Jaken Slamry ja käyttis Camry
Jaken Slamry ja käyttis Camry
Tervehdys arvon Japtoysin väki!
Pitkään mietin että kehtaanko tänne kirjoittaa tästä omasta autosta kun ''projekti'' on lähinnä pilata auto madalluksella, rutatuilla kaarilla ja leveillä vanteilla joissa on liian pieni kumi, mutta koitetaan jos tämä jotakin kiinnostais.
Aloitetaan entisen auton esittelyllä, joka oli perus Carina E ilman mitään hienouksia. Autoon laitettiin pikku hiljaa BC Racingin alustaa, Focuksen subbaria, erkkasarjaa yms. perus parantelua, vanteet hommasi Mystic ja kaaretkin tuli mankeloitua. Tykkäsin kyllä autosta ja uusia ideoita siihen olisi ollut vielä, mutta ruttuinen kori, öljyä syövä moottori ja vähäiset varusteet alkoi tympäsemään joten auto lähti kiertoon.
Carina siis vaihtui tähän tylsän näköiseen koslaan.
Eli 2.2 litranen camry, varusteita mm. vakionopeudensäädin, ilmastointi, sähköikkunat joka nurkassa, varashälytin ja keskuslukitus kaukosäätimellä. Hyvissä käsissä ollut auto aina mitä huoltokirjoja lukenut, joita muuten on kolme kappaletta. Öljyt vaihdettu aina 5tkm välein jne. ja ruostetta on oikeastaan vain takaluukussa, eivätkä nekään sieltä näy mihinkään. Öljyäkään ei syö juuri ollenkaan jos vertaa carinaan, vaikka tällä onkin ajettu jo vajaat 470tkm.
Omistuksen aikana autoon on tullut vaihdettua Iridium tulpat, pyöränlaakeri, erkkasarja taakse, subbari vähän lisää melua tuomaan, uusi Pioneerin soitin ja muuta osaa jota en muista enään. Tärkeinpänä muutoksena autossa tähän mennessä on D2 Street alustasarja, josta saa kiittää JH-Soundia. Sieltä onkin tullut suurin osa osista tähän autoon. Subbarin kotelon tein itse ja ammattilainen sitten verhoili sen. Ledinauhan laittoin konttiin kun jäi vakio valo tuon kotelon piiloon sen verran pahasti.
Tänään sain aikaiseksi vaimentaa autoa. Hattuhylly, vajaa puolet pyöränkotelosta ja takapenkkien alta tuli valmiiksi, vielä koko kontin puoli pitää vaimentaa.
Samalla kun nuo vaimennusmatot tilasin niin otin mukaan tummennuskalvoa parkkeihin testimielessä, vakiona kun ovat aivan liian kirkkaan sävyiset. Omasta mielestä vähän turhan tummat tulivat nuista, mitä mieltä muut ovat?
Ja sitten tärkeinpään asiaan, eli vanneasiat. Tätä autoa kun ei kovin paljon laiteltuna ja varsinkin stance tyylillä rakennettuja paljon ole näkynyt, niin ei ole mitään hajua minkätyylinen ja minkä kokoinen vanne tähän olisi sopiva. Sen takia käytettiin Ruusenvistin vanteita auton alla että näkee miten tuon tyyliset vanteet sopivat ja millä spekseillä lähetään vannetta etsimään. Siihen tulokseen tulin että 18x9 ja 18x10 olisivat suunnilleen sopivat tähän autoon. Ovat nuo Ruusenvistin 17" sen verran onnettoman kokoiset tämän auton alla.
Vanteiden etsiminen on nyt työn alla (tai siis mysticillä on ), jotain japanilaista ja koottavaa yritetään löytää.
Kaikenlaiset auton parannus ehdotukset otetaan mielellään vastaan!
Pitkään mietin että kehtaanko tänne kirjoittaa tästä omasta autosta kun ''projekti'' on lähinnä pilata auto madalluksella, rutatuilla kaarilla ja leveillä vanteilla joissa on liian pieni kumi, mutta koitetaan jos tämä jotakin kiinnostais.
