Nissan Skyline ECR33 Spec 2 by Sami_
Re: Nissan Skyline ECR33 Spec 2 by Sami_
Hommat taas edennyt ja tällä kertaa jopa siihen pisteeseen, että auto on hyväksytysti katsastettu ja liikenteessä ollaan Vähän meinasi katsastuksesta tulla riesa asiantuntijalausuntoineen mutta loppu hyvin, kaikki hyvin ja ei siitä sen enempää
Katsastuksen jälkeen auto suuntasi nelipyöräsuuntaukseen ja kulmat saatiin ihan kohtuu hyvin kohdalleen, joskin autoa joutui vielä tämän jälkeen hieman nostamaan edestä kun renkaat hankasi aika ikävästi sisäloksuihin kovemmassa ajossa. Korkeus tällä hetkellä jotakuinkin tämä:
Viikonloppuna sitten niputettiin ja lätkittiin palikkaa kiinni mitä vaan ehdittiin. Perus huoltotoimenpiteiden (venttiilikoppien tiivisteiden vaihto, tulpat, öljyt jne.) lomassa välijäähdytin löysi tiensä paikoilleen ja venakopatkin saivat uutta väriä ylleen:
Hieman joutui vielä etupuskuria silpomaan jotta IC:n putket mahtui paikoilleen mutta suurimmilta vahingoilta onneksi vältyttiin
Koppien väriksi valikoitui punainen Mastonin valikoimista Alunperin piti vetää nuo rypyllä mutta nyt ei ollut aikaa odottaa sen kuivumista joten mentiin perinteisemmällä vaihtoehdolla. Melko räikeähän tuo on mutta omaan silmään tuo ihan mukavasti ilmettä tuonne muuten varsin vakioon konetilaan. Saattaa tosin olla että enstalvena kopat vielä ryppyyntyy kun tuonne konetilaan tekee enemmän "remonttia"
Cuscon poikkitukikin tuli hommattua ja laitettua konttiin plus samalla skreipattua idea hattuhyllylle tulevasta tuesta - eipähän tarvitse hattuhyllyä silpoa Pitänee tuo Circuit sportsin tuki vielä jossain vaiheessa modailla eteen tuon nykyisen nonamen sijaan.
Sisustasta ei tullut vielä ensihätään otettua kuvia mutta mainittakoon, että sielläkin nykyään komeilee Defin ahtopainemittari ja vähän modernimpi radio. Ratti tulee myöhemmin kiinni kuten myös PLXn laajis, josko sitten kehtaisi sisustastakin kuvan tai kaksi napata Yllämainittujen lisäksi viikonloppuna meni vielä tuulenohjaimet paikoilleen, kuin myös decat ja muutama tarra (Window bannerit!). Fotosuutille ei ole vielä ehtinyt mutta tässä pari yleiskuvaa nykyisestä tilanteesta:
Pitänee vielä maalipintakin myllyttää & vahailla. Onneksi sille projektille löytyy jo ihan suhteellisen pätevä tekijä
Vähän siinä on siis vielä siellä täällä tehtävää mutta jospa seuraavaan päivitykseen ois kaikki syksyllä asetetut tavoitteet saavutettu ja kuskikin oppinut RHD manuaalin niksit Loppuun random ELA sätkä suus
Katsastuksen jälkeen auto suuntasi nelipyöräsuuntaukseen ja kulmat saatiin ihan kohtuu hyvin kohdalleen, joskin autoa joutui vielä tämän jälkeen hieman nostamaan edestä kun renkaat hankasi aika ikävästi sisäloksuihin kovemmassa ajossa. Korkeus tällä hetkellä jotakuinkin tämä:
Viikonloppuna sitten niputettiin ja lätkittiin palikkaa kiinni mitä vaan ehdittiin. Perus huoltotoimenpiteiden (venttiilikoppien tiivisteiden vaihto, tulpat, öljyt jne.) lomassa välijäähdytin löysi tiensä paikoilleen ja venakopatkin saivat uutta väriä ylleen:
Hieman joutui vielä etupuskuria silpomaan jotta IC:n putket mahtui paikoilleen mutta suurimmilta vahingoilta onneksi vältyttiin
Koppien väriksi valikoitui punainen Mastonin valikoimista Alunperin piti vetää nuo rypyllä mutta nyt ei ollut aikaa odottaa sen kuivumista joten mentiin perinteisemmällä vaihtoehdolla. Melko räikeähän tuo on mutta omaan silmään tuo ihan mukavasti ilmettä tuonne muuten varsin vakioon konetilaan. Saattaa tosin olla että enstalvena kopat vielä ryppyyntyy kun tuonne konetilaan tekee enemmän "remonttia"
Cuscon poikkitukikin tuli hommattua ja laitettua konttiin plus samalla skreipattua idea hattuhyllylle tulevasta tuesta - eipähän tarvitse hattuhyllyä silpoa Pitänee tuo Circuit sportsin tuki vielä jossain vaiheessa modailla eteen tuon nykyisen nonamen sijaan.
