Suizan "käyttis" 2JZ S13 ja drifteri 400sx
Re: Suizan twincharged widebody s13 ja drifteri 440sx
Koneen kannakointijumppa valmis, enään tarvii porata reijät oikeaan kohtaan.
Sitten etukelkan pariin.
Sattu sopivan hintanen setti löytymään käytettynä niin eipä sit enään paljoakaan kiinnostanu omia vääntää.
On varmaan vähän liian hipo setti alottelijalle, ja huonompikin olis kelvannu mut wattdehell, rakennetaan sellanen auto ettei ole siitä kiinni jos ei mene luisussa.
On säädettävä ackerman ja caster sekä 90mm "dropatut" olka-akselit. Heitin rojut paikoilleen nopeasti sormikireyteen ja hyvin sopi kaikinpuolin paikoilleen. Kittihän on meinattu s14/15.
Seuraavaksi sitten tutustutaan tuohon m62 sielunelämään ja katotaan mitä on syöny, jos on syönyt mitään.
Sitten etukelkan pariin.
Sattu sopivan hintanen setti löytymään käytettynä niin eipä sit enään paljoakaan kiinnostanu omia vääntää.
On varmaan vähän liian hipo setti alottelijalle, ja huonompikin olis kelvannu mut wattdehell, rakennetaan sellanen auto ettei ole siitä kiinni jos ei mene luisussa.
On säädettävä ackerman ja caster sekä 90mm "dropatut" olka-akselit. Heitin rojut paikoilleen nopeasti sormikireyteen ja hyvin sopi kaikinpuolin paikoilleen. Kittihän on meinattu s14/15.
Seuraavaksi sitten tutustutaan tuohon m62 sielunelämään ja katotaan mitä on syöny, jos on syönyt mitään.
Projekteista juttua ja muutakin häröilyä siinä ohessa: https://www.instagram.com/tomppa200/
SC: tomppa200, behind the scenes häröilyä.
SC: tomppa200, behind the scenes häröilyä.
Re: Suizan twincharged widebody s13 ja drifteri 440sx
Löl, paskan möivät.
Tuttava oli siinä just hetkeä aijemmin tarjoillu suoraan ajosta olevaa m60b40 konetta ihan randomilla niin tulipa se sitten poistettua, ja viikonloppuna toinen samanmoinen haetaan varaosakoneeksi.
Menee heittämällä paikoilleen kun pistää m62 kannakkeet.
Tosi iso motivaatiobuusteri oli pajan suursiivous, todella paljon mukavampi olla kun ei ole joka kolo täynnä paskaa ja kaikki työkalut oikeissa paikoissaan jne.
Elikkä kolmas kone menossa jo tän drifterin kanssa eikä ole koskaan vielä ollut edes rullaavana.
S14 etunavat olisi hakusessa jotta saisi rullaavaksi pian tän kopan, tarvii heittää konehuoneen ja sisustan hiekkapuhallutukseen "lähiaikoina"
Tuttava oli siinä just hetkeä aijemmin tarjoillu suoraan ajosta olevaa m60b40 konetta ihan randomilla niin tulipa se sitten poistettua, ja viikonloppuna toinen samanmoinen haetaan varaosakoneeksi.
Menee heittämällä paikoilleen kun pistää m62 kannakkeet.
Tosi iso motivaatiobuusteri oli pajan suursiivous, todella paljon mukavampi olla kun ei ole joka kolo täynnä paskaa ja kaikki työkalut oikeissa paikoissaan jne.
Elikkä kolmas kone menossa jo tän drifterin kanssa eikä ole koskaan vielä ollut edes rullaavana.
S14 etunavat olisi hakusessa jotta saisi rullaavaksi pian tän kopan, tarvii heittää konehuoneen ja sisustan hiekkapuhallutukseen "lähiaikoina"
Projekteista juttua ja muutakin häröilyä siinä ohessa: https://www.instagram.com/tomppa200/
SC: tomppa200, behind the scenes häröilyä.
