Riittävän rivakka kauppakassi, Civic Hb EG4->EG6
Riittävän rivakka kauppakassi, Civic Hb EG4->EG6
Ruetaan nyt vihdoin kirjottelemaan projektitopikkia, kun on jonkun aikaa jo tullut lueskeltua foorumia ja miitissäkin käväistiin.
Autohan tuli ostettua jo vuosi sitten toukokuussa, mutta kerrotaan ensin vähän aiempaakin autohistoriaa. Reilu muutama vuosi sitten "pääsin eroon" rapeasta saksalaisvalmisteisesta ja alettiin kattelemaan seuraavaa ajokkia. Silmiin sattui melko edullisesti valkoinen DXi Eg sedani, jossa oli mukana mugenin lippaa, halpaa kuppipenkkiä ja ihan hienot Motegin vanteet. Ulkopuolelta auto olikin aika kamalassa kunnossa, loppukesä meni siinä kunnossa, mutta alkutalvesta auto seiso hallissa nelisen kuukautta. Sinä aikana tehtiin miehekkeen kanssa peltitöitä ja ylimaalattiin + pientä hipistelyä, olihan se hienon näkönen, kun sen sai vihdoin hallista pihalle ja ajoon
Lopputalvesta alkoi mietityttämään, että kyllähän sellanen Hb ois seuraavana aika kiva.. Kriteerinä oli, että mahdollisimman vähän ruostetta(meinasi hermo mennä Sedanin peltitöitä tehessä) ja että se on vähintään 1.5 LSi, (helpottaa mahd.tekniikanvaihtoa myöhemmin). Sedani myyntiin ja kattelussa olikin yksi yksilö eräässä liikkeessä. Auto saatiin kaupaksi ehkä jopa hieman haikein mielin, mutta heti soittoa liikkeeseen ja hatchiä kattomaan, sillä ehdolla, että saatiin käyttää auto nosturilla.
Tehtiin kaupat hb:sta ja ai että, alkuperäset takakaaret, ei ruostetta, TODELLA hyväkuntoinen, vaikkei päällepäin uskoisi....
Myyjän kertomuksen mukaan auto oli peräisin vanhalta pariskunnalta, jotka ei olleet talvella paljon ajelleet (talvirenkaat olivat valmistusvuosiltaan about -00), mittarissa oli ostohetkellä noin 197tkm. Vanhukset olivat ilmeisesti antaneet lastenlapsien liimailla ihania perhostarroja koristeeksi. Olimpahan nyt erittäin tyytyväinen Civicin kolmas omistaja (Yes, "Happy with Honda")..
Ensimmäiseksi revin tarroista suurimman osan pois mitkä lähti suosiolla, seuraavaksi ajeltiinkin auto talliin ja vaihettiin alle joku alusta ja edes vähän siistimmät vanteet. Sitten oli _pakko_ tehdä jotain elvytystä maalipinnalle. Onneksi taloudesta löytyy sen osaava tyyppi
Jotain eroa?
Helmatkin otettiin poies ja voi sitä hymyä, ei yhtään ruostetta
Tästä autosta on _paljon_ kuvia ja lisää tiedossa.. Jatkan kertomusta kuhan saan kateltua noita parhaimpia kuvia kasaan.
Autohan tuli ostettua jo vuosi sitten toukokuussa, mutta kerrotaan ensin vähän aiempaakin autohistoriaa. Reilu muutama vuosi sitten "pääsin eroon" rapeasta saksalaisvalmisteisesta ja alettiin kattelemaan seuraavaa ajokkia. Silmiin sattui melko edullisesti valkoinen DXi Eg sedani, jossa oli mukana mugenin lippaa, halpaa kuppipenkkiä ja ihan hienot Motegin vanteet. Ulkopuolelta auto olikin aika kamalassa kunnossa, loppukesä meni siinä kunnossa, mutta alkutalvesta auto seiso hallissa nelisen kuukautta. Sinä aikana tehtiin miehekkeen kanssa peltitöitä ja ylimaalattiin + pientä hipistelyä, olihan se hienon näkönen, kun sen sai vihdoin hallista pihalle ja ajoon
Lopputalvesta alkoi mietityttämään, että kyllähän sellanen Hb ois seuraavana aika kiva.. Kriteerinä oli, että mahdollisimman vähän ruostetta(meinasi hermo mennä Sedanin peltitöitä tehessä) ja että se on vähintään 1.5 LSi, (helpottaa mahd.tekniikanvaihtoa myöhemmin). Sedani myyntiin ja kattelussa olikin yksi yksilö eräässä liikkeessä. Auto saatiin kaupaksi ehkä jopa hieman haikein mielin, mutta heti soittoa liikkeeseen ja hatchiä kattomaan, sillä ehdolla, että saatiin käyttää auto nosturilla.
