Suizan "käyttis" 2JZ S13 ja drifteri 400sx

Omien autoprojektien esittely.
Suiza
JUNKIE
JUNKIE
Posts: 760
Joined: 05. Sep 2013 20:19

Re: Suizan "käyttis" 2JZ S13 ja drifteri 400sx

Post by Suiza » 17. Feb 2019 21:49

Matti Tirronen eli Kuvaamasa kävi visiitillä niin pitihän tuo osakasa lavastaa autoksia, ja samalla sai vähän osviittaa tulevasta. :) Kuvailtiin kans pikkasen tota rifteriä, voi seuraavasta getarista bongata.
Image
Image
Image
Image

Sisälokaritkin sain väännettyä vähän valmiimmaksi.
Image
Image

Drifterin ulkonäön suhteen pitäis jotain kyllä keksiä ja onhan tässä vireillä pari juttua jo, vielä kun keksis miten rahoittaa kaiken. :? Ammattilaisen suunnittelemat teippaukset sekä uudet vanteet järkevämmillä spekseillä tulee ainakin. Samalla väricombot hieman muuttuu.
Konepelti muuttuu vähän hengittävämmäksi ja samalla vois koittaa hieroa puskurit sopimaan kunnolla. :D

Siinä kai isoimmat. Yhteistyökumppanit helpottais alkua aikalailla mutta pitäisi ensin päästä näyttämään kyntensä radalle ennenkun edes kehtaa kysellä, ja toki leipoa autosta siisti. En tiedä vielä mihin kisaan tai montako ajan, mutta enskesänä olis tarkotus kilpailuneitsyys menettää. Riippuu vähän miltä alkaa ajo tuntumaan keväällä.
Image
Projekteista juttua ja muutakin häröilyä siinä ohessa: https://www.instagram.com/tomppa200/
SC: tomppa200, behind the scenes häröilyä.

Suiza
JUNKIE
JUNKIE
Posts: 760
Joined: 05. Sep 2013 20:19

Re: Suizan "käyttis" 2JZ S13 ja drifteri 400sx

Post by Suiza » 09. Apr 2019 21:31

Image

Katuauto siirtyi taas ainakin tilapäisesti ulkoruokintaan kun rakentelutila muuttui maalauskammioksi. Kyllä ketuttaa koko rahan edestä kun ei juuri mitään saanut aikaan tänä talvena, Ei ainakaan mitään näkyvää.

Image

Rifteri tosiaan sai luukkuihin vähän uutta samaa vanhaa väriä. Senverran paljon damagea ja ties mitä maalipölyä oli jo kertyny että samalla vaivalla maalas koko auton kun korjaili kuituosia.

Image

Vanteita tuli hankittua jonkunverran lisää. Väristä en tiedä vielä, kokeillaan tolla ja muutenhan maalia saa kaupasta. Kokonaisuuden näkee sit kun on teipit autossa vasta.
Image
Image

Loppukevennykseksi kuva wedseistä, pitäis keskiöille keksiä joku jännä väri...
Image
Projekteista juttua ja muutakin häröilyä siinä ohessa: https://www.instagram.com/tomppa200/
SC: tomppa200, behind the scenes häröilyä.

Suiza
JUNKIE
JUNKIE
Posts: 760
Joined: 05. Sep 2013 20:19

Re: Suizan "käyttis" 2JZ S13 ja drifteri 400sx

Post by Suiza » 02. Aug 2019 00:01

Pitkästä aikaa tänekin päivittelyä.

Suuttimet oli jotenkin hajonneet talven aikana, todennäköisesti jäätyneet pilalle joten Finjectorilta tuli sarja uusia ev14 1000cc hankittua.
Tämän jälkeen oli ensi testit kemoralla ja ne meni oikeastaan niin hyvin kuin voi vaan mennä. Tankata ja vaihtaa renkaita vaan.
Image
Image
Image

Seuraavaksi vuorossa oli Pesämäki midsumer madnessit jotka ei mennytkään aivan nappiin.
Jo ensimmäisillä kierroksilla eturengas hankasi jarruletkun poikki, eikä varikolta löytynyt yhtäkään 300zx jarruletkua lainaan.
Loppupäivä menikin sitten pelkkien takaajarrujen varassa, joka johti lopulta ulosajoon ja takaa tukivarsi poikki.
Ei muutakuin auto trailerille ja kotiin.
Image

