Peten käyttis Atenza
Peten käyttis Atenza
Soarer meni kesäkuussa kaupaksi Lappeenrantaan uudelle innokkaalle omistajalle ja siinä sitten joutukin autottomaksi. Aikani nettiautoa selattua totesin ettei siellä ollut mitään joka vastais tarpeitani sopivaan hintaan, joten aloinkin miettiin JDM -autoja kun ratin puolella ei ole minulle mitään merkitystä. Mietin aluksi että sopiva käyttis ois joku luotettavaksi mainostettu Mazda 6 kun on ihan OK:n näkönenkin, eikä nyt hirmu syöppökään, mutta meikäläiset oli niin ruosteisia ja nelivetomallien myyntihinta 10000 €, ettei oikein iskenyt. No siinä sitten hoksin että katotaampa huvikseen Japanin pään neliveto Mazda "kutosia" niin hinnat, valikoima ja varustelu kohtasi mieltymykset. No eipä siinä montaa päivää mennyt niin sieltä lähti tulemaan valkonen farkku Mazda Atenza nelivetona ja automaatilla. Manuaaliahan ei ollut edes mahdollista saada nelivetona. Isoimpana erona suomalaiseen perus Mazdaan on tehtaan Aero -korisarja, tummapohjaiset Xenon -umpiot ja alcantara sisusta. Eipä siinä muuta ihmeempää normaalien auto AC:n, sähkölasien yms. varusteiden lisäksi ole. Niin ja konehan tässä on 2.3 litranen vapari neloskone. Reilu 170 heppaa moottoriteho.
Siinäpä sitten odoteltiin reilu 3 kk kunnes auto saapuin laivalla Hankoon ja sieltä se noudettiin yllättäväkin kivuttomasti kiitos tullin asiakaspalveluhenkisyyden, kun autolla hakivat juna-asemalta ja kuskasivat ympäri satamaa ees taas. Aikaa tähän ja papereiden pyörittelyyn ei mennyt kuin reilu toista tuntia ja siitä sitten lähettiin takasin Rovaniemelle. Puolen yön maissa oltiin kotona.
Auto oli päällisin puolin juuri sellainen kuin kuvissakin eli pohja siistissä kunnossa ja ulkoisesti ei isommin naarmuja ja sisusta yllättävänkin hyvässä kunnossa. Kojelaudassa, ovissa eikä penkeissä ollut missään silmiinpistäviä naarmuja tai vekkejä. Ainoastaan yleinen likaisuus ja pölyisyys ovien pielissä ja ulkopuolella hieman häiritsi. Isoin vika autosta löytyi vasemmasta takaovesta, jossa oli suurehko laakea lommo ja maalissa osumaa, mikä on tullut luultavasti samassa rytäkässä mitä kuvista jo aiemmin näkemäni vasemman takakaaren vekki. Noh eipä nuo menoa haittaa vaikka pitemmän päälle varmasti alkavat häiritsemään silmää, jos/kun tuon joskus saa puunattua ympäriinsä kiiltäväksi. Ehkä ne sitten on korjattava kun alkavat ahistaan.
Autolle ei vielä ole tullut tehtyä isompaa, mitä nyt ensimmäisenä auton pesun yhteydessä otin ilmanohjaimet pois kun yksi niistä oli rikki. Sitten puunasin toista etuvaloa kun olivat niin kellertävät. Täytyy molemmat etuvalot hioa kirkkaiksi samalla, kun tulee umpiot purettua ja valokuvio käännettyä. Niin joo mukavana yllätyksenä oli vakiona tulleet xenon -umpiot, mutta ei niin mukava Mazdan tyyppivika näissä on sähköinen valokorkeuden säätö, jota on vikaherkkä eivätkä ne tässäkään pelanneet, joten ne pitää katsastukseen korjata. Muutenhan tämä on helppo kilvittää kun kaikissa valoissa on E -merkinnät ja varaosat halpoja. Takasumuvalo vain pitää vielä lisätä tai sitten teen sen nuihin vakioumpioihin.
Tilasin radion taajuusmuuntajan ebaystä ja se pitäis asentaa antenninjohtoon soittimen taakse, kuhan sais vain aikaan. Soittimen vaihtohan tässä ei ole vaihtoehto ellei halua alkaa kovin rakentelemaan keskikonsolia uuteen uskoon. Tämmösellä värkillä saa sitten myöhemmin omat musat soimaan jos kyllästyy radiota ja CD -levyjä kuuntelemaan: http://www.ebay.com/itm/Bluetooth-BT-US ... 19d5dce698
Tässä nyt muutama kuvakin ettei ole vain tekstiä topicissa.
