Page 1 of 2

Re: Round 2.5: Civic EG3 "Frosty"

Posted: 12. Apr 2017 18:54
by Sammyboi
Vai että räpeltämätön ja ruosteeton civic. Aika löytö.

Suunta on ainakin erinomainen ja ei voi kuin hattua nostaa tekemiselle.

Jäädään mielenkiinnolla odottelemaan lopputulosta. :)

Re: Round 2.5: Civic EG3 "Frosty"

Posted: 12. Apr 2017 21:42
by Insa
Mulla vois olla ilmastoinnin romut kaikkineen päivineen ;)

Hieno tekemisen meininki, ja hieno löytö!

Re: Round 2.5: Civic EG3 "Frosty"

Posted: 17. Apr 2017 11:57
by Mystic
Uskomatonta näperrystä, taas. Seurantaan! :shock:

Re: Round 2.5: Civic EG3 "Frosty"

Posted: 17. Apr 2017 21:56
by Lauri_156
Dynyn puolella seurannu jo vuosia sun topiceja, erittäin asiallista tekemistä. :thumbsup:

Re: Round 2.5: Civic EG3 "Frosty"

Posted: 16. Sep 2017 08:16
by Kaze
HiTec wrote:
14. Sep 2017 22:32
Eli eli, mites tää nyt käytännössä menee. Ostin ylikokoset linjat (alkuperänen syöttö 8mm, paluu 6,3mm, nää uudet linjat syöttö 9,5mm (3/8) ja paluu 8mm (5/16)). Hengitys menee vanhalla linjalla, kun on identtinen kaasari-ruiskukoneiden välillä. Näitä ilmeisesti ihan jollain alumiinisilla liittimillä ja helmiliitoksilla kannattais ruveta liittämään auton linjoihin, kun eivät ole alkuperäistä kokoa? En oo ikinä ennen pelannu bensalinjojen, saatika sitten tommosten liittimien kanssa. Löytyisköhän jostain ihan suoraa palikkaa tuohon alumiinilinjaan, mikä kävis ilman mitään kummempaa säätämistä ja väliadaptereita tuohon alkuperäseen bensansuodattimeen ja tankin päässä oleviin liittimiin?
Kovasta linjasta on vaihtoehtoina jatkaa joko suoraan letkuksi muuttavalla helmiliittimellä tai helmiliittimellä jossa uros/naaras AN-liitos, tai sitten perinteinen kartioliitos niinkuin alkuperäisenäkin (polttoainesuodattimen tuloliitäntä) johon tietysti voi myös siihen liittää uros AN-liittimen sopivan liitimutterin ja tukiholkin kanssa (AN-liittimen kartiokulma tosin 37°, mikä syytä ottaa huomioon suunnitellessa).
Itse ehkä tekisin kotioloissa kovanlinjan molempiin päihin helmellä AN-liitokset ja niistä sitten letkuilla veto suodattimelle et tankin lähtöön.

Re: Round 2.5: Civic EG3 "Frosty"

Posted: 29. Jun 2018 14:34
by nosliw_
Tämä(kin) prokkis tais yhtäkkiä levähtää vähän käsiin :lol:

Mä apinoin parisen vuotta sitten aristoon tuon nexus7+udax+dsp ratkasun ja en vois olla tyytyväisempi, helvetin hieno ja toimiva ratkaisu!

Keep up the good work!

Re: Round 2.5: Civic EG3 "Frosty"

Posted: 15. Sep 2018 12:54
by nosliw_
HiTec wrote:
30. Jun 2018 20:52

Onko sulla muuten Timurs ROM siinä Nexuksessa? Se uusin versiohan on ollu jo jonkun aikaa ilmanen. Jos ei oo, niin kantsee ladata ja pistää käyttökuntoon, helpottaa huomattavasti autokäyttöä kun on kaikki fixed install modit jne.
Juu, apinoin senkin aikoinaan. Nyt on kuitenkin tabletista joku latauspuolella ilmeisesti huonona kun ei enää tunnista latauksen poiskytkentää. Jää siis tabi päälle kun sammuttaa auton :roll:
Tää taitaa olla kolmas kerta kun joutuu entraamaan tota setuppia saman vian takia, onko sattunut eteen?

Re: Round 2.5: Civic EG3 "Frosty"

Posted: 25. Dec 2018 09:56
by Kaze
Paska homma nuo ilkivallat :|
HiTec wrote:
19. Dec 2018 20:51
Coupeen ja Frostyyn tuli tänään haettua postista Telwin Digital Modular 400V pistehitsauspihdit. Vakiopaine Oy:ltä nämä tilasin ja 750 euroo köyhty. Pidemmät elektrodit/varret olis ollu 215e, jätin hyllyyn. Pitää sorvauttaa jollain pidemmät jos tulee tarvis.

Nyt on kuitenkin kaikki vehkeet kasassa, joilla korihommat tulee tehtyä siten että ne toivon mukaan kestääkin edes vähän pidempään kun migillä tulppahitseillä turatessa. Seuraava homma olis rakennella talliin voimavirta.

