Suizan "käyttis" 2JZ S13 ja drifteri 400sx

Omien autoprojektien esittely.
epeli^^
SUPPORTER
SUPPORTER
Posts: 327
Joined: 19. Dec 2016 16:20

Re: Suizan "käyttis" 2JZ S13 ja drifteri 400sx

Post by epeli^^ » 20. Feb 2017 19:37

Kremilin wrote:
20. Feb 2017 19:33
Ei tule jos vähänkän inssi katsoo papereita, 2986cc on isoin mitä voi laittaa säksättimeen, 2jz 2996/2997cc (riippuu ilmoittajasta)
paitsi jos leimaa 1jztana 2jz kannella, ulkoisesti ei pysty juuri erottamaan. mikä nyt sitte on laillinen ja mikä ei..

User avatar
Juucso
JUNKIE
JUNKIE
Posts: 719
Joined: 10. Jul 2014 20:13
Location: Suomussalmi

Re: Suizan "käyttis" 2JZ S13 ja drifteri 400sx

Post by Juucso » 20. Feb 2017 20:45

Onnistuu se, joko vippaskonstein tai ilman. :twisted:
Eikös toi litratilavuus pyöristetä desimaalin tarkkuuteen vai onko tullut muutoksia asiaan?
Instagram @juucso
"I like cars that look like they were dropped from fifteen feet"

Bete^
NORMAL USER
NORMAL USER
Posts: 68
Joined: 11. Jul 2013 09:51
Location: Jyväskylä

Re: Suizan "käyttis" 2JZ S13 ja drifteri 400sx

Post by Bete^ » 26. Feb 2017 03:03

Tuon kymmenen cc saa poikkeusluvalla nykyään melko helposti. :roll:

Älkää ressatko turhanpäiväisistä asioista :lol:
Instagram: Beteeeeeee
Youtube: DoHommi
#Makosastreetoboys #DoHommi

User avatar
jalmari
SUPPORTER
SUPPORTER
Posts: 120
Joined: 22. Sep 2015 16:43
Location: Kajaani

Re: Suizan "käyttis" 2JZ S13 ja drifteri 400sx

Post by jalmari » 01. Mar 2017 11:36

Hyvältä näyttää kilpurin edistyminen, eikä kyllä ole moitteita katuauton suunnitelmiakaan kohtaan!! :twisted: 2JZ swap everything!
1990 Honda Accord CB3 H23
1993 Honda Accord Aerodeck CB8

Suiza
JUNKIE
JUNKIE
Posts: 760
Joined: 05. Sep 2013 20:19

Re: Suizan "käyttis" 2JZ S13 ja drifteri 400sx

Post by Suiza » 02. Mar 2017 23:09

Kiitos ja kumarrus palautteesta ja mielipiteistä, keskustelua pitää aina herättää muuten tekee jotain väärin. :D

Riftonkiin tein valmiiksi nuo "main" eturunkoputket, loput tulee pienemmästä (3/4), ja niistä tulee myöskin irrotettavat.
Image
Image

Vaihdelaatikkotunneli tuli jo kertaalleen rakennettua valmiiksi, leiakttua pois ja heitettyä roskiin ja sitten taas tehtyä valmiiksi. Ensimmäinen versio vähän liian möhkö omaan silmään vaikkei ehkä muuten ollut vikaa, hyvä että tuli tehtyä uudestaan.

Paljaat peltipinnat epoksipohjamaalilla jonka jälkeen wurthin lämmönkestävää sauma/liimamassaa saumoihin. Sama operaatio vielä alapuolelle sekä tulipellille kun saa koneen nostettua pois.
Image
Image
Image

Tuo epoksimaali on ihan hirveä maalata pensselillä, kuin vettä vaan.
Tuo saumamassa näyttää tässä vaiheessa vielä aika törkeältä mutta uskon että loppupäässä hyvä tulee, muutama kerros fillerä tupaan ja saa kaikki samaan väriin niin kyllä se radalle kelpaa. Tuo saumamassakin on hiottavaa ja päällemaalattavaa mallia.

Vaihdelaatikon kannakekin muuttui kumityynyvaimennetuksi mutta siitä ei nyt kuvia ole, uudet kannakkeet tuli koriin tehtyä.

Vähän kokonaisukuvaa.
Image
Image
Image

70mm levittävät "pumped" etulokasuojat ovat tulossa, ja niin on myös pakosarjanlaipat että pääsee sitä taas yrittämään.



Katuautoon ei ole edes koskettu, tekniikkaa vaan vähän hypistelty ja osia putsailtu/ puhallettu.

