Civic EK3 Sedan

Omien autoprojektien esittely.
Locked
Matti-
SUPPORTER
SUPPORTER
Posts: 267
Joined: 07. Aug 2013 09:18
Location: Posio/Kuusamo

Re: Civic EK3 Sedan; Motivaatiota odotellessa

Post by Matti- » 01. Oct 2014 10:50

Öljyä ei mene kyllä normaali ajolla melkeen yhtään eikä sinistäkään pukkaa.
Heti kun antaa koneelle kierroksia yli 6000rpm nii sillon rupeaa tuprauttaa sinistä.

On kyllä tutut puhuneet, että saapi syödä oikeesti tosi paljon öljyä, etteikö päästöistä läpi menis.
Tyyliin, että tyhjäkäynnillä halli on jo täynä sinistä. :D Mitä muuten ootte mieltä, että
kummat on mahdollisesti rikki, öljyrenkaat männistä vai venttiilin varren kumit, kun korkeilla kierroksilla
savuttaa? Venavarren kumit ois helppo vaihtaa kansi paikallaankin ilman mitään ihmeellisimpiä työkaluja.

[youtube]watch?v=B8WTTfkyW8g[/youtube]

Tossa on oikeesti aika fiksu tapa vaihtaa noi kumit ilman isompia töitä! :mrgreen:
Ebaystä tilattunahan nuo kumit ei paljoo kustantas.

Antureihin en oo vielä koskenut, mutta tässä lähipäivinä ajattelin parit käydä läpi yleismittarin kanssa.
Nyt vaan täytyy lähtee pyörittelee talvipyörät alle, kun kesäkin taitaa olla jo ohi ja oletettavasti auto
liikkuu vasta silloin kun lumet ovat maassa ja tiet jäässä. :)

User avatar
Pekkiis
NORMAL USER
NORMAL USER
Posts: 54
Joined: 22. Aug 2013 15:56

Re: Civic EK3 Sedan; Motivaatiota odotellessa

Post by Pekkiis » 02. Oct 2014 10:58

Koititko tankata esim re85? Sytkä kohillaan? :?
Ja kokeileppa ottaa oikein pitkä moottorijarru ja kyttää taustapeilistä kun polkaset sen jälkeen kaasua uudestaan että pöläyttääkö?
Last edited by Pekkiis on 23. Jul 2015 10:54, edited 1 time in total.

Matti-
SUPPORTER
SUPPORTER
Posts: 267
Joined: 07. Aug 2013 09:18
Location: Posio/Kuusamo

Re: Civic EK3 Sedan; Motivaatiota odotellessa

Post by Matti- » 02. Oct 2014 14:00

Pekkiis wrote:Itellä vetää tuo oma tyyliin litran tonnille öljyä ja katastuksessa sano vaan että häkäarvot aika rajoilla ja ei kuulemma öljy vaikuta juurikaan tuohon arvoon. Koititko tankata esim re85? Sytkä kohillaan? :?
Ja kokeileppa ottaa oikein pitkä moottorijarru ja kyttää taustapeilistä kun polkaset sen jälkeen kaasua uudestaan että pöläyttääkö?
Tota RE85 oisin luultavasti kokeillu, mutta en oo täällä päin sitä myynnissä nähnyt. :o
Oon kokeillu kaikki tommoset ns. kikat, mutta kun ei ota oikeen selkoa, että pöläyttääkö vai ei.
Korkeilla kierroksilla vaan tupruttaa selkeesti. Sen hoksasin kerran, kun parkitin kavereiden kanssa reilun
tunnin ja auto kävi koko sen ajan tyhjäkäyntiä, niin sen jälkeen, kun lähdin liikkeelle niin savutti jonkun verran
ihan normaali ajossa, mutta se loppui toki melkein heti. Täytyisi varmaan mitata puristukset, joten sillähän
se selviäs, että mikä siellä falskaa. :)

