Temeksin posti Supra
Temeksin posti Supra
Tervehdys!
Laitellaanpas omaki projekti tänne näkösälle. Autohan on Toyota Supra MKiv vm.94 tuotu Japanista 2009 lähes vakiona
Mamasanin toimesta. Autossa ollut useita erilaisia setuppeja menneinä vuosina, tässäpä olisi sitten se seuraava
ja viimenen omalta osaltani. Auto vielä kesken osittain jotain parannuksia olis tarkotus tehdä vielä kansi ja
jarru osastolle.
Moottori:
2jzgte + 6 vaihteinen getrag
Aem ems series2 ecu + aemin anturit
Wisecon männät 86.5mm
Eaglen veivit arpin pulteilla
Arpin kannen- sekä alakerranpultit
Clevite 77 laakerit
Titan motorsportin billet runkopukit
Aem inline uego wideband lambda
Holset HX60 hybridi 80/88mm tuotto 1000hp+
Kkd motorsportin custom pakosarja
2 x Precision 46mm hukkaportit + screamerit
TItan motorsport 280 high lift nokat
Greddy nokkapyörät
Supertech venavarrenkumit
Brian crower venttiilijouset + retainerit
bosch ev14 2000cc suuttimet
Fuel injector clinicin bensakisko
Nylon bensaletkut + an liittimet
2 x walbro bensapumput tankissa
Fuelab prodigy 1800hp map-ohjauksella
Aeromotive bensanpaineensäädin painemittarilla
Bensan kerääjäsäiliö
Gates racing kevlari nokkahihna + oma tuotanto kiristäjänrunko
4" downpipe + (thermotec päällyste)
4" midpipe
3,5" putkisto
700x300x100 cooleri
3" custom alumiini ahtoputket
Alumiini jäähdytin
Silikoni vesiletkut
Iso k&n filtteri + 4" imuputki
Tilton kytkin 3-levy + bling factory vauhtipyörä
Wilwood/Tilton kytkin sylinterit
Uudet oem puolat
M&W CDI sytytysboksi
Trd moottorin tukikumit
Trd vaihdelaatikon tukikumi
10an huohotus
Uudet oem vesi- sekä öljypumppu
Alusta/jarrut:
Wilwoodin 345mm etujarrut
Tein Flex coilit + Edfc säätölaite
R2 uretaani puslat takana (kaikki)
Goodridge teräspunos jarruletkut
oma tuotanto jäykät peränpuslat (alumiinia/teräs)
Kori/sisusta:
Sparcon penkit
Euromallin lasiset ajovalot+ kirkkaat vilkut
Cobra xenon
Facelift takavalot
Joku aftermarket etupuskuri
Trd takasiipi hiilikuitu keskiosalla
Advan 18" kaksiosaiset vanteet
Omp mokkaratti
Phormula ks3 nakutusmittari
Vems laajakaista/egt mittari
Ahtomittari
Trd vaihdekepinnuppi
Trd 320kmh nopeusmittari
Muuta
Kone koottu oem moottorin tiivistesarjalla
Kansi tarkastettu -> porttaus ylikokoventtiilit odottaa asennusta
Lohko porattu ylikokoon/hoonattu
Lohko runkolinja porattu/hoonattu
Ilmastointi poistettu
Luistonesto poistettu
Sitten jotain kuvia...
Ulkokuoreen en hirveesti ole jaksanu panostaa, pidetty perus siistinä.
[image]http://img13.imageshack.us/img13/1169/g1ur.jpg[/image]
Vanhaa setuppia (Precision 7175 ahdin sekä obx:n pakosarja yms..) vielä paikallaan...
Moottori käytettiin runkolinjaporauksessa sekä vaihdettiin samalla billetti runkopukit.
Alakerta kasattuna
Moottori valmiina.
Uutta ahdinta + pakosarjaa.
Uuden setupin mallausta (Holset hx60 sekä Kkd pakosarja yms...), milli peliä mut paikalleen meni. Iskari tolppaa joutu vähän modaamaan.
Laitellaanpas omaki projekti tänne näkösälle. Autohan on Toyota Supra MKiv vm.94 tuotu Japanista 2009 lähes vakiona
Mamasanin toimesta. Autossa ollut useita erilaisia setuppeja menneinä vuosina, tässäpä olisi sitten se seuraava
ja viimenen omalta osaltani. Auto vielä kesken osittain jotain parannuksia olis tarkotus tehdä vielä kansi ja
jarru osastolle.