Japanin myyntikuva.
Tuli käytyä Saariselällä pari viikkoa sitten ja siellä koitin saaha kännykällä vähän parempia kuvia.
Tulevaisuuden suunnitelmista voisin myöhemmin arpoa lisää sitten omassa viestissä.
Siinäpä sitten odoteltiin reilu 3 kk kunnes auto saapuin laivalla Hankoon ja sieltä se noudettiin yllättäväkin kivuttomasti kiitos tullin asiakaspalveluhenkisyyden, kun autolla hakivat juna-asemalta ja kuskasivat ympäri satamaa ees taas. Aikaa tähän ja papereiden pyörittelyyn ei mennyt kuin reilu toista tuntia ja siitä sitten lähettiin takasin Rovaniemelle. Puolen yön maissa oltiin kotona.
Auto oli päällisin puolin juuri sellainen kuin kuvissakin eli pohja siistissä kunnossa ja ulkoisesti ei isommin naarmuja ja sisusta yllättävänkin hyvässä kunnossa. Kojelaudassa, ovissa eikä penkeissä ollut missään silmiinpistäviä naarmuja tai vekkejä. Ainoastaan yleinen likaisuus ja pölyisyys ovien pielissä ja ulkopuolella hieman häiritsi. Isoin vika autosta löytyi vasemmasta takaovesta, jossa oli suurehko laakea lommo ja maalissa osumaa, mikä on tullut luultavasti samassa rytäkässä mitä kuvista jo aiemmin näkemäni vasemman takakaaren vekki. Noh eipä nuo menoa haittaa vaikka pitemmän päälle varmasti alkavat häiritsemään silmää, jos/kun tuon joskus saa puunattua ympäriinsä kiiltäväksi. Ehkä ne sitten on korjattava kun alkavat ahistaan.
Autolle ei vielä ole tullut tehtyä isompaa, mitä nyt ensimmäisenä auton pesun yhteydessä otin ilmanohjaimet pois kun yksi niistä oli rikki. Sitten puunasin toista etuvaloa kun olivat niin kellertävät. Täytyy molemmat etuvalot hioa kirkkaiksi samalla, kun tulee umpiot purettua ja valokuvio käännettyä. Niin joo mukavana yllätyksenä oli vakiona tulleet xenon -umpiot, mutta ei niin mukava Mazdan tyyppivika näissä on sähköinen valokorkeuden säätö, jota on vikaherkkä eivätkä ne tässäkään pelanneet, joten ne pitää katsastukseen korjata. Muutenhan tämä on helppo kilvittää kun kaikissa valoissa on E -merkinnät ja varaosat halpoja. Takasumuvalo vain pitää vielä lisätä tai sitten teen sen nuihin vakioumpioihin.
Tilasin radion taajuusmuuntajan ebaystä ja se pitäis asentaa antenninjohtoon soittimen taakse, kuhan sais vain aikaan. Soittimen vaihtohan tässä ei ole vaihtoehto ellei halua alkaa kovin rakentelemaan keskikonsolia uuteen uskoon. Tämmösellä värkillä saa sitten myöhemmin omat musat soimaan jos kyllästyy radiota ja CD -levyjä kuuntelemaan: http://www.ebay.com/itm/Bluetooth-BT-US ... 19d5dce698
Tässä nyt muutama kuvakin ettei ole vain tekstiä topicissa.
Japanin myyntikuva.
Tuli käytyä Saariselällä pari viikkoa sitten ja siellä koitin saaha kännykällä vähän parempia kuvia.
Tulevaisuuden suunnitelmista voisin myöhemmin arpoa lisää sitten omassa viestissä.
JDM only.
JZX100 Chaser + ZVW35 käyttis
ex Legacy BR9 GT
ex Mitsubishi Airtrek Turbo-R
ex Crown Athlete GRS184
ex Atenza
ex Soarer
ex Xedos 6
JZX100 Chaser + ZVW35 käyttis
ex Legacy BR9 GT
ex Mitsubishi Airtrek Turbo-R
ex Crown Athlete GRS184
ex Atenza
ex Soarer
ex Xedos 6
Re: Peten käyttis Atenza
Kutosessahan se sumari on kontin umpiossa, luulis olevan helppo rakentaa. Kannattaa sit panostaa heti ruostesuojaan, olen jokusen mätävikaisen takakaaren korjannutkin, lähtee sisältäpäin mätäneen ja nopeasti siellä ole ku maali jäljellä. Eipä näissä oikein muuta ihmeempiä ollu vikoina, iha hyvä käyttis ja mitä livenä tätä katoin sillo miitissä niin oli kyl siistissä kunnossa..