Aloitetaan entisen auton esittelyllä, joka oli perus Carina E ilman mitään hienouksia. Autoon laitettiin pikku hiljaa BC Racingin alustaa, Focuksen subbaria, erkkasarjaa yms. perus parantelua, vanteet hommasi Mystic ja kaaretkin tuli mankeloitua. Tykkäsin kyllä autosta ja uusia ideoita siihen olisi ollut vielä, mutta ruttuinen kori, öljyä syövä moottori ja vähäiset varusteet alkoi tympäsemään joten auto lähti kiertoon.
Carina siis vaihtui tähän tylsän näköiseen koslaan.
Eli 2.2 litranen camry, varusteita mm. vakionopeudensäädin, ilmastointi, sähköikkunat joka nurkassa, varashälytin ja keskuslukitus kaukosäätimellä. Hyvissä käsissä ollut auto aina mitä huoltokirjoja lukenut, joita muuten on kolme kappaletta. Öljyt vaihdettu aina 5tkm välein jne. ja ruostetta on oikeastaan vain takaluukussa, eivätkä nekään sieltä näy mihinkään. Öljyäkään ei syö juuri ollenkaan jos vertaa carinaan, vaikka tällä onkin ajettu jo vajaat 470tkm.
Omistuksen aikana autoon on tullut vaihdettua Iridium tulpat, pyöränlaakeri, erkkasarja taakse, subbari vähän lisää melua tuomaan, uusi Pioneerin soitin ja muuta osaa jota en muista enään. Tärkeinpänä muutoksena autossa tähän mennessä on D2 Street alustasarja, josta saa kiittää JH-Soundia. Sieltä onkin tullut suurin osa osista tähän autoon. Subbarin kotelon tein itse ja ammattilainen sitten verhoili sen. Ledinauhan laittoin konttiin kun jäi vakio valo tuon kotelon piiloon sen verran pahasti.
Tänään sain aikaiseksi vaimentaa autoa. Hattuhylly, vajaa puolet pyöränkotelosta ja takapenkkien alta tuli valmiiksi, vielä koko kontin puoli pitää vaimentaa.
Samalla kun nuo vaimennusmatot tilasin niin otin mukaan tummennuskalvoa parkkeihin testimielessä, vakiona kun ovat aivan liian kirkkaan sävyiset. Omasta mielestä vähän turhan tummat tulivat nuista, mitä mieltä muut ovat?
Ja sitten tärkeinpään asiaan, eli vanneasiat. Tätä autoa kun ei kovin paljon laiteltuna ja varsinkin stance tyylillä rakennettuja paljon ole näkynyt, niin ei ole mitään hajua minkätyylinen ja minkä kokoinen vanne tähän olisi sopiva. Sen takia käytettiin Ruusenvistin vanteita auton alla että näkee miten tuon tyyliset vanteet sopivat ja millä spekseillä lähetään vannetta etsimään. Siihen tulokseen tulin että 18x9 ja 18x10 olisivat suunnilleen sopivat tähän autoon. Ovat nuo Ruusenvistin 17" sen verran onnettoman kokoiset tämän auton alla.
Vanteiden etsiminen on nyt työn alla (tai siis mysticillä on ), jotain japanilaista ja koottavaa yritetään löytää.
Kaikenlaiset auton parannus ehdotukset otetaan mielellään vastaan!
Last edited by jake--- on 10. Nov 2016 19:00, edited 6 times in total.
Re: Jaken Camry
Erikoismalli??jake--- wrote: sähköpeilit joka nurkassa
No EI vaiskaan, vitsi vitsi
Teoria on sitä, että kaikki tiedetään, mutta mikään ei toimi. Käytäntö on sitä, että kaikki toimii, mutta ei tiedetä miksi. Meillä teoria ja käytäntö ovat yhdistyneet siten, että mikään ei toimi eikä kukaan tiedä miksi.
