Suzuki Baleno GSR Estate
Re: Suzuki "Leno" Baleno 1.8i Estate
Kiitti!
On se ainakin spesiaali. Alusta ja 18" rengastus pärähti muutosleimaankin, katsastus tosin tyssäs nittasevaan alapalloniveleen. Koko tukivarsi joutui vaihtoon.
Nyt on rankan näköinen, 16" Alutec Kyrot ja 205-55R16 rengastus, näyttää off-roaderilta mutta jos noilla talvi mentäis.
On se ainakin spesiaali. Alusta ja 18" rengastus pärähti muutosleimaankin, katsastus tosin tyssäs nittasevaan alapalloniveleen. Koko tukivarsi joutui vaihtoon.
Nyt on rankan näköinen, 16" Alutec Kyrot ja 205-55R16 rengastus, näyttää off-roaderilta mutta jos noilla talvi mentäis.
Nyt jo seitsemäs japsi menossa..
Re: Suzuki "Leno" Baleno 1.8i Estate
Hmm, näköjään hirvimiehet tarvi mettäautoa kun maalattiin ton väriseksi?
Noi vanteet vois myydä pois ja tilalle pienempää ja kivempaa, samalla heittää alemmas tuota autoa niin toimis paremmin toi värikin, nyt tolla setupilla tulee auttamatta mieleen metsäauto..
Noi vanteet vois myydä pois ja tilalle pienempää ja kivempaa, samalla heittää alemmas tuota autoa niin toimis paremmin toi värikin, nyt tolla setupilla tulee auttamatta mieleen metsäauto..
Toyota Corolla FX EE80 -87Tunnusomaista pullakumille on että vannetta saa etsiä jostain kumin sisältä. Vähä niinkuin tukevamman neidin maha tarttee työntää sivuun löytääkseen herkun.
Toyota Corolla FX EE80 -86
Toyota Corolla AE111 -97
Re: Suzuki "Leno" Baleno 1.8i Estate
Nyt on leimassa. Alatukivarsi vaihtui ja koiranluu siihen kans, puslat uusitui myös niin sehän on timmimpi nyt kertaheitolla.
Oon mä miettinyt toki että onko toi 18" nyt älykäs vaihtoehto vanteeksi lainkaan. Mut tuon kyseisen setin ET ja leveys on kuin just nakutettu tuohon alle. Samoin siinä oleva rengastus, pyörii siististi alla. Mukava se ei ole, mutta jos laittais vaikka 16" matalaprofiilit ja tinttais autoa alemmas niin mukavammaksi se ei muutu. Mun mielestä toi satsi vaan sopii tuohon autoon paremmin kuin pienet huulivanteet.
Perään asensin jo H&R jouset, se tippui alemmas. Eli jatkossa sieltä hieman matalampi vielä. Keulaa voisi ehkä vielä himpun verran tiputtaa.
Metsäauto juu, sekin passaa, tän kuuluukin herättää hieman mielipiteitä. Suurin osa hoksaa heti että matalahan se on, että renkaat on melkein kaarissa kiinni, että miten tuolla metälle pääsee ja miten siihen tavaraa lastaa kun farmari se on? Siksi takalasista löytyy itsetehty tarra, jossa on mustalla pohjalla valkoisella tämä kuva:
Palaute on ollut tähän mennessä 95% positiivista, ideoita otetaan vastaan, mutta mun mielestä tän projektin idea menee hukkaan, jos tähän laitetaan pienet huulivanteet, lyödään tonttiin ja maalataan kiiltomaalilla. Se näyttäis joltain euro-golf-tuning-kopiolta. Nyt tää on sen verran absurdi että se on erikoinen, hauska ja silti sporttinen.
Helmojen tapaista tekis mieli keksiä tähän.. mitään ei vaan valmiina saa, joten taas joutuu mielikuvitusta käyttämään.
Oon mä miettinyt toki että onko toi 18" nyt älykäs vaihtoehto vanteeksi lainkaan. Mut tuon kyseisen setin ET ja leveys on kuin just nakutettu tuohon alle. Samoin siinä oleva rengastus, pyörii siististi alla. Mukava se ei ole, mutta jos laittais vaikka 16" matalaprofiilit ja tinttais autoa alemmas niin mukavammaksi se ei muutu. Mun mielestä toi satsi vaan sopii tuohon autoon paremmin kuin pienet huulivanteet.
