Peten käyttis Atenza
Re: Peten käyttis Atenza
Jaa nytkö se tuli, siistin näkönen. Taitaa olla se helmiäis valkoinen? ainakin kuvissa siltä näyttää. Kutosissa on sekä että, normi valkoinen ja 3-kerros helmiäinen.
Toyota Carina TA12 -72
+Espoon Avensis
+Espoon Avensis
Re: Peten käyttis Atenza
Joo on se helmiäinen. Näyttäis joskus tulevan semmonen jännä pinkki efekti sopivassa valossa.
JDM only.
JZX100 Chaser + ZVW35 käyttis
ex Legacy BR9 GT
ex Mitsubishi Airtrek Turbo-R
ex Crown Athlete GRS184
ex Atenza
ex Soarer
ex Xedos 6
JZX100 Chaser + ZVW35 käyttis
ex Legacy BR9 GT
ex Mitsubishi Airtrek Turbo-R
ex Crown Athlete GRS184
ex Atenza
ex Soarer
ex Xedos 6
Re: Peten käyttis Atenza
Ok. Hyvä helmiäisvalkoinen ku ei näytä likaselta niinku ne usein tekee.Pete wrote:Joo on se helmiäinen. Näyttäis joskus tulevan semmonen jännä pinkki efekti sopivassa valossa.
Toyota Carina TA12 -72
+Espoon Avensis
+Espoon Avensis
Re: Peten käyttis Atenza
Nyt ois valokuvio käännetty Mazdasta. Olipa muuten harvinaisen helppo homma. Eikä menny aikaa ku reilu 3 tuntia vaikka etupuskurikin piti hommaa varten irroittaa. Projektorissa oli kätevästi irrallinen se valokuviovarjostin, jonka pysty vaan heittään ympäri toisinpäin pikku modeilla. Ei se ollut sitten ku kasata kaikki takasin paikalleen. Kiitokset taas MikaK:lle avusta ja lämpimästä tallista.
Seuraavaksi vetää takalunkkaan asti pari johtoa kojelaudan takasumuvalonappia varten ja rosvota takaparkista virrat 21W lamppuun. Siinä parkissa oli valmiiksi 21/5W polttimo mikä taas helpottaa asioita, koska siinä oli vapaa pinni mihin voi laittaa 21W virrat.
Seuraavaksi vetää takalunkkaan asti pari johtoa kojelaudan takasumuvalonappia varten ja rosvota takaparkista virrat 21W lamppuun. Siinä parkissa oli valmiiksi 21/5W polttimo mikä taas helpottaa asioita, koska siinä oli vapaa pinni mihin voi laittaa 21W virrat.
JDM only.
JZX100 Chaser + ZVW35 käyttis
ex Legacy BR9 GT
ex Mitsubishi Airtrek Turbo-R
ex Crown Athlete GRS184
ex Atenza
ex Soarer
ex Xedos 6
JZX100 Chaser + ZVW35 käyttis
ex Legacy BR9 GT
ex Mitsubishi Airtrek Turbo-R
ex Crown Athlete GRS184
ex Atenza
ex Soarer
ex Xedos 6
Re: Peten käyttis Atenza
Noniin, eipä ole tullut täällä päiviteltyä hetkeen. Auton sain viimein pari viikkoa sitten kilpiin ja nyt tässä on oikeastaan vain ajettu autolla. Sitä ennen nämä pari kuukautta menikin oikeastaan autoa valmistellessa rekisteröintikatsastukseen. Auto oli jo periaatteessa katsastusvalmis, mutta Mazdan maahantuojan lappu ei kelvannutkaan kokonaisuudessaan vastaavuustodistukseksi joten jouduttiin tilaamaan K1:sen kautta Saksasta toinen vastaavuustodistus puuttuvine tietoineen mitä odoteltiinkin sitten reilu kuukausi. Tällä välin kun ajoaikakin oli siirtokilvistä mennyt umpeen niin ajoin sen kimppatallin perälle. Tässä ajassa tuli mm. asennettua hienot peräkärrynvalot taakse (katsastusta varten), takasumuvalo, ostin käytetyt kirkkaat halogeeniumpiot (joihin vaihdoin toisen korkeudensäätömoottorin), kiillotin alkuperäiset valot, irrotin kylkilistat, irrottelin turhia tarroja, lunkasta Mazdan teksti pois, mankeloin kaaret, 5000k ledejä asentelin ympäriinsä autoa keltaisten tilalle, ostin vanteet ja isoimpana hommana korjasin 6:sen tyyppivian. Eli ruosteherkän helmapeltien ja takakaarien alueelta hioin pintaruosteet pois ja helmoissa olevat reiät hitsasi asianmukaisesti MikaK, iso kiitos hänelle. Tämän jälkeen vaikeisiin paikkoihin Dinitrolin kotelosuoja-ainetta ja muualle sinkkimaali + Tectylin pensselöitävä alustamassaa mitä levittelin muuallekin pohjaan. On siinä nyt ainakin parempi suojaus ku tehtaalta lähtiessä.