- Ruusenvisti
- SUPPORTER
- Posts: 405
- Joined: 30. Jan 2012 18:19
- Location: Oulainen
Re: Jaken Camry
Oisko paremmat nuo vilkut ku avais ja maalais sisältä mustaksi, ja kalvo pois ? vois olla melkolailla saman väriset valojen kanssa sitten. Ja sama homma nuille sumareille, tai sitten niihin kalvon päälle
Re: Jaken Camry
Nuo kalvotetut valot on pelkät parkkiumpiot ja "sumarit" ovat vilkut. Kokeilin avata kuumailmapuhaltimen avulla parkkiumpioita mutta sain vain hajotettua niitä. Pitää ostaa uudet ja kokeilla uunilla lämmittää jos sitte onnistuis paremmin.
Vilkkuihin vois testata tuota kalvoa kun sitä vielä vähän on.
Vilkkuihin vois testata tuota kalvoa kun sitä vielä vähän on.
Re: Jaken Camry
Olinkin just sanomassa et niitä on melko hankala avata ehyenä..
Nopeat liikkeet on näyttäviä
- Ruusenvisti
- SUPPORTER
- Posts: 405
- Joined: 30. Jan 2012 18:19
- Location: Oulainen
Re: Jaken Camry
Kannattaahan ne varalle ostaa kyllä ehyet jos meinaa yrittää purkaa.
Nimimerkillä: Primeran sumarin uunissa sulattanut
Nimimerkillä: Primeran sumarin uunissa sulattanut
Re: Jaken Camry
Ne voi olla myös sulattamalla kiinnitettyjä jos muovinen tausta ja muovinen "linssi".. Niitä ei rikkomatta pahemmin irrotella, dremelillä tjsp vetää auki ja liimalla takas niin eipähän hajoa ainakaan..
Nopeat liikkeet on näyttäviä
Re: Jaken Camry
Pitääpä tutkia tarkemmin niitä umpioita jokupäivä. Näyttää kyllä että niisä olisi joku liima. Jos ei purkaminen onnistu niin pitää ostaa tummennussprayta ja kokeilla semmosta vetää ohut kerros parkkeihin.
Päivä tuli vietettyä auton takakontissa ja nyt olis vaimennukset tehty. Kontinluukkuun laittoin kaksi kerrosta. Heti huomasi eron musiikkia kuunnellessa kun ei kuulu pieniäkään resonointeja. Vielä ei ole tullut ajettua niin ei tiedä miten paljon auto muuten hiljeni.
Päivä tuli vietettyä auton takakontissa ja nyt olis vaimennukset tehty. Kontinluukkuun laittoin kaksi kerrosta. Heti huomasi eron musiikkia kuunnellessa kun ei kuulu pieniäkään resonointeja. Vielä ei ole tullut ajettua niin ei tiedä miten paljon auto muuten hiljeni.
Heh, pieniä typoja tulee aina kun kirjoittelee kahen aikaan yöllä.Janza wrote:Erikoismalli??jake--- wrote: sähköpeilit joka nurkassa
No EI vaiskaan, vitsi vitsi
Last edited by jake--- on 03. Apr 2015 20:08, edited 1 time in total.
Re: Jaken Camry
Onko tuo STPn black gold mattoa? Jos on niin samaa tulossa itelle postissa. Onko minkälaista käsitellä?
Re: Jaken Camry
Sitähän se. Erittäin helppoa käsitellä ja vaikuttaa pysyvän hyvin kunhan pinta on puhdas. Alumiinin reunat voi olla välillä terävät, joten semmoneinen asennusrulla olisi hyvä tai ainakin hanskat käteen.
Re: Jaken Camry
Kyllä ne soppelit vielä löytyy, no worries; onneksi tällä kertaa ollaan hyvissä ajoin liikenteessä.jake--- wrote:Vanteiden etsiminen on nyt työn alla (tai siis mysticillä on ), jotain japanilaista ja koottavaa yritetään löytää.
