Luisupulkka Corolla Dx
Luisupulkka Corolla Dx
Tuli muutamapäivä sitten vaihdettua micra tommoseen väkivahvaan 1.3l dx corollaan. Vuosmallia 1983 ja perinteinen karvalakki malli, ei juuri mitään lisukkeitta
Autolla ajettu 232tkm ja seissyt vuodesta 2009 käyttämättömänä. Leima tuli viime viikolla ilman huomautuksia.
Autoon tehty edellisen omistajan toimesta moottoriremonttia ja jotain koriremppaa ( ei mikään kaunein kukkanen)
Golffin kaaret laitettu taakse ja portaatki löytyy takalasista.
To do listalle menee:
- Kemppiperä
- 200sx s13 nissanin penkit eteen
- Kaasarin säätöä
- puolat, tulpat, virranjakaja vaihtoon
- madallusta reippaasti
- etupuskuri pois
- takakontti vaihtuu ehjään
Jospa noilla muutoksilla selvitään tästä talvesta näin aluks.
Autolla ajettu 232tkm ja seissyt vuodesta 2009 käyttämättömänä. Leima tuli viime viikolla ilman huomautuksia.
Autoon tehty edellisen omistajan toimesta moottoriremonttia ja jotain koriremppaa ( ei mikään kaunein kukkanen)
Golffin kaaret laitettu taakse ja portaatki löytyy takalasista.
To do listalle menee:
- Kemppiperä
- 200sx s13 nissanin penkit eteen
- Kaasarin säätöä
- puolat, tulpat, virranjakaja vaihtoon
- madallusta reippaasti
- etupuskuri pois
- takakontti vaihtuu ehjään
Jospa noilla muutoksilla selvitään tästä talvesta näin aluks.
http://wathplox.kuvat.fi/kuvat/Nissan+s13/
Boost is not a crime
Boost is not a crime
Re: Luisupulkka Corolla Dx
Eiline ilta meniki talilla corollan parissa. Tuli uudet tulpat iskettyä kiinni, virranjakajan kans puhistettua ( ei ollu prkl motonetillä uutta kantta hyllyssä). Piti vaihtaa myös se virranjakajan pyörijä, mut eipä sekään sit sopinu jostain syystä vaikka tiskillä katottiin et oikea osa kyseessä
Konehuone aika värikartta
Tulpat kans olivat jo parhaat päivänsä nähneet. Oli myös entine omistaja lykänny yhen 6 lämpöarvon tulpan, kun muut taas olivat 5 lämpöarvon. Tulpat autto vähän et alko tyhjäkäyntikin paremmin käymään ja vastas kaasuun vähä paremmin.
Mankka tuli kans asenneltua paikoillee ni pääsee kuuntelee muutaki ku tota moottorin hurinaa ja perän pientä ulinaa.
Viikonloppuna pääsee vähä tota koria ehostelee. Ensitöiks otan noi "todella hienot" toyota logot pois ja umpioista lähtee tuo badboy look kans. Samalla pientä madallusta myös autoon.
Konehuone aika värikartta
Tulpat kans olivat jo parhaat päivänsä nähneet. Oli myös entine omistaja lykänny yhen 6 lämpöarvon tulpan, kun muut taas olivat 5 lämpöarvon. Tulpat autto vähän et alko tyhjäkäyntikin paremmin käymään ja vastas kaasuun vähä paremmin.
Mankka tuli kans asenneltua paikoillee ni pääsee kuuntelee muutaki ku tota moottorin hurinaa ja perän pientä ulinaa.
Viikonloppuna pääsee vähä tota koria ehostelee. Ensitöiks otan noi "todella hienot" toyota logot pois ja umpioista lähtee tuo badboy look kans. Samalla pientä madallusta myös autoon.
http://wathplox.kuvat.fi/kuvat/Nissan+s13/
Boost is not a crime
Boost is not a crime
Re: Luisupulkka Corolla Dx
Tul vaihettua paripäivää sitten "uus" kaasari corollaan siinätoivossa et menohalut vähä parantus. Kaasariin uusin kaikki sisuskalut, sekä tiivisteet ja asentelin sit paikoilleen takaisin.
Kyseinen korjaus setti sisäls kaiken tarvittavan
Senverra eroa paikoillaan olleeseen kaasariin minkä vaihoin oli että kyseinen kaasari oli tyyppikilveltään 24034
ja uus minkä vaihdoin oli tyyppikilveltään 24390
Mitähä eroa noissa nyt on? Päällisinpuolin tämä vaihdettu on pelkistetympi kuin tuo minkä otin pois.