Ilman kylkilistoja:
"Ylläri".
Kiillotetut alkuperäiset ja uudet leimavalot.
Korkeudensäätömoottorin asennusta.
Seuraavana alkaakin vasta tuunausvaihe. Alusta onkin jo tilattu. Coilovereiksi valikoitui yleisesti hyviksi todetut BC Racingit ja malli on BR. Jouset valitsin lopulta pakettiin kuuluvat 10/8 kg/mm jäykkyyksillä. Alustahan on tarkoitettu etuveto sedaniin ja hatchbackiin, jotka ovat lähemmäs 150 kg kevyempiä kuin tämä, niin luulisi nuo jouset olevan kohtuu mukavat käyttikseen. Alustan asennuksen jälkeen testaan kesämadallusta uusilla vanteilla ja arvon siinä vaiheessa minkä kokoiset renkaat tilaan. Joskus myöhemmin sitten kalvot etulaseihin, koristeulostulot pakoputkiin(?), ruttukyljen oikominen ja maalaus, eiköhän siinä ollut vähäksi aikaa.
Ilman kylkilistoja:
"Ylläri".
Kiillotetut alkuperäiset ja uudet leimavalot.
Korkeudensäätömoottorin asennusta.
Seuraavana alkaakin vasta tuunausvaihe. Alusta onkin jo tilattu. Coilovereiksi valikoitui yleisesti hyviksi todetut BC Racingit ja malli on BR. Jouset valitsin lopulta pakettiin kuuluvat 10/8 kg/mm jäykkyyksillä. Alustahan on tarkoitettu etuveto sedaniin ja hatchbackiin, jotka ovat lähemmäs 150 kg kevyempiä kuin tämä, niin luulisi nuo jouset olevan kohtuu mukavat käyttikseen. Alustan asennuksen jälkeen testaan kesämadallusta uusilla vanteilla ja arvon siinä vaiheessa minkä kokoiset renkaat tilaan. Joskus myöhemmin sitten kalvot etulaseihin, koristeulostulot pakoputkiin(?), ruttukyljen oikominen ja maalaus, eiköhän siinä ollut vähäksi aikaa.
JDM only.
JZX100 Chaser + ZVW35 käyttis
ex Legacy BR9 GT
ex Mitsubishi Airtrek Turbo-R
ex Crown Athlete GRS184
ex Atenza
ex Soarer
ex Xedos 6
JZX100 Chaser + ZVW35 käyttis
ex Legacy BR9 GT
ex Mitsubishi Airtrek Turbo-R
ex Crown Athlete GRS184
ex Atenza
ex Soarer
ex Xedos 6
Re: Peten käyttis Atenza
Meinaatko takavalot pitää alkuperäisinä? Tämmöset punaset on melko näppärän näköset verrattuna noihin mitä on jokaisessa 6:ssa.
ECR33 Spec 2
Re: Peten käyttis Atenza
Kerro toki lisää?Pete wrote:ostin vanteet
Re: Peten käyttis Atenza
Kyllä mie luultavasti nuo pidän. Omassa on JDM-valot. Tämän ikäisessä eurooppalaisessa on ihan kirkkaat valot, mulla on hieman tummennetut. 2005 faceliftissä tulee euroopassakin sitten tummempaa valoa mikä näyttää melko lailla samalta kuin mulla. Vaikka nuo kaikki näyttää pääpiirteittäin samalta en kuitenkaan oikeen tykkää nuista jenkkivaloista, periaatteenkaan vuoksi. Lisäksi ne jenkkivalot on tuomoset ulkonevat laidoilta.Epa wrote:Meinaatko takavalot pitää alkuperäisinä? Tämmöset punaset on melko näppärän näköset verrattuna noihin mitä on jokaisessa 6:ssa.
1. 2003 Suomi. 2. 2003 Japani. 3. 2005 Suomi.
JDM only.
JZX100 Chaser + ZVW35 käyttis
ex Legacy BR9 GT
ex Mitsubishi Airtrek Turbo-R
ex Crown Athlete GRS184
ex Atenza
ex Soarer
ex Xedos 6
JZX100 Chaser + ZVW35 käyttis
ex Legacy BR9 GT
ex Mitsubishi Airtrek Turbo-R
ex Crown Athlete GRS184
ex Atenza
ex Soarer
ex Xedos 6
Re: Peten käyttis Atenza
B.I.M Driftmaster 18x8.5 ET35 ja 18x9.5 ET44. Kuvia sitten kun coilit paikallaan, mutta tässä nyt suuntaa antava kuva vanne maata vasten. Edestä en ottanut kuvaa, mutta se on aikalailla samalainen. Eli ei mitään kreisiä. Tuosta se varmaan hieman painuu sisään, muttei se näissä kovin pitäis sukeltaa lopuksi.jake--- wrote:Kerro toki lisää?Pete wrote:ostin vanteet
JDM only.