SC: tomppa200, behind the scenes häröilyä.
Re: Suizan twincharged widebody s13 ja drifteri 440sx
Nyt on toinenkin kone varalla jos tulee lisää ylläreitä.
Samassa reissussa kun haettiin motti niin vaihtu muutama katalysaattori tollaseen hyrskyttimeen, puhtaasti bisnesmielessä mutta mitä nyt netistä lueskellut ja tutkinu niin sopii melko hyvin m60 kylkeen myös.
HX52 ja #22 pesällä, V-bandit jokapaikassa. Tosi timmissä kunnossa tuo hyrrä kyllä vaikka ulkoapäin voisi luulla että on maannut jossain suossa viimeset 10 vuotta. Noh aika näyttää, tota hyvä käyttää ainakin mallailuahtimena kun siihen pisteeseen päästään. Kuitenkin jotain muuta mielessä kuin parinsadan euron vanha kuorma-auton ahdin loppupeleissä.
Ohjauksen osia vähän kunnolla kiinni jotta pikkuhiljaa vois päästellä alas omille renkaille.
Sitten olikin rattiakseli liian lyhyt kun on hammastankoa siirretty eteenpäin eli ei muutakuin paksuseinämäisestä putkesta jatkoholkkia.
24 pistehitsillä sekä molemmista päistä tottakai kemppiliimattu, ei pitäis vakiota hepposempi ainakaan olla.
Samassa reissussa kun haettiin motti niin vaihtu muutama katalysaattori tollaseen hyrskyttimeen, puhtaasti bisnesmielessä mutta mitä nyt netistä lueskellut ja tutkinu niin sopii melko hyvin m60 kylkeen myös.
HX52 ja #22 pesällä, V-bandit jokapaikassa. Tosi timmissä kunnossa tuo hyrrä kyllä vaikka ulkoapäin voisi luulla että on maannut jossain suossa viimeset 10 vuotta. Noh aika näyttää, tota hyvä käyttää ainakin mallailuahtimena kun siihen pisteeseen päästään. Kuitenkin jotain muuta mielessä kuin parinsadan euron vanha kuorma-auton ahdin loppupeleissä.
Ohjauksen osia vähän kunnolla kiinni jotta pikkuhiljaa vois päästellä alas omille renkaille.
Sitten olikin rattiakseli liian lyhyt kun on hammastankoa siirretty eteenpäin eli ei muutakuin paksuseinämäisestä putkesta jatkoholkkia.
24 pistehitsillä sekä molemmista päistä tottakai kemppiliimattu, ei pitäis vakiota hepposempi ainakaan olla.
Projekteista juttua ja muutakin häröilyä siinä ohessa: https://www.instagram.com/tomppa200/
SC: tomppa200, behind the scenes häröilyä.
SC: tomppa200, behind the scenes häröilyä.
Re: Suizan twincharged widebody s13 ja drifteri 440sx
Hyvän näköstä tekemistä! Innolla ootan, että pääsee näkemään tämän menemässä kahva eellä Vieläkö suunnitelmiin kuuluu se rb v1 kitti?
IG: giantmiro
Re: Suizan twincharged widebody s13 ja drifteri 440sx
Kiitosta!Innolla odotellaan täälläkin. Se rocketbunny sarjan myyjä katosi kun pieru saharaan niin ne haaveet kuopattiin. Perus kylkipullistuksilla saa myös enemmän painoa pois kun voi kaiken pellin niitten alta pistää kierrätykseen.
Projekteista juttua ja muutakin häröilyä siinä ohessa: https://www.instagram.com/tomppa200/
SC: tomppa200, behind the scenes häröilyä.
SC: tomppa200, behind the scenes häröilyä.
Re: Suizan twincharged widebody s13 ja drifteri 440sx
Oikein Takapäähän ilmeisesti tulee jonkin sortin putkirunkoa?
