EG Siisticivic
EG Siisticivic
Tervehdys tännekin!
Projektin kohteena ensimmäinen autoni, Honda civic EG hb, vuosimallia 1995, ja ikävä kyllä tuolla 1.3l koneella. Tämä sattui omiin käsiin lähinnä sattumalta, vaikka hakusessa tuolloin oli lähinnä mersu/bemari. En ainakaan vielä ole hankintaani katunut.
Parisen kuukautta tuolla jaksoi ajella vakiokuntoisena, jonka jälkeen tilaukseen laitettiin TA-technixin coilit. Juurikaan muuta ei ennen talvea "keritty" tekemään, mitä nyt pientä siistimistä lukuunottamatta. Keväämmällä tuli bongattua halvat Kebab KT-ykköset, eteen 7,5", ja taakse 9" leveät. Lähestulkoon tällä lookilla mentiin läpi kesän, mitä nyt eteen eksyi mugen-lippa, ja spoon-peilit.
Aikaisemmin talvella tuli noudettua hiilikuituinen spoon-style lippa takaikkunalle, jonka kuvista voi juuri ja juuri erottaa.
Kesällä lähdettiin inttiin, ja syksymmällä auto ajettiin talliin odottamaan parempia aikoja. Osia on tullut haalittua rauhalliseen tahtiin, kuten esimerkiksi uudet vanteet; BBS RS070, eteen 9", taakse 9,5". Molemmissa ET pakkasen puolella. Lisäksi samaan kasaan kuuluu uudet umpiot, xenonit, korkea kyynärnoja, helvetisti äänieristeitä, sumarit, bra, tow hookit ja kaikkea mitä nyt ebaysta onkaan halvalla irronnut. Puskuri & konepelti vaihtuu vielä..
Penkeiksi löytyi ihan sattumalta OMPin kipattavat puolikupit, varsin mukavat penkit, vaikkeivat nyt ihan kuppipenkkien kriteereitä täytäkään. Näillä teholukemilla tietty tarviikkaan. Takapenkkien kohtaloa en oo vielä päättänyt, voi olla että jäävät laittamatta..
Ratiksi valikoitui tuollainen Poli-Racingin kulta-jalopuu-parittaja-blingbling-ruori, omaan silmään ihan hieno yksilö.
Kuten ylempää saattaa huomata, ei noilla ta-technixeillä (kuvassa kierteet pohjassa) pääse tarpeeksi alas tuollaisenaan, joten ne otettiin työn alle. Tolpat/yläpäät muokattiin BC-racingin 220mm jousille (eteen 10kg, taakse 9kg), siinä toivossa että saatais nipistettyä muutamia senttejä ajokorkeudesta. Vielä ei oo päässyt noita sovittelemaan, mutta toivotaan että säätövaraa ois taas alaspäin. Jouset on ~11cm alkuperäisiä lyhyemmät, ja helvetisti jäykemmät. Olis ehkä kuitenkin kannattanut sillon joskus panostaa suoraan kunnon alustaan.
Ja kyllä, nuo yläpäät on ihan suorat, tipautettu vaan paikalleen ilman yläpään holkkeja joten vinossa joka suuntaan.
Muuten alustasta löytyy takaa cambersäädettävät taka-ylätukivarret, ja ja alumiiniset alatukivarret, ja edessä cambersäädettävät ylätukivarret. Myös suurin osa alustan puslista on vaihtunut Energysuspensionin polyuretaanisiin tuotteisiin, loputkin vaihtuu vielä kun vaan kerkeää. Taakse täytyy vielä tilata säädettävät toe-armit, cambereita kääntäessä näihin tulee rankasti aurausta.
Loppuun vielä pari sovituskuvaa vanteista, molemmissa 9x15 ET-15.
Tuossa korkeudessa ylätukivarsi pohjaa koriin, täytynee tehdä niille tilaa katsastuksen jälkeen..
Tarkotus olis vielä ylimaalata koko kosla ennen tieliikenteeseen siirtymistä, näkemyksiä väristä saa toki esittää. Mikäli takavanteiden lipat saapuu ens viikolla, päästään ehkä tämäkin laite laskemaan renkailleen ens viikonlopuksi.
Tulevaisuudessa tekniikkaswappikin saattaa olla ajankohtainen, mut ei sentään täksi kesäksi..
Paljon on tosiaan vielä tekemättä ennen kun tää nähdään liikenteessä, mut jos tällä vielä tänä kesänä ajettais, olisin ihan tyytyväinen.
Pienenä lisänä vielä hankin tuollaiset Work equipit, 17x8+9" setti, jakona 5x114,3. "Ostin kun halvalla sain", tarkotus hinkata nämäkin kuntoon ja katsoa mitä näille keksii.