”Life is about the people you meet and the things you create with them”.
• Follow me on Instagram to see more and behind the scenes.
• For all related inquiries please contact to joni_p3(a)msn.com.
• Specialist for wheels, suspension and other aftermarket parts.
• @japtoysofficial x @levelnoneofficial owner among other things.
• Follow me on Instagram to see more and behind the scenes.
• For all related inquiries please contact to joni_p3(a)msn.com.
• Specialist for wheels, suspension and other aftermarket parts.
• @japtoysofficial x @levelnoneofficial owner among other things.
Re: Jaken Camry
Hieno carina! Mielenkiintoista nähdä millainen tästä uudesta rojektista tulee stancetettuna. s2k:lla täällä foorumilla on saman sarjan camryn farmarimalli talvikiesinä ja ollaan leikitty joskus ajatuksella että vois olla todella härski tontissa ja kunnon vanteilla.
Re: Jaken Camry
Kiitos! Itseäkin jännittää hieman minkänäköinen tästä tulee sitten kesäksi kun ei tämmösiä ikinä ole oikein nähty tällä tyylisuunnalla. Jotenkin aina tulee ostettua semmonen auto jota ei paljon laitella.
Tänään testasin taas tuota Ruusenvistin vannetta. Huomasin että tuo D2 alusta tuo renkaita paljon ulommas kaaresta, eli raideleveys on isompi kuin ennen. Takana ero on suuri ja takana on myös ongelmana ettei camperia saa säädettyä miinukselle ollenkaan vaan säätöalue on nollasta muutama aste positiiviselle.. Onkohan tullut väärät tolpat taakse vai joku mennyt asennuksen aikana pahasti vikaan?
Edessä on joku 2 astetta camberia kuvissa. Vanteen speksit spacerien kanssa on 17x9 ET 33. Iskarin ja vanteen välillä on tilaa huikeat 1mm. Tolpassa on kierteet tapissa joten vannetta ei saa tuon lähemmäs kaarta vakiojousella.
Takana on täysin suorat camberit. Takanakin vanne on niin lähellä tolppaa että juuri mahtuu pyörimään.
Tänään testasin taas tuota Ruusenvistin vannetta. Huomasin että tuo D2 alusta tuo renkaita paljon ulommas kaaresta, eli raideleveys on isompi kuin ennen. Takana ero on suuri ja takana on myös ongelmana ettei camperia saa säädettyä miinukselle ollenkaan vaan säätöalue on nollasta muutama aste positiiviselle.. Onkohan tullut väärät tolpat taakse vai joku mennyt asennuksen aikana pahasti vikaan?
Edessä on joku 2 astetta camberia kuvissa. Vanteen speksit spacerien kanssa on 17x9 ET 33. Iskarin ja vanteen välillä on tilaa huikeat 1mm. Tolpassa on kierteet tapissa joten vannetta ei saa tuon lähemmäs kaarta vakiojousella.
Takana on täysin suorat camberit. Takanakin vanne on niin lähellä tolppaa että juuri mahtuu pyörimään.
Last edited by jake--- on 03. Apr 2015 20:10, edited 1 time in total.
Re: Jaken Camry
Tuohan on oikein hyvä.
JDM only.
JZX100 Chaser + ZVW35 käyttis
ex Legacy BR9 GT
ex Mitsubishi Airtrek Turbo-R
ex Crown Athlete GRS184
ex Atenza
ex Soarer
ex Xedos 6
JZX100 Chaser + ZVW35 käyttis
ex Legacy BR9 GT
ex Mitsubishi Airtrek Turbo-R
ex Crown Athlete GRS184
ex Atenza
ex Soarer
ex Xedos 6
Re: Jaken Camry
Lyhyempää jousta vaan tilaukseen.
Who is online
Users browsing this forum: No registered users and 25 guests