Kovat nostajat näköjään.
Image
Image

Lohko, kansi ja kampura meni koneistamolle plaanaukseen, hoonaukseen, mittaukseen ja pesuun. Pistin myös tulemaan kiina special pakosarjan ja plenum tyylisen imusarjan.

Molempia joutuu leikkelemään ja modailemaan niin eipä oikein kiinnostanu mitään "parempaa" ostaa. Vähän vinkua ja hitsiä niin kai ne hyvät on kadulle.
Tulossa myös jenkeistä vahvistettua jakohihnaa, säädettävät nokkapyörät, tiivistesarja, suutintukki ja jakopäänkoppa.
Niin ja itse koriin tulee kans kaverilta "kiitoksena" tehdasuudet sivuhelmat, samanlaiset kuin drifteriin.
Sain CA kytkimen myytyä niin pistin rahet palamaan. :mrgreen:

Että osia odotellessa.
Projekteista juttua ja muutakin häröilyä siinä ohessa: https://www.instagram.com/tomppa200/
SC: tomppa200, behind the scenes häröilyä.

User avatar
Sammyboi
SUPPORTER
SUPPORTER
Posts: 162
Joined: 01. Aug 2015 01:49
Location: Oulu

Re: Suizan "käyttis" 2JZ S13 ja drifteri 400sx

Post by Sammyboi » 03. Mar 2017 10:18

Suiza wrote:
02. Mar 2017 23:09
Kovat nostajat näköjään.
http://i388.photobucket.com/albums/oo32 ... 8486958212
Joo ei tarvi pelätä venttiilin sakkausta tai rocker armien puolesta jos sattuu joskus lipsahtaa rajottimen puolelle. :D

Hyvää turaamista ja kaiken tämän jälkeen, uskon että ulkomuotoki vastaa tyyliä kuten tuon katusäxänkin kanssa, eikö? :)

Suiza
JUNKIE
JUNKIE
Posts: 760
Joined: 05. Sep 2013 20:19

Re: Suizan "käyttis" 2JZ S13 ja drifteri 400sx

Post by Suiza » 03. Mar 2017 18:05

Sammyboi wrote:
03. Mar 2017 10:18

Hyvää turaamista ja kaiken tämän jälkeen, uskon että ulkomuotoki vastaa tyyliä kuten tuon katusäxänkin kanssa, eikö? :)
Kiitos, ja kyllä vain, tosin pistetään rima vähän korkeammalle nyt kun menee katuauton ulkonäkökin uusiksi, pitää tulla semmonen että on tyytyväinen tälläkertaa. :)
Projekteista juttua ja muutakin häröilyä siinä ohessa: https://www.instagram.com/tomppa200/
SC: tomppa200, behind the scenes häröilyä.

Suiza
JUNKIE
JUNKIE
Posts: 760
Joined: 05. Sep 2013 20:19

Re: Suizan "käyttis" 2JZ S13 ja drifteri 400sx

Post by Suiza » 08. Mar 2017 17:31

Onko kellään mielipiteitä asiasta.

Kannattaako kuvan 60mm putki kuitenkin pitää 48millisenä turbolle asti? Heräävyys kuulemma kärsii pahasti isommalla putkella.

http://s388.photobucket.com/user/Suiza_ ... r.jpg.html
Projekteista juttua ja muutakin häröilyä siinä ohessa: https://www.instagram.com/tomppa200/
SC: tomppa200, behind the scenes häröilyä.

saquzi
NORMAL USER
NORMAL USER
Posts: 31
Joined: 12. May 2014 17:22

Re: Suizan "käyttis" 2JZ S13 ja drifteri 400sx

Post by saquzi » 08. Mar 2017 19:04

Jaa a... itse jos tekisin niin en ainakaan 60mm putkesta tekisi.. tuo 48 riittää kyllä, käytetäänhän sitä pakosarjassakin mihin muut putket yhtyy, niin miksi sitä pitäisi kasvattamaan mennä?

Jeba
NORMAL USER
NORMAL USER
Posts: 50
Joined: 31. Mar 2016 18:08

Re: Suizan "käyttis" 2JZ S13 ja drifteri 400sx

Post by Jeba » 08. Mar 2017 19:29

Itekkin tekisin koko matkalta 48mm

Suiza
JUNKIE
JUNKIE
Posts: 760
Joined: 05. Sep 2013 20:19

Re: Suizan "käyttis" 2JZ S13 ja drifteri 400sx

Post by Suiza » 09. Mar 2017 01:23

Näin teen, mulle suositeltiin jopa vielä pienempää putkea mut en anna periksi. Primäärit tulee tuosta 42/38.