Image
No nyt! :) :thumbsup:

Re: Round 2.5: Civic EG3 "Frosty"

Posted: 26. Jan 2019 09:02
by Kaze
Jos jotain positiivista niin onneksi tämän auton ruostehommat ei ole niitä perinteisiä mätähommia :). Kaikesta huolimatta niitä harvoja hyvin säilyneitä EG-koreja.

Re: Round 2.5: Civic EG3 "Frosty"

Posted: 02. Feb 2019 08:10
by Kaze
Se on melkein tehtävä koeliimaukset ja hitsaukset jollain pellin palasilla ja katsottava miten käyttäytyy. Sillä tavalla näkee käytännössä ja saa mielenrauhan.
HiTec wrote:
28. Jan 2019 21:09
Vähä oftopic, mut dynyltä vissiin kiskaistu töpseli seinästä? Ois pitäny tajuta ottaa projectitopicit jemmaan. Tai ainaki EJ2 prokkis, kun en sitä täältä löytäny kun koitin päivitystä tehdä, vaikka muistelin että tännekkin sen joskus postasin. :roll:
Huomasin kans. Joihinki vanhempii projekteihin olis ollut mukava palata. Eikä Wayback Machine:llä pääse topickeihin asti. Harmi, vähän samalla tavalla kuin esim. K20A.orgilla ja Honda-Techillä ois paljon mielenkiintoista mutta kun taas monissa kuvat ei toimi, Photofuckedien ja muiden vuoksi.
Some kyllä hoitaa kyllä hyvin sosiaalisen puolen mutta pysyvämmän ja pitkäjänteisemmän datan kohdalla ne alustat ei vaan toimi yhtä hyvin.

Re: Round 2.5: Civic EG3 "Frosty"

Posted: 04. May 2019 09:40
by Tuopponen
HiTec wrote:
03. May 2019 17:08
Tuli hankittua myös Civic 92-95 VX:n takapuskurin OEM "diffuusori". Melko harvinainen kikkare nykyisellään jo jenkeissä. Eli käytännössä tuo estää takapuskurin vasemmalta puolelta puskurin sisään normaalisti muodostuvan ilmataskun muodostumisen ja ohjaa ilman suoraan puskurin ali. Takaosassa on myös pienet hainevät, ikäänkuin niillä jotain merkitystä tässä tapauksessa olis :D

Bolt on kikkare jokaseen EG HB Civiciin, yks ruuvi ja kolme klipsiä.
Siisti palikka, en oo edes tienny että tuollaisiakin on. Tää olis hyvä jokaiseen 90-luvun civicciin. Mun coupeenkin pitää varmaan ite väkertää joskus jotain tämän tyylistä takapuskurin alueelle. :geek:
Huomattavasti sivistyneempää kuin leikata iso reikä takapuskuriin. :)

Re: Round 2.5: Civic EG3 "Frosty"

Posted: 10. Apr 2020 08:02
by Kaze
Mitäs tälle kuuluu? :)

Re: Round 2.5: Civic EG3 "Frosty"

Posted: 15. Apr 2020 21:44
by A32V6
@AleksiKoppine saattais osata vastata tuohon Preluden rengaskoon/kaarien rullaus kysymykseen.

Re: Round 2.5: Civic EG3 "Frosty"

Posted: 15. Apr 2020 21:59
by Mystic
A32V6 wrote:
15. Apr 2020 21:44
@AleksiKoppine saattais osata vastata tuohon Preluden rengaskoon/kaarien rullaus kysymykseen.
Samaa ajattelin, YV:lläkin varmaan tavoittaa.
HiTec wrote:
13. Apr 2020 20:38
S2000:n kanssa on tuon ilkivaltavahingon jäljiltä jääny kaikessa paska maku suuhun. Saa nyt nähä tuleeko otettua edes ajoon koko vehjettä kun vituttaa koko tapaus ja sen lopputulema niin paljon. Pitää varmaan ite käydä vielä kouluja loppuikä, että ei tarvii luottaa keneenkään minkään asian kanssa.
Pystytkö tätä avaamaan yhtään enempää? Ilman nimiä tietty. Itsekin joutunut nuiden kanssa järjestelmään, tappelemaan ja eritoten pettymään, niin sen puoleen kiinnostaa vähän vertauskokemuksetkin. :roll:

Re: Round 2.5: Civic EG3 "Frosty"

Posted: 16. Apr 2020 11:05
by AleksiKoppine
Minulla ei ole koskaan ollut 4G Preludea, mutta voin tehdä hieman vakoilla kaverin kamppeesta.

Nelosen ja Vitosen alustarakenne on lähdes indenttinen. Ite oon metästelly vanteita kesäksi ja tullut siihen lopputulokseen että pitäs melkein kokeilla 7.5 ET35 vanteita että kuin paljon ne tulee oikeesti kaaresta ulos...