Toyota Soarer JZZ20 Aerocabin
Toyota Soarer JZZ20 Aerocabin
Moro! Veljen kanssa hommattiin kesällä 2014 tuo kyseinen soareri. Auto tuli meille ilma sisustaa, puskureita, moottoria ja vaihdelaatikkoa. Tarkoitus oli tehdä radalle/kadulle soveltuva menopeli ja Shakotan tyyliä myös haettiin. Ikää oli 15-vuotta, kun autoa tuli tähän mennessä rakennettua ja nyt tuli tuo 16-vuotta täytettyä. Rakentelun iloa löytyy ja myös jonkinlaista alan ymmärrystä ja osaamista.
Tältä auto siis näytti aluksi:
Ja siitä lähtikin korin ja osien hionta:
Maalaminen:
Voimanlähteeksi tuli 2JZ-GE, joka ahdettiin CT26 ahtimella (kiinni itsetekoiseen pakosarjaan). Voimansiirroksi W58. Piti myös öljypohjaa muokata jotta sai sopimaan ja myös moottorinjalat piti tehdä itse.
Sisustaa kokoomaan, tuulilasi paikalleen ja korin osia kiinni. Johtoja tuli myös vedeltyä. Katon avaus systeemi saatin myös toimimaan pitkän pähkäilyn jälkeen.
Jarrut ja ahtoputket kasaan. AEM V1 ECU aivoiksi. Valmistuminen ja ensimmäiset metrit alkoivat jo tuntua todelta.
Tälläiset peltivanteet tuli hommattua ja maalattu mustaksi. Taakse 9.5 ja eteen 8.5 leveät vanteet. Kaikkihan eivät noista pidä mutta omassa silmässä näyttää ainakin ihan hyvältä.
Ohjaustehostin meni vaihtoon, koska näytti vuotavan. Käväistiin 6.9 Lauantaina Ahvenistolla koeajamassa, muutamia vikoja kuitenkin ilmeni. Turbon öljynpaluuletku vuotaa juuri lohkon läpiviennistä pahasti öljyä ja ohjaustehostin ei tehostanut kunnolla (sähköinen vika ilmeisesti). Sitten heti seuraavana aamuna öljypohja auki ja isompi läpivienti putki tilalle ja tiukasti kiinni. Öljypohja kiinni, öljyt sisälle ja ei muuta kun käymään, ei vuotoa. Tähän loppuun vielä mysteerinen kysymys, ajossa autoa kääntäessä oikealle öljynpaine putoaa nolliin, kun taas vasemmalle kääntäessä öljynpaine pysyy ylhäällä, mutta päästää putkeen öljyä?!
Käytiin Joutsassa taas testailemassa ja saimme myös paljon ajo kokemusta driftingistä. Mutta ongelmiakin oli, öljynpaine katoaa edelleen kun ajaessa kääntää oikealle (ylitäyttö korjasi ongelman väliaikaisesti), bensatankin ripustuksen kanssa oli ongelmia, minkä seurauksena koko tankki tuli alas kesken ajon ja myös huomattiin että levylukko ei pidä ollenkaan.
Kuten kuvista huomaa että tankki jouduttiin kiinittämään liinoilla että voitaisiin vielä loppupäivä ajaa.
Päätettiin sitten tehdä koko tankin ripustus uusiksi vähän järeemmästä materiaalista.
Kaverilta tuli myös uusi vaihdekeppikin.
Laskettiin autosta perä alas ja otettiin vanha levylukko pois ja tilalle laitettiin hitsattu (avoimesta tehty). Ja ei muutakun perä takaisin paikoilleen.
Vihdoin! Näitä rinkuiloita ollaan jo kauan odotettu. Kiitokset kaikille yhteistyökumppaneille!
Mutta tässä vähän speksejä ja kuvia!