JZX100 Chaser + ZVW35 käyttis
ex Legacy BR9 GT
ex Mitsubishi Airtrek Turbo-R
ex Crown Athlete GRS184
ex Atenza
ex Soarer
ex Xedos 6
JZX100 Chaser + ZVW35 käyttis
ex Legacy BR9 GT
ex Mitsubishi Airtrek Turbo-R
ex Crown Athlete GRS184
ex Atenza
ex Soarer
ex Xedos 6
Re: Peten käyttis Atenza
miksi katsastukseen nuo peräkärryn valot?
Olishan ne nuo sinun alkuperäisetki kelvannu..
Olishan ne nuo sinun alkuperäisetki kelvannu..
Re: Peten käyttis Atenza
Oishan ne kelvannut jos niissä ois ollut DOT, SAE, tai E-merkintä, mutta "liian" pätevä katsuri huomas ettei niitä keskimmäisissä valoissa ollut. Meikäläisissä Mazdoissa on E1 merkintä nuissa valoissa.vmp wrote:miksi katsastukseen nuo peräkärryn valot?
Olishan ne nuo sinun alkuperäisetki kelvannu..
JDM only.
JZX100 Chaser + ZVW35 käyttis
ex Legacy BR9 GT
ex Mitsubishi Airtrek Turbo-R
ex Crown Athlete GRS184
ex Atenza
ex Soarer
ex Xedos 6
JZX100 Chaser + ZVW35 käyttis
ex Legacy BR9 GT
ex Mitsubishi Airtrek Turbo-R
ex Crown Athlete GRS184
ex Atenza
ex Soarer
ex Xedos 6
Re: Peten käyttis Atenza
Minun käsityksen mukaan muut kuin ajovalot kelpaavat jos ovat alkuperäiset/tehdastekoiset, Ja samassa mieltä oli A-katsastuksen katsastajakin joka teki rekisterikatsastuksen Skylinelle viime kesänä.
Vaan mitenpä tuonkin nyt oikeesti todistaa tiukan paikan tullen, jos on astetta tarkempi katsuri. Ja kun umpioissa ei ole merkintöjä
Vaan mitenpä tuonkin nyt oikeesti todistaa tiukan paikan tullen, jos on astetta tarkempi katsuri. Ja kun umpioissa ei ole merkintöjä
- Controll3d
- JUNKIE
- Posts: 620
- Joined: 20. Apr 2011 18:31
- Location: Iisalmi
- Contact:
Re: Peten käyttis Atenza
Eikös ne ajovalotkin nykyään kelpaa kunhan on oikean kätiset? Nimenomaan silloin kun automalliin ei ole saatavilla hyväksyttyjä.
Ainenkin takavaloissahan (ja vilkuissa) taitaa olla se pykälä että silloin kelpaa jos ei mallia myyty euroopassa ja valot on lailliset lähdemaassa ja valojen värit on oikeat.
Joskus tuli nuita tarkemmin tutkittua kun Silviaa katsastelin. Enään ei muista.
Kuitenkin sellainen ymmärrys jäi että Silvian ja Skylinen kanssa ainenkin kaikki katsastus ja peräkärryn valo virityksen on ihan turhia nyky sääntöjen mukaan.
Itse autoon, miten ihmeessä siellä tollanen reikä helmassa oli? On tiedossa että tuon koriset ruostuu sisältäpäin, mutta noinkin pahasti. Vai oliko tämä niitä tsunami uitto malleja?
Ainenkin takavaloissahan (ja vilkuissa) taitaa olla se pykälä että silloin kelpaa jos ei mallia myyty euroopassa ja valot on lailliset lähdemaassa ja valojen värit on oikeat.
Joskus tuli nuita tarkemmin tutkittua kun Silviaa katsastelin. Enään ei muista.
Kuitenkin sellainen ymmärrys jäi että Silvian ja Skylinen kanssa ainenkin kaikki katsastus ja peräkärryn valo virityksen on ihan turhia nyky sääntöjen mukaan.
Itse autoon, miten ihmeessä siellä tollanen reikä helmassa oli? On tiedossa että tuon koriset ruostuu sisältäpäin, mutta noinkin pahasti. Vai oliko tämä niitä tsunami uitto malleja?
• Subaru Impreza WRX STI -98
• Honda Civic Coupe 1.5LSi -95
• Honda Accord CL9 -04
• BMW E36 328i Coupe M-Sport -95
ex. Nissan Silvia S15 エアロ -00 // GTi-Magazine 04/2013
ex. Nissan Primera GT -97, Nissan 200SX S13 -90
ex. BMW E34 525i -91, BMW E34 520i -93, Audi A4 1.9TDI quattro -00
.•° controll3d.kuvat.fi // at-r.fi °•.
• Honda Civic Coupe 1.5LSi -95
• Honda Accord CL9 -04
• BMW E36 328i Coupe M-Sport -95
ex. Nissan Silvia S15 エアロ -00 // GTi-Magazine 04/2013
ex. Nissan Primera GT -97, Nissan 200SX S13 -90
ex. BMW E34 525i -91, BMW E34 520i -93, Audi A4 1.9TDI quattro -00
.•° controll3d.kuvat.fi // at-r.fi °•.
Who is online
Users browsing this forum: No registered users and 32 guests