Sisustasta ei tullut vielä ensihätään otettua kuvia mutta mainittakoon, että sielläkin nykyään komeilee Defin ahtopainemittari ja vähän modernimpi radio. Ratti tulee myöhemmin kiinni kuten myös PLXn laajis, josko sitten kehtaisi sisustastakin kuvan tai kaksi napata Yllämainittujen lisäksi viikonloppuna meni vielä tuulenohjaimet paikoilleen, kuin myös decat ja muutama tarra (Window bannerit!). Fotosuutille ei ole vielä ehtinyt mutta tässä pari yleiskuvaa nykyisestä tilanteesta:
Pitänee vielä maalipintakin myllyttää & vahailla. Onneksi sille projektille löytyy jo ihan suhteellisen pätevä tekijä
Vähän siinä on siis vielä siellä täällä tehtävää mutta jospa seuraavaan päivitykseen ois kaikki syksyllä asetetut tavoitteet saavutettu ja kuskikin oppinut RHD manuaalin niksit Loppuun random ELA sätkä suus
- AslaMonTTi
- JUNKIE
- Posts: 674
- Joined: 23. Jul 2012 18:40
- Location: Kajaani
Re: Nissan Skyline ECR33 Spec 2 by Sami_
Tämä on hyvä!
Onko tulossa isoaki 'remonttia' konehuoneseen?
Onko tulossa isoaki 'remonttia' konehuoneseen?
o.O Elämä on kovaa, ota sämpylä O.o
Nissan Primera P11-144
Ex:
Nissan Maxima A32 Vq20de
Nissan BlueBird T12 Ca18et (Ex-työjuhta)
Mazda 626 GF
Nissan Sunny N13 x 4
Nissan Primera P11-144
Ex:
Nissan Maxima A32 Vq20de
Nissan BlueBird T12 Ca18et (Ex-työjuhta)
Mazda 626 GF
Nissan Sunny N13 x 4
Re: Nissan Skyline ECR33 Spec 2 by Sami_
^ Vähän vielä on suunnitelmat sen suhteen avoinna mutta eiköhän tässä kesän aikana jonkunlainen setti sinne saada suunniteltua. Tarkoitus olisi edetä maltillisesti noiden viritysten suhteen - mahdollisimman suurten teholukujen sijasta käyttökelpoisuus ja luotettavuus on niitä asioita joita ensisijaisesti tullaan hakemaan
Re: Nissan Skyline ECR33 Spec 2 by Sami_
Eilen oli niin hyvä sää taas vaihteeksi että tuli auto pestyä ja kävin ottamassa muutaman kuvatuksen. Lokaatio melko random ja kuvauskalustokin jo tiensä päässä mutta älkää antako sen häiritä
Kuvissahan se ei paljolti näy mutta kyljet vielä melko aplarilla kun ei ole vielä kerennyt myllytellä. Efektin sentään sai kohtuu hyvin kapturoitua.
Autollehan muuten ei ole edelliseen päivitykseen verrattuna juuri mitään tapahtunut - lähinnä tullut ajeltua/fiilisteltyä/mietittyä tulevaisuuden kuvioita mutta ens vkl taas vähän uusia juttuja kun KPO reissua pukkaa Jos vaikka sisustaan saisi vähän lisäilmettä nyt kun tuli tuo vähän tukevampi jakkarakin hommattua (Bride Brix)
Kuvissahan se ei paljolti näy mutta kyljet vielä melko aplarilla kun ei ole vielä kerennyt myllytellä. Efektin sentään sai kohtuu hyvin kapturoitua.
