Masan CRX Si ED9

Omien autoprojektien esittely.
Post Reply
User avatar
Masa808
SUPPORTER
SUPPORTER
Posts: 138
Joined: 02. Feb 2015 22:31

Re: CRX ED9

Post by Masa808 » 31. Jul 2015 21:56

Insa wrote:Ota huomioon että kyllä tuo alusta tuosta vielä käytössä painuu alaspäin. Jos ei edestä säädöt riitä, voi iskarin alahaarukkaa lyhentämällä saada yli 30mm likemmäs maata. Näihinkin lienee taakse saatavilla madaltavia tukivarsia, joilla saa myös sen pari senttiä pelattua pois korkeudesta.
Tiedossa on että taakse saa "matalempia" alatukivarsia ja sellaiset pitäisi jossain kohtaa päivittää.
Tuo haarukan lyhentäminen vähän HC juttu ellei saa valmiina lyhyempää versiota joltain valmistajalta. Luisupulkissahan on noita raidetangon kiinnityksiä hitsailtu uusiksi kääntyvyyden lisäämiseksi mutta tuon haarukan kohdalla kuormitus on hieman erilainen.

Tänään saatu jarrut kasaan, pääsylkkä vaihdettu ja taaksekin tolpat jonkulaiseen korkoon. Ensiviikolla pikku nosto, leimalle ja sitte laskemisen kautta säätämään auraukset nolliin ja camberit tasan. Muutama kuvanen:

Image

Image

Image

Image

Muutaman kerran se pakosarja jo kolahti uriin ajettaessa parin kilometrin kotimatkalla. :D

User avatar
Masa808
SUPPORTER
SUPPORTER
Posts: 138
Joined: 02. Feb 2015 22:31

Re: CRX ED9

Post by Masa808 » 08. Aug 2015 13:35

Takapää pudotettu kohtuulliselle korkeudelle. Pakosarja saanut ennen kollektoria piiskaa vaikka kuinka oon koittanu ajaa pois urista ja väistellä tiemerkintöjä. :lol:

Image

Image

Tuosta ratkaisu etupäähän paukkumiseen. Toinen ratkaisu on että aukasen nuo iskaritornien yläpäät ja teen koteloinnit ylätukivarsille.

Image

Tiistaina leimalle...

joumään
NORMAL USER
NORMAL USER
Posts: 20
Joined: 15. Jul 2015 16:58

Re: CRX ED9

Post by joumään » 08. Aug 2015 19:51

Nuo droppihaarukathan eivät vaikuta niihin ylätukivarsiin mitenkään. Noilla on sama vaikutus kun lyhyemmillä iskareilla. Eli jos nuo laittaa nykyisellä madalluksella niin ylätukivrret paukkuvat entistä enemmän iskaritorneihin.

User avatar
Masa808
SUPPORTER
SUPPORTER
Posts: 138
Joined: 02. Feb 2015 22:31

Re: CRX ED9

Post by Masa808 » 09. Aug 2015 16:35

joumään wrote:Nuo droppihaarukathan eivät vaikuta niihin ylätukivarsiin mitenkään. Noilla on sama vaikutus kun lyhyemmillä iskareilla. Eli jos nuo laittaa nykyisellä madalluksella niin ylätukivrret paukkuvat entistä enemmän iskaritorneihin.
No tuo on kyllä tosi kun näin ajatuksen kans tota mietti. :lol:

User avatar
Pekkiis
NORMAL USER
NORMAL USER
Posts: 54
Joined: 22. Aug 2013 15:56

Re: CRX ED9

Post by Pekkiis » 10. Aug 2015 11:06

Ja se yläpään leikkaaminen kans yhtä tyhjän kans, ellei oikeasti leiko koko paskaa auki iiiisolta alueelta. Tai no, saahan sitä madallettua lisää jos ne makaa koko ajan sitä vasten. Tosin tuossa korossa se nyt ei luultavasti kokoaikaa oo tukivarsi koria vasten? Eli vois pieni apu ollakkin reijästä. Mutta jos suunnitelmissa madaltaa lisää niin ei kannata :D

joumään
NORMAL USER
NORMAL USER
Posts: 20
Joined: 15. Jul 2015 16:58

Re: CRX ED9

Post by joumään » 10. Aug 2015 15:36

Vois melkeen jotkut pidemmät pohjaanlyöntikumitkin auttaa tuohon kolisemiseen. Ellei tosiaan ole suunnitelmissa madalta lisää.

User avatar
Masa808
SUPPORTER
SUPPORTER
Posts: 138
Joined: 02. Feb 2015 22:31

Re: CRX ED9

Post by Masa808 » 10. Aug 2015 20:20

Lyhyemmät olka-akselit? Tarkotus laskea himpun lisää kun saa vaihdettua pakosarjan järkevämmän malliseksi.

