EG Siisticivic

Omien autoprojektien esittely.
Insa
NORMAL USER
NORMAL USER
Posts: 62
Joined: 26. Jan 2014 18:14

EG Siisticivic

Post by Insa » 04. May 2014 17:11

Tervehdys tännekin!

Projektin kohteena ensimmäinen autoni, Honda civic EG hb, vuosimallia 1995, ja ikävä kyllä tuolla 1.3l koneella. Tämä sattui omiin käsiin lähinnä sattumalta, vaikka hakusessa tuolloin oli lähinnä mersu/bemari. En ainakaan vielä ole hankintaani katunut. :)

Parisen kuukautta tuolla jaksoi ajella vakiokuntoisena, jonka jälkeen tilaukseen laitettiin TA-technixin coilit. Juurikaan muuta ei ennen talvea "keritty" tekemään, mitä nyt pientä siistimistä lukuunottamatta. Keväämmällä tuli bongattua halvat Kebab KT-ykköset, eteen 7,5", ja taakse 9" leveät. Lähestulkoon tällä lookilla mentiin läpi kesän, mitä nyt eteen eksyi mugen-lippa, ja spoon-peilit.
Image
Image

Aikaisemmin talvella tuli noudettua hiilikuituinen spoon-style lippa takaikkunalle, jonka kuvista voi juuri ja juuri erottaa.

Kesällä lähdettiin inttiin, ja syksymmällä auto ajettiin talliin odottamaan parempia aikoja. Osia on tullut haalittua rauhalliseen tahtiin, kuten esimerkiksi uudet vanteet; BBS RS070, eteen 9", taakse 9,5". Molemmissa ET pakkasen puolella. Lisäksi samaan kasaan kuuluu uudet umpiot, xenonit, korkea kyynärnoja, helvetisti äänieristeitä, sumarit, bra, tow hookit ja kaikkea mitä nyt ebaysta onkaan halvalla irronnut. :D Puskuri & konepelti vaihtuu vielä..
Image
Image

Penkeiksi löytyi ihan sattumalta OMPin kipattavat puolikupit, varsin mukavat penkit, vaikkeivat nyt ihan kuppipenkkien kriteereitä täytäkään. Näillä teholukemilla tietty tarviikkaan. Takapenkkien kohtaloa en oo vielä päättänyt, voi olla että jäävät laittamatta..
Image


Ratiksi valikoitui tuollainen Poli-Racingin kulta-jalopuu-parittaja-blingbling-ruori, omaan silmään ihan hieno yksilö. :)
Image


Kuten ylempää saattaa huomata, ei noilla ta-technixeillä (kuvassa kierteet pohjassa) pääse tarpeeksi alas tuollaisenaan, joten ne otettiin työn alle. Tolpat/yläpäät muokattiin BC-racingin 220mm jousille (eteen 10kg, taakse 9kg), siinä toivossa että saatais nipistettyä muutamia senttejä ajokorkeudesta. Vielä ei oo päässyt noita sovittelemaan, mutta toivotaan että säätövaraa ois taas alaspäin. Jouset on ~11cm alkuperäisiä lyhyemmät, ja helvetisti jäykemmät. Olis ehkä kuitenkin kannattanut sillon joskus panostaa suoraan kunnon alustaan. :D
Image
Ja kyllä, nuo yläpäät on ihan suorat, tipautettu vaan paikalleen ilman yläpään holkkeja joten vinossa joka suuntaan.

Muuten alustasta löytyy takaa cambersäädettävät taka-ylätukivarret, ja ja alumiiniset alatukivarret, ja edessä cambersäädettävät ylätukivarret. Myös suurin osa alustan puslista on vaihtunut Energysuspensionin polyuretaanisiin tuotteisiin, loputkin vaihtuu vielä kun vaan kerkeää. Taakse täytyy vielä tilata säädettävät toe-armit, cambereita kääntäessä näihin tulee rankasti aurausta.
Image

Loppuun vielä pari sovituskuvaa vanteista, molemmissa 9x15 ET-15.
Image
Tuossa korkeudessa ylätukivarsi pohjaa koriin, täytynee tehdä niille tilaa katsastuksen jälkeen..
Image


Tarkotus olis vielä ylimaalata koko kosla ennen tieliikenteeseen siirtymistä, näkemyksiä väristä saa toki esittää. Mikäli takavanteiden lipat saapuu ens viikolla, päästään ehkä tämäkin laite laskemaan renkailleen ens viikonlopuksi. :)
Tulevaisuudessa tekniikkaswappikin saattaa olla ajankohtainen, mut ei sentään täksi kesäksi..


