FixOrRepairDaily Sierra
Posted: 06. May 2014 16:10
Pitää nyt tehä tästäki topicci ku volvokin tuntu kiinnostavan Eli tosiaan viime vuoden oli käyttöautona sunny, joka vaihtui sitten vetovammaisuuden takia sitten Subaru justyyn. Subbe taas ei ollutkaan niin mieleinen nelikko, joten tuli päädyttyä taas kerran vanhaan kunnon Sierraan.
Kamalan rumaa ja korkeaa voorttia lähettiin sitten hakemaan länsisuomesta keskeltä ei mitään. Paikanpäällä pimeässä ei juuri mikään tullut yllätyksenä ja päätin ottaa auton mukaan, pitkä matka kuitenkin takana ja kotiin ei voinut tyhjin käsin lähteä.
No kotimatkalla auto toimi vallan mainiosti ja bensaa näytti vievän reiiiilusti vähämmän kun edellisen talven kaasarisierra. Vikoja ei juuri löytynyt matkan varrella ja muutenkin tuntui "tehot" olevan tallella.
Ainoat viat oli kuskin ovessa, ei keskuslukitus toiminut ja ikkuna selvästikin kiskoiltaan. Oli vain siirtäjätanko lähtenyt keskuslukon moottorista irti ja ikkunan ohjuri irronnut.
Tästä olis tarkotus maltilla räpeltää ympärivuotinen käyttis jos ja kun datsuni eivät liiku tallista
Autohan on tosiaan -92vm, 2l ruisku dohc jolla ajettu 265tkm. Pohja yllättävän hyväkuntoinen, sen sijaan takakaaret kamalassa kunnossa. Paljon jämäkämpi alusta kun edellisessä sierrassa, liekö sitten vaihdettu. Edestä lokarit mankeloitu luultavasti "I rolled my fenders with a baseball bat"-meiningillä.
Laitetaas nyt muutama kuvatus ettei tylsää oo..
Värin kaverikshan oli pitäny tulla Marlboro-tarrat
Näin sitten pikkuhiljaa muutokset on lähteny käyntiin
Eli tuli hommattua Focus Acousticsin hifiboxi sisältäen:
-D-3350 vahvari
-CHK-5 erillissarja
-CH-12 subwoofer SBT-1242BK, 42L suljetulla kotelolla
-FBK-120 virtakitti
Samalla vaihdoin kuskin etuoven ruosteettomaan, paljon paremman kuntoiseen sekä heitin molempiin oviin ulkopeltiin kaks levyä silent coattia ku oli jääny ylimääräseks. Pitää joskus äänieristää koko autoa hieman paremmin.
Viime vklp sitten tuli ruostekorjauksien ja maalauksen aika hätäsesti ku leima pitäs tässä kuussa saada
Tällänen siitä tuli!
No ei kuitenkaan..Mut melkein. Meni kyllä taas kaikki ihan putkeen, hiomakoneen laakerista tuli kuulat pihalle ennen ku kerkes kunnolla alottamaan ja ruiskusta hajos säätonuppi..
Tällänen 24h maalaus:
Päivä lähti aamulla klo. 10 käyntiin auton pesulla ja öljyjen vaihdolla. Vanhat öljyt olikin melkosta vettä..
Sitten kärry olikin jo kerennyt kuivua eli ei muuta kun lommoja merkkaamaan. Näitähän löytyi.
Hioin pellille ja kitit päälle. Sen jälkeen revin lopuista 3 ovesta listat pois ja hitsasin reiät umpeen. Tämän jälkeen sitten etulokarin kimppuun, vaikkei olis kannattanu jaksaa.
Näiden jälkiin tulikin käytyä syömässä ja kellokin alkoi lähentelemään 18.00. Hallille palattua alko sitten hiontahommat ja lisää kittiä mihin nyt tarvetta olikaan.