IG: giantmiro
Re: Suizan twincharged widebody s13 ja drifteri 440sx
Kyllävain, ainakin jonkinsortin. Autoltahan tän pitää kuitenkin näyttää, ja mielellään semmonen bn sport tyylinen isolla siivellä ja kliinillä valkosella maalipinnalla ja Ssr viennat alla niin ai että.
Näin muuten on päivittelyt jääny vaikka on pitkää päivää tehty pajalla. Pakosarja työn alla mut en tiedä kehtaako siitä kuvia pistellä ennen kun on edes sinnepäin kasassa.
Rullaavaksikin pitäisi saada koppa ensviikonlopuksi kun on tallinvahtoa edessä ja uudessa hallissa sit armoton järjestely ennenkun on kaikki siinä kunnossa että voi taas rakennella.
Näin muuten on päivittelyt jääny vaikka on pitkää päivää tehty pajalla. Pakosarja työn alla mut en tiedä kehtaako siitä kuvia pistellä ennen kun on edes sinnepäin kasassa.
Rullaavaksikin pitäisi saada koppa ensviikonlopuksi kun on tallinvahtoa edessä ja uudessa hallissa sit armoton järjestely ennenkun on kaikki siinä kunnossa että voi taas rakennella.
Projekteista juttua ja muutakin häröilyä siinä ohessa: https://www.instagram.com/tomppa200/
SC: tomppa200, behind the scenes häröilyä.
SC: tomppa200, behind the scenes häröilyä.
Re: Suizan twincharged widebody s13 ja drifteri 400sx
Legendan mukaan CA kunnostus alkanu, vähän jotain pikku hankintoja jo tilailtua siihen. Surullisen näkönen tuolla varastossa.
Ollut kaikennäkösiä muuttujia kaiken suhteen ja uus tallipaikkakin vaihtu vielä uudempaan viime tingassa niin eipä ole paljon jääny aikaa pajalle pyörimiseen. Käyttikseenkin turbonvaihtoa ja jumalattoman pituinen vikalista tuli haettua konttorilta että on tässä kädet melko täynnä hetken aikaa.
Tänään kävin sentään kokoamassa tai enemmänkin heittämässä kasaan jonkinsortin takakelkan vakio-osilla ja kilopulteilla, keskiviikkona saapuu etunavat niin sillon saadaan auto rullaavaksi.
Karkas vaan tuon uuden hallin kanssa niin käsistä että päätettiin että rakennetaan sinne toinen kerros joka toimii varastona ja paskanjauhanta tilana, 40 neliön toinen kerros tulee ja ihan kunnon vessa ja keittiö pitäis sinne veistellä. Huomiseks sinne saapuukin 150 metriä lankkua, eiköhän sillä pääse alkuun. Tästä saattaa pariksi viikoksi tulla tallinrakennusthreadi kun ei aika tai raha riitäkään muuhun ennenkun tuo on muuttovalmiina.
Edit. Jotain läskejä japsivanteita saa tarjoilla hintaluokassa tonni ja alaspäin. Tietää mihin veronpalautukset lykkää. Tuo budjetti voipi kuullostaa melko laihalta mutta mitä nyt esim. nettivaraosasta katellu niin ei ole nuo ssr viennat kovin hinnoissaan.
Ollut kaikennäkösiä muuttujia kaiken suhteen ja uus tallipaikkakin vaihtu vielä uudempaan viime tingassa niin eipä ole paljon jääny aikaa pajalle pyörimiseen. Käyttikseenkin turbonvaihtoa ja jumalattoman pituinen vikalista tuli haettua konttorilta että on tässä kädet melko täynnä hetken aikaa.
Tänään kävin sentään kokoamassa tai enemmänkin heittämässä kasaan jonkinsortin takakelkan vakio-osilla ja kilopulteilla, keskiviikkona saapuu etunavat niin sillon saadaan auto rullaavaksi.