Perään asensin jo H&R jouset, se tippui alemmas. Eli jatkossa sieltä hieman matalampi vielä. Keulaa voisi ehkä vielä himpun verran tiputtaa.
Metsäauto juu, sekin passaa, tän kuuluukin herättää hieman mielipiteitä. Suurin osa hoksaa heti että matalahan se on, että renkaat on melkein kaarissa kiinni, että miten tuolla metälle pääsee ja miten siihen tavaraa lastaa kun farmari se on? Siksi takalasista löytyy itsetehty tarra, jossa on mustalla pohjalla valkoisella tämä kuva:
Palaute on ollut tähän mennessä 95% positiivista, ideoita otetaan vastaan, mutta mun mielestä tän projektin idea menee hukkaan, jos tähän laitetaan pienet huulivanteet, lyödään tonttiin ja maalataan kiiltomaalilla. Se näyttäis joltain euro-golf-tuning-kopiolta. Nyt tää on sen verran absurdi että se on erikoinen, hauska ja silti sporttinen.
Helmojen tapaista tekis mieli keksiä tähän.. mitään ei vaan valmiina saa, joten taas joutuu mielikuvitusta käyttämään.
Nyt jo seitsemäs japsi menossa..
Re: Suzuki "Leno" Baleno 1.8i Estate
En tarkottanut että tään pitäs olla yksivärinen, vaan IMO pienemmät vanteet nyt ainaki ensteksi, ainakin mun näytöllä noissa kuvissa tää näyttää vakiokorkuselta vaikka renkaat on kaaressa (onko mun päässä vikaa)
Tähän voisi sitten samalla naveverkkoa laittaa esmerkiksi katolle kattokaiteille ja jotain random armeijakrääsää jne, sit modata valorauta lisävaloilla keulille ( ) ja hieman tosiaan astuttaa alemmas vaikka tosiaan menee ajettavuus pilalle, mutta omana visionani näen tässä potenttiaalia tyyliin the assault Muttei noin rat look-maisesti.
Pyydän anteeksi hieman turhan kiristyneen kuuloista kommenttiani mutta mielipiteethän on kuin se kuuluisa reikä :p Dis has still potential
Tähän voisi sitten samalla naveverkkoa laittaa esmerkiksi katolle kattokaiteille ja jotain random armeijakrääsää jne, sit modata valorauta lisävaloilla keulille ( ) ja hieman tosiaan astuttaa alemmas vaikka tosiaan menee ajettavuus pilalle, mutta omana visionani näen tässä potenttiaalia tyyliin the assault Muttei noin rat look-maisesti.
Pyydän anteeksi hieman turhan kiristyneen kuuloista kommenttiani mutta mielipiteethän on kuin se kuuluisa reikä :p Dis has still potential
Toyota Corolla FX EE80 -87Tunnusomaista pullakumille on että vannetta saa etsiä jostain kumin sisältä. Vähä niinkuin tukevamman neidin maha tarttee työntää sivuun löytääkseen herkun.
Toyota Corolla FX EE80 -86
Toyota Corolla AE111 -97
Re: Suzuki "Leno" Baleno 1.8i Estate
Harkinnassa se on. Pienemmät vanteet matalalla profiililla olis sitten ehdottomasti laitettava kunnon tontituksen kanssa.
Säädettävä alusta, joka sopii tähän, on olemassa (mallia Suzuki Liana, esim BC Racing, jolla ei ole TÜV papereita, K-sport, jossa on TÜV mutta farmariin ei ilmeisesti ole oikeaa mallia). Jos oikeita papereita ei saa, niin katsastusta varten tarvis sitten aina tän -35mm alustan ja talveksi tietysti vois jättää sen paikoilleen. Ostaa 800€ alustasarja (K-sport on 1300€) tän hintaiseen autoon sitä varten että sitä vois pitää alle vuoden alla kerrallaan... toistaiseksi vähän nihkeä ajatus. Mut olis se silti ihan hauskaa
Tuossa on monta muutakin isoa muttaa minkä kanssa pohdin. Esim miksi laittaisin korkeussäädettävän alustan kun osa auton erikoisominaisuuksista menis sillä hukkaan (alustan jäykkyyttä voi siis säätää vain painamalla kytkintä keskikonsolissa, toimii yksiin Konin iskareiden kanssa, muista ei mitään tietoa missään). Tosin ulkonäkö on tietysti aina ratkaisevaa tällaisissakin projekteissa.