Tässä vaiheessa sitten hajos hiomakone ja loppuyö menikin sitten hioessa/kiroillessa...Loppujen lopuks ihan päin peetä meni koko homma ja melkeen pitäs uusiks tehä kunhan saa uuden ruiskun.
Ruiskun säätönuppihan sitten hajos sopivasti hiontamaalin jälkeen eli maalit tuli aikalailla täydellä paineella läpi..Tietäähän sen miten siinä sitten kävi, puol 5 tais aamulla olla kello kun sain ekan kerroksen pintamaalia. Ei paljoa kiinnostanu enää siinä vaiheessa lopettaa hommaa kesken. Aikalailla koko kyljen mitalla valumaa sitten. Apukuskin puolella vähemmän ku tuli nopeella liikkeellä vedettyä, mut kuitenkin.
Pitää jossain vaiheessa kunhan tuo maali nyt lopullisesti kovettuu niin hioa valumat pois ja vetää vaikka lakkakerros päälle. Tälläne siitä sit oikeesti tuli
Ulkonäkö;
-Superblack maali
-Etuvaloissa/"vilkuissa" savukalvot
-Cossun lasikuitupuskuri w/ lagunan lippa
-Flueresoivalla vihreellä maalatut "väliaikaisvanteet"
-Spoileri heitetty menemään
Hifit;
Focus acoustics
-D-3350 vahvari
-CHK-5 erillissarja
-CH-12 subwoofer SBT-1242BK, 42L suljetulla kotelolla
-FBK-120 virtakitti
Tekniikka;
-2,5" putkisto
-K&N vv-suodatin
No suunnitelmia sitten tottakai:
-Värin vaihto (Tehty)
-Vähän alaspäin (Tehty)
-Ruosteet (Tehty)
-Hifiä (Tehty)
-JDM-levikekaaret
-Lagunan lippa eteen (Tehty)
-Ducktail(?)
-Vanteet mallia semileveät
-Etuvaloihin savukalvot (Tehty)
-Laseihin kalvot
-Vähän asiallisempi loppupönttö
-Erilainen maski(?)
Tekniikka pysykööt tällä kertaa omista tavoista poiketen ihan vakiona
Motivaatiokuvaa
Kamalan rumaa ja korkeaa voorttia lähettiin sitten hakemaan länsisuomesta keskeltä ei mitään. Paikanpäällä pimeässä ei juuri mikään tullut yllätyksenä ja päätin ottaa auton mukaan, pitkä matka kuitenkin takana ja kotiin ei voinut tyhjin käsin lähteä.
No kotimatkalla auto toimi vallan mainiosti ja bensaa näytti vievän reiiiilusti vähämmän kun edellisen talven kaasarisierra. Vikoja ei juuri löytynyt matkan varrella ja muutenkin tuntui "tehot" olevan tallella.
Ainoat viat oli kuskin ovessa, ei keskuslukitus toiminut ja ikkuna selvästikin kiskoiltaan. Oli vain siirtäjätanko lähtenyt keskuslukon moottorista irti ja ikkunan ohjuri irronnut.
Tästä olis tarkotus maltilla räpeltää ympärivuotinen käyttis jos ja kun datsuni eivät liiku tallista
Autohan on tosiaan -92vm, 2l ruisku dohc jolla ajettu 265tkm. Pohja yllättävän hyväkuntoinen, sen sijaan takakaaret kamalassa kunnossa. Paljon jämäkämpi alusta kun edellisessä sierrassa, liekö sitten vaihdettu. Edestä lokarit mankeloitu luultavasti "I rolled my fenders with a baseball bat"-meiningillä.
Laitetaas nyt muutama kuvatus ettei tylsää oo..
