LuosojoenSeudunDatsunit. (LSD)

Omien autoprojektien esittely.
Qwerr
NORMAL USER
NORMAL USER
Posts: 21
Joined: 05. Jan 2015 19:51
Location: Seinäjoki
Contact:

Re: '69 Datsun FarmaGeddon 2.0

Post by Qwerr » 16. Apr 2016 11:13

Peukut tälle topikille ja autolle :thumbsup: :thumbsup: Tekemisen meininkiä eikä mitään ilmanputsarin vaihtoa pelkästään 8-)
JRJ Garage
Kesälle: Toyota "Soile" Soarer 2.5TT 1jz-gte -91
Käyttöauto: Nissan Stagea Autech Axis VQ25DD

Tsun-Tee
SUPPORTER
SUPPORTER
Posts: 282
Joined: 11. Dec 2011 16:34
Location: Tohmajärves

Re: '69 Datsun FarmaGeddon 2.0

Post by Tsun-Tee » 19. Apr 2016 21:43

Qwerr wrote:Peukut tälle topikille ja autolle :thumbsup: :thumbsup: Tekemisen meininkiä eikä mitään ilmanputsarin vaihtoa pelkästään 8-)
Iso kiitos kehuista! :mrgreen:

Kyllähän palaute, negatiivinen tai positiivinen, on se kantava voima mikä saa kirjoittelemaan foorumeille... :thumbsup:

Tämän palautteen motivoimana siis tämän postauksen aihe onkin pelkkä ilmanputsarin vaihto :facepalm:

Image

Tollasta siis tuli enklannista tänään.

Perus SU kaasareihin tarkoitetut ilmanputsarit 1,75" reijällä eli noin 44mm. Rosteria.
Lisäksi alumiiniset imutorvet mallia mikro.
Tarkitus on kasvattaa (kaksinkertaistaa likipitäen) tuo ilmansuodattimen korkeus noin 55mm asti. Samalla mahtuu nuo imutorvet paremmin.
(Tuohon mahtuu nimittäin noin 55mm korkeat putsarit, jarrutehostimesta johtuen.)

Image

Siinäpä hen nyt paikoillaan ovat, kohokammioiden ylivuotoputket asennettuna. Samalla honasin että K&N valmistaa melkoisen hyvää matskua ilmanputsariaihioksi....
Image

Tossa päädyt suoraan oikealla kaarella ja liitäntää voisi harkita kuten tehdas:
Image

Kumiosat "vulkanoiden" toki sitten...

Alkuperäinen tuplien putsarikompleksi imee ilmaa noin karkeasti tulitikkuaskin kokoisesta reijästä joten kyllä tuokin kombo jo moninkertaistaa pinta-alan vaikka kovin lituskalta näyttääkin. Jos ei muuta niin ulkonäöllisesti päivitellään. Eiköhän näillä kuiten hätätakapaukauksessa ajeta Lahdessa kiekko ilman että "varpunen" löytää tiensä exhausdotukseen...

Palaillaanpa tähänkin päivitykseen kunhan kiireet hellittää...

-J-
...olen sairas, en kipeä...
c110kenmeri(a)gmail.com
ISKELMÄRADIOO
-"mä oon siis niii-in pahoillani kaikesta"...taas.

User avatar
Adan
JUNKIE
JUNKIE
Posts: 957
Joined: 03. Oct 2011 02:10
Location: Vantaa

Re: '69 Datsun FarmaGeddon 2.0

Post by Adan » 20. Apr 2016 11:23

Lahti!? Milloin Lahti?!

Aika söpöt ilmanputsarit kyllä :mrgreen:
"Meetkö sinä sinne huoriin vai tilaatko sinä sen pitsan?" -Marko
"Laita säkin rohkeasti allekirjoitukseen se bmw ni sua ymmärretään paremmin" - samsa

Nissan 200SX S13 -89 Omistanut 6 vuotta, ajanut 5000km

Tsun-Tee
SUPPORTER
SUPPORTER
Posts: 282
Joined: 11. Dec 2011 16:34
Location: Tohmajärves

Re: '69 Datsun FarmaGeddon 2.0

Post by Tsun-Tee » 20. Apr 2016 12:25

Adan wrote:Lahti!? Milloin Lahti?!

Aika söpöt ilmanputsarit kyllä :mrgreen:
Classic Motorshow, Äitienpäiväviikonloppuna. Lauantaina olen paikalla parkissa toivottavasti heti aamusta, kokolailla päivän. Toki pitää messuhallit kiertää ja parkkista välissä. Perjantaista sunnuntaihin on mökki varattuna 30km päästä.