User avatar
Pekkiis
NORMAL USER
NORMAL USER
Posts: 54
Joined: 22. Aug 2013 15:56

Re: CRX ED9

Post by Pekkiis » 11. Aug 2015 10:07

Kyllä. Tosin missään ei taida lyhyempiä olla ja valmiitakaan ei saa, eli leikkaa ja liimaa 8-)

User avatar
Mystic
STAFF
STAFF
Posts: 15560
Joined: 30. Jan 2011 19:54
Location: Kittilä & Kemi & Varkaus
Contact:

Re: CRX ED9

Post by Mystic » 11. Aug 2015 14:42

Jos vähän hipoo/kopisee varret torneihin, niin silloin auttanee asiaa tilan tekeminen laikkaamalla. Kunnolla tontissa ei sitten kyllä pelasta, eli olkavarsien modaus lie edessä sinullakin lopulta. :)
”Life is about the people you meet and the things you create with them”.

Follow me on Instagram to see more and behind the scenes.
• For all related inquiries please contact to joni_p3(a)msn.com.
Specialist for wheels, suspension and other aftermarket parts.
@japtoysofficial x @levelnoneofficial owner among other things.

User avatar
Masa808
SUPPORTER
SUPPORTER
Posts: 138
Joined: 02. Feb 2015 22:31

Re: CRX ED9

Post by Masa808 » 11. Aug 2015 18:58

Todennäköisesti täytyy pätkästä ne olkavarret lyhkäsemmiks. :)

Tänään napsahti leima nätisti, taas ois reilu vuosi ajoaikaa. Käsijarrussa olis säätämistä mutta se on paikka mihin ei oo ehtiny/jaksanu koskea.

Eilinen heräteostos, etupuolella vakio Si:n lippa:
Image


Ketään foorumilaisia tulossa Ahveniston radalle.comeihin? Mietin että jos tuota civicillä täräyttäis sinne..

User avatar
Masa808
SUPPORTER
SUPPORTER
Posts: 138
Joined: 02. Feb 2015 22:31

Re: CRX ED9

Post by Masa808 » 12. Aug 2015 22:09

Auto taas laskettu paremmalle korkeudelle. Takana tolpan säätö "tapissa".

Image

Tuota GTI:n lippaa sovittelin ja totesin että irtoaa osuessaan ekaan röykkyyn. Muutenkin tuosta keulasta olis tullut hieman "raskaan" näköinen. Alkuperäinen lippa takaisin kiinni kun vain ehtii.

Image

J´s racingin lippa voisi olla just snadi tuohon keulalle. Ei pilaisi helmalinjaakaan pahemmin.

Image


Tuohon korkeuteen se nyt jäi. Ajellaan näin lumien tuloon...

Image

User avatar
Mystic
STAFF
STAFF
Posts: 15560
Joined: 30. Jan 2011 19:54
Location: Kittilä & Kemi & Varkaus
Contact:

Re: CRX ED9

Post by Mystic » 12. Aug 2015 23:18

Jousilautasia vähentämällä taas lisää pelivaraa, jos ei ajan kuluessa herkistyessä tipahda tarpeeksi. :mrgreen:

Mahtaako olla kallis tuo jälkimmäinen lippa?
”Life is about the people you meet and the things you create with them”.

Follow me on Instagram to see more and behind the scenes.
• For all related inquiries please contact to joni_p3(a)msn.com.
Specialist for wheels, suspension and other aftermarket parts.
@japtoysofficial x @levelnoneofficial owner among other things.

User avatar
Sami_
JUNKIE
JUNKIE
Posts: 549
Joined: 01. Apr 2011 17:19
Location: HKI/KPO

Re: CRX ED9

Post by Sami_ » 13. Aug 2015 09:12

Mystic wrote:Mahtaako olla kallis tuo jälkimmäinen lippa?
Aito J's on. Kiinalaisen tekemä replica ei :mrgreen: Ebayssa noita kopioita liikkuu tämän tästä, melkein suosittelisin sellaisen hommaamaan tai sit suoraan jonkun siromman jos tässä kerran mataluus on se juttu. Ei toi J's lippakaan niin suopea loppuunsa ole :?

Image
97' Nissan Skyline ECR33 Spec 2
04' Nissan Maxima QX 3.0 V6

Time Attack Driver
820_Sami @ IG

User avatar
Masa808
SUPPORTER
SUPPORTER
Posts: 138
Joined: 02. Feb 2015 22:31

Re: CRX ED9

Post by Masa808 » 15. Aug 2015 13:31

Jospa Ebaysta tommosen bongais sopivaan hintaan. Aitohan on siellä 300$ huitereilla... :mrgreen: Omasta mielestä toi J´s lippa natsaa parhaiten aftermarket-lipoista tohon keulaan.

User avatar
Masa808
SUPPORTER
SUPPORTER
Posts: 138
Joined: 02. Feb 2015 22:31

Re: CRX ED9

Post by Masa808 » 19. Aug 2015 20:44

Taas on väkästelty. Annoin ensiapua heräteostoksena löytyneellä hiovalla vahalla tolle haalistuneelle maalipinnalle.

Image

Esimerkkinä tiivisteen vasemmalla puolella käsittelemätön pinta ja oikealla puolen käsin hinkattu pinta. Kone olis ollut näppärä. :mrgreen:

Image

Askartelin myös tuon "gti"-lipan keulille J´s:iä odotellessa. Muutama kuvatus:

Image

Image

Image

Post Reply

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 88 guests