Paljon on tosiaan vielä tekemättä ennen kun tää nähdään liikenteessä, mut jos tällä vielä tänä kesänä ajettais, olisin ihan tyytyväinen. :)

Image
Pienenä lisänä vielä hankin tuollaiset Work equipit, 17x8+9" setti, jakona 5x114,3. "Ostin kun halvalla sain", tarkotus hinkata nämäkin kuntoon ja katsoa mitä näille keksii. :)


Kommentteja ja kritiikkiä otetaan vastaan, koitetaan seuraavat kuvatkin ottaa sit jollain ihan oikealla kameralla.. :roll:

User avatar
jake---
JUNKIE
JUNKIE
Posts: 540
Joined: 29. Jul 2012 23:22
Location: Oulainen
Contact:

Re: EG Siisticivic

Post by jake--- » 04. May 2014 17:57

Tästä tulee siisti laitos vielä. ;) Kunhan vaan tuon bran heität helvettiin. En oo ikinä henkilökohtaisesti tajunnut nuiden ideaa..

Matti-
SUPPORTER
SUPPORTER
Posts: 267
Joined: 07. Aug 2013 09:18
Location: Posio/Kuusamo

Re: EG Siisticivic

Post by Matti- » 04. May 2014 21:39

Asiallinen alotus postaus, kuin myöskin itse kulkine! :P Civicci projut kiehtoo aina ja tämäkään ei tee poikkeusta!

Suiza
JUNKIE
JUNKIE
Posts: 760
Joined: 05. Sep 2013 20:19

Re: EG Siisticivic

Post by Suiza » 04. May 2014 23:12

Nuo workit myyt mulle halvalla ratavanteiksi foorumialennusten kera. :D Miten leveät takavanteista tuleekaan nytten? Noilla vanteitten väreillä kori huutaa NH-nollaa. :P
Projekteista juttua ja muutakin häröilyä siinä ohessa: https://www.instagram.com/tomppa200/
SC: tomppa200, behind the scenes häröilyä.

Insa
NORMAL USER
NORMAL USER
Posts: 62
Joined: 26. Jan 2014 18:14

Re: EG Siisticivic

Post by Insa » 05. May 2014 10:10

Bra on helppo napata pois jos siltä tuntuu, täytyy katsoa :)

Jos suiza meinasit bebsien leveyksiä niin taakse tosiaan 9,5" ~et-21. Täytyy vielä mittailla kun saa vanteen kasaan, mutta laskennallisesti näin. Noinkin rajuilla spekseillä alkaa olla vaikea taittaa ns vakiokaariin :D

User avatar
Mystic
STAFF
STAFF
Posts: 15560
Joined: 30. Jan 2011 19:54
Location: Kittilä & Kemi & Varkaus
Contact:

Re: EG Siisticivic

Post by Mystic » 05. May 2014 11:14

Diggaan, asenne kohdillaan! ;) "Bran" nappaisin minäkin pois ja samoin myös vetolenkin sekä tuon kehikon katolta, niin olisi vähän kliinimpi. Jotkut roiskeläpät ja fiksu ulostulo voisivat tuoda vähän särmää takapäähän ja sivuille.

Lyhenteletkö nuita varsia vielä että saat camberit "kohdilleen", vai meinasitko selvitä sillä mitä suoraan antavat? Tuolla mitalla on jo kokemuksella haastetta saada alkuperäinen kaari muotoiltua nätiksi, vaikka aika löysät peltit Civicissä onkin. Käy äkkiä näin (15x8 ET-32 & 15x10 ET-25). :D

Image

Image
”Life is about the people you meet and the things you create with them”.

Follow me on Instagram to see more and behind the scenes.
• For all related inquiries please contact to joni_p3(a)msn.com.
Specialist for wheels, suspension and other aftermarket parts.
@japtoysofficial x @levelnoneofficial owner among other things.

Insa
NORMAL USER
NORMAL USER
Posts: 62
Joined: 26. Jan 2014 18:14

Re: EG Siisticivic

Post by Insa » 05. May 2014 14:41

:D Ei kiitos. Tuo Jake Looneyn civic on kyllä ollut tässäkin ns innoittajana, viimeisessä kuosissaan se oli helvetin siisti laite.

Image
Noin istuu 9" ET-15 taakse. Ei mikään pahan näköinen + tuosta tiputtamalla sen saisi sukeltamaan. ~1.3cm tuohon lisää + 195/45 kumi, uskon että se sinne taittuu. Jos ei, otetaa nuo cambertangot käsittelyyn. Kuvassa muokkaamattomana & "tapissa".
Image
Noin paljon sinne saa camberia tekemättä sen enempää. Jälkimmäisessä kuvassa myös huonompi takakaari joka täytyy vaihtaa, mankeloidessa putoili edellisen korjaajan kitit lattialle ja kaaresta jäi X määrä jäljelle. :D

E: Jos tähän joskus pistäis säkit niin sais kaaren laskettua nätisti renkaan ja lipan väliin. :)

User avatar
Mystic
STAFF
STAFF
Posts: 15560
Joined: 30. Jan 2011 19:54
Location: Kittilä & Kemi & Varkaus
Contact:

Re: EG Siisticivic

Post by Mystic » 05. May 2014 17:06

Näyttäisi että nuissa on suorilta hieman enemmän säätövaraa entä esim. D2:sissa. Eiköhän ne sinne sujahda! ;)
”Life is about the people you meet and the things you create with them”.