Tehtiin kaupat hb:sta ja ai että, alkuperäset takakaaret, ei ruostetta, TODELLA hyväkuntoinen, vaikkei päällepäin uskoisi....
Myyjän kertomuksen mukaan auto oli peräisin vanhalta pariskunnalta, jotka ei olleet talvella paljon ajelleet (talvirenkaat olivat valmistusvuosiltaan about -00), mittarissa oli ostohetkellä noin 197tkm. Vanhukset olivat ilmeisesti antaneet lastenlapsien liimailla ihania perhostarroja koristeeksi. Olimpahan nyt erittäin tyytyväinen Civicin kolmas omistaja (Yes, "Happy with Honda")..
Ensimmäiseksi revin tarroista suurimman osan pois mitkä lähti suosiolla, seuraavaksi ajeltiinkin auto talliin ja vaihettiin alle joku alusta ja edes vähän siistimmät vanteet. Sitten oli _pakko_ tehdä jotain elvytystä maalipinnalle. Onneksi taloudesta löytyy sen osaava tyyppi
Jotain eroa?
Helmatkin otettiin poies ja voi sitä hymyä, ei yhtään ruostetta
Tästä autosta on _paljon_ kuvia ja lisää tiedossa.. Jatkan kertomusta kuhan saan kateltua noita parhaimpia kuvia kasaan.
Civic Eg
Re: Riittävän rivakka kauppakassi, Civic Hb EG4->EG6
Seuraavaksi Civicciin ajateltiin ylimaalausta, samalla sävyllä ainakin nyt ensiksi. Ite taisin tuumata punasesta autosta eroon päästessä, että ei enää ikinä punaista autoa. Miten kävikään.. Joskus haaveissa olisi ehkä joku muu sävy, mutta nyt oli niin kiire maalauksen kanssa, kun oli sopivasti vapaata. Maalausta myöskin oli helpottamassa se asia, että tästä siististä ei tarvinnu alkaa esimerkiksi takakaaria vaihtamaan.. Taakse pyöräkoteloihin tarvi hitsata pienet palaset, n. 10x20cm eli ei paljon mitään.
Sävy ei ole ihan sama R-81, mutta todella samansävyinen, joku porschen sävy. Ovenvälit jätettiin maalaamatta, kun sävy oli niin sama ja helpotti hommia. (Tällä hetkellä, reilu vuosi maalauksesta, maali on mennyt ihan karseaksi. Pohjatkaan ei ihan onnistuneet, joten ylimaalaus on tulossa taas ehkäpä talven seisotuksen aikana.) Juuri maalatusta pinnasta ei ole oikein kuvia, kun sattui olemaan niin aurinkoinen keli, ettei puhelinkuvat onnistuneet.
Sattumalta löytyi vähän siistimmät 15" vanteet halvalla, jotka tarvi vähän puunausta ennen alle laittoa.
Onneksi silloin sattui löytymään vielä yksi varaosa-siisti, joka oli vielä automaatti, joten eikun vanne pyörimään ja reunusta hiomaan:
Jokunen tunti noita hinkattiin ja ihan siistiä jälkeä saatiin aikaseksi.
Kuvat nyt ei mitään supertarkkoja ole, panostetaan siihen hyvään kameraan sitten joskus tulevaisuudessa.. Vanteisiinkaan ei ole vielä tullut oikein panostettua, kun kaikki raha on mennyt tästä eteenpäin tekniikkapuoleen. Onhan nuo nyt ihan fiksun ja siistinnäköset, riittää toistaseksi.
Sitte käytiinki kesäkuussa -12 Kemorassa ratapäivillä, lähinnä kattelemassa ja kuvailemassa. Tämä kampe ei radalle ihan vielä oikein soveltunut..
Ulkonäköpuoleen tuli tuhlattua vähän ja tilaukseen laitettiin AKR-Performancelta etulippaa ja sumaria. Muualta sitten vielä oranssit vilkut.
Tämän näköinen keula on vielä tälläkin hetkellä, ainoastaan nyt viime talvena tuli ostettua Spoon-tyylinen hiilikuitutakalippa vielä.
Heinäkuussa -12 sitten korviin kantautui tieto mahdollisesta tekniikanluovuttaja-autosta. Noh, sehän oli sitten PAKKO ostaa. Siitä lisää seuraavaksi...
Sävy ei ole ihan sama R-81, mutta todella samansävyinen, joku porschen sävy. Ovenvälit jätettiin maalaamatta, kun sävy oli niin sama ja helpotti hommia. (Tällä hetkellä, reilu vuosi maalauksesta, maali on mennyt ihan karseaksi. Pohjatkaan ei ihan onnistuneet, joten ylimaalaus on tulossa taas ehkäpä talven seisotuksen aikana.) Juuri maalatusta pinnasta ei ole oikein kuvia, kun sattui olemaan niin aurinkoinen keli, ettei puhelinkuvat onnistuneet.