Mutta sitten myös vikaa ilmeni, ei tosin enään niinpaljoa kun ennen vaihtoa.
Eli auto toimii moitettomasti 1 ja 2 vaihteella, mutta 3 ja 4 vaihteella menohalut hyytyy eli auto alkaa pätkimään ja hyytyy kun kaasua antaa (saako liikaa vai liian vähä bensaa?) starttaa myös kylmänä aika heikosti et ei meinää kunnolla lähtee käyntiin, joutuu polkemaan vähä kaasua ja kikkailemaan, mut senjälkeen toimii normaalisti tyhjäkäynti eikä sammu.
Kokeilin 3 vaihteella kiihyttää -> alko pätkimään/hyytymään -> kytkin pohjaan ja kokeilin miten vastaa kaasuun -> alkaa pätkii ja vähä putkessa paukahtaa eli ei vastaa kunnolla kaasuun.
Jos painaa kaasua hellästi, eli ei pohjaan niin sillon tuntuu toimivan sutkot normaalisti
Klassikkoauto tietäjät pelastakaas meikät et mistä lähen vikaa ettimään, mitä osia lähen uusimaan
Kyseinen korjaus setti sisäls kaiken tarvittavan
Senverra eroa paikoillaan olleeseen kaasariin minkä vaihoin oli että kyseinen kaasari oli tyyppikilveltään 24034
ja uus minkä vaihdoin oli tyyppikilveltään 24390
Mitähä eroa noissa nyt on? Päällisinpuolin tämä vaihdettu on pelkistetympi kuin tuo minkä otin pois.
Mutta sitten myös vikaa ilmeni, ei tosin enään niinpaljoa kun ennen vaihtoa.
Eli auto toimii moitettomasti 1 ja 2 vaihteella, mutta 3 ja 4 vaihteella menohalut hyytyy eli auto alkaa pätkimään ja hyytyy kun kaasua antaa (saako liikaa vai liian vähä bensaa?) starttaa myös kylmänä aika heikosti et ei meinää kunnolla lähtee käyntiin, joutuu polkemaan vähä kaasua ja kikkailemaan, mut senjälkeen toimii normaalisti tyhjäkäynti eikä sammu.
Kokeilin 3 vaihteella kiihyttää -> alko pätkimään/hyytymään -> kytkin pohjaan ja kokeilin miten vastaa kaasuun -> alkaa pätkii ja vähä putkessa paukahtaa eli ei vastaa kunnolla kaasuun.
Jos painaa kaasua hellästi, eli ei pohjaan niin sillon tuntuu toimivan sutkot normaalisti
Klassikkoauto tietäjät pelastakaas meikät et mistä lähen vikaa ettimään, mitä osia lähen uusimaan
http://wathplox.kuvat.fi/kuvat/Nissan+s13/
Boost is not a crime
Boost is not a crime
Re: Luisupulkka Corolla Dx
Jokunen kymmenen corollaa omistaneena tuttuja juttuja noi pätkimiset.
Ekana ilmanputsarissa on toi talvi/kesämode niin ilmanputsari kotelon päällä olevaan mollukkaan alipaineletku kiinni.
Sitten pakosarjasta laittaa ehjän putken tohon ilmanputsarikoteloon. Toi kaasari jäätää aika herkällä jos noi ei toimi.
Sitten yksi nykimiseen vaikuttava on jarrutehostimelta tuleva letku ja sen takaisku mikä ei toimi.
Kaasareista en muista muuta kun että 3k koneessa oli paras kaasari mikä toimi aina. Siinä ei ollu mitään sähköhimmeliä.
Onks toi bensansuodatin muuten oikeinpäin mikä näkyy kuvassa?
Kaasarissa on se vipu siinä kaasarin päällä "en muista oikeeta nimeä" Mikä kaasua painettaessa liikkuu voi olla väännetty että syöttäis enemmän bensaa eli kannattaa se kattoa kanssa.
Ekana ilmanputsarissa on toi talvi/kesämode niin ilmanputsari kotelon päällä olevaan mollukkaan alipaineletku kiinni.
Sitten pakosarjasta laittaa ehjän putken tohon ilmanputsarikoteloon. Toi kaasari jäätää aika herkällä jos noi ei toimi.