Sytkän olettaisin olevan kohdillaan, kun siihen ei ole koskettukkaan, vaan mistäpä tuonkaan tietää, vaikka
ois itsekseen liikkunut? Ensimmäistä kertaa ikinä on jotenki avuton olo auton kanssa, kun ei tiedä mitä pitäs tehdä. :mrgreen:

User avatar
katiska
SUPPORTER
SUPPORTER
Posts: 360
Joined: 21. Mar 2011 15:04
Location: Kemi

Re: Civic EK3 Sedan; Motivaatiota odotellessa

Post by katiska » 02. Oct 2014 15:58

Itellä ei ke70 mennyt päästöistä läpi juurikin moottorin sisältä löytyvän vian takia. Mutta se öljynsyönti/savuttaminenkin oli sitä luokkaa että hetken kun oli hallissa auto ollut tyhjäkäynnillä niin katsastusmieskin tokas silmät vuotaen että taitaa corolla syödä hieman öljyäki :lol: Kone palasiksi ja mäntiä pois ottaessa oli pari männänrengasta 2 osassa.
Nissan 200sx s13 -91
Honda Civic type-r ep3 -04

User avatar
Pekkiis
NORMAL USER
NORMAL USER
Posts: 54
Joined: 22. Aug 2013 15:56

Re: Civic EK3 Sedan; Motivaatiota odotellessa

Post by Pekkiis » 02. Oct 2014 21:56

Jos sulla sattuu olemaan joku paikka jossa mitata päästöjä muuki ku konttori niin kokeile varsin laittaa dieselin jäänestoa tankkiin bensan kaveriksi. Kaverin mersu pari kertaa leimattiin sillain kun oli aina päästöjen kans ongelmia..

User avatar
Pöndeix
SUPPORTER
SUPPORTER
Posts: 476
Joined: 18. May 2012 08:45
Location: Lahti

Re: Civic EK3 Sedan; Motivaatiota odotellessa

Post by Pöndeix » 02. Oct 2014 21:58

Lähimmälle amikselle niin saat päästöt vaikkei auto olis mukana.
-What is power without control- K.Tsuchiya-
Lätkätietäjä 2014
Skyline R324 GTS-T
Image

User avatar
Ren
JUNKIE
JUNKIE
Posts: 754
Joined: 21. Mar 2013 15:59
Location: Lahti

Re: Civic EK3 Sedan; Motivaatiota odotellessa

Post by Ren » 03. Oct 2014 07:02

Pöndeix wrote:Lähimmälle amikselle niin saat päästöt vaikkei auto olis mukana.
Tää on todettu toimivaks! :lol:
Mitsubishi Lancer Evolution V

Matti-
SUPPORTER
SUPPORTER
Posts: 267
Joined: 07. Aug 2013 09:18
Location: Posio/Kuusamo

Re: Civic EK3 Sedan; Tekniikan pohdintaa

Post by Matti- » 10. Oct 2014 15:04

Tekniikan vaihto mielessäin ja luovuttaja autoakin tänään tuli käytyä katsomassa.
En kyllä tiedä uskaltasko ruveta juuri kyseistä konetta, paikalleen asentelemaan.

Image

Image

Image

Osia uupuu ja auto seissyt ainakin 2 vuotta. Ei ois kuitenkaan hinnalla pilattu, mutta
toinen juttu on se, että kannattaako....

Matti-
SUPPORTER
SUPPORTER
Posts: 267
Joined: 07. Aug 2013 09:18
Location: Posio/Kuusamo

Re: Civic EK3 Sedan

Post by Matti- » 18. Nov 2014 17:35

Jepjööö, päivitellääs kun nyt on sentää jotain tapahtunu.
Civicin pellin alle ois nyt swapattu vähemmän ajettu D15Z6 motti.
Päänvaivaahan tuo välillä osas aiheuttaa, mutta ompahan nyt hommasta selvitty kunnialla! :D
Huomenissa pitäs uskaltaa mennä konttorilla käymään. Vähän jännittää kyllä, että meneekö päästöistä läpi.
Enää en kyllä keksisi mitä pitäis vaihtaa, kun koko moottori apulaitteineen on vaihdettu!