Karkas vaan tuon uuden hallin kanssa niin käsistä että päätettiin että rakennetaan sinne toinen kerros joka toimii varastona ja paskanjauhanta tilana, 40 neliön toinen kerros tulee ja ihan kunnon vessa ja keittiö pitäis sinne veistellä. Huomiseks sinne saapuukin 150 metriä lankkua, eiköhän sillä pääse alkuun. Tästä saattaa pariksi viikoksi tulla tallinrakennusthreadi kun ei aika tai raha riitäkään muuhun ennenkun tuo on muuttovalmiina.
Edit. Jotain läskejä japsivanteita saa tarjoilla hintaluokassa tonni ja alaspäin. Tietää mihin veronpalautukset lykkää. Tuo budjetti voipi kuullostaa melko laihalta mutta mitä nyt esim. nettivaraosasta katellu niin ei ole nuo ssr viennat kovin hinnoissaan.
Projekteista juttua ja muutakin häröilyä siinä ohessa: https://www.instagram.com/tomppa200/
SC: tomppa200, behind the scenes häröilyä.
SC: tomppa200, behind the scenes häröilyä.
Re: Suizan twincharged widebody s13 ja drifteri 400sx
nettivaraosassa pitkä jono eurolinejä ainaki ollu viime aikoina tuohon hintaluokkaan
''Less traction, more action!''
Re: Suizan twincharged widebody s13 ja drifteri 400sx
SSR Viennat kuulostaa hyvältä suunnitelmalta. Pistä ihmeessä tallinrakentelustakin kuvaa ja tarinaa samaan malliin
Instagram: Beteeeeeee
Youtube: DoHommi
#Makosastreetoboys #DoHommi
Youtube: DoHommi
#Makosastreetoboys #DoHommi
Re: Suizan twincharged widebody s13 ja drifteri 400sx
Jep, alkaa rakennuspuuhat heti kun sähkärit saa skyliftit pois ja valot kytkettyä. Tasaisin väliajoin käydään siellä pomppimassa tasajalkaa että joko saa lankut ja cirkkeli tuoda sisään. Ilmalämpöpumppu uupuu sekä sähkökeskus on kytkemättä, muuten olis ready to race.
Asiasta pullakahviin, Ups toi S14 navat tänään.
Sehän tarkoitti siis että rifteri on nyt rullaava ensimmäistä kertaa ties miten moneen vuoteen, riittääkö kymmenen?
300zx vakiovanteet ei sovi sit lekallakaan etupäähän noilla pullakumeilla, onkohan nup nyt 16x8 ja et varmaan joku 30-40? No kauhealla prikkaspaceri-virityksellä sentään sai fiillistellä ja päästää auto omille renkailleen.
Nyt on siis oikea hetki tarjota mulle kaposia nolla ET vanteita etupäähän, esim 18x7,5-8-5. Kunnon lippavanteet, ja ei mitään rotia tai japanreisinkejä.
Asiasta pullakahviin, Ups toi S14 navat tänään.
Sehän tarkoitti siis että rifteri on nyt rullaava ensimmäistä kertaa ties miten moneen vuoteen, riittääkö kymmenen?
300zx vakiovanteet ei sovi sit lekallakaan etupäähän noilla pullakumeilla, onkohan nup nyt 16x8 ja et varmaan joku 30-40? No kauhealla prikkaspaceri-virityksellä sentään sai fiillistellä ja päästää auto omille renkailleen.
Nyt on siis oikea hetki tarjota mulle kaposia nolla ET vanteita etupäähän, esim 18x7,5-8-5. Kunnon lippavanteet, ja ei mitään rotia tai japanreisinkejä.
Projekteista juttua ja muutakin häröilyä siinä ohessa: https://www.instagram.com/tomppa200/
SC: tomppa200, behind the scenes häröilyä.
SC: tomppa200, behind the scenes häröilyä.
Re: Suizan twincharged widebody s13 ja drifteri 400sx
Joskus lauantaina vietiin cirkkeli ja puutavara uudelle tallille ja alettiin jotakin leipomaan kasaa. Suunnitelma synty sitä mukaan mitä rakennettiin.