Autollehan muuten ei ole edelliseen päivitykseen verrattuna juuri mitään tapahtunut - lähinnä tullut ajeltua/fiilisteltyä/mietittyä tulevaisuuden kuvioita mutta ens vkl taas vähän uusia juttuja kun KPO reissua pukkaa Jos vaikka sisustaan saisi vähän lisäilmettä nyt kun tuli tuo vähän tukevampi jakkarakin hommattua (Bride Brix)
Re: Nissan Skyline ECR33 Spec 2 by Sami_
Päivitetääs tätäkin näin Kaliksen jälikamainingeissa. Vähän kaikenlaista tapahtunut tämän ja edellisen päivityksen välillä ja ei vältämättä niin kivaan suuntaan : Etupuskuri otti osumaa pari viikkoa takaperin sillä seurauksella että kitit halkesi muutamasta kohtaa, Tulli muisti melko naurettavalla verolappusella, naapuri(t) moukaroineet Datsunin kylkiä ovia aukaistessaan ja Kaliksesta tulomatkalla jostain VAG-tuotoksesta lenti pohjasta jotain joka repi tällaiset kivat naarmut etuloksuun
Mutta jospa välistä jotain positiivistakin. Bride on löytänyt tiensä kabiiniin kuin myös "Nardi"
Melko paljon nostattaneet fiilistä ko. muutokset. Mukava ajella mutkiin kun ohjaus tuntuu hieman tarkemmalta ja penkki jaksaa tukea tiukoissakin paikoissa. Yllättäen matka-ajossakin tuntuu tuo Brixi paremmalta kuin OEM-penkki
Muutoin sitten tullut tehtyä liuta melko huomaamattomia muutoksia: BT-soittimeen mikki, "High boost" mod, kulahtaneet pyyhkijänvarret maalattu, DP kääritty Thermotecillä, Outlet vaihdettu, öljyjä vaihdeltu, vahailtu yms.
Aikalailla myös selkeät visiot tulevaisuutta varten että mitä tähän nyt oikein tehdään. Tälle kesälle nyt ei enää mitään suurempaa kannata odottaa mutta laitetaan syksymmällä sitten rahaa taas palamaan avainsanoilla hybridiahdin + CF
Mutta jospa välistä jotain positiivistakin. Bride on löytänyt tiensä kabiiniin kuin myös "Nardi"
Melko paljon nostattaneet fiilistä ko. muutokset. Mukava ajella mutkiin kun ohjaus tuntuu hieman tarkemmalta ja penkki jaksaa tukea tiukoissakin paikoissa. Yllättäen matka-ajossakin tuntuu tuo Brixi paremmalta kuin OEM-penkki
Muutoin sitten tullut tehtyä liuta melko huomaamattomia muutoksia: BT-soittimeen mikki, "High boost" mod, kulahtaneet pyyhkijänvarret maalattu, DP kääritty Thermotecillä, Outlet vaihdettu, öljyjä vaihdeltu, vahailtu yms.
Aikalailla myös selkeät visiot tulevaisuutta varten että mitä tähän nyt oikein tehdään. Tälle kesälle nyt ei enää mitään suurempaa kannata odottaa mutta laitetaan syksymmällä sitten rahaa taas palamaan avainsanoilla hybridiahdin + CF
Re: Nissan Skyline ECR33 Spec 2 by Sami_
Pakollinen tilannepäivitys näin ensimmäisen ajokauden jälkeen. Eli loppukesä meni lähinnä ajellessa/pestessä/öljyjä
vaihdellessa. Ainoa selkeä muutos edelliseen päivitykseen verrattuna on entistä järeämpi etupoikkituki (Aiemmissa viesteissä näkyvä Circuit Sports) + muutama tarra.
Vuoden sisään on kuitenkin tapahtunut paljon ja nykyään jopa hieman koomisesta lähtökohdasta:
Ollaan päästy jo suhteellisen pitkälle:
Ja mitäkö sitten tulevaisuudessa?