Swapin yhteydessä tuli siistittyä vähän konehuonetta, venakoppa maalailtua, moottorin kumet jäykisteltyä
ja johtosarjaa siistittyä sillee keveesti. Paljon tuli näperrettyy, mut en enää ees muista mitä kaikkee
tulikaa tehtyä. Noh, laittelen tähän jokusen kuvan mitä tuli näppästyy. Kovin paljoo en ollut kamera kädessä,
vaan keskityin itse rakentamis hommaan. Pahimmat esteet oli oikeestaan koneen johtosarjan vaihto, vaihteensiirtäjä
tangon nivelen vaihto ja kytkimen ilmaus! Kaikki muut hommat sujui kun ajatus, mut pitäähän se jotenkin välissä
vastustaa.

Image

Luovuttajasta motti pois. Piti keulaa saada alas, että saa koneen lavetille. :D

Image

Kone talliin raahattuna. Tuli vähän puhisteltuu jne. perus juttuja, kyl te tiiätte.

Image

Vanhan irrottelua.

Image

Sieltähän se nousi!

Image

Vanhasta koneesta johtosarjan siirto uuteen.

Image

Venakoppa ehostettuna.

Image

Uuteen myllyyn jakopään hilut vaihettuna. Helppo tässä vaiheessa oli kyllä jakopää tehdä! :)
Molemmat apulaitehihnat myös vaihdettu.

Image

Sinnehän se uus hiljalleen laskeutuu!

Image

Tuo nivel kyllä herätti ihmetystä. Samankokoisia molemmat, mutta ei toinen vaan passannut!

Image

Testilenkillä tänään. Kaikki tuntus toimivan ainakin tähän asti.

Image

Valot ja puskuri paikallaan.

Täytyy huomenna räpsii konehuoneesta kuvaa, kun nytten ei enää tuolla pimeessä hyvää saa.
Semmonen swappi se, oishan nuita kuviakin voinu enemmän ottaa, mutta se vähän unohtui touhutessa! 8-)

Raportoidaan huomenna sitten miten käypi muukenin kanssa!

User avatar
AslaMonTTi
JUNKIE
JUNKIE
Posts: 674
Joined: 23. Jul 2012 18:40
Location: Kajaani

Re: Civic EK3 Sedan

Post by AslaMonTTi » 20. Nov 2014 21:08

Hyvä matti, että sait civicin taas liikenteeseen. ^^
Tuliko sitä leimaa paperiin konttorilta?
o.O Elämä on kovaa, ota sämpylä O.o

Nissan Primera P11-144
Ex:
Nissan Maxima A32 Vq20de
Nissan BlueBird T12 Ca18et (Ex-työjuhta)
Mazda 626 GF
Nissan Sunny N13 x 4

Matti-
SUPPORTER
SUPPORTER
Posts: 267
Joined: 07. Aug 2013 09:18
Location: Posio/Kuusamo

Re: Civic EK3 Sedan

Post by Matti- » 21. Nov 2014 17:13

AslaMonTTi wrote:Hyvä matti, että sait civicin taas liikenteeseen. ^^
Tuliko sitä leimaa paperiin konttorilta?
Mahtaa joku piru riivata tuota autoa, kun lambdan taas särki. :lol:
Tai sitten oon ite kolistellu sitä jonnekkin, sekään ei oo pois suljettua.
Kävin Kuusamossa keskiviikkona pätsillä säätään sytkän kohdalleen ja päästöt oli melkein sallitussa.
HC ja lambda arvo pomppivat miten sattuun, nii ei vieläkään tyydyttävää tulosta tullut.
Kaikki muut arvot olivat jo onneksi kunnossa, joten täytyy heittää maanantaina mutka taas pätsille ja
jos sitä sitten pääsis jo konttorille. :) Tänään vaihdoin tuon lambdan ja laitoin nyt eri pakosarjanki
paikalleen. Voi jumpe, että ottaa laiskasti kierroksia ja äänet pieneni ainakin puolella! :D