Ennemmin alan rakentamaan jotain lippaa ja naputan tuota keulaa hieman alemmas jollain ilveellä. Jousien paistaminen uunissa on esim tullut mieleen, tai reissu takomoon. Mulla on myös toiset madallusjouset keulalle, niistä vois rohkeasti ottaa kierroksen pois rälläkällä ja käyttää just kesämielellä ulkonäköä hakemaan. Mutta jotenkin vaan se ajettavuuskin kiinnostaa
Muuten palautteeseen, se on siis ollut todella positiivisesti, autoista hyvin vähän kiinnostuneetkin on jutelleet siitä ja pitäneet hauskana, ei hirvityksenä. Ehkä positiivinen asia. Jotain detaljeja mietin "stencil text" tyyliin maalaten, esim bensaluukun päälle tekstiä "max 5% ethanol" tai "98E5 only" ja jotain muuta enemmän tai vähemmän informatiivista esim puskureihin tai lokakaariin.. mutta menee äkkiä överiksi
olis yhdet lisäpitkät kyllä joutilaana, voishan ne passatakin tuohon jos tarpeeksi rujon kiinnitystavan keksis niille. Toisaalta vaikee sanoa onko alkujaankaan sitä tyyliä mitä haen ja mitä oon saavuttanut tähän mennessä.
Säädettävä alusta, joka sopii tähän, on olemassa (mallia Suzuki Liana, esim BC Racing, jolla ei ole TÜV papereita, K-sport, jossa on TÜV mutta farmariin ei ilmeisesti ole oikeaa mallia). Jos oikeita papereita ei saa, niin katsastusta varten tarvis sitten aina tän -35mm alustan ja talveksi tietysti vois jättää sen paikoilleen. Ostaa 800€ alustasarja (K-sport on 1300€) tän hintaiseen autoon sitä varten että sitä vois pitää alle vuoden alla kerrallaan... toistaiseksi vähän nihkeä ajatus. Mut olis se silti ihan hauskaa
Tuossa on monta muutakin isoa muttaa minkä kanssa pohdin. Esim miksi laittaisin korkeussäädettävän alustan kun osa auton erikoisominaisuuksista menis sillä hukkaan (alustan jäykkyyttä voi siis säätää vain painamalla kytkintä keskikonsolissa, toimii yksiin Konin iskareiden kanssa, muista ei mitään tietoa missään). Tosin ulkonäkö on tietysti aina ratkaisevaa tällaisissakin projekteissa.
Ennemmin alan rakentamaan jotain lippaa ja naputan tuota keulaa hieman alemmas jollain ilveellä. Jousien paistaminen uunissa on esim tullut mieleen, tai reissu takomoon. Mulla on myös toiset madallusjouset keulalle, niistä vois rohkeasti ottaa kierroksen pois rälläkällä ja käyttää just kesämielellä ulkonäköä hakemaan. Mutta jotenkin vaan se ajettavuuskin kiinnostaa
Muuten palautteeseen, se on siis ollut todella positiivisesti, autoista hyvin vähän kiinnostuneetkin on jutelleet siitä ja pitäneet hauskana, ei hirvityksenä. Ehkä positiivinen asia. Jotain detaljeja mietin "stencil text" tyyliin maalaten, esim bensaluukun päälle tekstiä "max 5% ethanol" tai "98E5 only" ja jotain muuta enemmän tai vähemmän informatiivista esim puskureihin tai lokakaariin.. mutta menee äkkiä överiksi
olis yhdet lisäpitkät kyllä joutilaana, voishan ne passatakin tuohon jos tarpeeksi rujon kiinnitystavan keksis niille. Toisaalta vaikee sanoa onko alkujaankaan sitä tyyliä mitä haen ja mitä oon saavuttanut tähän mennessä.