No ensitalvena olisi tarkoitus keskittyä myös hieman enemmän sen woiman kehittämisen puolelle ja vaihtoon menee Jakopääremontin yhteydessä ainakin ahdin (tulis jo! kymmenisen viikkoa odoteltu ), suuttimet, puolat, kytkin, bensapumppu, moottorinohjaus jne. Tarkoitus olisi mennä toistaiseksi avaamattomalla vakiokoneella joten mitään +400hv lukemia turha odottaa...enemmänkin sellainen "kevyt" +100hv/100nm (vrt. vakio) piristys olisi hakusessa. Ulkonäköön taas olen jo melko tyytyväinen ja siihen ei varmaan mitään hirmu isoja muutoksia ole luvassa talven aikana. Näillä näkymin mennään etupuskurin ja etulokarin vaurioiden korjauksella maalipinnan saadessa uuden lakan päälleensä ja kovastihan se tekisi CF-konepeittoakin mieli Tiimipalaverissa tosin puhuttiin jo takadifuusorin valmistuksesta ja EVO-tyylisistä helmanjatkeista mutta nämä vielä harkinnan puolella...pitänee jotkut pahvimallit ensiksi rakennella ja miettiä sitten tarkemmin.
Alustaan taasen ajattelin HICASin eliminaattori-kittiä ja jarrunesteiden vaihtamista vähän kisasempiin (vihdoin!) niin pääsee ensikesänä taas radalle ihan oikeasti ajamaan ja testaamaan Datsunin kulkupuolta ihan laillisestikin. Myös pieni madallus on harkinnasssa mutta katsotaan, Scrapelife ei ole mua varten...
Näiden lisäksi pienet viimeistelyt olisi suunnitelmissa (Sisustaan lisämitskut, ovien-ja luukkujen välien maalailut jne.), joten eiköhän näillä eväillä saada wanhan Datsunin toinen kehitysversio aikaiseksi kevääseen mennessä
Loppuun vielä pöhinöitä.
Parempi laatuista videota sitten joskus (jaksais joskus editoida )
vaihdellessa. Ainoa selkeä muutos edelliseen päivitykseen verrattuna on entistä järeämpi etupoikkituki (Aiemmissa viesteissä näkyvä Circuit Sports) + muutama tarra.
Vuoden sisään on kuitenkin tapahtunut paljon ja nykyään jopa hieman koomisesta lähtökohdasta:
Ollaan päästy jo suhteellisen pitkälle:
Ja mitäkö sitten tulevaisuudessa?
No ensitalvena olisi tarkoitus keskittyä myös hieman enemmän sen woiman kehittämisen puolelle ja vaihtoon menee Jakopääremontin yhteydessä ainakin ahdin (tulis jo! kymmenisen viikkoa odoteltu ), suuttimet, puolat, kytkin, bensapumppu, moottorinohjaus jne. Tarkoitus olisi mennä toistaiseksi avaamattomalla vakiokoneella joten mitään +400hv lukemia turha odottaa...enemmänkin sellainen "kevyt" +100hv/100nm (vrt. vakio) piristys olisi hakusessa. Ulkonäköön taas olen jo melko tyytyväinen ja siihen ei varmaan mitään hirmu isoja muutoksia ole luvassa talven aikana. Näillä näkymin mennään etupuskurin ja etulokarin vaurioiden korjauksella maalipinnan saadessa uuden lakan päälleensä ja kovastihan se tekisi CF-konepeittoakin mieli Tiimipalaverissa tosin puhuttiin jo takadifuusorin valmistuksesta ja EVO-tyylisistä helmanjatkeista mutta nämä vielä harkinnan puolella...pitänee jotkut pahvimallit ensiksi rakennella ja miettiä sitten tarkemmin.
Alustaan taasen ajattelin HICASin eliminaattori-kittiä ja jarrunesteiden vaihtamista vähän kisasempiin (vihdoin!) niin pääsee ensikesänä taas radalle ihan oikeasti ajamaan ja testaamaan Datsunin kulkupuolta ihan laillisestikin. Myös pieni madallus on harkinnasssa mutta katsotaan, Scrapelife ei ole mua varten...
Näiden lisäksi pienet viimeistelyt olisi suunnitelmissa (Sisustaan lisämitskut, ovien-ja luukkujen välien maalailut jne.), joten eiköhän näillä eväillä saada wanhan Datsunin toinen kehitysversio aikaiseksi kevääseen mennessä
Loppuun vielä pöhinöitä.
Parempi laatuista videota sitten joskus (jaksais joskus editoida )
Re: Nissan Skyline ECR33 Spec 2 by Sami_
Komee peli, mutta äkkiä vanteet vaihtoon!