Sitten yksi nykimiseen vaikuttava on jarrutehostimelta tuleva letku ja sen takaisku mikä ei toimi.
Kaasareista en muista muuta kun että 3k koneessa oli paras kaasari mikä toimi aina. Siinä ei ollu mitään sähköhimmeliä.
Onks toi bensansuodatin muuten oikeinpäin mikä näkyy kuvassa?
Kaasarissa on se vipu siinä kaasarin päällä "en muista oikeeta nimeä" Mikä kaasua painettaessa liikkuu voi olla väännetty että syöttäis enemmän bensaa eli kannattaa se kattoa kanssa.
Re: Luisupulkka Corolla Dx
Kiitoksia! Tossa tuliki todella hyvät neuvot mistä lähen kattoo viat ja säädötNall3 wrote:Jokunen kymmenen corollaa omistaneena tuttuja juttuja noi pätkimiset.
Ekana ilmanputsarissa on toi talvi/kesämode niin ilmanputsari kotelon päällä olevaan mollukkaan alipaineletku kiinni.
Sitten pakosarjasta laittaa ehjän putken tohon ilmanputsarikoteloon. Toi kaasari jäätää aika herkällä jos noi ei toimi.
Sitten yksi nykimiseen vaikuttava on jarrutehostimelta tuleva letku ja sen takaisku mikä ei toimi.
Kaasareista en muista muuta kun että 3k koneessa oli paras kaasari mikä toimi aina. Siinä ei ollu mitään sähköhimmeliä.
Onks toi bensansuodatin muuten oikeinpäin mikä näkyy kuvassa?
Kaasarissa on se vipu siinä kaasarin päällä "en muista oikeeta nimeä" Mikä kaasua painettaessa liikkuu voi olla väännetty että syöttäis enemmän bensaa eli kannattaa se kattoa kanssa.
Pitää kertoo sit miten autto
Empäs oo muute tarkistanu et onko niin pitääpä käydä iha kattomassa ,koska edellinen omistaja vaihto uuden suodattimen.
http://wathplox.kuvat.fi/kuvat/Nissan+s13/
Boost is not a crime
Boost is not a crime
Re: Luisupulkka Corolla Dx
Hieno anti-amistuning projekti! Seurantaan!
Re: Luisupulkka Corolla Dx
Kannattaa tulpat vaihtaa myös. Starletti alko nikottelee nyt kylmällä. Tulppien vaihdolla korjaantui ja voimaa löyty lisää. Motonetti myy densona 2.9€ kpl.
Onnistuin jäädyttämään kaasarin kans. Syy oli tosin ilmanotto joka tulee torvena nokasta suoraa ilmanputsarikoteloon. Otin pois käytöstä niin ei mitää ongelmaa. Itsellä ei ole pakokaasun kierrätys ollut käytössä ollenkaan. Toiminu ilmankin.
Alla kuvat piilossa. Ettei sekotu alkuperäseen aiheeseen.
Onnistuin jäädyttämään kaasarin kans. Syy oli tosin ilmanotto joka tulee torvena nokasta suoraa ilmanputsarikoteloon. Otin pois käytöstä niin ei mitää ongelmaa. Itsellä ei ole pakokaasun kierrätys ollut käytössä ollenkaan. Toiminu ilmankin.
Alla kuvat piilossa. Ettei sekotu alkuperäseen aiheeseen.
Re: Luisupulkka Corolla Dx
Kiitos! Saa nähä mihi tän kaaran projekti etenee, kun toinenki projekti on tallissa oottelemassa laittoamarch wrote:Hieno anti-amistuning projekti! Seurantaan!
Tuli eilen tutkiskeltua tota vikaa pätkimiseen ja kävin noi mainitut seikat läpi:
jarrutehostimen takaiskuventtiili toimi normaalisti, letku tosin uusintakunnossa eli se vaihtoon.
Pakosarjaan laitoin semmosen laipan, mistä lähtee putki ilmanputsariin. Otin myös sen kesä/talvi mode mollukan pois ilmanputsarista ja vetäsin ilmanputsarin läpän kiinni, joten se on kokoajan talvimodessa nyt. vaikutti hyvin toimivuuteen, eli alko jo toimimaan paremmin!
Bensasuodatin oli oikeinpäin, kun tarkistin sen. Tosin sen vaihdan myös, kun oli tota törkyä sinne kertynyt.
Kaasarin sitä syöttöpumpun vipua ei oltu väännetty onneks, et oli iha suora.