Sattumalta löytyi vähän siistimmät 15" vanteet halvalla, jotka tarvi vähän puunausta ennen alle laittoa.
Onneksi silloin sattui löytymään vielä yksi varaosa-siisti, joka oli vielä automaatti, joten eikun vanne pyörimään ja reunusta hiomaan:
Jokunen tunti noita hinkattiin ja ihan siistiä jälkeä saatiin aikaseksi.
Kuvat nyt ei mitään supertarkkoja ole, panostetaan siihen hyvään kameraan sitten joskus tulevaisuudessa.. Vanteisiinkaan ei ole vielä tullut oikein panostettua, kun kaikki raha on mennyt tästä eteenpäin tekniikkapuoleen. Onhan nuo nyt ihan fiksun ja siistinnäköset, riittää toistaseksi.
Sitte käytiinki kesäkuussa -12 Kemorassa ratapäivillä, lähinnä kattelemassa ja kuvailemassa. Tämä kampe ei radalle ihan vielä oikein soveltunut..
Ulkonäköpuoleen tuli tuhlattua vähän ja tilaukseen laitettiin AKR-Performancelta etulippaa ja sumaria. Muualta sitten vielä oranssit vilkut.
Tämän näköinen keula on vielä tälläkin hetkellä, ainoastaan nyt viime talvena tuli ostettua Spoon-tyylinen hiilikuitutakalippa vielä.
Heinäkuussa -12 sitten korviin kantautui tieto mahdollisesta tekniikanluovuttaja-autosta. Noh, sehän oli sitten PAKKO ostaa. Siitä lisää seuraavaksi...
Civic Eg
Re: Riittävän rivakka kauppakassi, Civic Hb EG4->EG6
Mukavaa kauppakassin ehostelua, joskin mitä tuli tutkittua ja mitä tarinaa vielä tulossa, niin voi sanoa että aika hyvin tämäkin lie lähtenyt jo lapasesta. Hieno yksilö kuiten löytynyt jatkojalostukseen!
Lisää stooria vain tulemaan; innolla lukee, kun selkeää settiä ja hyvät kuvat. Niin ja tervetuloa foorumille; meillähän alkaa olla naisia jo hirveästi täällä.
Lisää stooria vain tulemaan; innolla lukee, kun selkeää settiä ja hyvät kuvat. Niin ja tervetuloa foorumille; meillähän alkaa olla naisia jo hirveästi täällä.
”Life is about the people you meet and the things you create with them”.
• Follow me on Instagram to see more and behind the scenes.
• For all related inquiries please contact to joni_p3(a)msn.com.
• Specialist for wheels, suspension and other aftermarket parts.
• @japtoysofficial x @levelnoneofficial owner among other things.
• Follow me on Instagram to see more and behind the scenes.
• For all related inquiries please contact to joni_p3(a)msn.com.
• Specialist for wheels, suspension and other aftermarket parts.
• @japtoysofficial x @levelnoneofficial owner among other things.
Re: Riittävän rivakka kauppakassi, Civic Hb EG4->EG6
Thanks! Tätä kippoa tuskin tulee hävitettyä mihinkään, kun on niin hyväkuntoinen. Ja kyllä, lähti lapasesta..mutta siitä lisää seuraavaksi.Mystic wrote:Mukavaa kauppakassin ehostelua, joskin mitä tuli tutkittua ja mitä tarinaa vielä tulossa, niin voi sanoa että aika hyvin tämäkin lie lähtenyt jo lapasesta. Hieno yksilö kuiten löytynyt jatkojalostukseen!
Lisää stooria vain tulemaan; innolla lukee, kun selkeää settiä ja hyvät kuvat. Niin ja tervetuloa foorumille; meillähän alkaa olla naisia jo hirveästi täällä.
Civic Eg
Re: Riittävän rivakka kauppakassi, Civic Hb EG4->EG6
Täytyy vielä kirjotella ennen viikonloppureissuun lähtöä tuosta tekniikkapuolesta.
Tuli sitten haettua se tekniikanluovuttaja-auto Konehan on siis B16A2, vti-tekniikka. Itse auto oli ihan kamalassa kunnossa, ettei siitä oikein olisi saanut enää hyvää, jos ei olisi uusinut koko sisustaa ja korjaillut ruosteita ym. Auto haisi sisältä ihan tuhkakupille ja joka paikka repsotti.. Mitä lie liikkunut sillä tyypillä mielessä, kenellä tämä oli ollut jossain etelässä.
Autossa oli ajoaikaa vielä muutama päivä ja sitä tulikin testailtua siinä ihan hyvästi. Ajokilometreistä ei ollut mitään tietoa (eikä kyllä paljon muustakaan, huolloista jne), joten koneremppa oli ihan selvä asia. Syksy oli ihan juuri tulossa, joten ei muutaku auto talliin ja purkamaan.