Takatukivarsijumpan ohessa koitin vähän uusia pyöränkulmia taakse ja lähettiin lapualle testaamaan muutoksia. Luulin että auto oli hyvä aijemmin mutta nyt parani todella paljon. Takapää on paljon paremmin hallinnassa ja vetopitoa senverran lisää että sai tuttuihin mutkiin lyödä isompaa vaihdetta tupaan.
Päättyi nekin testit melko lyhyeen kun raidetanko katkesi pienestä takarenkaan dirt dropista, oli kai jo pesämäen ulosajossa saanut osumaa ja nyt antautu lopullisesti,

Pari viikkoa korjailtiin sit ja levättiin laakereilla kunnes yhtenä iltana kaveri soitti ja yllyti mukaan motoparkin kisoihin, siitä ne kiireet sit alko. :lol:

Reilun viikon to do listalle tulikin sitten:
-Ovipahvit
-Päävirtakatkasija ulkopuolelle
-Tuulilasinpyyhkijä
-Fia sammutinkiinnikkeet + sammutin
-Hinauslenkit
-Akkukotelon tiivistys + huohotus
-Kardaanirenkaita 3kpl
-Kuskin ajokamat
-Rengasteline

Image
Image
Image

Kaikki yllämainitut tuli tehtyä ja käytiin vielä pari päivää ennen kisoja Lapuan radalla sutasemassa vanhat kumet loppuun ja todettua että auto toimii.

Torstain ja perjantain välisenä yönä kello kolmelta nokka kohti motoparkkia, ja joskus keskellä päivää oli varikko pystyssä-
Image
Image

Perjantai iltana käytiin radalla käppäilemässä ja todettua että nyt ollaan kai isojen poikien liigassa. :lol: Rata, etenkin entry oli aika pelottavan näkönen, kaasupohjassa entryyn ja vasta puolenvaihdon jälkeen tulee loppurata näkyviin... :shock:
Image

Lauantaina ekat harjoitukset, vaati vähänä totuttelua ja luottoa uskaltaa tulla tota mäkeä ylös nelosvaihteella lappu lattiassa mutta kyllä se lopulta alkoi sujua edes sinnepäin.
Sunnuntaina oli lyhkäset reenit ennen lajitteluita ja tuntu kokoajan paremmalta ja luottoa tuli autoon kokoajan enemmän.
Image
Image

Lajitteluissa vedettiin yksi lämmittelyveto ja pari arvosteltavaa. Lämppäriveto oli omalta osaltani varmaan viikonlopun paras. Ekaan arvosteltavaan tuli ahnehdittua vähän ja löin vitosta tupaan liian aikaisin ja piti kytkimellä pari kertaa auttaa takaisin vetoalueelle.
Toinen veto ihan ok tuntunen mutta klipit jäi kauas. Tuli kuitenkin 69 pistettä ja lajitteluiden 6, sija.
Image

Kaaviossa vastassa Tomi Kuikka, ja nyt alko todenteolla jännittää vähän, enhän mä ole pariajoa koskaan ajanu, muutaku vahingossa :D
Image

Johtavan vedon vedin tuttuun tyyliin, mutta seuraavassa jätin vähän tilaa. Häviötäkin huonompi tulos olisi kolaroida oma ja vastustajan autot ensimmäisissä kisoissa ison yleisön edessä. :lol:

Molemmilta tuli yhtä isoja virheitä ensimäisessa vedossa joten mentiin one more time. Toisessa vedossa ei mitään kummallista, Tomi oli ovella maaliin saakka ja itse jäin seuratessa todella kauas joten matka päättyi siihen.
Tosi hyvä fiilis jäi viikonlopusta kuitenkin ja meni yli odotusten kaikin tavoin, tästä se nälkä vaan kasvaa.. :thumbsup:

Image
Image

Kuvat: liudepictures, merinkuvat ja maipictureskuvanvoimaa

Katuatoon tilattu 6 vaihteinen zf ja kytkinkoppa hankittu, menee suoraan Mikalle koppamuutokseen kun saapuu suomeen. :thumbsup:
Projekteista juttua ja muutakin häröilyä siinä ohessa: https://www.instagram.com/tomppa200/
SC: tomppa200, behind the scenes häröilyä.