Re: Nissan Skyline ECR33 Spec 2 by Sami_
^ Meh. Mä olen tyytyväinen noihin nykyisiin ja ne tuskin ihan hetkeen vaihtuu. Jossain vaiheessa jos tylsistyn niin sit ehkä...
Re: Nissan Skyline ECR33 Spec 2 by Sami_
Jos joku ihmettelee miten tämä projekti etenee niin meininki on ollut yhtä aktiivista kuin viimeaikainen toiminta tässä ketjussa (For dummies: hyvin vähäistä) Tarkoitus olisi ollut ruveta purkamaan konetta jo ajat sitten mutta kun ahdintilaus meni vituiks ja käyttiksen huoltaminen/korjaaminen ovat vieneet aikansa niin ei ole juuri motivoinut Datsunin rassaaminen.
Onneksi nyt kuitenkin näkyy valoa tunnelin päässä ja näyttäisi vähän siltä että tämän kuun aikana alkaa Datsunin työstäminen ihan todenteolla. Hieman on muutoksia joutunut tekemään suunnitelmiin kun osien saatavuus on joissain tapauksissa ollut hivenen nihkeää (esim. hamuamani hiilaripellin valmistus on jo lopetettu ) mutta koitetaan saada näistä jotain aikaiseksi. Hankittuna on mm. Z32 ECU Nistunella ja HKSn hukkiksen kello joten koitetaan vakiovermeillä mennä säädättämällä sinne 300hv paremmalle puolelle. Alustaan taasen on tullut hommattua Driftworksin HICAS eliminator kit, EBCn uritetut jarrulevyt eteen & HEL-performancen teräspunosjarruletkut asiallisin nestein. Ulkonäön muutokset ovat taas vielä vähän auki mutta nyt kun näyttää siltä että hiilaripeltiä ei tule niin ajattelin silti vähän hiilarihifistellä ja ainakin b-pilarin "listat" on tilattuna ja peilinkuoretkin tulee suurella todennäköisyydellä hiilarista. Myös pari muuta hiilarinippeliä on harkinnassa mutta näiden "tarpeellisuus" katsotaan sitten kun muut vitaaliset osat on hommattu (kytkin + puolat) Mut palataan seuraavaksi tähän ketjuun kuvien kanssa - ei nämä sepostukset kuitenkaan ketään kiinnosta
Onneksi nyt kuitenkin näkyy valoa tunnelin päässä ja näyttäisi vähän siltä että tämän kuun aikana alkaa Datsunin työstäminen ihan todenteolla. Hieman on muutoksia joutunut tekemään suunnitelmiin kun osien saatavuus on joissain tapauksissa ollut hivenen nihkeää (esim. hamuamani hiilaripellin valmistus on jo lopetettu ) mutta koitetaan saada näistä jotain aikaiseksi. Hankittuna on mm. Z32 ECU Nistunella ja HKSn hukkiksen kello joten koitetaan vakiovermeillä mennä säädättämällä sinne 300hv paremmalle puolelle. Alustaan taasen on tullut hommattua Driftworksin HICAS eliminator kit, EBCn uritetut jarrulevyt eteen & HEL-performancen teräspunosjarruletkut asiallisin nestein. Ulkonäön muutokset ovat taas vielä vähän auki mutta nyt kun näyttää siltä että hiilaripeltiä ei tule niin ajattelin silti vähän hiilarihifistellä ja ainakin b-pilarin "listat" on tilattuna ja peilinkuoretkin tulee suurella todennäköisyydellä hiilarista. Myös pari muuta hiilarinippeliä on harkinnassa mutta näiden "tarpeellisuus" katsotaan sitten kun muut vitaaliset osat on hommattu (kytkin + puolat) Mut palataan seuraavaksi tähän ketjuun kuvien kanssa - ei nämä sepostukset kuitenkaan ketään kiinnosta
Last edited by Sami_ on 01. Jan 2016 16:31, edited 1 time in total.