Follow me on Instagram to see more and behind the scenes.
• For all related inquiries please contact to joni_p3(a)msn.com.
Specialist for wheels, suspension and other aftermarket parts.
@japtoysofficial x @levelnoneofficial owner among other things.

osku8
SUPPORTER
SUPPORTER
Posts: 118
Joined: 21. Dec 2013 03:49

Re: EG Siisticivic

Post by osku8 » 06. May 2014 19:10

Ihan hyvännäkösiä noista eg civikeistä saa. Ehdottomasti yksi parhaista yksilöistä Suomen maassa on tämä civikki http://www.tuning.fi/4278/honda-civic-asenne-edella ..

Insa
NORMAL USER
NORMAL USER
Posts: 62
Joined: 26. Jan 2014 18:14

Re: EG Siisticivic

Post by Insa » 06. May 2014 21:03

Jeps, tuo on kyllä hieno. Koitetaan saada tää bout samaan korkeuteen.

Mystic; helposti.
Image

Pikku poke tolla korkeudella ehkä, mut jos vanteen sais kaarelle ois istuvuus aika täydellinen jo noillaki cambereillä.. :geek:

Loppuviikosta jos tosiaan sais renkailleen ois parempi kuin hyvä. Pääsis vaikka ulos pesemään tuon. :D

User avatar
Mystic
STAFF
STAFF
Posts: 15560
Joined: 30. Jan 2011 19:54
Location: Kittilä & Kemi & Varkaus
Contact:

Re: EG Siisticivic

Post by Mystic » 06. May 2014 21:07

Insa wrote:Mystic; helposti.
Image
”Life is about the people you meet and the things you create with them”.

Follow me on Instagram to see more and behind the scenes.
• For all related inquiries please contact to joni_p3(a)msn.com.
Specialist for wheels, suspension and other aftermarket parts.
@japtoysofficial x @levelnoneofficial owner among other things.

Insa
NORMAL USER
NORMAL USER
Posts: 62
Joined: 26. Jan 2014 18:14

Re: EG Siisticivic

Post by Insa » 07. May 2014 20:51

Yks turha tähän väliin, mut wheelwednesday! Vanteet kasattu ja offsetit mitattu. Lasketut ET:t ja mitatut erosivat bout 5mm. Lopulliset mitatut speksit ovat edessä 9" ET-10 & takana 9,5" ET-16.
Huomenna koitetaan renkaita päälle, kaikkiin 195/45.
Image
Jos joku vielä bongaa noihin jostain keskilätkät+mutterit olisin erittäin kiitollinen. Tuntuvat olevan helvetin harvassa mitä jonkun aikaa sitten ebayta selailin. Malli tosiaan RS070 jos sillä on jotain merkitystä. :roll:

Image
Tuossa vielä tarkempaa kuvaa takavanteen 4" lipasta. Omaan silmään just sopivat. :)

Image
Jaaaa ostokunto oli jotakuinkin luokkaa tämä. :D

Insa
NORMAL USER
NORMAL USER
Posts: 62
Joined: 26. Jan 2014 18:14

Re: EG Siisticivic

Post by Insa » 09. May 2014 20:54

Image
Ei helvetti, saatiin hieman tehdä töitä että saatiin nuo nousemaan päälle. :D Pääasia että ovat nyt siinä ja pääsee sovittelemaan taas.

User avatar
Pete
STAFF
STAFF
Posts: 2370
Joined: 10. Apr 2011 01:27
Location: Rovaniemi

Re: EG Siisticivic

Post by Pete » 10. May 2014 00:16

Steppihän se teetättää.
JDM only.

JZX100 Chaser + ZVW35 käyttis
ex Legacy BR9 GT
ex Mitsubishi Airtrek Turbo-R
ex Crown Athlete GRS184
ex Atenza
ex Soarer
ex Xedos 6

Insa
NORMAL USER
NORMAL USER
Posts: 62
Joined: 26. Jan 2014 18:14

Re: EG Siisticivic

Post by Insa » 10. May 2014 20:39

Näin on.

Tänään käytiin pikasesti testailemassa vanteita. Takana täytyy pari astetta saada lisää camberia, ja edessä jopa muutama. Kuvat puhukoon puolestaan.

Image
Image
Edessä tilanne tosiaan tuollainen.
Image
Taakse istuu kyllä näppärästi. Tekis mieli pussittaa tämä, tuosta alas ja kaari vanteen ja renkaan väliin :D

Post Reply

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 105 guests