Eetun S13 rb25det
Eetun S13 rb25det
tästäkin jotain tänne vois kirjotella sillontällön.
elikkäs tää on mulla ollut vuodesta 2008 asti elikkäs 12 vuotta suunnilleen. kaikenlaista on rakenneltu sinä aikana uudestaan ja taas uudestaan. en nyt kauhean syvällisesti lähde menneitä kertomaan vaan keskityn lähinnä tulevaan.
ostohetkellä 2008 asutossa oli suunnilleen 280hp ja kaikenlaista pikkuosaa siellä täällä moottorin ollessa sisuskaluiltaan vakio. nykyään vähän enemmän laitettu.
viime syksyllä hajosi taas vaihdelaatikko minkä seurauksena tuli hommattua bemarin zf53 laatikko mikä on tällä hetkellä sovitettu nissanin kytkinkoppaan mutta ei asennettu paikalleen. vielä puuttuu uusi vauhtipyörä, kytkin, kardaani sekä vaihdevivusto.
tuli myös hommattua wisefabin v2 driftinki osat mitkä on paikoillaan pientä hieromista vaille. näillä osilla vanteet tulee sellasen 5cm ulos pyöränkaarista elikkäs uudet vanteet tilattu ja tällä hetkellä jossainpäin maailmaa jumissa.
tossa äskettäin asentelin moottoriin uudet kk laakerit sekä kasasin parista hajonneesta vakio laatikosta yhden ehjän ja heitin moottorin paikoilleen. öljypohja tuli liimattua huonosti joten vielä olis tarkotus nostaa moottori ylös ennen ajokauden alotusta ja samalla koittaa saada rattiakseli osumaan paremmin ohjaus akseliin tuon wisefabin ohjausakselin uudelleen sijoittamisen ja osien kasaamisen takia, tällä hetkellä ratti jonkun verran vinossa.
auto 2009 keväällä:
nykyään: (laittasin enemmän kuvia mutta 500px on rajoittanut ilmasten kuvien uppailun)
elikkäs tää on mulla ollut vuodesta 2008 asti elikkäs 12 vuotta suunnilleen. kaikenlaista on rakenneltu sinä aikana uudestaan ja taas uudestaan. en nyt kauhean syvällisesti lähde menneitä kertomaan vaan keskityn lähinnä tulevaan.
ostohetkellä 2008 asutossa oli suunnilleen 280hp ja kaikenlaista pikkuosaa siellä täällä moottorin ollessa sisuskaluiltaan vakio. nykyään vähän enemmän laitettu.
viime syksyllä hajosi taas vaihdelaatikko minkä seurauksena tuli hommattua bemarin zf53 laatikko mikä on tällä hetkellä sovitettu nissanin kytkinkoppaan mutta ei asennettu paikalleen. vielä puuttuu uusi vauhtipyörä, kytkin, kardaani sekä vaihdevivusto.
tuli myös hommattua wisefabin v2 driftinki osat mitkä on paikoillaan pientä hieromista vaille. näillä osilla vanteet tulee sellasen 5cm ulos pyöränkaarista elikkäs uudet vanteet tilattu ja tällä hetkellä jossainpäin maailmaa jumissa.
tossa äskettäin asentelin moottoriin uudet kk laakerit sekä kasasin parista hajonneesta vakio laatikosta yhden ehjän ja heitin moottorin paikoilleen. öljypohja tuli liimattua huonosti joten vielä olis tarkotus nostaa moottori ylös ennen ajokauden alotusta ja samalla koittaa saada rattiakseli osumaan paremmin ohjaus akseliin tuon wisefabin ohjausakselin uudelleen sijoittamisen ja osien kasaamisen takia, tällä hetkellä ratti jonkun verran vinossa.
auto 2009 keväällä:
nykyään: (laittasin enemmän kuvia mutta 500px on rajoittanut ilmasten kuvien uppailun)
Last edited by epeli^^ on 13. May 2022 21:26, edited 1 time in total.
Re: Eetun S13 CA18DET
Riittävästi ainakin projekteja
Onko nyky ulkokuosista kuvaa?
Onko nyky ulkokuosista kuvaa?