Tuli turbo hommattua lähistöltä hetken mielijohteesta että pääsee keulan/ pakosarja osia hahmottelemaan. Kyllä kiinalainen kuulis. Ruotsin hemmot jarrutellu järkyttäviä lukemia tolla turbo/motti setupilla ja hyvin toimii kuulemma driftingissä heräävyyden puolesta, nähtäväksi jää.

Tuohon sitä suunnittelin mutta ahtoputkia/pakosarjaa ei olisi mitenkään järkevästi saanu tehtyä.
Image
Image

Vähän aikaa pyörittelin turboa konehuoneessa ja tuonne se sitten pääty.
Image
Image

+70mm lokaritkin saapuivat kotiin, toinen vaatii korjailua.
Image

Hyviä vinkkejä tuosta keulan rakenteesta otetaan vastaan, välijäähylle koittanu järkjevän näköistä kannaketta tehdä joka yhdityisi bumper bariin mutta ei vaan luonnistu.
Image

Katusäxää vähän karsittu sähköjen puolesta, ja kiinanpojat toi pakosarjan lievään jatkojalostukseen.
Image
Image

Tuli jiizetaankin löydettyä turbo ja tehtyä kaupat, ct4 sarjan comp turbo.

Imusarja parhaillaan tullissa kiinni eikä tullaukseen tarvittavia tietoja kuten lähetystunnusta ole saatavilla...
Projekteista juttua ja muutakin häröilyä siinä ohessa: https://www.instagram.com/tomppa200/
SC: tomppa200, behind the scenes häröilyä.

User avatar
Mystic
STAFF
STAFF
Posts: 15560
Joined: 30. Jan 2011 19:54
Location: Kittilä & Kemi & Varkaus
Contact:

Re: Suizan "käyttis" 2JZ S13 ja drifteri 400sx

Post by Mystic » 09. Mar 2017 02:53

Alkaa olla mittasuhteet kohdillaan; peukku tekemiselle! Erityisesti odotan, mitä muutoksia "Lumikille" tulossa. ;)
Image
”Life is about the people you meet and the things you create with them”.

Follow me on Instagram to see more and behind the scenes.
• For all related inquiries please contact to joni_p3(a)msn.com.
Specialist for wheels, suspension and other aftermarket parts.
@japtoysofficial x @levelnoneofficial owner among other things.

Suiza
JUNKIE
JUNKIE
Posts: 760
Joined: 05. Sep 2013 20:19

Re: Suizan "käyttis" 2JZ S13 ja drifteri 400sx

Post by Suiza » 14. Mar 2017 01:37

Itsekin ihan täpinöissä että millon saa alkaa Lumikkia leikellä, tällä viikolla saapuu viimeiset korin osat siihen. ;) Saa kuitenkin odottaa lämpösempiä kelejä se itse kopan työstäminen. Yhden auton tallipaikka niin toinen joutuu ulkosalle kun toista tekee. :|

Rifterin pakosarja alkaa ottamaan muotoa. Siis ainakin toisen puolen.
Image
Image

Takakyljet niitattu paikoilleen ja kokeiltu vähän osien sopivuutta, kaikki sopii paitsi takapuskuri, ei sovi sit mihinkään meikän nissaneista. :mrgreen:
Image

Vanteet saattaa vaihtua pian...
Projekteista juttua ja muutakin häröilyä siinä ohessa: https://www.instagram.com/tomppa200/
SC: tomppa200, behind the scenes häröilyä.

saquzi
NORMAL USER
NORMAL USER
Posts: 31
Joined: 12. May 2014 17:22

Re: Suizan "käyttis" 2JZ S13 ja drifteri 400sx

Post by saquzi » 15. Mar 2017 08:44

Pakosatsi näyttää hyvälle :thumbsup:

Suiza
JUNKIE
JUNKIE
Posts: 760
Joined: 05. Sep 2013 20:19

Re: Suizan "käyttis" 2JZ S13 ja drifteri 400sx

Post by Suiza » 15. Mar 2017 18:28

Kiitoksia vaan, maalaisjärjellä ajatellen tuo on järkevin tapa tehdä tämmönen ei niin järkevä tukki-pakosarja.

Toinen puoli luvassa seuraavaksi.
Image

Tuli nyt itse autoonkin pari muuttujaa, saan karsittua pois viimeiset jutut mihin en ollu tyytyväinen. Nukkupahan yönsä rauhassa sit.
Projekteista juttua ja muutakin häröilyä siinä ohessa: https://www.instagram.com/tomppa200/
SC: tomppa200, behind the scenes häröilyä.

Post Reply

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 116 guests