Tulpat vaihdoin uusiin kans.
Nyt toimii dexteri vähä paremmin jo, vieläkin tosin hieman laiskanpuoleisesti isommilla vaihteilla, eli veikkaisin et jäätää vielä varmaankin.
Pidin tänään 4h autoa piuhassa ja sit aloin starttaa, niin hemmetin huonosti lähtee käyntiin. Starttaa iha hyvi, mut ei lähde kone pyörimään oikein millää. Sit kun sen saa, niin vähäaikaa joutuu kaasulla pitämään jalkaa et tyhjäkäynti alkaa löytymään autosta. Ryypyssä/ bensan saannissa ongelmia maybe?
Ois tossa tuttavalla toho corollaa käretön sytytys saatavilla, niin mietin et kannattasko toho semmonen nakata kiinni? Onko mitenpaljon hyötyä?
http://wathplox.kuvat.fi/kuvat/Nissan+s13/
Boost is not a crime
Boost is not a crime
Re: Luisupulkka Corolla Dx
Sytkästä ennakkoa niin jo jaksaa mennä isoimmillakin vaihteilla.Nyt toimii dexteri vähä paremmin jo, vieläkin tosin hieman laiskanpuoleisesti isommilla vaihteilla, eli veikkaisin et jäätää vielä varmaankin.
Eiköhän toi kärjellinen toimi aika pommin varmasti että en lähtis sitä vaihtamaan.
Oiskohan joku käyny ruuvaamassa seoksia jos ei jaksa käydä kylmänä.
Re: Luisupulkka Corolla Dx
Joo, pitääpä sitä kokeilla seuraavaks. Nyt ennakot ol 10 kohilla joka pitäs olla vakio? kun katoin sillä sytkälampulla ne.Nall3 wrote:Sytkästä ennakkoa niin jo jaksaa mennä isoimmillakin vaihteilla.Nyt toimii dexteri vähä paremmin jo, vieläkin tosin hieman laiskanpuoleisesti isommilla vaihteilla, eli veikkaisin et jäätää vielä varmaankin.
Eiköhän toi kärjellinen toimi aika pommin varmasti että en lähtis sitä vaihtamaan.
Oiskohan joku käyny ruuvaamassa seoksia jos ei jaksa käydä kylmänä.
Ok, eli jätetää toi kärjetön sytkä pois. Seokset ruuvasin ite, eli 2,5 kierrosta auki pohjasta. En tiiä onko tuo 2,5 kierrosta mitään, mut olin jostain lukevinani et tuo olis se normaaliverran
Bensana käytän joko vpoweria tai sitten normaalia 98
http://wathplox.kuvat.fi/kuvat/Nissan+s13/
Boost is not a crime
Boost is not a crime
Re: Luisupulkka Corolla Dx
Koitappa huvikseen vaihtaa se konkka virranjakajan kyljessä. Ei montaa euroa maksa uus. Itellä edelline ke70 alko pikku hiljaa rykimään enemmän ja enemmän ja liekkiä löi putkesta. Kaasu pohjassa teki tuota erityisesti mutta pinta kaasulla ajellessa pelas ihan ok. Vaihtelin konkan ja kaikki oireet hävis. Myöhemmin tosin laittelin sit kärjettömän sytytyksen kun tais 2-3 nuita konkkia mennä talven aikana.
Nissan 200sx s13 -91
Honda Civic type-r ep3 -04
Honda Civic type-r ep3 -04
Re: Luisupulkka Corolla Dx
Kiitti vinkistä, pitääpä vaihtaa tuo konkka uuteen ja kokeilla, josko se lähtis sitten toimimaan paremminkatiska wrote:Koitappa huvikseen vaihtaa se konkka virranjakajan kyljessä. Ei montaa euroa maksa uus. Itellä edelline ke70 alko pikku hiljaa rykimään enemmän ja enemmän ja liekkiä löi putkesta. Kaasu pohjassa teki tuota erityisesti mutta pinta kaasulla ajellessa pelas ihan ok. Vaihtelin konkan ja kaikki oireet hävis. Myöhemmin tosin laittelin sit kärjettömän sytytyksen kun tais 2-3 nuita konkkia mennä talven aikana.
http://wathplox.kuvat.fi/kuvat/Nissan+s13/
Boost is not a crime
Boost is not a crime
Re: Luisupulkka Corolla Dx
Piti oikein koneen uumenista kaivella kuva siitä oman corollan jakajasta jonka kunnostin silloin kun alko hermot loppumaan sen ainaisen rykimisen kanssa.
