Suizan "käyttis" 2JZ S13 ja drifteri 400sx
Re: Suizan "käyttis" 2JZ S13 ja drifteri 400sx
Joo elikkä turvakaaret meni vähän rikki.
Oli pari jännää ratkasua ja oviputket sääntöjen vastaiset, pääkaari häiritsevän plajon takakenossa jne niin sama se sit kai on samaan syssyyn raknetaa uudet.
Kun mallailin penkkiä paikoilleen tuli myös huomattua että paljon lyhkäsemmän pojan ympäri väännetty nuo kaaret alunperin, en oikeen sopinu sinne.
Toinen ongelma oli ne järkyttävät ja erittäin sääntövastaiset penkinkiinnikkeet jotka nostivat penkkiä liikaa. Koitin varovasti naputella niitä irti mutta koko lattiahan siinä meni uusiksi.
Pikkasen madaltu lattia, mutta pääasia että sai ne edelliset kiinnikkeet nyt pois karsittua. Seuraavat kiinnikkeet sit matalemmat.
Marteliukselta tuli sit pää ja sivukaaret tilattua.
Istuu jonku 10cm lähempänä koria kuin edellinen pääkaari.
Sivukaaretkin suht hienosti istuivat, ihan a-tolppaan ei saanut kiinni mutta sääntöjen mukaisesti ainakin.
Toissapäivän tuli 18 metriä turvakaariputkea haettua ja jotain on jo päässy harjottelemaan.
Joku kokenut konkari voisi mulle ohjeistaa pari epäselvästä seikasta, esim oviputkien taivutus ulospäin on ihan ok, kai? Entä takatukien kiinnityspiste, iskaritorneihin vai takapyöräkoteloihin? Takapyöräkoteloihin kun tekee niin saa paljon järkevämmän näköiset. Ei kai ole pakollenin vahvike se joka menee etuiskaritoneihin saakka?
Pakosarjaakin ehtinyt, tai kiinnostanut vähän työstää tän kaarihässäkän keskellä.
Yhtä pitkää käyrää ja v-band liitosta vailla. Niin ja hukkaportinlähdöt... Että on tässä kiirettä ollut vaikkei päivityksiä ole tullu.
Jeitsiihin pari osaa tippunu postilaatikkoon myös.
Jatkojalostukseen melko halpa imusarja-aihio.
Comp turbo 6765 triplex kuulalaakeroituna
Gte kansipaffia.
Pakollinen thyning.
Nää taitaa mennä samaan kastiin.
Mitäshän muuta... Käännytin volvokaverini rälläköimään volvonsa palasiks ja heittämään roskalavalle ja aloittaa Nissanharrastus.
Näihin kuviin ja tunnelmiin <3
Oli pari jännää ratkasua ja oviputket sääntöjen vastaiset, pääkaari häiritsevän plajon takakenossa jne niin sama se sit kai on samaan syssyyn raknetaa uudet.
Kun mallailin penkkiä paikoilleen tuli myös huomattua että paljon lyhkäsemmän pojan ympäri väännetty nuo kaaret alunperin, en oikeen sopinu sinne.
Toinen ongelma oli ne järkyttävät ja erittäin sääntövastaiset penkinkiinnikkeet jotka nostivat penkkiä liikaa. Koitin varovasti naputella niitä irti mutta koko lattiahan siinä meni uusiksi.
Pikkasen madaltu lattia, mutta pääasia että sai ne edelliset kiinnikkeet nyt pois karsittua. Seuraavat kiinnikkeet sit matalemmat.
Marteliukselta tuli sit pää ja sivukaaret tilattua.
Istuu jonku 10cm lähempänä koria kuin edellinen pääkaari.
Sivukaaretkin suht hienosti istuivat, ihan a-tolppaan ei saanut kiinni mutta sääntöjen mukaisesti ainakin.
Toissapäivän tuli 18 metriä turvakaariputkea haettua ja jotain on jo päässy harjottelemaan.