Nopeat liikkeet on näyttäviä
Re: Peten käyttis Atenza
Tämähän on ihan asiallisen oloinen kärry
Re: Peten käyttis Atenza
Kattelinkin tätä kun lenkillä siitä teidän kautta kuljeskelinkin, hyvältä näytti livenäkin.
Re: Peten käyttis Atenza
Komia on! Miltä sivuilta tilasit tämän ja mitäs tällainen oikein kustansi loppuviimein?
Nissan, Designed to improve your performance.
Re: Peten käyttis Atenza
Joo mie katoinki jostain videosta kun oli takasumuvalo päällä niin konti puoleisessa lampussa oli valo. Tässä japsimallissahan on 4 parkkivaloa takana ja Suomalaisessa 2 eli tuohon toiseen sisempään parkkiin mietin, että jos laittais 5/21W lampun niin se 21W puoli toimisi sumuvalona. Taitaa olla helpoin että ottaa sisemmät parit kokonaan katsastukseen pois ja laittaa vain toiseen kytkimen kautta pelkän 21W polttimon, mutta toisaalta ei jaksais jumpata katsastukseen ees taas. Helppo jos kaikki ok ja ajaa vain sisään.Zugu wrote:Kutosessahan se sumari on kontin umpiossa, luulis olevan helppo rakentaa. Kannattaa sit panostaa heti ruostesuojaan, olen jokusen mätävikaisen takakaaren korjannutkin, lähtee sisältäpäin mätäneen ja nopeasti siellä ole ku maali jäljellä. Eipä näissä oikein muuta ihmeempiä ollu vikoina, iha hyvä käyttis ja mitä livenä tätä katoin sillo miitissä niin oli kyl siistissä kunnossa..
Ruostetta on jo vähän takakaarien pokkausten päissä, joten niistä pitäis ruoste ottaa äkkiä kiinni. Sais sen hallipaikan niin pääsis värkkään paremmin. Pakkasessa tuunamisesta on tullu jo mitta täyteen. Toivottavasti pysyy nämä pakkaset ja tiet kuivina niin ei ehdi hapettua kovin äkkiä.
JDM only.
JZX100 Chaser + ZVW35 käyttis
ex Legacy BR9 GT
ex Mitsubishi Airtrek Turbo-R
ex Crown Athlete GRS184
ex Atenza
ex Soarer
ex Xedos 6
JZX100 Chaser + ZVW35 käyttis
ex Legacy BR9 GT
ex Mitsubishi Airtrek Turbo-R
ex Crown Athlete GRS184
ex Atenza
ex Soarer
ex Xedos 6
Re: Peten käyttis Atenza
Kyllähän nuitten hinnatason näkee, kun japsi autokauppoja selailee netissä. Ei sitä loppuhintaa vielä tiedä kun veropäätös vielä tulematta, mutta ihan edullisesti se sieltä tuli. Yksityisen kautta tilasin.Tenppa wrote:Komia on! Miltä sivuilta tilasit tämän ja mitäs tällainen oikein kustansi loppuviimein?
JDM only.
JZX100 Chaser + ZVW35 käyttis
ex Legacy BR9 GT
ex Mitsubishi Airtrek Turbo-R
ex Crown Athlete GRS184
ex Atenza
ex Soarer
ex Xedos 6
JZX100 Chaser + ZVW35 käyttis
ex Legacy BR9 GT
ex Mitsubishi Airtrek Turbo-R
ex Crown Athlete GRS184
ex Atenza
ex Soarer
ex Xedos 6
Re: Peten käyttis Atenza
Viikon päästä ois tuosta tarkotus pitää jutustelua porukalla niin päästään lyömään suuremmin käyntiin se homma.Sais sen hallipaikan niin pääsis värkkään paremmin.
Onko tämä tarkotus pysyä ihan "käyttiksenä" vai käyttiksenä eli meneekö samaan suntaan rakentelu ku sorkussa meni
Pystyykö näitä madaltamaan paljon vai tuleeko sama ongelma ku galdinassa vastaan että alkaa vetarit paukkumaan?
Toyota Avensis T25 -08 " Sopivan matala kauppakassi riipuen tietenki paineista"
Re: Peten käyttis Atenza
Nimi velvoittaa, eiku.. Se perinteinen "käyttis-kortti" on aina hyvä vetää alkuun ja sitten vuoden päästä miettiä, että mitä ihmettä.