Luultavasti ei ilkeä auton vieressä kovin pitkään seistä. Viestillä/soittaen varmaan saa huudeille.

->ja siis hei, Adan, aika söpö oot ite! :lol:
...olen sairas, en kipeä...
c110kenmeri(a)gmail.com
ISKELMÄRADIOO
-"mä oon siis niii-in pahoillani kaikesta"...taas.

Zam1z
NORMAL USER
NORMAL USER
Posts: 23
Joined: 16. Jun 2015 03:32

Re: '69 Datsun FarmaGeddon 2.0

Post by Zam1z » 20. Apr 2016 16:10

Tää on kyllä ihan huippu :thumbsup:
Pakko kysyä kun sulla noita vaijereitakin oli; ei sattumalta löytyis datsunin konepellin avausnamiskaa? 810:n, ei mitään tietoa minkälainen siinä pitäis olla.

Tsun-Tee
SUPPORTER
SUPPORTER
Posts: 282
Joined: 11. Dec 2011 16:34
Location: Tohmajärves

Re: '69 Datsun FarmaGeddon 2.0

Post by Tsun-Tee » 20. Apr 2016 20:21

Zam1z wrote:Tää on kyllä ihan huippu :thumbsup:
Pakko kysyä kun sulla noita vaijereitakin oli; ei sattumalta löytyis datsunin konepellin avausnamiskaa? 810:n, ei mitään tietoa minkälainen siinä pitäis olla.
Se avausnamiska on ihan se sama kuin kaikissa muissakin 70-lukulaisissa, musta t-mallinen kahva jossa valkealla sedanin hahmo pelti auki. Ruuvilla alta kiinni.

Pitää kattoa josko olisi vielä jonnekkin seinälle jäänyt moinen kahva. 810 mittaristo taisi olla vieläkin yksi... :?

-J-
...olen sairas, en kipeä...
c110kenmeri(a)gmail.com
ISKELMÄRADIOO
-"mä oon siis niii-in pahoillani kaikesta"...taas.

User avatar
sesami
NORMAL USER
NORMAL USER
Posts: 11
Joined: 24. Oct 2014 19:25
Location: Viinijärvi
Contact:

Re: '69 Datsun FarmaGeddon 2.0

Post by sesami » 06. May 2016 17:45

Huh huh. mukavaa katottavaa jälleen!

Pitää yrittää tänä tulevana kesänä käydä siellä paikanpäällä järkyttymässä taas. :D
----------------------------
B10 Datsunmies

Tsun-Tee
SUPPORTER
SUPPORTER
Posts: 282
Joined: 11. Dec 2011 16:34
Location: Tohmajärves

Re: '69 Datsun FarmaGeddon 2.0

Post by Tsun-Tee » 10. May 2016 20:28

Tsun-Tee wrote:
Zam1z wrote:Tää on kyllä ihan huippu :thumbsup:
Pakko kysyä kun sulla noita vaijereitakin oli; ei sattumalta löytyis datsunin konepellin avausnamiskaa? 810:n, ei mitään tietoa minkälainen siinä pitäis olla.
Se avausnamiska on ihan se sama kuin kaikissa muissakin 70-lukulaisissa, musta t-mallinen kahva jossa valkealla sedanin hahmo pelti auki. Ruuvilla alta kiinni.

Pitää kattoa josko olisi vielä jonnekkin seinälle jäänyt moinen kahva. 810 mittaristo taisi olla vieläkin yksi... :?

-J-
Ja kyllä, yksi namiska on, se t-kahva jossa auton hahmo, pienellä kierteellä tulee kiinni avausvaijeriin. Siis pelekkä kahva löytyy.
sesami wrote:Huh huh. mukavaa katottavaa jälleen!

Pitää yrittää tänä tulevana kesänä käydä siellä paikanpäällä järkyttymässä taas. :D
Eiku tervetuloa vaan, sama paikka. :lol:


Sitten aiheesta.