Smaa
NORMAL USER
NORMAL USER
Posts: 16
Joined: 19. Aug 2014 22:22

Re: Civic EK3 Sedan

Post by Smaa » 21. Nov 2014 17:46

Olikos sulla muuten tuo peltisarja aina kun päästöjä mittailit? Oliko lambda tossa nelospytyn putkessa vai siellä koneen jälkee kun muuttuu yheksi? Mut ei oo hyvä oikeen kummassakaan. Pitäs olla siellä kun liittyy yhteen, mut se tuntuis olevan taas turhan kaukana tolla sarjalla. Ja ei kyllä toimi niinkun pitää jos tosta nelosesta mittaa, niikun päästöjen kannalta.
Mut jos nyt vakio sarja, ni eiköhän se oo jo hyvä :)

Matti-
SUPPORTER
SUPPORTER
Posts: 267
Joined: 07. Aug 2013 09:18
Location: Posio/Kuusamo

Re: Civic EK3 Sedan

Post by Matti- » 21. Nov 2014 19:32

Smaa wrote:Olikos sulla muuten tuo peltisarja aina kun päästöjä mittailit? Oliko lambda tossa nelospytyn putkessa vai siellä koneen jälkee kun muuttuu yheksi? Mut ei oo hyvä oikeen kummassakaan. Pitäs olla siellä kun liittyy yhteen, mut se tuntuis olevan taas turhan kaukana tolla sarjalla. Ja ei kyllä toimi niinkun pitää jos tosta nelosesta mittaa, niikun päästöjen kannalta.
Mut jos nyt vakio sarja, ni eiköhän se oo jo hyvä :)
Jep, peltisatsi oli paikallaan kun päästöjä otin. Siellä ennen kattia lambda anturi lymyili, mutta oli se sitten
siellä taikka siinä nelos sylkän putkessa, niin eipä kummosia arvoja tullut. Eiköhän vakio pakosarjalla ja
orkkis lambdalla tuu jo kohtuu lukemaa lapulle! Tilasin kuitenkin "varmuuden vuoksi" virranjakajan kannen
ja pyörijän, kun melko vanhat mahtavat nekin olla. Hyvä ne on uusia samaan konkurssiin. :lol:

Ei kukaan haluais vaihtaa SRS 4-2-1 peltisatsia johonkin passeliin 4-1 satsiin? :mrgreen:

Mikkozkii
JUNKIE
JUNKIE
Posts: 524
Joined: 29. Sep 2012 11:54
Location: Oulu

Re: Civic EK3 Sedan

Post by Mikkozkii » 24. Nov 2014 14:04


Matti-
SUPPORTER
SUPPORTER
Posts: 267
Joined: 07. Aug 2013 09:18
Location: Posio/Kuusamo

Re: Civic EK3 Sedan

Post by Matti- » 24. Nov 2014 21:56

Yv:tä laitoin hänelle! Jeps, nyt ois märkä leima lapussa! Voi jumpe, että tuntuu aikas hyvältä!
Vikaa ei nyt tainnut liiemmin putkulassa olla, ehkä hitusen vakiolla parani, vaan tulipellissä oleva
anturi; evap/purge solenoid valve tjsp. oli sökö. Toinen sellainen kun joutilaana oli niin eikun paikalleen ja toimii!
Jännästi se tuommonenki vaikutti, kun sököllä anturilla oli ihan siinä hollilla, että meneekö vai eikö
ja sen kun vaihtoi, nii läpi meni. Paljosta ei ollut kiinni kuitenkaan rikkonaisella vs ehjä.

Teetättihän se työtä saada auto leimaan! Ens vuonna sama rulianssi uudestaan? :lol: Toivottavasti ei...
Huomenna häätyy vielä fixailla pienet epäkohdat kuntoon ja sitten en ihan heti autoo oo säätämässä.
Oha tässä saanu yli oman kiintiön edestä rassatakkin! :mrgreen:

Edit: Alempana kuva osasta joka piti vaihtaa.

Image

Locked

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 99 guests