Värin kaverikshan oli pitäny tulla Marlboro-tarrat
Näin sitten pikkuhiljaa muutokset on lähteny käyntiin
Eli tuli hommattua Focus Acousticsin hifiboxi sisältäen:
-D-3350 vahvari
-CHK-5 erillissarja
-CH-12 subwoofer SBT-1242BK, 42L suljetulla kotelolla
-FBK-120 virtakitti
Samalla vaihdoin kuskin etuoven ruosteettomaan, paljon paremman kuntoiseen sekä heitin molempiin oviin ulkopeltiin kaks levyä silent coattia ku oli jääny ylimääräseks. Pitää joskus äänieristää koko autoa hieman paremmin.
Viime vklp sitten tuli ruostekorjauksien ja maalauksen aika hätäsesti ku leima pitäs tässä kuussa saada
Tällänen siitä tuli!
No ei kuitenkaan..Mut melkein. Meni kyllä taas kaikki ihan putkeen, hiomakoneen laakerista tuli kuulat pihalle ennen ku kerkes kunnolla alottamaan ja ruiskusta hajos säätonuppi..
Tällänen 24h maalaus:
Päivä lähti aamulla klo. 10 käyntiin auton pesulla ja öljyjen vaihdolla. Vanhat öljyt olikin melkosta vettä..
Sitten kärry olikin jo kerennyt kuivua eli ei muuta kun lommoja merkkaamaan. Näitähän löytyi.
Hioin pellille ja kitit päälle. Sen jälkeen revin lopuista 3 ovesta listat pois ja hitsasin reiät umpeen. Tämän jälkeen sitten etulokarin kimppuun, vaikkei olis kannattanu jaksaa.
Näiden jälkiin tulikin käytyä syömässä ja kellokin alkoi lähentelemään 18.00. Hallille palattua alko sitten hiontahommat ja lisää kittiä mihin nyt tarvetta olikaan.
Tässä vaiheessa sitten hajos hiomakone ja loppuyö menikin sitten hioessa/kiroillessa...Loppujen lopuks ihan päin peetä meni koko homma ja melkeen pitäs uusiks tehä kunhan saa uuden ruiskun.
Ruiskun säätönuppihan sitten hajos sopivasti hiontamaalin jälkeen eli maalit tuli aikalailla täydellä paineella läpi..Tietäähän sen miten siinä sitten kävi, puol 5 tais aamulla olla kello kun sain ekan kerroksen pintamaalia. Ei paljoa kiinnostanu enää siinä vaiheessa lopettaa hommaa kesken. Aikalailla koko kyljen mitalla valumaa sitten. Apukuskin puolella vähemmän ku tuli nopeella liikkeellä vedettyä, mut kuitenkin.
Pitää jossain vaiheessa kunhan tuo maali nyt lopullisesti kovettuu niin hioa valumat pois ja vetää vaikka lakkakerros päälle. Tälläne siitä sit oikeesti tuli
Ulkonäkö;
-Superblack maali
-Etuvaloissa/"vilkuissa" savukalvot
-Cossun lasikuitupuskuri w/ lagunan lippa
-Flueresoivalla vihreellä maalatut "väliaikaisvanteet"
-Spoileri heitetty menemään
Hifit;
Focus acoustics
-D-3350 vahvari
-CHK-5 erillissarja
-CH-12 subwoofer SBT-1242BK, 42L suljetulla kotelolla
-FBK-120 virtakitti
Tekniikka;
-2,5" putkisto
-K&N vv-suodatin
No suunnitelmia sitten tottakai:
-Värin vaihto (Tehty)
-Vähän alaspäin (Tehty)
-Ruosteet (Tehty)
-Hifiä (Tehty)
-JDM-levikekaaret
-Lagunan lippa eteen (Tehty)
-Ducktail(?)
-Vanteet mallia semileveät
-Etuvaloihin savukalvot (Tehty)
-Laseihin kalvot
-Vähän asiallisempi loppupönttö
-Erilainen maski(?)
Tekniikka pysykööt tällä kertaa omista tavoista poiketen ihan vakiona
Motivaatiokuvaa