Lahdessa tuli käytyä, ei Adania. :|

Havaintoja matkalta:

-huoltsikoilla kehuivat kovasti autoa, epäselväksi jäi vituilivatko. :mrgreen: Tankkausväli noin 200km edelleen kun ei tiedä oikein tuosta mittarista...joten kehuja tuli tiheästi.
-kulutus maantiellä 100kmh vaudissa 12.5 ---> onnistunut alennus viimovuoteen.
-vetoja "hyvin" tonne motariohitusnopeuteen asti ainakin.
-AFR ajossa 80kmh 14.0 - 100kmh 14.8,( +/- 0,3)
-AFR täyskaasu 13-13.6 riippuen kierroksista.
-AFR tyhjäkäynti 10.9-11.9 -> :facepalm: Tää onkin vaikeempi pala säätää... Edelleen vaivaa puolikylmällä koneella tulppien kastelu kaupunkiajossa->tyhjäkäynnillä.
Lämmin-> ei onkelma ->kulutus huimaa ja haju kamala tosin. :lol:

Enimmäkseen tulee kyllä maantieajua joten jotain muuta välillä tekee mieli puuhata, palataan ongelmaan kun inspis iskee.

Muuta:

-Täydellä kuormalla (kamat, tankki, 4hlöä) ottaa sliksit kiinni takakylkiin jostain syvältä, ja se on syvältä. Pitää ottaa renkaat pois ja takoa hieman.
-Takakontin tiiviste falskaa pakokaasuja sisälle, tosin helpottaa oloa tämän näköisessä autossa.

Par kuvatusta autosta/reissusta niille jotka kaikesta huolimatta niitä tahtovat nähdä.
Image

Aurauskulmiakin tarkisteltiin ennnen reissua, haritustahan oli 7,8mm, ohjearvon ollessa 1.3mm aurausta. Parani ajo kyllä. :mrgreen:
Jatkossa pitänee muistella ajella ennen ja jälkeen muutosten tuon "Gunson Trakrite" läpi useammin

Image

"Pellava ja Sahtimuseo"
Keli suosi ja mukava oli pöristellä, tässä Lammilla kebappia sulattelemassa. Tuossa tyhjänäajokorkeus, lastissa sitten sukelletaan edestä joku sentti, takaata reilu tuuma. Jännästi näyttää että ikkunat tummenisi taakse mentäessä, mutta kaikki on ihan yhtä siniset tehtaan jäljiltä.

Noh, onhan sillä kiva reissata kun mahtuu kamat, sekä istuskella kontissa kun luukku varjostaa mukavasti pahinta porotusta... Samalla kuunnella vaikka Negatiivisten nuorten biisiä "Mä oon niin ruma"...

-J-

-
...olen sairas, en kipeä...
c110kenmeri(a)gmail.com
ISKELMÄRADIOO
-"mä oon siis niii-in pahoillani kaikesta"...taas.

User avatar
Adan
JUNKIE
JUNKIE
Posts: 957
Joined: 03. Oct 2011 02:10
Location: Vantaa

Re: '69 Datsun FarmaGeddon 2.0

Post by Adan » 10. May 2016 22:16

:shock: :shock: :shock: On se kaunis.

Mää en päässy tuleen Lahteen. Olin saunomassa Lauttasaaressa :mrgreen:
"Meetkö sinä sinne huoriin vai tilaatko sinä sen pitsan?" -Marko
"Laita säkin rohkeasti allekirjoitukseen se bmw ni sua ymmärretään paremmin" - samsa

Nissan 200SX S13 -89 Omistanut 6 vuotta, ajanut 5000km

Bear

Re: '69 Datsun FarmaGeddon 2.0

Post by Bear » 14. May 2016 06:44

On kyllä pirun komia ratsuni! 8-)

User avatar
Daset
BEGINNER
BEGINNER
Posts: 8
Joined: 26. Apr 2011 19:36
Location: Tampere, Härmälä

Re: '69 Datsun FarmaGeddon 2.0

Post by Daset » 24. May 2016 13:52

Ei se ny nii ruma oo mitä tuo Jani höpöttää ja hyvät kyyvit sain :lol: Molemmilta Isännältä ja autolta :twisted: :mrgreen: :D
Subaru Forester S-turbo '98
Nissan Cherry Turbo '85
Nissan Primera Traveller Visia '05

Tsun-Tee
SUPPORTER
SUPPORTER
Posts: 282
Joined: 11. Dec 2011 16:34
Location: Tohmajärves

Re: Datsunit: FarmaGeddon '69 & HulluTaxi '75

Post by Tsun-Tee » 03. Jun 2016 09:14

Jaahans, ulkona on niin kuuma ettei pysty elämään....joten päivitellääs kuulumisia tämänkin "ei niin vakavan" projektin osalta.
Daset wrote:Ei se ny nii ruma oo mitä tuo Jani höpöttää ja hyvät kyyvit sain :lol: Molemmilta Isännältä ja autolta :twisted: :mrgreen: :D
Pitihän se nyt antaa Basistille kyytiä, kun kerrankin halusi... :P

Ja asiaan:
Katsastuksessakin käytin.
Kas kun ajovalorelekin rupesi toimimaan ittestään niin säätelin käsijarrun ja eiku konttorille.
Raidetangon päistä näkyy uupuvan kumit joten vähän jännitti. Pientä pystyvälystä on kuulemma mutta voi johtua siitä ettei ollu puristeltu nipoista rasvaa niveliin ennen katastusta. Leima kuitenkin tuli joten ainakin ensi kesä mennään kilvissä.