Hyvä aihiohan tuo on eikä edes niin perinteinen. Lie edes nuita kuutosia Suomessa tavattomasti laiteltu.. Onko tässäkin Mazdalle ominaisesti nuo kylkilistat vain liimamassalla/kaksipuoliteipillä kiinni?
Hyvä aihiohan tuo on eikä edes niin perinteinen. Lie edes nuita kuutosia Suomessa tavattomasti laiteltu.. Onko tässäkin Mazdalle ominaisesti nuo kylkilistat vain liimamassalla/kaksipuoliteipillä kiinni?
”Life is about the people you meet and the things you create with them”.
• Follow me on Instagram to see more and behind the scenes.
• For all related inquiries please contact to joni_p3(a)msn.com.
• Specialist for wheels, suspension and other aftermarket parts.
• @japtoysofficial x @levelnoneofficial owner among other things.
• Follow me on Instagram to see more and behind the scenes.
• For all related inquiries please contact to joni_p3(a)msn.com.
• Specialist for wheels, suspension and other aftermarket parts.
• @japtoysofficial x @levelnoneofficial owner among other things.
Re: Peten käyttis Atenza
No sehän ei ole ku tehä tuollainen 21/5w polttimolla silleen se oli ainakin sit hyvä..Pete wrote:Joo mie katoinki jostain videosta kun oli takasumuvalo päällä niin konti puoleisessa lampussa oli valo. Tässä japsimallissahan on 4 parkkivaloa takana ja Suomalaisessa 2 eli tuohon toiseen sisempään parkkiin mietin, että jos laittais 5/21W lampun niin se 21W puoli toimisi sumuvalona. Taitaa olla helpoin että ottaa sisemmät parit kokonaan katsastukseen pois ja laittaa vain toiseen kytkimen kautta pelkän 21W polttimon, mutta toisaalta ei jaksais jumpata katsastukseen ees taas. Helppo jos kaikki ok ja ajaa vain sisään.Zugu wrote:Kutosessahan se sumari on kontin umpiossa, luulis olevan helppo rakentaa. Kannattaa sit panostaa heti ruostesuojaan, olen jokusen mätävikaisen takakaaren korjannutkin, lähtee sisältäpäin mätäneen ja nopeasti siellä ole ku maali jäljellä. Eipä näissä oikein muuta ihmeempiä ollu vikoina, iha hyvä käyttis ja mitä livenä tätä katoin sillo miitissä niin oli kyl siistissä kunnossa..
Ruostetta on jo vähän takakaarien pokkausten päissä, joten niistä pitäis ruoste ottaa äkkiä kiinni. Sais sen hallipaikan niin pääsis värkkään paremmin. Pakkasessa tuunamisesta on tullu jo mitta täyteen. Toivottavasti pysyy nämä pakkaset ja tiet kuivina niin ei ehdi hapettua kovin äkkiä.
Monesti se on lähtenytkin juuri pienen ruosteen kiinniottamisesta ja lopulta vaihdettu koko takapaneeli No mut ei, en usko et tämä on ihan jaappanian ongelma kuten täälläpäin.. Pientä hiontaa, maalia ja ruosteenestoon suosittelen Dinitrolin ML:ää, juoksevaa ja todella tunkeutuvaa, vahapohjaiset kun taasen ei oikein tungeudu.. Ruuttaa reilusti tuota äm ällää paineella, sit se valuu jopa viikon ja sotkee mut eipähän ruostu ja tunkeutuu varmana joka koloon..
Nopeat liikkeet on näyttäviä
Re: Peten käyttis Atenza
Mazda se olla pitää . Onkos jo alustaa ja vannetta suunnitteilla?
Life's too short to drive boring cars.
Mazda 6 MPS
IG: juhoq_
Mazda 6 MPS
IG: juhoq_
Re: Peten käyttis Atenza
Tarkotus ois että pysyy täysin vielä käytettävänä autona, eikä tarvis varoa hidasteita yms ja ois vielä kohtalaisen mukava jousitukseltaan. Alemmashan sitä varmasti pitää saaha ensi kesäksi, mutta suunnittelin että laittais jotku BC racingit hieman löysempien jousien kanssa, mutta kallistelut eliminois sitten jäykemmillä vakaajilla. Luulis vielä pysyvän kohtuu mukavana, jos sopivat asetukset löytyy.Peksi wrote:Viikon päästä ois tuosta tarkotus pitää jutustelua porukalla niin päästään lyömään suuremmin käyntiin se homma.Sais sen hallipaikan niin pääsis värkkään paremmin.