Hetken aikaa tainnu olla toi hylsy tuossa..
Saatiin tekniikka irti ja nostettiin kansi pois, kaikki näytti olevan ihan kunnossa. Osiakin tilailtiin tässä vaiheessa, tiivistesarja, männänrenkaat, laakerit.. Loputkin osat purettiin autosta, etuolka-akselit, tukivarret, jarrut yms. Puslat oli tosi hyvässä kunnossa, joten ei tarvinnut alkaa tekemään puslajumppaa sen suuremmin. Tukivarret yms tuli hiekkapuhallettua ja maalattua, hyvin meni illat hallilla värkäten..
Venttiilikoppahan oli ihan karmeassa kunnossa, sekin hiekkapuhallettiin ja VHT wrinkleä tuli haettua paikallisesta maaliliikkeestä.
Hyvin toimi kylppäri maalauspaikkana.. Neljä paksua kerrosta pintaan ja saunaan lämpimään. Hyvin onnistui rypyläpinta. Kirjaimet tuli hinkattua myöhemmin sitten hiekkapaprulla.
Jonkunlaiset talvivanteetkin piti hankkia ja edullisesti löyty volkkarin 14" vanteet, jotka sai valkosen värin pintaan.
Kantta oli laskettu valmiiksi sen puoli milliä, joten ei tarvinnut koneistamollekaan viedä sitä. Konekin saatiin nippuun, niistä vaiheista ei tullut otettua kuvia oikein. Muutama kuva löyty, mutta niin saakelin epäselviä ja huonoja, ettei kehtaa laittaa jakoon. Suurena apuna oli kaverit ja tutut hondaharrastajat, ilman heidän apua ei varmaan ois tämäkään rojekti edennyt näin vauhdilla. Osiakin löytyi sopuhintaan lähipiiristä, mm. ITR nokat.
Takapäähän vaihdettiin uudet osat paikoilleen jo hyvissä ajoin, samalla sai käytyä takapyöräkotelot läpi, kun mitään ei ollu eessä. Tuli myös hankittua tuollaiset alumiiniset taka-alatukivarret hyvillä puslilla sopuhintaan.
Silmiin pisti hyvä kirjotusvirhe, eikä muuten ollut ainoa.. Kuka näitä oikein kirjottelee
Uudet osat paikollaan.
Sitten ooteltiin jonkun aikaa ja väsäiltiin kaikkea pientä valmiiksi. Tuli marraskuu ja sen puolivälissä tuli sitten sellainen sauma, että ois noin viikko aikaa alkaa turailemaan itse tekniikanvaihdosta. Kaikki oli valmiina, mutta tila uupui. Omasta takaa olisi ollut kylmä talli, jossa lattianrajassa veti aika raakasti.. Onneksi päästiin kaverin talliin tekemään, joka sekin oli kylmä, mutta paljon paremmin eristetty, joten masteri huutamaan ja auto talliin. Alotettiin sillä, että heivattiin etulokarit ja konepelti pois haitolta, siinä olis meidän tuurilla kuitenkin joku kolissut esim. lokariin ja sitte ois kyrpiny..
Jonkun päivän päästä oltiin tässä vaiheessa. Vanha vs. uus.
Pari tyyppiä siinä oli mukana meidän lisäksi aina iltaisin, onneksi. Kahestaan alotettiin aina aamulla 8-10 väliin ja tehtiin hommia iltaan asti. Jossain vaiheessa rupesi hieman väsyttämään (jopa itkettämään.. )
Kaikki meni oikeastaan aika hyvin ja kivuttomasti, vaikka odotin ainakin itse, että mitähän tästäki tulee. Kaveri tuumasi käynnistyshetkellä, että ei hän pari päivää sitten olisi uskonut, että me tätä käymään saadaan. Esimerkiksi kaasuvaijeri on vti:ssä eri pituinen kuin 1.5, joten sille piti rakentaa pikkunen patentti. Sisähommat meni ok, kojelauta on aika veemäinen purkaa, mutta pari kertaa tätäkin tuli "harjoteltua" aiemmin Johtosarja löysi paikkansa, vaikka meinasi välillä ahistaa senkin kanssa.
Sisustan värinvaihdoskin alkoi samalla kertaa. Harmaa vaihtui siis mustaan ja ensimmäisenä väriä vaihtoi kojelauta.
Noin viikko meni, kun saatiin kokeilla konetta vihdoin käymään. Konehan kävi, mutta antoi vikakoodia.. Ei muutako tutkimaan ja pähkäiltiin sitäkin hetken aikaa, kunnes vika löytyi yhden anturin hapettuneesta liittimestä. Onneksi ei sen suurempaa!
Koeajollakin käytiin, vaikka kelit ei olleet mitkään parhaimmat, tiet oli ihan peilijäällä siihen aikaan..