Sitten kuvia:
Image

Oviverhoilujen "kromit on olleet hieman huonohkossa hapessa, siispä skylinestä tuttua alumiiniteippiä vaan kehiin:

Image

Suoritus toistettiin ympäri autoa ja ihan hyvä tuli.

Sitten hieman vanhempaan projektiosioon, viime syksynä alkoi tämä ostaessa ollut takapää häiritsemään ylitsepääsemättömästi:
Image

En ole nimittäin mikään "hellafani" joten nuo puuttuvien orkkistakavalojen katsastuskorvaajat piti saada pois, puhumattakaan tuosta C130 laurelin etupuskurista. Jotenkin tuosta tuli ittelle aina mieleen viiksekäs vanha setä joka väijyy lapsosia puskassa.

Siispä mallailua varastojen kätköistä.
Image

Arvailuja saa suorittaa kenenkä puskuri se siinä on teuraalle joutumassa hyvän asian puolesta?
Entinen mäkeen, rälläkkä käteen, (oli 5cm liian kapea mahtuakseen autoon kiinni) ja eikun maalarinteipillä mallaten.
Image

Ihan tuntui omaan silmään paremmalta joten hitsailin kiinnikkeet ja lopputulema:
Image

Takavalot sai jäädä tuolle kesälle koska ajeluja tuli ja eipä parempaakaan ollut tiedossa. :(

Nyt kuitenkin kuvotus ylittyi ja siispä valot lähti:
Image
Entinen kombo sisälsi siis Hellaa, 120y sedanin tippakourulistaa, PersonalSix sedanin takavalolistaa, talmua. Peltiä.

Kaikki muutokset tehty kuitenkin sitä silmällä pitäen että alkuperäisten joskus mahdollisesti löytyessä ne voi ruuvata suoraan paikoilleen. Autoon ei ole tehty mitään muutoksia. ;)

Uusi kombo:
Image

Sisältää nyt ´68 Tonnisen uudet takavalot, 120y Coupen tippakourulistaa(koska parempi muoto ja musta keskus), pikkusen Personaalia tuossa alhaalla ja peltiä. Kuten arvaatte niin tuo korin reunassa oleva talmuosio on vielä kesken.
En keksi mistä saisin matalahkon punaisen valon tuohon talmun tilalle.
Listoitus myös pitää tehdä yhteneväisemmäksi luukun kanssa.

Image

Vähemmän nuo kuitenkin törröttää persiestä kuin hellat. Kuvissa muuten näkyy myös katsastukseen keksimäni "rekisterikilvenvalot".

Kokonaisluukkikin enempi orkkis vai kuinka?
Image
:shock:
Alla orkkis:
Image

OKEI! onhan ne vilikut nyt väärällä puolella pakkia mutta pitäähän nyt jotain jekkua olla. Lisäksi tällainen 156cm leveä auto on hassun näkönen pimeällä kun on alle metrin takavalojen väli. :lol:

Nyt sitten noitten reunajuttujen kimppuun seuraavaksi, kun inspis ja sopivat valot tulee vastaan. :mrgreen:

ps. mullois mazda rx3/818 sivu/äärivalot uudet, keltaiset punaiset ja kirkkaat kehyksineen myydä. Ei sopineet tuohon takanurkkaan. centin liian pitkät. :facepalm:

-J-

pps. Tulipas hommattua taas lisää projjereita :lol: ... Niistä lisää tuonnempana...ehkä.
...olen sairas, en kipeä...
c110kenmeri(a)gmail.com
ISKELMÄRADIOO
-"mä oon siis niii-in pahoillani kaikesta"...taas.