SSR MK1
Edessä 15"x8.5J ET+5
Takana 15"x9J ET-1
Renkaat edessä 195/55-15
Renkaat takana 205/55-15
Tältä auto siis näytti aluksi:
Ja siitä lähtikin korin ja osien hionta:
Maalaminen:
Voimanlähteeksi tuli 2JZ-GE, joka ahdettiin CT26 ahtimella (kiinni itsetekoiseen pakosarjaan). Voimansiirroksi W58. Piti myös öljypohjaa muokata jotta sai sopimaan ja myös moottorinjalat piti tehdä itse.
Sisustaa kokoomaan, tuulilasi paikalleen ja korin osia kiinni. Johtoja tuli myös vedeltyä. Katon avaus systeemi saatin myös toimimaan pitkän pähkäilyn jälkeen.
Jarrut ja ahtoputket kasaan. AEM V1 ECU aivoiksi. Valmistuminen ja ensimmäiset metrit alkoivat jo tuntua todelta.
Tälläiset peltivanteet tuli hommattua ja maalattu mustaksi. Taakse 9.5 ja eteen 8.5 leveät vanteet. Kaikkihan eivät noista pidä mutta omassa silmässä näyttää ainakin ihan hyvältä.
Ohjaustehostin meni vaihtoon, koska näytti vuotavan. Käväistiin 6.9 Lauantaina Ahvenistolla koeajamassa, muutamia vikoja kuitenkin ilmeni. Turbon öljynpaluuletku vuotaa juuri lohkon läpiviennistä pahasti öljyä ja ohjaustehostin ei tehostanut kunnolla (sähköinen vika ilmeisesti). Sitten heti seuraavana aamuna öljypohja auki ja isompi läpivienti putki tilalle ja tiukasti kiinni. Öljypohja kiinni, öljyt sisälle ja ei muuta kun käymään, ei vuotoa. Tähän loppuun vielä mysteerinen kysymys, ajossa autoa kääntäessä oikealle öljynpaine putoaa nolliin, kun taas vasemmalle kääntäessä öljynpaine pysyy ylhäällä, mutta päästää putkeen öljyä?!
Käytiin Joutsassa taas testailemassa ja saimme myös paljon ajo kokemusta driftingistä. Mutta ongelmiakin oli, öljynpaine katoaa edelleen kun ajaessa kääntää oikealle (ylitäyttö korjasi ongelman väliaikaisesti), bensatankin ripustuksen kanssa oli ongelmia, minkä seurauksena koko tankki tuli alas kesken ajon ja myös huomattiin että levylukko ei pidä ollenkaan.
Kuten kuvista huomaa että tankki jouduttiin kiinittämään liinoilla että voitaisiin vielä loppupäivä ajaa.
Päätettiin sitten tehdä koko tankin ripustus uusiksi vähän järeemmästä materiaalista.
Kaverilta tuli myös uusi vaihdekeppikin.
Laskettiin autosta perä alas ja otettiin vanha levylukko pois ja tilalle laitettiin hitsattu (avoimesta tehty). Ja ei muutakun perä takaisin paikoilleen.
Vihdoin! Näitä rinkuiloita ollaan jo kauan odotettu. Kiitokset kaikille yhteistyökumppaneille!
Mutta tässä vähän speksejä ja kuvia!
SSR MK1
Edessä 15"x8.5J ET+5
Takana 15"x9J ET-1
Renkaat edessä 195/55-15
Renkaat takana 205/55-15
Projektit:
Toyota Supra JZA80
Toyota Soarer JZZ20 AeroCabin
Toyota Supra JZA80
Toyota Soarer JZZ20 AeroCabin
Re: Toyota Soarer JZZ20 Aerocabin
On tullut faijan tunnuksilla seurattua tätä projektia supraclubfinlandin puolella! Hyviä hommia!
Instagram @juucso
"I like cars that look like they were dropped from fifteen feet"
"I like cars that look like they were dropped from fifteen feet"
Re: Toyota Soarer JZZ20 Aerocabin
Hyvät pojat!