Moottori:
2jzgte + 6 vaihteinen getrag
Aem ems series2 ecu + aemin anturit
Wisecon männät 86.5mm
Eaglen veivit arpin pulteilla
Arpin kannen- sekä alakerranpultit
Clevite 77 laakerit
Titan motorsportin billet runkopukit
Aem inline uego wideband lambda
Holset HX60 hybridi 80/88mm tuotto 1000hp+
Kkd motorsportin custom pakosarja
2 x Precision 46mm hukkaportit + screamerit
TItan motorsport 280 high lift nokat
Greddy nokkapyörät
Supertech venavarrenkumit
Brian crower venttiilijouset + retainerit
bosch ev14 2000cc suuttimet
Fuel injector clinicin bensakisko
Nylon bensaletkut + an liittimet
2 x walbro bensapumput tankissa
Fuelab prodigy 1800hp map-ohjauksella
Aeromotive bensanpaineensäädin painemittarilla
Bensan kerääjäsäiliö
Gates racing kevlari nokkahihna + oma tuotanto kiristäjänrunko
4" downpipe + (thermotec päällyste)
4" midpipe
3,5" putkisto
700x300x100 cooleri
3" custom alumiini ahtoputket
Alumiini jäähdytin
Silikoni vesiletkut
Iso k&n filtteri + 4" imuputki
Tilton kytkin 3-levy + bling factory vauhtipyörä
Wilwood/Tilton kytkin sylinterit
Uudet oem puolat
M&W CDI sytytysboksi
Trd moottorin tukikumit
Trd vaihdelaatikon tukikumi
10an huohotus
Uudet oem vesi- sekä öljypumppu
Alusta/jarrut:
Wilwoodin 345mm etujarrut
Tein Flex coilit + Edfc säätölaite
R2 uretaani puslat takana (kaikki)
Goodridge teräspunos jarruletkut
oma tuotanto jäykät peränpuslat (alumiinia/teräs)
Kori/sisusta:
Sparcon penkit
Euromallin lasiset ajovalot+ kirkkaat vilkut
Cobra xenon
Facelift takavalot
Joku aftermarket etupuskuri
Trd takasiipi hiilikuitu keskiosalla
Advan 18" kaksiosaiset vanteet
Omp mokkaratti
Phormula ks3 nakutusmittari
Vems laajakaista/egt mittari
Ahtomittari
Trd vaihdekepinnuppi
Trd 320kmh nopeusmittari
Muuta
Kone koottu oem moottorin tiivistesarjalla
Kansi tarkastettu -> porttaus ylikokoventtiilit odottaa asennusta
Lohko porattu ylikokoon/hoonattu
Lohko runkolinja porattu/hoonattu
Ilmastointi poistettu
Luistonesto poistettu
Sitten jotain kuvia...
Ulkokuoreen en hirveesti ole jaksanu panostaa, pidetty perus siistinä.
[image]http://img13.imageshack.us/img13/1169/g1ur.jpg[/image]
Vanhaa setuppia (Precision 7175 ahdin sekä obx:n pakosarja yms..) vielä paikallaan...
Moottori käytettiin runkolinjaporauksessa sekä vaihdettiin samalla billetti runkopukit.
Alakerta kasattuna
Moottori valmiina.
Uutta ahdinta + pakosarjaa.
Uuden setupin mallausta (Holset hx60 sekä Kkd pakosarja yms...), milli peliä mut paikalleen meni. Iskari tolppaa joutu vähän modaamaan.
Last edited by temeksi on 21. Feb 2014 16:55, edited 3 times in total.
Re: Temeksin posti Supra
aikas lähelle konepeltiä taitaa holsetti tulla komia pirssi
Ei se nopeus tapa, vaan ajo virhe
Re: Temeksin posti Supra
Kiitokset kommenteista. Autosta otettu ekat savutkin ulos, tosin vielä olis hommaa että on valmis paketti.
Re: Temeksin posti Supra
No nyt on hieno! MKIV Suprista tykänny jo pikkupojasta lähtien ja enemmän ku mielellää seuraa tällästä projektia eikä mitään F&F teeman korisarjoja vaparikoneella ja automaattilootalla. Asiallista touhua!
Mitsubishi Lancer Evolution V
Re: Temeksin posti Supra
Ohho, täähä on upee! Pidä ulkokuori tommosena, just paras. Vanteet ainoastaa vaihtoo ni Bueno
http://wathplox.kuvat.fi/kuvat/Nissan+s13/
Boost is not a crime
Boost is not a crime
Re: Temeksin posti Supra
On kyllä käsittämättömän hieno ja mielenkiintoinen setti tulossa, ei pitäisi tehovarat ihan heti loppua kesken.
Eipä tuo ulkokuoreen ihmeempiä kaipaa, ehkä pientä lippaa/splitteriä tuon puskurin kaveriksi. Vanteet laittaisin minäkin vaihtoon (sen verran että täyttyy kaaret kunnolla joka suuntaan) ja alle jotain tekniikan puolesta yhtä häröä/leveää, jos siis jotain haluaa vielä tehdä. Ei kuiten ehdottomasti paha nuinkaan ja varmaan moni foorumilainen antaisi sen vannesetinkin olla ihan tuollaisenaan, ettei pokkauksia tarvisi väännellä.
SEURANTAAN!
Eipä tuo ulkokuoreen ihmeempiä kaipaa, ehkä pientä lippaa/splitteriä tuon puskurin kaveriksi. Vanteet laittaisin minäkin vaihtoon (sen verran että täyttyy kaaret kunnolla joka suuntaan) ja alle jotain tekniikan puolesta yhtä häröä/leveää, jos siis jotain haluaa vielä tehdä. Ei kuiten ehdottomasti paha nuinkaan ja varmaan moni foorumilainen antaisi sen vannesetinkin olla ihan tuollaisenaan, ettei pokkauksia tarvisi väännellä.