Re: Eetun S13 CA18DET
haha joo eihän noi projektit vielä tuohon lopu.. laittelen lisää kuvia kunhan tuo 500px sen sallii. mut ulkonäkö on tällä hetkellä aika karu, se on oikeestaan ainut mihin ei ole panostettu vielä. kunhan kaikki muu on suurinpiirtein kunnossa niin tulee sen vuoro. toivottavasti ensi vuonna siis.
Re: Eetun S13 CA18DET
tämäkin vielä elossa
Re: Eetun S13 CA18DET
hengissä vielä!
sisustan joskus aikoinaan kerkesin jo heittää pois kun piti tulla kaaret ja kaikki mutta tulin toisiin ajatuksiin ja koittanut hommata vakio sisustaa takasin niilä osin mitä se on mahdollista. tosin esimerkiksi keskikonsolia tähän ei tule.
löysin netistä mallikohtaiset kangasmatot mitä pitäs jossain vaiheessa tilailla kun nuo yleismalliset ei tuosta katalysaattorin kummun kohdalta istu.
ulkoota päin ei kauheesti ole kuvia kun on siltä osin vielä aika karua katsottavaa. nuo mustat osat on maalattu viime vuonna korin värillä, tosin väri ei täysin vastannut alkuperäistä ja lakkapinta ei levittynyt tasaisesti. tässä tulevaisuudessa olis tarkotus laittaa auto myös ulkootapäin nätiksi samalla hiukan levittää ja laittaa korisarja vaihtoon.
Last edited by epeli^^ on 18. Apr 2020 19:58, edited 1 time in total.
Re: Eetun S13 CA18DET
s13 käytettyjä oem osia tuli postista. mm. hanskalokero minkä oon joskus heittäny pois sisustan mukana kun piti olla RACE. mut aika perseestä kadulla kun ei saa tavaroita minnekkään.
Re: Eetun S13 CA18DET
noi jalkatilan muovit hommasin koska puuttui tuo sulakerasian kansi. sekä uusi että vanha on halki tosta aukon yläpuolelta, pitää liimailla kiinni. takakaiuttimien uudet kannakkeet lähtee sinkitykseen ja sen jälkeen tulee kiinakaiuttimien tilalle merkkituotteet.
hanskalokero löysi myös paikoilleen, tosin sen yksi kannake puuttuu. hanskalokeron tieltä joudun uudelleen sijoittaaman haltekin sulake laatikon sekä pakolämpöanturin jakopurkin. tuo purkki on alunperinkin pitäny laittaa konehuoneen puolelle mutta sen johto oli liian lyhyt. nyt tilasin pidemmän johdon ja purkki löysi paikkansa iskari tornista.
hanskalokero löysi myös paikoilleen, tosin sen yksi kannake puuttuu. hanskalokeron tieltä joudun uudelleen sijoittaaman haltekin sulake laatikon sekä pakolämpöanturin jakopurkin. tuo purkki on alunperinkin pitäny laittaa konehuoneen puolelle mutta sen johto oli liian lyhyt. nyt tilasin pidemmän johdon ja purkki löysi paikkansa iskari tornista.
Re: Eetun S13 CA18DET
säätelin noi wisebabin tukivarret suunnilleen kohdilleen ja kiristelin kiinni. vielä pienesti säädin myös etuiskareita ylemmäksi.
noi ackerman kulmat on kyllä täyttä hepreaa mulle tällä hetkellä, laitoin nyt oliko nyt jotenkin mukana tulleilla shimmeillä, täytyy vielä perehtyä noihin. noi säätöshimmit on mitotettu sillai että shimmipalojen välillä on aina pari kierrosta raidetankoa jompaa kumpaa suuntaa säädettävä, eli ei vaadi kokonaan uutta pyöränkumien suuntausta muutoksia tehdessä. renkaat kääntyy kyllä ihan kohtalaisesti nyt!
renkaat ottaa tällä hetkellä kiinni tonne viimesessä kuvassa huonosti näkyvään korin saumaan. toivottavasti tuo poistuu uusilla kapeammilla vanteilla tai sitten täytyy vielä säädellä tukivarsia.