"Meetkö sinä sinne huoriin vai tilaatko sinä sen pitsan?" -Marko
"Laita säkin rohkeasti allekirjoitukseen se bmw ni sua ymmärretään paremmin" - samsa
Nissan 200SX S13 -89 Omistanut 6 vuotta, ajanut 5000km
"Laita säkin rohkeasti allekirjoitukseen se bmw ni sua ymmärretään paremmin" - samsa
Nissan 200SX S13 -89 Omistanut 6 vuotta, ajanut 5000km
Re: Toyota Soarer JZZ20 Aerocabin
Upeasti vauhtiin lähtenyt projekti. Loppuun vetää kunnialla niin tuossa olis avaimet olla kaikki kunnossa, mallin harvinaisuus, tekniikka, ulkoasu ja yleinen asenne muutenkin.
Onko öljynpaineen anturi alkuperäisellä paikallaan? Jos sitä paikkaa on jouduttu jostain syystä muokkaamaan, niin voihan se johtua jo siitä tuo oikealle kääntäessä paineiden hukkuminen. Tai sitten anturi on viallinen tai kytkennässä/johdoissa jotain häikkää.
Nyt jo seitsemäs japsi menossa..
Re: Toyota Soarer JZZ20 Aerocabin
Aijai, SSR:t sopii tähän vähintäänkin loistavasti!
Re: Toyota Soarer JZZ20 Aerocabin
Jep, onhan tuo aika harvinainen. Eri paikkoja ollaan anturille koitettu ja kyllähän se anturi näyttää muuten toimivan, mutta tosiaan ajossa oikealle kääntäessä menee nolliin. Johdotukset on katottu läpi ja tehty ohjeiden avulla. Voi olla että kokeilen tuota vielä toisella anturilla kun sellaisen jostain nurkista löydän.joksak wrote:
Upeasti vauhtiin lähtenyt projekti. Loppuun vetää kunnialla niin tuossa olis avaimet olla kaikki kunnossa, mallin harvinaisuus, tekniikka, ulkoasu ja yleinen asenne muutenkin.
Onko öljynpaineen anturi alkuperäisellä paikallaan? Jos sitä paikkaa on jouduttu jostain syystä muokkaamaan, niin voihan se johtua jo siitä tuo oikealle kääntäessä paineiden hukkuminen. Tai sitten anturi on viallinen tai kytkennässä/johdoissa jotain häikkää.
Projektit:
Toyota Supra JZA80
Toyota Soarer JZZ20 AeroCabin
Toyota Supra JZA80
Toyota Soarer JZZ20 AeroCabin
Re: Toyota Soarer JZZ20 Aerocabin
Netistä olen kattonut niitä tälläisen auton alla ja sopii täydellisesti! Itse en ole vielä kumminkaan niitä alle laittanut mutta kuvia tulee sit niistä kun siinä vaiheessa olen.JayJay wrote:Aijai, SSR:t sopii tähän vähintäänkin loistavasti!
Projektit:
Toyota Supra JZA80
Toyota Soarer JZZ20 AeroCabin
Toyota Supra JZA80
Toyota Soarer JZZ20 AeroCabin
Re: Toyota Soarer JZZ20 Aerocabin
Laitoin soarerin ulkoruokintaan. Pakkasella huono tehdä hommia ja talliin ei tällä hetkellä mahdu.
Projektit:
Toyota Supra JZA80
Toyota Soarer JZZ20 AeroCabin
Toyota Supra JZA80
Toyota Soarer JZZ20 AeroCabin
Re: Toyota Soarer JZZ20 Aerocabin
"Kiitos hakemuksestasi American Car Show'un. Näyttelytoimikuntamme käsitteli hakemuksesi ja valitsivat ajoneuvosi mukaan näyttelyyn. Onnittelut!"