Tsun-Tee
SUPPORTER
SUPPORTER
Posts: 282
Joined: 11. Dec 2011 16:34
Location: Tohmajärves

Re: Datsunit: FarmaGeddon '69 & HulluTaxi '75

Post by Tsun-Tee » 29. Jun 2016 23:26

Jaahans, vaihdetaas kalua niin pysyy mielenkiinto yllä:

-edes ittellä:

Taxiin ajattelin tehdä vähän takavalotuunausta vuodenvaihdetta odotellessa... lupasin ittellein että aloitan peltityöt vasta ensi vuonna joten sitä ennen pientä pintatuninkia vain.

Image

Suomessa vissiin 70luvulla ollut säädäntö ettei saa olla kuin kaksi takavaloa per puoli joten oli tuo kolmen/neljän valon setti kutistettu 2 valoon mm. poistamalla polttimon kannat ja maalaamalla linssi sisäpuolelta pinkiksi? :shock:

No, pikku puhalluksella maalit pois ja tyhjään kohtaan kanta, (yläkuvassa vasen ylä vs oikea pohja).

Tässä vielä vähän näkyy pinkkiä maalia, myös heijastimen taa ajattelin poltinta laittaa jotta tulee t-luukki.
Valoa ei ole ikinä liikaa.
Image

Tietty melkoinen pesu oli edessä kaikin puolin noissa, Fairy teki tenää.
Lopulta kuitenkin alkoi valo paistaa läpi:

Image

Vertauksen vuoksi alkuperäinen Suomiluukki:
Image

Sitten edessä olikin hävinneitten kromien metsästys:
Image

Vasemmalta aloitin teippaamaan, huonoin kun oli, ja kyllähän ne keltaiset muuttui kiiltävämmäksi...ei virheetön mutta metrin päästä OK.

Kuitenkin tuossa on kiiltäviä ihan liiaksi asti vierekkäin niin haviää pikkuvirheet.
Image

Lopputulemana tuikut tuikkii takana nyt tällä kombolla:

Image

Valohommiin jämähtäneenä päivitin kellastuneen sisävalon myös enemmän vaaleaa verhoilua korostavaksi led-paneeliksi, orkkispaikkaan, näkymättömiin, mutta silti:
Image

-voi olla että nyt meni jo överiksi....

:mrgreen: :facepalm:

-J-
...olen sairas, en kipeä...
c110kenmeri(a)gmail.com
ISKELMÄRADIOO
-"mä oon siis niii-in pahoillani kaikesta"...taas.

User avatar
Adan
JUNKIE
JUNKIE
Posts: 957
Joined: 03. Oct 2011 02:10
Location: Vantaa

Re: Datsunit: FarmaGeddon '69 & HulluTaxi '75

Post by Adan » 02. Jul 2016 08:33

Upeaa, mahtavaa :thumbsup:
"Meetkö sinä sinne huoriin vai tilaatko sinä sen pitsan?" -Marko
"Laita säkin rohkeasti allekirjoitukseen se bmw ni sua ymmärretään paremmin" - samsa

Nissan 200SX S13 -89 Omistanut 6 vuotta, ajanut 5000km

Tsun-Tee
SUPPORTER
SUPPORTER
Posts: 282
Joined: 11. Dec 2011 16:34
Location: Tohmajärves

Re: Datsunit: FarmaGeddon '69 & HulluTaxi '75

Post by Tsun-Tee » 02. Jul 2016 17:50

Persowagonin osalta pitää jatkaa taas kun lähestyy reissu uhkaavasti.

Ilmanputsarihommia vaihteeksi:

Noin 2cm korkeat Wolseleyt saivat tänään tuninkiverkosta osansa ja tuplasivat korkeutensa 5.5cm...
Image

Pikkusen katu-uskottavammaksi muuttui tuo habitus, mutta vain pikkusen: Old VS NEW
Image

Lisäksi tuo orkkis vaahtomuovi vaihtui samalla RamAir-merkkiseen usatuotokseen jossa paria eri tiheyttä ja jonkun sortin parempi suodatusominaisuus. Uskoo ken tahtoo: wanha vs uusi

Image

Nyt mahtuup sitten ne imutorvekki paikoilleen. Pitää vaan hakea pitemmät piinnityspultit kaupasta että saa kiinni.
Jostain syystä ei nyt sitten ollutkaan sopivia tallissa :shock:

Edit: Löytyipä kuiten:

Image

-ja kiitti Adan että jaksat kannustaa vuodesta toiseen.... :D
Last edited by Tsun-Tee on 03. Jul 2016 18:22, edited 1 time in total.
...olen sairas, en kipeä...
c110kenmeri(a)gmail.com
ISKELMÄRADIOO
-"mä oon siis niii-in pahoillani kaikesta"...taas.

Post Reply

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 12 guests