberit pitää myös olla arvojen sisässä :thumbsup: :mrgreen:

Image
-Nissan Silvia S15 -99
Ex-Nissan Cube z11 -05 Chuki
Ex-Nissan Cima y33 -97
Ex-Nissan Skyline R33 spec II -96

tommp
BEGINNER
BEGINNER
Posts: 3
Joined: 11. Nov 2015 03:53

Re: Keskustelua eri alustoista

Post by tommp » 30. Apr 2017 16:50

Kokemuksia ebayn halppis coilisatseista T22 (D4D) farkku avensikseen? Ei viiti halpaan ja laiskaan räpsyyn BC-Racingiä investoida, jätetään moiset tuolle korollalle :roll:

Post Reply

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 3 guests