Nyt jo seitsemäs japsi menossa..
Re: Suzuki "Leno" Baleno 1.8i Estate
Ei noita tuv lappuja multa ainakaan ole koskaan kyselty, varmaan 5 kertaa jo d2 alustalla katsastanut auton, -99 vuosimallisen. Mikä tää on?
Re: Suzuki "Leno" Baleno 1.8i Estate
-99 tääkin on. Mä otin tähän muutosleiman, kun nuo 18":t meni niin överiksi rekkariin merkityistä 15":sta
Savarin katsastuksella käytin, niin katto aika tarkkaan ne TÜV-laput. Ties hyvin kyllä mistä oli kyse että ei ollut pilkunviilaamisesta ja asiallinen oli muutos. Tosin jos nyt nakkais alle säädettävän ja tuossa lapussa on että autossa on madallussarja, niin ehkäpä se vois mennä läpikin. Rekisteriotteeseenhan ei mitään tarkempia tullut merkinnöiksi, mutta systeemiin se syötti TÜV lapusta madalluksen määrän, jousien sarjanumeron (on merkattu jousiinkin), ostopaikan ja tietysti ne muut tiedot mitä siinä lappusessa on. Se alkaako normi vuosikatsastuksessa kukaan niitä syynäämään, on eri seikka tietysti, mutta ei noita nyt otteessa olevia alustan osia vois oikein myydä eteenpäinkään. Sitten alkaa uudestaan ostamaan ne jos joskus sattuu se innokas katsuri vastaan.
Mut katsotaan nyt sitten ens keväänä miten matalalle tuo menee ja millä rengastuksella. Oon toki valmis vaihtamaan hyvännäköiseen 16" matalaprofiilisettiin nuo 18" Oxiginit, jos joku suurempaa haluaa. Ne on jo maailmaa nähneet ja renkaat on lopussa/ehtoo puolella. Ehdotuksista olen aina kiinnostunut, mutta kyllä mä silti tykkäilen että toi on siistin näkönen vanne tuohon autoon. Ei tule vastaan montaa 18":lla rullaavaa Balenoa, puhumattakaan farmarista, tuolla koneella ja varustetasolla.
Savarin katsastuksella käytin, niin katto aika tarkkaan ne TÜV-laput. Ties hyvin kyllä mistä oli kyse että ei ollut pilkunviilaamisesta ja asiallinen oli muutos. Tosin jos nyt nakkais alle säädettävän ja tuossa lapussa on että autossa on madallussarja, niin ehkäpä se vois mennä läpikin. Rekisteriotteeseenhan ei mitään tarkempia tullut merkinnöiksi, mutta systeemiin se syötti TÜV lapusta madalluksen määrän, jousien sarjanumeron (on merkattu jousiinkin), ostopaikan ja tietysti ne muut tiedot mitä siinä lappusessa on. Se alkaako normi vuosikatsastuksessa kukaan niitä syynäämään, on eri seikka tietysti, mutta ei noita nyt otteessa olevia alustan osia vois oikein myydä eteenpäinkään. Sitten alkaa uudestaan ostamaan ne jos joskus sattuu se innokas katsuri vastaan.
Mut katsotaan nyt sitten ens keväänä miten matalalle tuo menee ja millä rengastuksella. Oon toki valmis vaihtamaan hyvännäköiseen 16" matalaprofiilisettiin nuo 18" Oxiginit, jos joku suurempaa haluaa. Ne on jo maailmaa nähneet ja renkaat on lopussa/ehtoo puolella. Ehdotuksista olen aina kiinnostunut, mutta kyllä mä silti tykkäilen että toi on siistin näkönen vanne tuohon autoon. Ei tule vastaan montaa 18":lla rullaavaa Balenoa, puhumattakaan farmarista, tuolla koneella ja varustetasolla.
Nyt jo seitsemäs japsi menossa..
Re: Suzuki "Leno" Baleno 1.8i Estate
Minusta tämä olisi vain entistä absurdimpi, mikäli olisi snadisti matalampi ja pienemmillä vanteilla; toki helmoilla yms. voi ottaa sitten vielä vähän pois korkeudesta. Tietysti jos puhtaasti mukavuutta hakee, niin ei ole paha nuinkaan.joksak wrote:Nyt tää on sen verran absurdi että se on erikoinen, hauska ja silti sporttinen.