SEURANTAAN!
”Life is about the people you meet and the things you create with them”.
• Follow me on Instagram to see more and behind the scenes.
• For all related inquiries please contact to joni_p3(a)msn.com.
• Specialist for wheels, suspension and other aftermarket parts.
• @japtoysofficial x @levelnoneofficial owner among other things.
• Follow me on Instagram to see more and behind the scenes.
• For all related inquiries please contact to joni_p3(a)msn.com.
• Specialist for wheels, suspension and other aftermarket parts.
• @japtoysofficial x @levelnoneofficial owner among other things.
Re: Temeksin posti Supra
WAU!!! Toiset vanteet tai samat eri värisenä niin se on siinä. Ei mitää lippoja/läppiä enää. Perfetta just ny!
Re: Temeksin posti Supra
Kiitoksia kommenteista. Joo vanteet on jo vuosia ollu mietinnässä, ei vaan ole kolahtanu vielä että minkälaiset. Jotain häröä visioo on mietinnässä. Olis tarkotus täyttää kumilla tuo ylimääräinen tila.
Re: Temeksin posti Supra
Jotain racea? Jos läskiä kumia meinaat, niin sitten ei varmaan mitään 12" sinne kannate miettiä vaan jollain 10-11" akselillakin pärjää nätisti. Rotaltahan löytyy perusvarmoja ratkaisuja kuten kuvassa, mutta jos jotain japanilaista takovannetta alle mielii ja budjetti sen sallii, niin tältä suunnalta löytynee nyt ainakin apuja.
”Life is about the people you meet and the things you create with them”.
• Follow me on Instagram to see more and behind the scenes.
• For all related inquiries please contact to joni_p3(a)msn.com.
• Specialist for wheels, suspension and other aftermarket parts.
• @japtoysofficial x @levelnoneofficial owner among other things.
• Follow me on Instagram to see more and behind the scenes.
• For all related inquiries please contact to joni_p3(a)msn.com.
• Specialist for wheels, suspension and other aftermarket parts.
• @japtoysofficial x @levelnoneofficial owner among other things.
Re: Temeksin posti Supra
Päivitystä. Tähän tuli askarreltua tuo Fuelabin prodigyn 1800hp pumppu sekä tulolinja tehtiin 10an nylon letkusta.
Kun tuo polttoaine puoli oli valmis, päätettiin käyttää autoa dynossa hakemassa perussäätöjä. Painetta saatiin koneeseen 1.7baaria ja tuli sytytys ongelmia. Kokeiltiin eri tulpilla joista oli kärkiväli pienennetty mutta ei sytytä kunnolla siitä huolimatta. Noh keväällä sitten uusiksi, tuohon kipinä ongelmaan tuli sitten tilailtua uudet oem puolat sekä M&W sytkäpoksi jospa se noilla alkas rokkaan, painetta olis tarkotus laitella sinne 2.5baaria.
Kun tuo polttoaine puoli oli valmis, päätettiin käyttää autoa dynossa hakemassa perussäätöjä. Painetta saatiin koneeseen 1.7baaria ja tuli sytytys ongelmia. Kokeiltiin eri tulpilla joista oli kärkiväli pienennetty mutta ei sytytä kunnolla siitä huolimatta. Noh keväällä sitten uusiksi, tuohon kipinä ongelmaan tuli sitten tilailtua uudet oem puolat sekä M&W sytkäpoksi jospa se noilla alkas rokkaan, painetta olis tarkotus laitella sinne 2.5baaria.
Last edited by temeksi on 12. Nov 2013 12:47, edited 2 times in total.
Re: Temeksin posti Supra
Paljos tuli tehoa noilla paineilla?
Re: Temeksin posti Supra
Pyörä saatiin pitämään 500kw:tiin din tehoa. Suuttimet nyt puoliksi auki joten jokunen heponen siellä varmaan jäi vielä mittaamatta, olis tarkotus ens kesänä käyttää rototestissä tota kuhan saadaan nuo säädöt tehtyä loppuun. Dynossahan oli tuo mittausasteikko tapissa.JooNat wrote:Paljos tuli tehoa noilla paineilla?
Re: Temeksin posti Supra
Kuulostaa lupaavalta. Pahoittelen jo valmiiksi, kun en jaksa selata alkuun, mutta oliko joku tehotavoite mihin tähtäät?
Re: Temeksin posti Supra
meni ohi mutta mennäänkö vielä bensalla vai viinalla?
Re: Temeksin posti Supra
Eipä ole sen kummosempaa teho tavotetta. Katotaan mihin päästään.JooNat wrote:Kuulostaa lupaavalta. Pahoittelen jo valmiiksi, kun en jaksa selata alkuun, mutta oliko joku tehotavoite mihin tähtäät?
Joo viinaksilla mennään.jarskii- wrote:meni ohi mutta mennäänkö vielä bensalla vai viinalla?
Who is online
Users browsing this forum: No registered users and 90 guests