noi ackerman kulmat on kyllä täyttä hepreaa mulle tällä hetkellä, laitoin nyt oliko nyt jotenkin mukana tulleilla shimmeillä, täytyy vielä perehtyä noihin. noi säätöshimmit on mitotettu sillai että shimmipalojen välillä on aina pari kierrosta raidetankoa jompaa kumpaa suuntaa säädettävä, eli ei vaadi kokonaan uutta pyöränkumien suuntausta muutoksia tehdessä. renkaat kääntyy kyllä ihan kohtalaisesti nyt!
renkaat ottaa tällä hetkellä kiinni tonne viimesessä kuvassa huonosti näkyvään korin saumaan. toivottavasti tuo poistuu uusilla kapeammilla vanteilla tai sitten täytyy vielä säädellä tukivarsia.
Re: Eetun S13 CA18DET
Tietääkseni Ackerman-kulma on renkaiden "yhteensuuntaavuus" jolla estetään renkaiden luistamista siten, että toinen rengas on kääntösäteellä hieman eri kulmassa kuin toinen puoli. Tämä ei liity niinkään aurauskulmiin. Korjatkoon ja lisätköön asiaan joku viisaampi koskien tätä informaatiota.
Re: Eetun S13 CA18DET
laitan tuon ackerman kulman ainakin alkuun nolla asentoon, katsotaan miten sillä liikkuu.
tuli myös egt purkille pidempi johto, kiitokset speedimports.
tuli myös egt purkille pidempi johto, kiitokset speedimports.
Re: Eetun S13 CA18DET
hanskalokeron puuttuva kannake tuli myös hommattua
Re: Eetun S13 CA18DET
0 Ackermani tekee autosta helpommaan vietäväksi isossa kulmassa, mutta tunnottomamman ajaa ja autosta tulee herkästi vikuri kun se yrittää punoa sitä kokoajan isoon kulmaan. Varsinkin matala teho vehkeillä/alottelijoilla on suotavaa pitää hieman positiivista ackermania. Helpottaa ajamista, parantaa ohajustuntoa. Voit koittaa tuota nollaa nyt alkuun, mut jos tuntuu vaikealta siirrä suoriltaan hieman ackermania positiivisen puolelle niin pitäisi parantua.
Myös tietenkin auraus/haritus, camberin määrä ja caster vaikuttaa, mutta tuo 0 lähtö ackerman on ihan minimi mitä kannattaa luisuautoon laittaa.
Re: Eetun S13 CA18DET
olihan vaikea saada tuo rauta paikalleen kojelaudan ollessa paikoillaan. eikä yhtään helpompi laittaa hanskalokeroa ennenku tajusin irrottaa siitä rungon ja kiinnittää sen ensin. samalla sai kunnolla putsailtua.
säätelin myös noita tukivarsia, vihdoin mahtuu renkaat kääntymään. tai no nyt ottaa kiinni tonne runkopalkkiin ja seuraavaksi varmaan jarruletkuihin, ellei noi kapeammat vanteet helpota tilannetta.
pääsin kuitenkin käymään pienellä koeajolla. etutolppia pitää vieläkin nostaa.
säätelin myös noita tukivarsia, vihdoin mahtuu renkaat kääntymään. tai no nyt ottaa kiinni tonne runkopalkkiin ja seuraavaksi varmaan jarruletkuihin, ellei noi kapeammat vanteet helpota tilannetta.
pääsin kuitenkin käymään pienellä koeajolla. etutolppia pitää vieläkin nostaa.
Re: Eetun S13 CA18DET
öljypohjan tiivisteet ja kaikkea pikkusta
Re: Eetun S13 CA18DET
uudet etuvanteet. taakse tulee noi rotan pronssiset mitkä on nyt tossa toisessa autossa. Rotalta ei löytyny sopivaa etuvannetta niin otin japanracingilta, pitäs olla aika samannäköset. nää on 17x7 et40. toivottavasti ei ota jarruihin kiinni.
Nuo valkoset rotat tulee siis noin 5cm kaaresta ulos wisefabin tukivarsien laiton jälkeen.
Nuo valkoset rotat tulee siis noin 5cm kaaresta ulos wisefabin tukivarsien laiton jälkeen.
Who is online
Users browsing this forum: No registered users and 29 guests