Kommentteja ja kritiikkiä otetaan vastaan, koitetaan seuraavat kuvatkin ottaa sit jollain ihan oikealla kameralla..
Projektin kohteena ensimmäinen autoni, Honda civic EG hb, vuosimallia 1995, ja ikävä kyllä tuolla 1.3l koneella. Tämä sattui omiin käsiin lähinnä sattumalta, vaikka hakusessa tuolloin oli lähinnä mersu/bemari. En ainakaan vielä ole hankintaani katunut.
Parisen kuukautta tuolla jaksoi ajella vakiokuntoisena, jonka jälkeen tilaukseen laitettiin TA-technixin coilit. Juurikaan muuta ei ennen talvea "keritty" tekemään, mitä nyt pientä siistimistä lukuunottamatta. Keväämmällä tuli bongattua halvat Kebab KT-ykköset, eteen 7,5", ja taakse 9" leveät. Lähestulkoon tällä lookilla mentiin läpi kesän, mitä nyt eteen eksyi mugen-lippa, ja spoon-peilit.
Aikaisemmin talvella tuli noudettua hiilikuituinen spoon-style lippa takaikkunalle, jonka kuvista voi juuri ja juuri erottaa.
Kesällä lähdettiin inttiin, ja syksymmällä auto ajettiin talliin odottamaan parempia aikoja. Osia on tullut haalittua rauhalliseen tahtiin, kuten esimerkiksi uudet vanteet; BBS RS070, eteen 9", taakse 9,5". Molemmissa ET pakkasen puolella. Lisäksi samaan kasaan kuuluu uudet umpiot, xenonit, korkea kyynärnoja, helvetisti äänieristeitä, sumarit, bra, tow hookit ja kaikkea mitä nyt ebaysta onkaan halvalla irronnut. Puskuri & konepelti vaihtuu vielä..
Penkeiksi löytyi ihan sattumalta OMPin kipattavat puolikupit, varsin mukavat penkit, vaikkeivat nyt ihan kuppipenkkien kriteereitä täytäkään. Näillä teholukemilla tietty tarviikkaan. Takapenkkien kohtaloa en oo vielä päättänyt, voi olla että jäävät laittamatta..
Ratiksi valikoitui tuollainen Poli-Racingin kulta-jalopuu-parittaja-blingbling-ruori, omaan silmään ihan hieno yksilö.
Kuten ylempää saattaa huomata, ei noilla ta-technixeillä (kuvassa kierteet pohjassa) pääse tarpeeksi alas tuollaisenaan, joten ne otettiin työn alle. Tolpat/yläpäät muokattiin BC-racingin 220mm jousille (eteen 10kg, taakse 9kg), siinä toivossa että saatais nipistettyä muutamia senttejä ajokorkeudesta. Vielä ei oo päässyt noita sovittelemaan, mutta toivotaan että säätövaraa ois taas alaspäin. Jouset on ~11cm alkuperäisiä lyhyemmät, ja helvetisti jäykemmät. Olis ehkä kuitenkin kannattanut sillon joskus panostaa suoraan kunnon alustaan.
Ja kyllä, nuo yläpäät on ihan suorat, tipautettu vaan paikalleen ilman yläpään holkkeja joten vinossa joka suuntaan.
Muuten alustasta löytyy takaa cambersäädettävät taka-ylätukivarret, ja ja alumiiniset alatukivarret, ja edessä cambersäädettävät ylätukivarret. Myös suurin osa alustan puslista on vaihtunut Energysuspensionin polyuretaanisiin tuotteisiin, loputkin vaihtuu vielä kun vaan kerkeää. Taakse täytyy vielä tilata säädettävät toe-armit, cambereita kääntäessä näihin tulee rankasti aurausta.
Loppuun vielä pari sovituskuvaa vanteista, molemmissa 9x15 ET-15.
Tuossa korkeudessa ylätukivarsi pohjaa koriin, täytynee tehdä niille tilaa katsastuksen jälkeen..
Tarkotus olis vielä ylimaalata koko kosla ennen tieliikenteeseen siirtymistä, näkemyksiä väristä saa toki esittää. Mikäli takavanteiden lipat saapuu ens viikolla, päästään ehkä tämäkin laite laskemaan renkailleen ens viikonlopuksi.
Tulevaisuudessa tekniikkaswappikin saattaa olla ajankohtainen, mut ei sentään täksi kesäksi..
Paljon on tosiaan vielä tekemättä ennen kun tää nähdään liikenteessä, mut jos tällä vielä tänä kesänä ajettais, olisin ihan tyytyväinen.
Pienenä lisänä vielä hankin tuollaiset Work equipit, 17x8+9" setti, jakona 5x114,3. "Ostin kun halvalla sain", tarkotus hinkata nämäkin kuntoon ja katsoa mitä näille keksii.