Joku kokenut konkari voisi mulle ohjeistaa pari epäselvästä seikasta, esim oviputkien taivutus ulospäin on ihan ok, kai? Entä takatukien kiinnityspiste, iskaritorneihin vai takapyöräkoteloihin? Takapyöräkoteloihin kun tekee niin saa paljon järkevämmän näköiset. Ei kai ole pakollenin vahvike se joka menee etuiskaritoneihin saakka?
Pakosarjaakin ehtinyt, tai kiinnostanut vähän työstää tän kaarihässäkän keskellä.
Yhtä pitkää käyrää ja v-band liitosta vailla. Niin ja hukkaportinlähdöt... Että on tässä kiirettä ollut vaikkei päivityksiä ole tullu.
Jeitsiihin pari osaa tippunu postilaatikkoon myös.
Jatkojalostukseen melko halpa imusarja-aihio.
Comp turbo 6765 triplex kuulalaakeroituna
Gte kansipaffia.
Pakollinen thyning.
Nää taitaa mennä samaan kastiin.
Mitäshän muuta... Käännytin volvokaverini rälläköimään volvonsa palasiks ja heittämään roskalavalle ja aloittaa Nissanharrastus.
Näihin kuviin ja tunnelmiin <3
Projekteista juttua ja muutakin häröilyä siinä ohessa: https://www.instagram.com/tomppa200/
SC: tomppa200, behind the scenes häröilyä.
SC: tomppa200, behind the scenes häröilyä.
Re: Suizan "käyttis" 2JZ S13 ja drifteri 400sx
Oliko kuinka hintavat nuo valmiit kaaren osat?
Re: Suizan "käyttis" 2JZ S13 ja drifteri 400sx
Oviputkia saa taivuttaa ulospäin sen verran kun mieli tekee, ylemmän putken pitää kuitenkin olla lonkan kohdalla korkeussuunnassa. Ja takatukien pitäisi olla mahdollisimman korin myötäisesti ja suoraan auton suuntaisesti... eli pyöränkoteloihin
Re: Suizan "käyttis" 2JZ S13 ja drifteri 400sx
Karvan alle 200e olivat, säästivat kyllä sen edestä vaivaakin.
Saquzi vahvisti epäilykseni ja juuri niin tuli/tulee tehtyäkin. Onkos sulla tai kellään muulla tätä lukevalla tietoa onko etuiskaritornien vahvistukset pakolliset? Sääntökirjassa on yhdellä lauseella mainittu miten ne kuuluu tehdä mutta ovatko pakolliset?
Uunituore JZ tuli haettua koneistamolta, kaikki aivan kunnossa nyt. Mitattu hoonattu plaanattu pesty.
Kaaret ottaa mallia.
Projekteista juttua ja muutakin häröilyä siinä ohessa: https://www.instagram.com/tomppa200/
SC: tomppa200, behind the scenes häröilyä.
SC: tomppa200, behind the scenes häröilyä.
Re: Suizan "käyttis" 2JZ S13 ja drifteri 400sx
Ei pakolliset, mutta tottakai teet ne koska jykevöittää koria perkeleesti...varsinkin kun keulilla vääntävå tehokas kasi
Re: Suizan "käyttis" 2JZ S13 ja drifteri 400sx
Sait ylipuhuttuali kiva repia ne vanhat tuoen pätkät pois tulipellista.
Taakse tuli vielä pari putke ja sitten tuli V tehtyä kattoon, taivutettua vähän kattoa myötäilemään myös.
Siihen loppuikin 18m kaariputkea, vielä on oviputket sekä toyotatuet tekemättä. Ensiviikon keskiviikkona tulee hitsari räkimään sähkölinnunkakkaa putkiin joten olisi paras olla valmista siihen mennessä.
Parit strategiset reijjät on vielä tehtävä lattiaan ja kaikki aluslevyt. Niin ja turvavyöputki..
Sit jännempiin juttuihin, tuli uudet vanteet drifteriin. Monille varmaan aika tutut vanteet ja ovat nyt toista kertaa minun omistuksessani.
Taakse tuli vielä pari putke ja sitten tuli V tehtyä kattoon, taivutettua vähän kattoa myötäilemään myös.