Helmojen tapaista tekis mieli keksiä tähän.. mitään ei vaan valmiina saa, joten taas joutuu mielikuvitusta käyttämään.
”Life is about the people you meet and the things you create with them”.
• Follow me on Instagram to see more and behind the scenes.
• For all related inquiries please contact to joni_p3(a)msn.com.
• Specialist for wheels, suspension and other aftermarket parts.
• @japtoysofficial x @levelnoneofficial owner among other things.
• Follow me on Instagram to see more and behind the scenes.
• For all related inquiries please contact to joni_p3(a)msn.com.
• Specialist for wheels, suspension and other aftermarket parts.
• @japtoysofficial x @levelnoneofficial owner among other things.
Re: Suzuki "Leno" Baleno 1.8i Estate
No niin, talvi mentiin vähän korkeammalla, takana oli jousissa korokekumit ja edessä pidemmät jouset. Nyt etunen tipahti viime kesästä sellasen 20mm vielä alemmas ja takanakin on usemmana sentin matalampi kuin viimeisissä kuvissa mitkä julkaisin. Kesän rengastus on vielä hieman auki, kuten vanteet. 18" oxiginit on myynnissä ja luultavasti 16" mennään, tai riippuu aika monesta tekijästä... muutenkin kuvio on auki ja ei mitään isompia ole tullut, muuta kuin subi lensi turhakkeena pois kontista, kuten vararengas.
Nyt jo seitsemäs japsi menossa..
Re: Suzuki "Leno" Baleno 1.8i Estate
On se sexy!
Re: Suzuki "Leno" Baleno 1.8i Estate
tässä on lehtiroskis-ilmiö eli kummastakaan ei kehtaa nousta yleisellä paikalla....
Re: Suzuki "Leno" Baleno 1.8i Estate
Eikö se oo näiden kanssa aina siitä kehtaajasta kiinni? Jos kehtaa niin kehtaa. Oli se sitten äärimmäinen bozozuku -tapaus, camber -hirviö tai lasikuitukötöstys.. jos riittää pokkaa kulkea sillä niin mikäs ettei. Heittereitä löytyy joka tapauksessa.. onneksi tuo ei ole valmis, eikä oo ainakaan joutunut maksamaan kellekään muulle siitä että olis teettänyt auton joka ei muille kelpaa.
Ja jos ei kehtaa sit jonnekin hienompaan tilaisuuteen mennä tuolla, niin pihasta löytyy siihen patonkia, joka menee tarpeen mukaan ylhäällä ja alhaalla
Ja jos ei kehtaa sit jonnekin hienompaan tilaisuuteen mennä tuolla, niin pihasta löytyy siihen patonkia, joka menee tarpeen mukaan ylhäällä ja alhaalla
Nyt jo seitsemäs japsi menossa..
Re: Suzuki "Leno" Baleno 1.8i Estate
No niin, asfaltin ja auton välinen rajapinta on kunnossa... listalla sitten on täksi kesäksi:
- lähemmäksi maata
- joku pörinäpönttö takavaimentimen tilalle ihan ulkonäöllisistä syistä jos ei koko putkistoa tule vaihdettua parempaan
- paremmat penkit jos jostain keksisi, nykyiset ovat rumat, vetelät ja haisevat tupakille
- pintaruosteet pois kaarista
+ se lopullinen maalipinta.. alunperin läpäksi vedettynä tuo on kerännyt yllättävän paljon positiivisia kehuja, mutta ei tule jäämään autoon
Nyt jo seitsemäs japsi menossa..
Re: Suzuki "Leno" Baleno 1.8i Estate
No höh, toi vanne/maalipinta-setti natsaa nyt sopivasti toisiinsa
Toyota Corolla FX EE80 -87Tunnusomaista pullakumille on että vannetta saa etsiä jostain kumin sisältä. Vähä niinkuin tukevamman neidin maha tarttee työntää sivuun löytääkseen herkun.
Toyota Corolla FX EE80 -86
Toyota Corolla AE111 -97
Who is online
Users browsing this forum: No registered users and 97 guests