Siellähän se istuu:
Jonkin aikaa sai siisti ootella, että pääsi kunnon ajoon.
Jossain vaiheessa sitten tuli ajeltua kaupunkiin ja vähän puunattua katastusvalmiiksi. Hieman erilaiset katastusvanteetkin oli lainassa viikon verran:
Jotaki jäi varmasti kirjottamatta, mutta kirjotellaan sitte joskus lisää
Tuli sitten haettua se tekniikanluovuttaja-auto Konehan on siis B16A2, vti-tekniikka. Itse auto oli ihan kamalassa kunnossa, ettei siitä oikein olisi saanut enää hyvää, jos ei olisi uusinut koko sisustaa ja korjaillut ruosteita ym. Auto haisi sisältä ihan tuhkakupille ja joka paikka repsotti.. Mitä lie liikkunut sillä tyypillä mielessä, kenellä tämä oli ollut jossain etelässä.
Autossa oli ajoaikaa vielä muutama päivä ja sitä tulikin testailtua siinä ihan hyvästi. Ajokilometreistä ei ollut mitään tietoa (eikä kyllä paljon muustakaan, huolloista jne), joten koneremppa oli ihan selvä asia. Syksy oli ihan juuri tulossa, joten ei muutaku auto talliin ja purkamaan.
Hetken aikaa tainnu olla toi hylsy tuossa..
Saatiin tekniikka irti ja nostettiin kansi pois, kaikki näytti olevan ihan kunnossa. Osiakin tilailtiin tässä vaiheessa, tiivistesarja, männänrenkaat, laakerit.. Loputkin osat purettiin autosta, etuolka-akselit, tukivarret, jarrut yms. Puslat oli tosi hyvässä kunnossa, joten ei tarvinnut alkaa tekemään puslajumppaa sen suuremmin. Tukivarret yms tuli hiekkapuhallettua ja maalattua, hyvin meni illat hallilla värkäten..
Venttiilikoppahan oli ihan karmeassa kunnossa, sekin hiekkapuhallettiin ja VHT wrinkleä tuli haettua paikallisesta maaliliikkeestä.
Hyvin toimi kylppäri maalauspaikkana.. Neljä paksua kerrosta pintaan ja saunaan lämpimään. Hyvin onnistui rypyläpinta. Kirjaimet tuli hinkattua myöhemmin sitten hiekkapaprulla.
Jonkunlaiset talvivanteetkin piti hankkia ja edullisesti löyty volkkarin 14" vanteet, jotka sai valkosen värin pintaan.
Kantta oli laskettu valmiiksi sen puoli milliä, joten ei tarvinnut koneistamollekaan viedä sitä. Konekin saatiin nippuun, niistä vaiheista ei tullut otettua kuvia oikein. Muutama kuva löyty, mutta niin saakelin epäselviä ja huonoja, ettei kehtaa laittaa jakoon. Suurena apuna oli kaverit ja tutut hondaharrastajat, ilman heidän apua ei varmaan ois tämäkään rojekti edennyt näin vauhdilla. Osiakin löytyi sopuhintaan lähipiiristä, mm. ITR nokat.
Takapäähän vaihdettiin uudet osat paikoilleen jo hyvissä ajoin, samalla sai käytyä takapyöräkotelot läpi, kun mitään ei ollu eessä. Tuli myös hankittua tuollaiset alumiiniset taka-alatukivarret hyvillä puslilla sopuhintaan.
Silmiin pisti hyvä kirjotusvirhe, eikä muuten ollut ainoa.. Kuka näitä oikein kirjottelee
Uudet osat paikollaan.
Sitten ooteltiin jonkun aikaa ja väsäiltiin kaikkea pientä valmiiksi. Tuli marraskuu ja sen puolivälissä tuli sitten sellainen sauma, että ois noin viikko aikaa alkaa turailemaan itse tekniikanvaihdosta. Kaikki oli valmiina, mutta tila uupui. Omasta takaa olisi ollut kylmä talli, jossa lattianrajassa veti aika raakasti.. Onneksi päästiin kaverin talliin tekemään, joka sekin oli kylmä, mutta paljon paremmin eristetty, joten masteri huutamaan ja auto talliin. Alotettiin sillä, että heivattiin etulokarit ja konepelti pois haitolta, siinä olis meidän tuurilla kuitenkin joku kolissut esim. lokariin ja sitte ois kyrpiny..
Jonkun päivän päästä oltiin tässä vaiheessa. Vanha vs. uus.