Kommentteja ja kritiikkiä otetaan vastaan, koitetaan seuraavat kuvatkin ottaa sit jollain ihan oikealla kameralla..
Re: EG Siisticivic
Tästä tulee siisti laitos vielä. Kunhan vaan tuon bran heität helvettiin. En oo ikinä henkilökohtaisesti tajunnut nuiden ideaa..
Re: EG Siisticivic
Asiallinen alotus postaus, kuin myöskin itse kulkine! Civicci projut kiehtoo aina ja tämäkään ei tee poikkeusta!
Re: EG Siisticivic
Nuo workit myyt mulle halvalla ratavanteiksi foorumialennusten kera. Miten leveät takavanteista tuleekaan nytten? Noilla vanteitten väreillä kori huutaa NH-nollaa.
Projekteista juttua ja muutakin häröilyä siinä ohessa: https://www.instagram.com/tomppa200/
SC: tomppa200, behind the scenes häröilyä.
SC: tomppa200, behind the scenes häröilyä.
Re: EG Siisticivic
Bra on helppo napata pois jos siltä tuntuu, täytyy katsoa
Jos suiza meinasit bebsien leveyksiä niin taakse tosiaan 9,5" ~et-21. Täytyy vielä mittailla kun saa vanteen kasaan, mutta laskennallisesti näin. Noinkin rajuilla spekseillä alkaa olla vaikea taittaa ns vakiokaariin
Jos suiza meinasit bebsien leveyksiä niin taakse tosiaan 9,5" ~et-21. Täytyy vielä mittailla kun saa vanteen kasaan, mutta laskennallisesti näin. Noinkin rajuilla spekseillä alkaa olla vaikea taittaa ns vakiokaariin
Re: EG Siisticivic
Diggaan, asenne kohdillaan! "Bran" nappaisin minäkin pois ja samoin myös vetolenkin sekä tuon kehikon katolta, niin olisi vähän kliinimpi. Jotkut roiskeläpät ja fiksu ulostulo voisivat tuoda vähän särmää takapäähän ja sivuille.
Lyhenteletkö nuita varsia vielä että saat camberit "kohdilleen", vai meinasitko selvitä sillä mitä suoraan antavat? Tuolla mitalla on jo kokemuksella haastetta saada alkuperäinen kaari muotoiltua nätiksi, vaikka aika löysät peltit Civicissä onkin. Käy äkkiä näin (15x8 ET-32 & 15x10 ET-25).
Lyhenteletkö nuita varsia vielä että saat camberit "kohdilleen", vai meinasitko selvitä sillä mitä suoraan antavat? Tuolla mitalla on jo kokemuksella haastetta saada alkuperäinen kaari muotoiltua nätiksi, vaikka aika löysät peltit Civicissä onkin. Käy äkkiä näin (15x8 ET-32 & 15x10 ET-25).
”Life is about the people you meet and the things you create with them”.
• Follow me on Instagram to see more and behind the scenes.
• For all related inquiries please contact to joni_p3(a)msn.com.
• Specialist for wheels, suspension and other aftermarket parts.
• @japtoysofficial x @levelnoneofficial owner among other things.
• Follow me on Instagram to see more and behind the scenes.
• For all related inquiries please contact to joni_p3(a)msn.com.
• Specialist for wheels, suspension and other aftermarket parts.
• @japtoysofficial x @levelnoneofficial owner among other things.
Re: EG Siisticivic
Ei kiitos. Tuo Jake Looneyn civic on kyllä ollut tässäkin ns innoittajana, viimeisessä kuosissaan se oli helvetin siisti laite.
Noin istuu 9" ET-15 taakse. Ei mikään pahan näköinen + tuosta tiputtamalla sen saisi sukeltamaan. ~1.3cm tuohon lisää + 195/45 kumi, uskon että se sinne taittuu. Jos ei, otetaa nuo cambertangot käsittelyyn. Kuvassa muokkaamattomana & "tapissa".
Noin paljon sinne saa camberia tekemättä sen enempää. Jälkimmäisessä kuvassa myös huonompi takakaari joka täytyy vaihtaa, mankeloidessa putoili edellisen korjaajan kitit lattialle ja kaaresta jäi X määrä jäljelle.
E: Jos tähän joskus pistäis säkit niin sais kaaren laskettua nätisti renkaan ja lipan väliin.
Noin istuu 9" ET-15 taakse. Ei mikään pahan näköinen + tuosta tiputtamalla sen saisi sukeltamaan. ~1.3cm tuohon lisää + 195/45 kumi, uskon että se sinne taittuu. Jos ei, otetaa nuo cambertangot käsittelyyn. Kuvassa muokkaamattomana & "tapissa".