Huomenna viimeset levyt paikalleen ja jotakin rappusia suunnitella, vessanpönttö ja pari hanaakin pitäisi kytkeä. Kauheen huonosti aikaa nyt juuri harrastella jos meinaa ehtiä nukkuakin joskus, mutta eiköhän tilanne helpota kun saa pari autonrotiskoa korjailtua ja talli tehtyä ja muutettua...
Ainiin, posteljooni toi jotain ihme rautakiekkoja.
Huomenna viimeset levyt paikalleen ja jotakin rappusia suunnitella, vessanpönttö ja pari hanaakin pitäisi kytkeä. Kauheen huonosti aikaa nyt juuri harrastella jos meinaa ehtiä nukkuakin joskus, mutta eiköhän tilanne helpota kun saa pari autonrotiskoa korjailtua ja talli tehtyä ja muutettua...
Ainiin, posteljooni toi jotain ihme rautakiekkoja.
Projekteista juttua ja muutakin häröilyä siinä ohessa: https://www.instagram.com/tomppa200/
SC: tomppa200, behind the scenes häröilyä.
SC: tomppa200, behind the scenes häröilyä.
Re: Suizan twincharged widebody s13 ja drifteri 400sx
Hommat etenee. Ylös vielä kaiteet, vessa ja pari vesihanaa, hiekkapuhallus ja maalaustilat. Alas kehitellään 12 metrinen kapea työpöytä autojen taakse niin vois hetken keskittyä autoihinkin. Ehkä viikonloppuna jo autot sisään, ainakin winterbeateri johon pitäis ties mitä remppaa tehä vielä ennen lumia.
Drifteriin on tipahdellut osia kotiin pitkin viimeviikkoa.
R33 jarrut noitten 296mm levyjen kaveriksi.
Ja jotain...
Toivottavasti nostellaan rakentelun taso seuraavalle levelille kun saadaan vähän paremmat tilat ja nyt esimerkiksi tuo hiekkapuhalluskoppi hommattua.
Drifterin pakosarja meni kyllä 9000 auringon voimalla roskiin. Kuukauden päivät sitä on nyt tullut kateltua ohimennen ja kokoajan kaduttaa jokainen päätös enemmän esimerkiksi kollektorien ja epäsymmetrisyyden vuoksi.
Ei auta kuin hakata päätä seinään ja ottaa uutta vauhtia sen kanssa.
Marteliukselta sarja J- käyriä sekä kaikki laipat ja joustoputket sitten seuraavaa yritystä varten.
Hankintalistalla oleva vannesahakin mahtaa helpottaa työtä.
Projekteista juttua ja muutakin häröilyä siinä ohessa: https://www.instagram.com/tomppa200/
SC: tomppa200, behind the scenes häröilyä.
SC: tomppa200, behind the scenes häröilyä.
Re: Suizan twincharged widebody s13 ja drifteri 400sx
J käyristä todennut että tulee parhaat ja helpot tehdä. Rälläkkä ja millisiä katkasulaikkoja kasa, niillä tulee nopeaa valmista ja hyvä, vannesahalla ei tee mitään tossa hommassa paitsi kollektorien kanssa. Ahtimen tuentaan kannattaa sitten panostaa, toi 1.5mm seinämällä oleva putki meinaan antaa periksi, meillä kävi 1.5jz kanssa niin että ahdin valui 2cm alaspäin ja otti moottorin kannakkeeseen, oli vaan pakosarjan laipasta tangot turbon laippaan, mutta sais olla lohkon kyljestä ahtimen alapuolelle tuet myös.. tosin sä teet kyllä kasikoneeseen, niin on pikkasen eri.
Re: Suizan twincharged widebody s13 ja drifteri 400sx
Joo, mistä sä oot noita j-käyriä ostellut? Paljoko noita menee sit esim 6 pyttysen turbosarjan tekoon?
Projekteista juttua ja muutakin häröilyä siinä ohessa: https://www.instagram.com/tomppa200/
SC: tomppa200, behind the scenes häröilyä.
SC: tomppa200, behind the scenes häröilyä.
Who is online
Users browsing this forum: No registered users and 86 guests