Pari tyyppiä siinä oli mukana meidän lisäksi aina iltaisin, onneksi. Kahestaan alotettiin aina aamulla 8-10 väliin ja tehtiin hommia iltaan asti. Jossain vaiheessa rupesi hieman väsyttämään (jopa itkettämään.. )
Kaikki meni oikeastaan aika hyvin ja kivuttomasti, vaikka odotin ainakin itse, että mitähän tästäki tulee. Kaveri tuumasi käynnistyshetkellä, että ei hän pari päivää sitten olisi uskonut, että me tätä käymään saadaan. Esimerkiksi kaasuvaijeri on vti:ssä eri pituinen kuin 1.5, joten sille piti rakentaa pikkunen patentti. Sisähommat meni ok, kojelauta on aika veemäinen purkaa, mutta pari kertaa tätäkin tuli "harjoteltua" aiemmin Johtosarja löysi paikkansa, vaikka meinasi välillä ahistaa senkin kanssa.
Sisustan värinvaihdoskin alkoi samalla kertaa. Harmaa vaihtui siis mustaan ja ensimmäisenä väriä vaihtoi kojelauta.
Noin viikko meni, kun saatiin kokeilla konetta vihdoin käymään. Konehan kävi, mutta antoi vikakoodia.. Ei muutako tutkimaan ja pähkäiltiin sitäkin hetken aikaa, kunnes vika löytyi yhden anturin hapettuneesta liittimestä. Onneksi ei sen suurempaa!
Koeajollakin käytiin, vaikka kelit ei olleet mitkään parhaimmat, tiet oli ihan peilijäällä siihen aikaan..
Siellähän se istuu:
Jonkin aikaa sai siisti ootella, että pääsi kunnon ajoon.
Jossain vaiheessa sitten tuli ajeltua kaupunkiin ja vähän puunattua katastusvalmiiksi. Hieman erilaiset katastusvanteetkin oli lainassa viikon verran:
Jotaki jäi varmasti kirjottamatta, mutta kirjotellaan sitte joskus lisää
Last edited by Mriu on 15. Mar 2014 11:54, edited 1 time in total.
Civic Eg
Re: Riittävän rivakka kauppakassi, Civic Hb EG4->EG6
Päivitellääs taas vähän. Kommentit ois tervetulleita, ainakin muutama on vissiin vilkaissut tätä topiccia..
Sisusta sai mustaa väriä ja kangasosia päiviteltiin seuraavanlaiseksi. Passaa minusta aika hyvin ja kangastarpeet tais maksaa 15e yhteensä. Alkuperäinen kangas oli irtoillut ja todella likainen, eipä kehdannut edes pesemään alkaa, kun kankaan vaihto oli kuitenkin tiedossa. Kangasta laitettiin myös takasivuilla olevan muoviläpyskän päälle, kun kerta irti lähtivät. Muutama kulmakohta etupahvien laitossa tuotti hankaluuksia ja oli pakko soveltaa, mutta ei niin omaa silmää häiritse.
Lippakin löysi paikan. Ei ollut yllätys, ettei tämä(kään) kiinalippa istu kovin hyvin paikalleen. On silti paljon paremman näköinen (ja kevyempi), kuin vakio. Lipassa on myös aika karmeita hiomajälkiä, joten hionta+lakkaus on tulossa varmaan talven aikana.
Vakioputkiston tilalle rakentui 2,5" putkisto. Kyllä, ihan motonetin putkitarpeista tuli tehtyä ja kiitokset hitsarikaverille. Myös jonkinmoinen pakosarja tuli laitettua paikolleen, alunperin ollut tuttavalla, joka ajaa kilpaa samanlaisella vekottimella.
Pitihän se hankkia perälle tuommonen pieni nätti änäri
Tässä vaiheessa, kun oli saatu putkisto nippuun ja paikalleen sekä pakosarja, tuli ensimmäiset _kunnon_ vastoinkäymiset vastaan, jollon tuli ajateltua, että ei h*lv.. Koneesta kuulu mukava kalkatus ja eikun auto nosturille, öljyt pihalle ja ölppäpohja pois. Sieltähän löyty mukavaa silppua elikkä laakerit porsi. V*tutus oli aika suunnaton, mutta vahingot olikin suht pieniä, uuet pirttiin ja kokonaisuudessaan meni pari iltaa, kun auto oli taas kunnossa.
Lisää ostoksia, löytyi hankintalistalla ollut ITR-imusarja sekä isompi ilmanotto.
Tässä vaiheessa alkoi olla mielessä penkissä käyttäminen, joten eikun varaileen aikaa tuttavalle DTC:lle. Penkkiin pääsy olikin sitten hieman haasteellista. Ensin ajateltiin, että lippa ja roiskeläpät veke vaan, mutta melkosesti piti laittaa tavaraa jousien väliin, että päästiin autoa ajamaan.
Auto kävi pariinkin otteeseen penkissä ja nyt ollaan ihan hyvissä lukemissa. Kaapissa odottelee vielä muutama osa paikalle laittoa sekä kaikenlaista pitäs tilailla. Auto jää luultavasti talveksi seisontaan, jolloin olis tarkotus käyttää konetta auki, vaihdella LMA:t ainakin ensimmäisenä. Pirun inhottava läkätys kuuluu, kun ainakin pari LMA:ta jumittelee siellä.