Noin paljon sinne saa camberia tekemättä sen enempää. Jälkimmäisessä kuvassa myös huonompi takakaari joka täytyy vaihtaa, mankeloidessa putoili edellisen korjaajan kitit lattialle ja kaaresta jäi X määrä jäljelle.
E: Jos tähän joskus pistäis säkit niin sais kaaren laskettua nätisti renkaan ja lipan väliin.
Re: EG Siisticivic
Näyttäisi että nuissa on suorilta hieman enemmän säätövaraa entä esim. D2:sissa. Eiköhän ne sinne sujahda!
”Life is about the people you meet and the things you create with them”.
• Follow me on Instagram to see more and behind the scenes.
• For all related inquiries please contact to joni_p3(a)msn.com.
• Specialist for wheels, suspension and other aftermarket parts.
• @japtoysofficial x @levelnoneofficial owner among other things.
• Follow me on Instagram to see more and behind the scenes.
• For all related inquiries please contact to joni_p3(a)msn.com.
• Specialist for wheels, suspension and other aftermarket parts.
• @japtoysofficial x @levelnoneofficial owner among other things.
Re: EG Siisticivic
Ihan hyvännäkösiä noista eg civikeistä saa. Ehdottomasti yksi parhaista yksilöistä Suomen maassa on tämä civikki http://www.tuning.fi/4278/honda-civic-asenne-edella ..
Re: EG Siisticivic
Jeps, tuo on kyllä hieno. Koitetaan saada tää bout samaan korkeuteen.
Mystic; helposti.
Pikku poke tolla korkeudella ehkä, mut jos vanteen sais kaarelle ois istuvuus aika täydellinen jo noillaki cambereillä..
Loppuviikosta jos tosiaan sais renkailleen ois parempi kuin hyvä. Pääsis vaikka ulos pesemään tuon.
Mystic; helposti.
Pikku poke tolla korkeudella ehkä, mut jos vanteen sais kaarelle ois istuvuus aika täydellinen jo noillaki cambereillä..
Loppuviikosta jos tosiaan sais renkailleen ois parempi kuin hyvä. Pääsis vaikka ulos pesemään tuon.
Re: EG Siisticivic
Insa wrote:Mystic; helposti.
”Life is about the people you meet and the things you create with them”.
• Follow me on Instagram to see more and behind the scenes.
• For all related inquiries please contact to joni_p3(a)msn.com.
• Specialist for wheels, suspension and other aftermarket parts.
• @japtoysofficial x @levelnoneofficial owner among other things.
• Follow me on Instagram to see more and behind the scenes.
• For all related inquiries please contact to joni_p3(a)msn.com.
• Specialist for wheels, suspension and other aftermarket parts.
• @japtoysofficial x @levelnoneofficial owner among other things.
Re: EG Siisticivic
Yks turha tähän väliin, mut wheelwednesday! Vanteet kasattu ja offsetit mitattu. Lasketut ET:t ja mitatut erosivat bout 5mm. Lopulliset mitatut speksit ovat edessä 9" ET-10 & takana 9,5" ET-16.
Huomenna koitetaan renkaita päälle, kaikkiin 195/45.
Jos joku vielä bongaa noihin jostain keskilätkät+mutterit olisin erittäin kiitollinen. Tuntuvat olevan helvetin harvassa mitä jonkun aikaa sitten ebayta selailin. Malli tosiaan RS070 jos sillä on jotain merkitystä.
Tuossa vielä tarkempaa kuvaa takavanteen 4" lipasta. Omaan silmään just sopivat.
Jaaaa ostokunto oli jotakuinkin luokkaa tämä.
Huomenna koitetaan renkaita päälle, kaikkiin 195/45.
Jos joku vielä bongaa noihin jostain keskilätkät+mutterit olisin erittäin kiitollinen. Tuntuvat olevan helvetin harvassa mitä jonkun aikaa sitten ebayta selailin. Malli tosiaan RS070 jos sillä on jotain merkitystä.
Tuossa vielä tarkempaa kuvaa takavanteen 4" lipasta. Omaan silmään just sopivat.
Jaaaa ostokunto oli jotakuinkin luokkaa tämä.
Re: EG Siisticivic
Steppihän se teetättää.
JDM only.
JZX100 Chaser + ZVW35 käyttis
ex Legacy BR9 GT
ex Mitsubishi Airtrek Turbo-R
ex Crown Athlete GRS184
ex Atenza
ex Soarer
ex Xedos 6
JZX100 Chaser + ZVW35 käyttis
ex Legacy BR9 GT
ex Mitsubishi Airtrek Turbo-R
ex Crown Athlete GRS184
ex Atenza
ex Soarer
ex Xedos 6
Who is online
Users browsing this forum: No registered users and 105 guests