Siihen loppuikin 18m kaariputkea, vielä on oviputket sekä toyotatuet tekemättä. Ensiviikon keskiviikkona tulee hitsari räkimään sähkölinnunkakkaa putkiin joten olisi paras olla valmista siihen mennessä.
Parit strategiset reijjät on vielä tehtävä lattiaan ja kaikki aluslevyt. Niin ja turvavyöputki..
Sit jännempiin juttuihin, tuli uudet vanteet drifteriin. Monille varmaan aika tutut vanteet ja ovat nyt toista kertaa minun omistuksessani.
Projekteista juttua ja muutakin häröilyä siinä ohessa: https://www.instagram.com/tomppa200/
SC: tomppa200, behind the scenes häröilyä.
SC: tomppa200, behind the scenes häröilyä.
Re: Suizan "käyttis" 2JZ S13 ja drifteri 400sx
Oviputket.
Ja viimeisenä wrc tuet.
Projekteista juttua ja muutakin häröilyä siinä ohessa: https://www.instagram.com/tomppa200/
SC: tomppa200, behind the scenes häröilyä.
SC: tomppa200, behind the scenes häröilyä.
Re: Suizan "käyttis" 2JZ S13 ja drifteri 400sx
Hikkupiljaa...
Projekteista juttua ja muutakin häröilyä siinä ohessa: https://www.instagram.com/tomppa200/
SC: tomppa200, behind the scenes häröilyä.
SC: tomppa200, behind the scenes häröilyä.
Re: Suizan "käyttis" 2JZ S13 ja drifteri 400sx
Vähä hitsireikää kattoon.
Kaaret tiputettu lattian läpi etupäästä.
Ja paikoilleen.
Seuraavaksi lattian paikkaamista sekä macP tukien teko, sit se olis siinä.
Kaaret tiputettu lattian läpi etupäästä.
Ja paikoilleen.
Seuraavaksi lattian paikkaamista sekä macP tukien teko, sit se olis siinä.
Projekteista juttua ja muutakin häröilyä siinä ohessa: https://www.instagram.com/tomppa200/
SC: tomppa200, behind the scenes häröilyä.
SC: tomppa200, behind the scenes häröilyä.
Re: Suizan "käyttis" 2JZ S13 ja drifteri 400sx
Nättiä hommaa mut eikös nuo takaputket olisi ollu paremmat hitsailla noihin takaiskarintorneihin? Vai onko sillä edes mitään merkitystä
Re: Suizan "käyttis" 2JZ S13 ja drifteri 400sx
Taitaa tulla säännöt vastaan tossa..
Re: Suizan "käyttis" 2JZ S13 ja drifteri 400sx
Minkäkokoista putkea oot käyttäny noissa kaarissa ja millä niitä taivutellut? Kaikki 45mm? Itsellä taivutin mutta tuolle 38mm putkelle en ainakaan ole lestiä löytänyt.
Re: Suizan "käyttis" 2JZ S13 ja drifteri 400sx
Bilteman sarjassa sopiva lesti.. vai oliko sopiva, vähän reunoista hiomalla tais olla.
Re: Suizan "käyttis" 2JZ S13 ja drifteri 400sx
Uus työpaikka, uudet työajat ja kaikenpäälle vielä uusi käyttis ja muutama takatalvi joten miettimistä/ tekemistä on riittäny, vähän tosin on riftonki edennyt.
Joka ikinen saumakohta koko 40 metrisestä putkiviidakosta hitsattu ympäri asti. Reikiä tuli otettua ympäri koria surutta jotta pääsi hitsaamaan.
Takapyöränkoteloihin tuli sisäpuolillekin tehtyä laput ja heitettyä pultit läpi (4x).
Samaa homma ehdin jo aloitella sivukaariin. Vähän tarvii hiekkapuhalusleikkejä leikkiä ennenkun pääsee hitsaamaan mitään kun fiksuna poikana ei tullut ihan jokapaikasta putsattua maalit pois ennen kaarien asennusta.
Takakelkkaan diy hicas poistoa... Saaneen huomauttaa että renkaanpultit ovat vähintäänkin tilapäiset, ehtii niitä hienoja muttereita ja aluslevyjä etsiä sitten kun on osat maaleissa ja lopullinen kasaus meneillään.