Sisusta sai mustaa väriä ja kangasosia päiviteltiin seuraavanlaiseksi. Passaa minusta aika hyvin ja kangastarpeet tais maksaa 15e yhteensä. Alkuperäinen kangas oli irtoillut ja todella likainen, eipä kehdannut edes pesemään alkaa, kun kankaan vaihto oli kuitenkin tiedossa. Kangasta laitettiin myös takasivuilla olevan muoviläpyskän päälle, kun kerta irti lähtivät. Muutama kulmakohta etupahvien laitossa tuotti hankaluuksia ja oli pakko soveltaa, mutta ei niin omaa silmää häiritse.
Lippakin löysi paikan. Ei ollut yllätys, ettei tämä(kään) kiinalippa istu kovin hyvin paikalleen. On silti paljon paremman näköinen (ja kevyempi), kuin vakio. Lipassa on myös aika karmeita hiomajälkiä, joten hionta+lakkaus on tulossa varmaan talven aikana.
Vakioputkiston tilalle rakentui 2,5" putkisto. Kyllä, ihan motonetin putkitarpeista tuli tehtyä ja kiitokset hitsarikaverille. Myös jonkinmoinen pakosarja tuli laitettua paikolleen, alunperin ollut tuttavalla, joka ajaa kilpaa samanlaisella vekottimella.
Pitihän se hankkia perälle tuommonen pieni nätti änäri
Tässä vaiheessa, kun oli saatu putkisto nippuun ja paikalleen sekä pakosarja, tuli ensimmäiset _kunnon_ vastoinkäymiset vastaan, jollon tuli ajateltua, että ei h*lv.. Koneesta kuulu mukava kalkatus ja eikun auto nosturille, öljyt pihalle ja ölppäpohja pois. Sieltähän löyty mukavaa silppua elikkä laakerit porsi. V*tutus oli aika suunnaton, mutta vahingot olikin suht pieniä, uuet pirttiin ja kokonaisuudessaan meni pari iltaa, kun auto oli taas kunnossa.
Lisää ostoksia, löytyi hankintalistalla ollut ITR-imusarja sekä isompi ilmanotto.
Tässä vaiheessa alkoi olla mielessä penkissä käyttäminen, joten eikun varaileen aikaa tuttavalle DTC:lle. Penkkiin pääsy olikin sitten hieman haasteellista. Ensin ajateltiin, että lippa ja roiskeläpät veke vaan, mutta melkosesti piti laittaa tavaraa jousien väliin, että päästiin autoa ajamaan.
Auto kävi pariinkin otteeseen penkissä ja nyt ollaan ihan hyvissä lukemissa. Kaapissa odottelee vielä muutama osa paikalle laittoa sekä kaikenlaista pitäs tilailla. Auto jää luultavasti talveksi seisontaan, jolloin olis tarkotus käyttää konetta auki, vaihdella LMA:t ainakin ensimmäisenä. Pirun inhottava läkätys kuuluu, kun ainakin pari LMA:ta jumittelee siellä.
Civic Eg
Re: Riittävän rivakka kauppakassi, Civic Hb EG4->EG6
Mitä sieltä penkistä sitten löyty?
Re: Riittävän rivakka kauppakassi, Civic Hb EG4->EG6
Tää kiinnostaa itseäkin, joko jäi SIRin lukemat taakse?MKk wrote:Mitä sieltä penkistä sitten löyty?
Noin muuten keep it up! Näistä EG-korisista saa tunnetusti hyvin näyttäviä "pienellä" panostuksella ja etenkin VTi (ja siitä ylöspäin) tekniikalla erittäin hauskoja laitteita ajella mutkapätkää/radalla
Re: Riittävän rivakka kauppakassi, Civic Hb EG4->EG6
Ai kaasuläppä. kuin ison laitoit?isompi ilmanotto
Re: Riittävän rivakka kauppakassi, Civic Hb EG4->EG6
Jäihän ne SiR:n lukemat taaksepäin ja lisää tulossa. Katsellaan tarkempia lukemia sitten, kun alkaa olla ne "haetut" lukemat paikallaan.. Vakiopakosarja on tällä hetkellä paikoillaan, joten ei sekään ihan huonoimmasta päästä ole. Kisakatti ois muuten hakusessa, jos joltain löytyy niin voi heittää viestiä.Sami_ wrote:Tää kiinnostaa itseäkin, joko jäi SIRin lukemat taakse?MKk wrote:Mitä sieltä penkistä sitten löyty?