Re: Nissan Skyline ECR33 Spec 2 by Sami_
Menin ihan sekasi tämän takiaSami_ wrote: (esim. hamuamani hiilaripellin lopetus on jo valmistettu )
"Meetkö sinä sinne huoriin vai tilaatko sinä sen pitsan?" -Marko
"Laita säkin rohkeasti allekirjoitukseen se bmw ni sua ymmärretään paremmin" - samsa
Nissan 200SX S13 -89 Omistanut 6 vuotta, ajanut 5000km
"Laita säkin rohkeasti allekirjoitukseen se bmw ni sua ymmärretään paremmin" - samsa
Nissan 200SX S13 -89 Omistanut 6 vuotta, ajanut 5000km
Re: Nissan Skyline ECR33 Spec 2 by Sami_
HA!Adan wrote:Menin ihan sekasi tämän takiaSami_ wrote: (esim. hamuamani hiilaripellin lopetus on jo valmistettu )
UVn jälkeisten olotilojen piikkiin
Re: Nissan Skyline ECR33 Spec 2 by Sami_
Oma olotila paheni kun yritin tuota tihrustaa ja ymmärtääSami_ wrote:HA!Adan wrote:Menin ihan sekasi tämän takiaSami_ wrote: (esim. hamuamani hiilaripellin lopetus on jo valmistettu )
UVn jälkeisten olotilojen piikkiin
"Meetkö sinä sinne huoriin vai tilaatko sinä sen pitsan?" -Marko
"Laita säkin rohkeasti allekirjoitukseen se bmw ni sua ymmärretään paremmin" - samsa
Nissan 200SX S13 -89 Omistanut 6 vuotta, ajanut 5000km
"Laita säkin rohkeasti allekirjoitukseen se bmw ni sua ymmärretään paremmin" - samsa
Nissan 200SX S13 -89 Omistanut 6 vuotta, ajanut 5000km
Re: Nissan Skyline ECR33 Spec 2 by Sami_
Pientä päivitystä nyt kun hommat on saatu käyntiin myös tämän vuoden osalta. Eli viime viikonlopun aikana Datsun sai kaipaamansa jarrupäivityksen ja eteen tuli uutta jarrulevyä malliltaan EBC Turbogroove.
Samalla myös jarruletkut vaihtui teräspunoksisiin ala HEL-performance
Nesteenä Motulin RBF600 ja kun RedStuff-palat löytyy jo ennestään niin nyt ei pitäisi enää jarruista olla kiinni radalle meno
Vähän myös tuunasin ja vaihdoin vaihdekepinpussin vähän paremmin....öööö....."henkeen sopivaan" Eli tuollaiseen punaisilla tikkauksilla varustettuun straight outta Ebay versioon, MINT!
Seuraavaksi sitten auton etupää menee purkuun ja tuttu vaihtaa Datsuniin uudet jakopään rojut. Samalla vois korjata nuo etupuskurin vauriot ja vaihdella ahtimelle tuon heitskeiääs kellon:
Sitten jos pulttailis näitä rojuja kiinni
Tavarantarkastaja jäänee asentamatta Mutta jatketaan taas kun tapahtuu...
Samalla myös jarruletkut vaihtui teräspunoksisiin ala HEL-performance
Nesteenä Motulin RBF600 ja kun RedStuff-palat löytyy jo ennestään niin nyt ei pitäisi enää jarruista olla kiinni radalle meno
Vähän myös tuunasin ja vaihdoin vaihdekepinpussin vähän paremmin....öööö....."henkeen sopivaan" Eli tuollaiseen punaisilla tikkauksilla varustettuun straight outta Ebay versioon, MINT!
Seuraavaksi sitten auton etupää menee purkuun ja tuttu vaihtaa Datsuniin uudet jakopään rojut. Samalla vois korjata nuo etupuskurin vauriot ja vaihdella ahtimelle tuon heitskeiääs kellon:
Sitten jos pulttailis näitä rojuja kiinni
Tavarantarkastaja jäänee asentamatta Mutta jatketaan taas kun tapahtuu...
Re: Nissan Skyline ECR33 Spec 2 by Sami_
Hyvältä näyttää
If You Can Dream It You Can Do It
Honda Accord CL3 2.3i ES -02 -Ex
Honda Civic ED3 -91 -Ex
Honda Accord CL9 Type-S - 06
@Flushmike
Honda Accord CL3 2.3i ES -02 -Ex
Honda Civic ED3 -91 -Ex
Honda Accord CL9 Type-S - 06
@Flushmike
Who is online
Users browsing this forum: No registered users and 24 guests