Etupäätä yritin kovasti hahmotella viikonloppuna mutta aikalailla järkevät ideat loppu etupään/ bumper barin rakenteen kanssa, pistetääs homma takaraivoon muhimaan vähäksi aikaa vielä. Parit hassut lokarin kiinnikkeet tuli väännettyä sentään.
Katusäxästä lainattu puskuri ja konepelti, siihenkin on muuten taas osia tulossa taas kiitos Juucson.
Niin ja tommonen mustaa mustempi pnv 530d nyt toimii käyttiksenä, hyvin mahtu säxän keulan osat kyytiin eli hyvä ostos oli.
Joka ikinen saumakohta koko 40 metrisestä putkiviidakosta hitsattu ympäri asti. Reikiä tuli otettua ympäri koria surutta jotta pääsi hitsaamaan.
Takapyöränkoteloihin tuli sisäpuolillekin tehtyä laput ja heitettyä pultit läpi (4x).
Samaa homma ehdin jo aloitella sivukaariin. Vähän tarvii hiekkapuhalusleikkejä leikkiä ennenkun pääsee hitsaamaan mitään kun fiksuna poikana ei tullut ihan jokapaikasta putsattua maalit pois ennen kaarien asennusta.
Takakelkkaan diy hicas poistoa... Saaneen huomauttaa että renkaanpultit ovat vähintäänkin tilapäiset, ehtii niitä hienoja muttereita ja aluslevyjä etsiä sitten kun on osat maaleissa ja lopullinen kasaus meneillään.
Etupäätä yritin kovasti hahmotella viikonloppuna mutta aikalailla järkevät ideat loppu etupään/ bumper barin rakenteen kanssa, pistetääs homma takaraivoon muhimaan vähäksi aikaa vielä. Parit hassut lokarin kiinnikkeet tuli väännettyä sentään.
Katusäxästä lainattu puskuri ja konepelti, siihenkin on muuten taas osia tulossa taas kiitos Juucson.
Niin ja tommonen mustaa mustempi pnv 530d nyt toimii käyttiksenä, hyvin mahtu säxän keulan osat kyytiin eli hyvä ostos oli.
Projekteista juttua ja muutakin häröilyä siinä ohessa: https://www.instagram.com/tomppa200/
SC: tomppa200, behind the scenes häröilyä.
SC: tomppa200, behind the scenes häröilyä.
Re: Suizan "käyttis" 2JZ S13 ja drifteri 400sx
Tuli tommonen kuitukonepeitto noudettua viikonloppuna kun tässä lähellä oli myynnissä. Vähän erikoisen muotoinen mutta itse tykkään ainakin.
Tarvii noittein ritilöitten väliä vähän silppoa niin istuu hyvin, nyt notkuu venakoppien päällä.
Bashbarin suhteen alkoi suunnitelmat olemaan selvillä viikon miettimisen jälkeen joten semmosen vääntelin, tyytyväinen olen ainakin toistaiseksi.
Putki loppu kesken niin ei ihan valmiiks saanu kiinnityksiä tehtyä. Tästä johtuen siis hukkapaloja hitsailtu kylkeen jotta pysyy oikeassa asennossa yön yli.
Tarvii noittein ritilöitten väliä vähän silppoa niin istuu hyvin, nyt notkuu venakoppien päällä.
Bashbarin suhteen alkoi suunnitelmat olemaan selvillä viikon miettimisen jälkeen joten semmosen vääntelin, tyytyväinen olen ainakin toistaiseksi.
Putki loppu kesken niin ei ihan valmiiks saanu kiinnityksiä tehtyä. Tästä johtuen siis hukkapaloja hitsailtu kylkeen jotta pysyy oikeassa asennossa yön yli.
Projekteista juttua ja muutakin häröilyä siinä ohessa: https://www.instagram.com/tomppa200/
SC: tomppa200, behind the scenes häröilyä.
SC: tomppa200, behind the scenes häröilyä.
Who is online
Users browsing this forum: No registered users and 110 guests