Noin muuten keep it up! Näistä EG-korisista saa tunnetusti hyvin näyttäviä "pienellä" panostuksella ja etenkin VTi (ja siitä ylöspäin) tekniikalla erittäin hauskoja laitteita ajella mutkapätkää/radalla
Onhan nämä ihan mukavia, radallakin käytiin alkukesästä pari mutkaa, mutta jarrut loppu selkeesti kesken. Paremmat nesteet ainakin pitäisi laittaa pirttiin, joskus sitten päivitystä isompiin 282 jarruihin, jos tulee edukkaasti vastaan.
Kaasuläppä on vakio 60mm, ilmanotolla tarkoitin tuota hiilikuitusta valaan k*rpää Sori epäselvyydestä.Mikkozkii wrote:Ai kaasuläppä. kuin ison laitoit?isompi ilmanotto
Civic Eg
Re: Riittävän rivakka kauppakassi, Civic Hb EG4->EG6
Ok. Ei kannata kovin rueta tuota kaasuläppää isontelemaan, tai tehon menetys on taattu
Re: Riittävän rivakka kauppakassi, Civic Hb EG4->EG6
Mikkozkii wrote:Ok. Ei kannata kovin rueta tuota kaasuläppää isontelemaan, tai tehon menetys on taattu
Juu, ei ehkä näillä vireillä.. Koitetaan pysyä vielä jonkun aikaa maltillisena tän kans, vaikka eihän sitä koskaan tiiä
Pitäs kohta lähteä hallille turailemaan toisia penkkejä paikolleen. Nykyset vakiopenkit on kyllä reilusti vaihtokunnossa, varsinkin kuskinpenkki. Haaveillaan vielä niistä punaisista Recaroista jonkin aikaa..
Last edited by Mriu on 02. Sep 2013 13:58, edited 1 time in total.
Civic Eg
Re: Riittävän rivakka kauppakassi, Civic Hb EG4->EG6
Hienoa settiä. Ja itse tuommosella ajaneena, voin kyllä sanoa että on kiva auto ajaa. Ihan hämmästyin että kuinka kiva sillä oli taittaa kunnon mutkatietä. Ja propsit wrinklestä, ite en saanu sitä toimimaan oikealla tavalla
Ja ps: Tiedän tunteen ku joutuu remonttia alkaa tekemään, otan osaa. Josko sitä nyt päästäis useampi tuhatta kilometriä Nimim. 3 remonttia takana
Ja ps: Tiedän tunteen ku joutuu remonttia alkaa tekemään, otan osaa. Josko sitä nyt päästäis useampi tuhatta kilometriä Nimim. 3 remonttia takana
"Jokainen, jonka virheiden korjaamiseen kestää kymmenen vuotta, on aikamoinen mies."
Re: Riittävän rivakka kauppakassi, Civic Hb EG4->EG6
Tänks! On kyllä hyvä ajonen, noinkin vanhaksi autoksi vieläpä.samsam wrote:Hienoa settiä. Ja itse tuommosella ajaneena, voin kyllä sanoa että on kiva auto ajaa. Ihan hämmästyin että kuinka kiva sillä oli taittaa kunnon mutkatietä. Ja propsit wrinklestä, ite en saanu sitä toimimaan oikealla tavalla
Ja ps: Tiedän tunteen ku joutuu remonttia alkaa tekemään, otan osaa. Josko sitä nyt päästäis useampi tuhatta kilometriä Nimim. 3 remonttia takana
Tänään saatiin CRX:n penkit paikolleen, pikkasen ahisti alussa.. Istuu kyllä hyvin sisustaan ja melko matalalla istutaan jatkossa.
Civic Eg
Re: Riittävän rivakka kauppakassi, Civic Hb EG4->EG6
ainakaan en suosittele että laitatte itr.n imusarjaa sillä voin sanoa varmaksi että ala ja keski alueen tehot tippuu reilusti ja ylärekisteriin saa vain pari hepoa lisää. jos jostain löytyy B16A imusarja niin se toimii tossa paljon paremmin ja tavoiteltu hyötykin on parempi mitä itr imusarjalla toi on kyl makee peli!Mriu wrote:Tänks! On kyllä hyvä ajonen, noinkin vanhaksi autoksi vieläpä.samsam wrote:Hienoa settiä. Ja itse tuommosella ajaneena, voin kyllä sanoa että on kiva auto ajaa. Ihan hämmästyin että kuinka kiva sillä oli taittaa kunnon mutkatietä. Ja propsit wrinklestä, ite en saanu sitä toimimaan oikealla tavalla
Ja ps: Tiedän tunteen ku joutuu remonttia alkaa tekemään, otan osaa. Josko sitä nyt päästäis useampi tuhatta kilometriä Nimim. 3 remonttia takana
Tänään saatiin CRX:n penkit paikolleen, pikkasen ahisti alussa.. Istuu kyllä hyvin sisustaan ja melko matalalla istutaan jatkossa.
Who is online
Users browsing this forum: No registered users and 88 guests