Jee
Jee
Projektit:
Toyota Supra JZA80
Toyota Soarer JZZ20 AeroCabin
Toyota Supra JZA80
Toyota Soarer JZZ20 AeroCabin
Re: Toyota Soarer JZZ20 Aerocabin
Tullut itsekkin bongattuu ja lueskeltuu supraclubilt, täytyy kyl hattuu nostaa kyseistä projektista! Innolla nähä miltä näyttää ku vehkeet on valmiit
Toyota Aristo -98
Mazda Rx-8 -04
Ford Fiesta -82
Mazda Rx-8 -04
Ford Fiesta -82
Re: Toyota Soarer JZZ20 Aerocabin
Kiitos, kyllä se tästä pikkuhiljaa edistyy. Uppailen kuvia lähiaikoina ja joo yritetään tosiaan saada valmiiksi 2015 ACS:äänKöme wrote:Tullut itsekkin bongattuu ja lueskeltuu supraclubilt, täytyy kyl hattuu nostaa kyseistä projektista! Innolla nähä miltä näyttää ku vehkeet on valmiit
Projektit:
Toyota Supra JZA80
Toyota Soarer JZZ20 AeroCabin
Toyota Supra JZA80
Toyota Soarer JZZ20 AeroCabin
Re: Toyota Soarer JZZ20 Aerocabin
ACS lähestyy joten pakko saada näyttelykuntoon, joten alkajaisiksi räpellettiin sisustaa. Messumatosta tehtiin lattiamatot penkkien taakse. Kaunishan se ei ole, mutta parempi kun ei mitään. Vähän vielä johtoja tunkee piiloon niin hyvä tulee
Projektit:
Toyota Supra JZA80
Toyota Soarer JZZ20 AeroCabin
Toyota Supra JZA80
Toyota Soarer JZZ20 AeroCabin
Re: Toyota Soarer JZZ20 Aerocabin
loistavaa
If You Can Dream It You Can Do It
Honda Accord CL3 2.3i ES -02 -Ex
Honda Civic ED3 -91 -Ex
Honda Accord CL9 Type-S - 06
@Flushmike
Honda Accord CL3 2.3i ES -02 -Ex
Honda Civic ED3 -91 -Ex
Honda Accord CL9 Type-S - 06
@Flushmike
Re: Toyota Soarer JZZ20 Aerocabin
ACS 2015 lähestyy ja paljon on vielä tekemistä. Puskureita ei tullut mukana kun auto ostettiin, joten päätettiin teettää sellaiset.
Helmamuotit tehty
Takapuskurin koristelistojen ja Aero -osien teippailut
Hartsit ja kuidut niskaan
Lopputulos
Viimeiseksi etupuskuri työn alla. Samalla haettiin vähän uutta designia.
Helmamuotit tehty
Takapuskurin koristelistojen ja Aero -osien teippailut
Hartsit ja kuidut niskaan
Lopputulos
Viimeiseksi etupuskuri työn alla. Samalla haettiin vähän uutta designia.
Projektit:
Toyota Supra JZA80
Toyota Soarer JZZ20 AeroCabin
Toyota Supra JZA80
Toyota Soarer JZZ20 AeroCabin
- Tuppurainen
- SUPPORTER
- Posts: 337
- Joined: 04. Nov 2014 22:01
- Location: Laitila
Re: Toyota Soarer JZZ20 Aerocabin
Jag tycker!
Tätä on ilo seurata, toivottavasti saatte sen ajoissa kasaan
Tätä on ilo seurata, toivottavasti saatte sen ajoissa kasaan
Toyota Crown JZS171W -03
Volvo V50 D2 -12
Ex:
Toyota Corolla CXI 1.6 -96
Toyota Hiace 4WD 2.4 -89
BMW E39 530D -00
Volvo V50 D2 -12
Ex:
Toyota Corolla CXI 1.6 -96
Toyota Hiace 4WD 2.4 -89
BMW E39 530D -00
Who is online
Users browsing this forum: No registered users and 21 guests