User avatar
Sammyboi
SUPPORTER
SUPPORTER
Posts: 126
Joined: 01. Aug 2015 01:49
Location: Oulu

Re: Suizan "käyttis" 2JZ S13 ja drifteri 400sx

Post by Sammyboi » 02. Aug 2019 07:28

No täällähän on hypätty heti kerralla isoihin saappaisiin. Luulis että pariajoa kannattais reenata ennen kisoja, mutta meneehän se nyt kylmiltäänkin. :lol:

Hyvä puserrus auton katsastuskuntoon saamiseksikkin vielä :thumbsup:

Siitäpä se kokemus alkaa karttumaan. Mitä mieltä olit niistä renkaista mitä käytit? Kuluko tasasesti, oliko hyvät loppuun asti eikä lähteneet palasina karkuun?

Suiza
JUNKIE
JUNKIE
Posts: 760
Joined: 05. Sep 2013 20:19

Re: Suizan "käyttis" 2JZ S13 ja drifteri 400sx

Post by Suiza » 04. Aug 2019 21:03

Tosi hyvin kuluivat loppuun asti tasaisesti kyllä, vielä en oo kovin huonoihin renkaihin törmänny vaikka aina ottaa halvinta. :D

Tulipa tänään tilailtua 2jz vähän osia että saa niputtaa vähän pidemmälle, kun ehtii.
Tän kuukauden aikana pitäis uuteen taloon muuttaa ja siellä on rempat käynnissä parhaillaan, viikonloppuna driftmadnessit lapualla, 14.9 kisat kemoralla ja 28.9 me järjestetään Nisvo motorsportin kanssa höntsäpäivää lapualla, tekemistä riittää siis. Niin ja on tossa yks tallikin mikä pitäis eristää ja vetää uuden sähköt ja valaistus talveks. :lol:
Projekteista juttua ja muutakin häröilyä siinä ohessa: https://www.instagram.com/tomppa200/
SC: tomppa200, behind the scenes häröilyä.

Suiza
JUNKIE
JUNKIE
Posts: 760
Joined: 05. Sep 2013 20:19

Re: Suizan "käyttis" 2JZ S13 ja drifteri 400sx

Post by Suiza » 05. Nov 2019 23:14

Pitkästä aikaa tänekkin päivitystä. Ajokausi on ohi ja keskitytään rakenteluun.
Palataanpa ajassa taaksepäin pari kuukautta elikkä Kemora kisoihin.

Todella paljon autoja viivalla, kaikki luokat harjoitteli samaan aikaan, tämä johti siihen että radan ehti kiertää 4 kertaa tuntumaa ottaen.
Vaikka olikin tuttu rata ennestään niin soppaa sekoitti että ajettiin vähän erilaista rataprofilia eli "jokkislenkkiä" mikä osottautu aika haastavaksi. Entryssä hidas ja jyrkkä mutka ja siitä piti vauhtia keräillä ja pitää vehkeet sivuttain seuraavaan loivaan nopeean mutkaan.
Kaavion alussa spinnaus heti entryyn, siitä raivostuneena pistin kaikki peliin seuraavaan vetoon, päivän paras suoritus tuli ja hyvältä tuntu kaikinpuolin, mutta kuten oli jo aijemmin tiedossa niin peli oli selvä jo spinnauksen jälkeen ja siirryttiin katsomon puolelle.

Ei kyllä auttanut yhtään asiaa että ohjaustehostin sylki nesteet ulos melkein joka vedon jälkeen. Oli välillä mielenkiintoset kamppailut ratin kanssa kun oli tilanne päällä. :lol:
Ennen kisoja vaihdoin tehdasuuden ohjaustehostimenpumpun paikalleen ja lisäsin jäähdyttimen öljyille, mutta ei vaan tunnu kestävän täysiä kierroksia ratti linkussa.