Onko tämä tarkotus pysyä ihan "käyttiksenä" vai käyttiksenä eli meneekö samaan suntaan rakentelu ku sorkussa meni
Pystyykö näitä madaltamaan paljon vai tuleeko sama ongelma ku galdinassa vastaan että alkaa vetarit paukkumaan?
Tutkin vetareista joskus aiemmin, eikä missään lukenut että jollakin ois ollut ongelmaa esim lähes vastaavien MPS 6/MazdaSpeed 6 kanssa reilummissa madalluksissa.
Mien tiiä. Makia jos tuossakin on niin köykäsesti kiinni.Mystic wrote:Onko tässäkin Mazdalle ominaisesti nuo kylkilistat vain liimamassalla/kaksipuoliteipillä kiinni?
Ohan tuossa huonojaki ominaisuuksia kuten kone, mutta kokonaisuus on hintalaatusuhteelta aivan hyvä.mCoupe wrote:Mazda se olla pitää . Onkos jo alustaa ja vannetta suunnitteilla?
Vanteiksi mietin Kaaharin BIM Driftmastereita, jotka menis heittämällä alle. Toisaalta kohtuu hintaan sais uusia yksi osasia Workkejä, joista mietin XD-9 tai CR-Kai malleja 18x10" +38 ja 18x9.5" +38. Lisäksi aiemmin kävi mielessä myös CST Zero-1:siä. Oikeastaan mitkä tahansa sopivankokoiset racemmat kevyet japsivanteet, jotka miellyttää silmää käy.
JDM only.
JZX100 Chaser + ZVW35 käyttis
ex Legacy BR9 GT
ex Mitsubishi Airtrek Turbo-R
ex Crown Athlete GRS184
ex Atenza
ex Soarer
ex Xedos 6
JZX100 Chaser + ZVW35 käyttis
ex Legacy BR9 GT
ex Mitsubishi Airtrek Turbo-R
ex Crown Athlete GRS184
ex Atenza
ex Soarer
ex Xedos 6
Re: Peten käyttis Atenza
Luulisi, sehän on helppo käyttää ovipahvi irti ja sitä kautta tsekata näkyykö nastoja. Siimalla irti ja myllää vain sitten kyljet yli, kun luultavasti jää jotain pieniä "varjoja".Pete wrote:Mien tiiä. Makia jos tuossakin on niin köykäsesti kiinni.
Meneekö nuilla speksein suorilta, vai tarviiko pokkauksia kummemmin muovata?Pete wrote:Toisaalta kohtuu hintaan sais uusia yksi osasia Workkejä, joista mietin XD-9 tai CR-Kai malleja 18x10" +38 ja 18x9.5" +38. Lisäksi aiemmin kävi mielessä myös CST Zero-1:siä. Oikeastaan mitkä tahansa sopivankokoiset racemmat kevyet japsivanteet, jotka miellyttää silmää käy.
”Life is about the people you meet and the things you create with them”.
• Follow me on Instagram to see more and behind the scenes.
• For all related inquiries please contact to joni_p3(a)msn.com.
• Specialist for wheels, suspension and other aftermarket parts.
• @japtoysofficial x @levelnoneofficial owner among other things.
• Follow me on Instagram to see more and behind the scenes.
• For all related inquiries please contact to joni_p3(a)msn.com.
• Specialist for wheels, suspension and other aftermarket parts.
• @japtoysofficial x @levelnoneofficial owner among other things.
Re: Peten käyttis Atenza
Ne on vaan teipillä.. Jokusen olen irroittanut/asentanut..
Nopeat liikkeet on näyttäviä
Re: Peten käyttis Atenza
Joutuu ne pokkaukset kääntään ja jonkulaiset venytkin vaatii. Eiköhän 225/40 riitä. Hemmetin pienet kaaret/pyöräkotelot nuissa, enkä kaariaakaan halua rutata niin vielä arpomista speksien kanssa. Nuilla 10" ainakin tulee hieman poke fitment.Mystic wrote: Meneekö nuilla speksein suorilta, vai tarviiko pokkauksia kummemmin muovata?
Hyvä homma.Zugu wrote:Ne on vaan teipillä.. Jokusen olen irroittanut/asentanut..
JDM only.
JZX100 Chaser + ZVW35 käyttis
ex Legacy BR9 GT
ex Mitsubishi Airtrek Turbo-R
ex Crown Athlete GRS184
ex Atenza
ex Soarer
ex Xedos 6
JZX100 Chaser + ZVW35 käyttis
ex Legacy BR9 GT
ex Mitsubishi Airtrek Turbo-R
ex Crown Athlete GRS184
ex Atenza
ex Soarer
ex Xedos 6
Who is online
Users browsing this forum: No registered users and 34 guests