(Klikkaamalla isoksi)
Tosiaan nyppäsin koko jakajan pois, putsailin hyvin, vaihdoin kärjet uusiin, konkan uuteen ja alunperin tuolla sisällä kulkee joku maajohto jakajan rungosta tuohon alipainekelloon. Se maajohto oli itellä ainakin aivan hapettunut ja hyvä että koskea ehdin niin meni poikki. Uuden maajohdon tein tuosta punaisesta piuhasta mikä näkyykin kuvassa. Nuiden jälkeen kasaus ja toimi kuin unelma.
(Klikkaamalla isoksi)
Tosiaan nyppäsin koko jakajan pois, putsailin hyvin, vaihdoin kärjet uusiin, konkan uuteen ja alunperin tuolla sisällä kulkee joku maajohto jakajan rungosta tuohon alipainekelloon. Se maajohto oli itellä ainakin aivan hapettunut ja hyvä että koskea ehdin niin meni poikki. Uuden maajohdon tein tuosta punaisesta piuhasta mikä näkyykin kuvassa. Nuiden jälkeen kasaus ja toimi kuin unelma.
Nissan 200sx s13 -91
Honda Civic type-r ep3 -04
Honda Civic type-r ep3 -04
Re: Luisupulkka Corolla Dx
Nyt on dexteriin vaihdettu uus konkka virranjakajan kylkeen ja säädetty ajotukset, sekä vaihdettu bensaputket moottoritilaan ja uus suodatin myös. Tul hyvin säädettyä ajotukset ekallakerralla, kun en tiennyt ottaa sitä alipaine letkua kaasarista irti, joten ei auttanu ollenkaa ja näytti mitä sattuu Sit piti jo lähtee käymään mummolassa kahvilla ja siinäsamassa sitten ukki kerto et otappa se alipaineletku irti siitä kaasarista ja säädä sitten. Eiku takas säätelee ja joha alko onnistumaan homma. Aikasemmalle säädin ajotukset niin alko jo autoki toimimaan vähä paremmin, eli kyseiset toimenpiteet autto!
Seuraavaks pitää keksiä joku ratkasu tolle kaasarin jäätämiselle, sekä vaihtaa nuo venttiilinkumit koneeseen siinätoivossa et öljynsyönti vähä vähenis koneessa.
Seuraavaks pitää keksiä joku ratkasu tolle kaasarin jäätämiselle, sekä vaihtaa nuo venttiilinkumit koneeseen siinätoivossa et öljynsyönti vähä vähenis koneessa.
http://wathplox.kuvat.fi/kuvat/Nissan+s13/
Boost is not a crime
Boost is not a crime
Re: Luisupulkka Corolla Dx
Jälleenkerran tartteisin vähä jeesiä dexterin suhteen
Elikkäs mistäs lähtisin ettimään vikaa toho, kun auto käy niin jumalattoman rikkaalla. Seokset ei auta asiaa ja tuntuu että kaasari tulvii, eli paikoillaan kun on, niin auton sisälle alkaa haisemaan bensa. Myös kun ajaessa polkee kaasun pohjaan, auto hyytyy ja sylkee mustaa savua jumalattomasti. Kulutus luokkaa muskelikaara eli syö sataselle vähä vajaa 20 litraa normaalilla ajolla
Myös tyhjäkäynti on aika vajanaista, eli vähäaikaa käy ihan hyvin, mutta sitten hyytyy ja sammuu.
Elikkäs mistäs lähtisin ettimään vikaa toho, kun auto käy niin jumalattoman rikkaalla. Seokset ei auta asiaa ja tuntuu että kaasari tulvii, eli paikoillaan kun on, niin auton sisälle alkaa haisemaan bensa. Myös kun ajaessa polkee kaasun pohjaan, auto hyytyy ja sylkee mustaa savua jumalattomasti. Kulutus luokkaa muskelikaara eli syö sataselle vähä vajaa 20 litraa normaalilla ajolla
Myös tyhjäkäynti on aika vajanaista, eli vähäaikaa käy ihan hyvin, mutta sitten hyytyy ja sammuu.
http://wathplox.kuvat.fi/kuvat/Nissan+s13/
Boost is not a crime
Boost is not a crime
Who is online
Users browsing this forum: No registered users and 109 guests