Järjestettiin sit vielä Nisvo Motorsportin kanssa ajokauden päätökset lapuan radalla jossa kamppailin puoli päivää tehostimen kanssa kunnes kuoli lopullisesti, niin sai hoitaa lippumiehen virkaa. :D Vähän pariajo ehti reenata ja muutenkin ihan onnistunut päivä, kuskeja tais olla lähemmäs 50kpl.

Tuli lääke hommattua ohjaukseen jo, Opel astran sähköhydraulinen ohjaustehostin, pitää sille väkertää linjat ja sähköt kun ajokausi lähenee. Tuli myös vähän pientä osumaa takakylkeen joten kuidutusta ja maalausta tiedossa taas.

Image
Image
Image

Katuatuo siirty lämpimiin tiloihin.
Image

Uutta kattopalkkia ja kattopeltiä vanhan taipuneen tilalle.
Image

Konehuone tuli tehtyä valmiiksi ja vedettyä väri pintaan.
Image
Image

Vanteitten keskiöt kävi hiekkapuhalluksessa ja sai saivat samaa väriä pintaan, ja lopulta kasaan kultasilla pulteilla.
Image
Image

Vähän erinlainen väri mut tulee toimimaan hyvin kopan värin kanssa. ;)

2jz niputin niin kauas kun osia vaan riitti ja kokeilin paikoilleen.
Image
Image

Lähinnä mietityttää imusarjan istuvuus noitten pyöränkoteloitten kanssa, se selviää tässä parin päivän sisällä kunhan vaan posti ehtii tuoda sen perille asti.

Jakopäänkin saisi kasata kun vain osat saapuvat, billettivauhtipyörä ja 6 vaihteinen Zf on myös työn alla nyt. :thumbsup:

Renkaat tilasin just niin saa pistää auton "oikeille" vanteilleen ja hieroa fitmentti kohilleen, sukelluskerhoon koitetaan päästä... :P
Projekteista juttua ja muutakin häröilyä siinä ohessa: https://www.instagram.com/tomppa200/
SC: tomppa200, behind the scenes häröilyä.

tipetii
NORMAL USER
NORMAL USER
Posts: 12
Joined: 08. Nov 2015 18:54

Re: Suizan "käyttis" 2JZ S13 ja drifteri 400sx

Post by tipetii » 07. Nov 2019 22:42

Minkälaisen jäähdyttimen pistit ohjaustehostimelle?

Suiza
JUNKIE
JUNKIE
Posts: 760
Joined: 05. Sep 2013 20:19

Re: Suizan "käyttis" 2JZ S13 ja drifteri 400sx

Post by Suiza » 07. Nov 2019 22:46

30 rivinen öljynjäähdytin paluulinjaan.
Projekteista juttua ja muutakin häröilyä siinä ohessa: https://www.instagram.com/tomppa200/
SC: tomppa200, behind the scenes häröilyä.

tipetii
NORMAL USER
NORMAL USER
Posts: 12
Joined: 08. Nov 2015 18:54

Re: Suizan "käyttis" 2JZ S13 ja drifteri 400sx

Post by tipetii » 08. Nov 2019 17:41

Täytyy varmaan laittaa kans varmuudeksi. Millä materiaalilla polttoainelinjat vedit auton alla? Hienoa rakentamista kyllä! :thumbsup:

Suiza
JUNKIE
JUNKIE
Posts: 760
Joined: 05. Sep 2013 20:19

Re: Suizan "käyttis" 2JZ S13 ja drifteri 400sx

Post by Suiza » 24. Nov 2019 22:18

Kiitos, rosteria on linjat. :)

Hyvin istu imusarja kun kaasuläppää käänsi 90 astetta. Renkaatkin sain vanteille.

Image
Image
Image
Image

Ite ainakin tykkään. Konehuonekin tuli vesihiottua ja myllytettyä tässä yksi ilta mutta muuten ei juuri tapahdu mitään tällähetkellä. Seuraavaks varmaan vaihdelaatikkoa sovittelemaan paikalleen kunhan se valmistuu.
Projekteista juttua ja muutakin häröilyä siinä ohessa: https://www.instagram.com/tomppa200/
SC: tomppa200, behind the scenes häröilyä.

Post Reply

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest