Masan CRX Si ED9
Re: Masan CRX ED9 & Civic EP3R
JDM only.
JZX100 Chaser + ZVW35 käyttis
ex Legacy BR9 GT
ex Mitsubishi Airtrek Turbo-R
ex Crown Athlete GRS184
ex Atenza
ex Soarer
ex Xedos 6
JZX100 Chaser + ZVW35 käyttis
ex Legacy BR9 GT
ex Mitsubishi Airtrek Turbo-R
ex Crown Athlete GRS184
ex Atenza
ex Soarer
ex Xedos 6
Re: Masan CRX ED9 & Civic EP3R
Briteistä olin jo aiemmin painamassa tilausta vaan homma kaatu järkyttäviin rahteihin.
Katotaan jos sattuis jotain fiksun hintaista kohdalle...
Katotaan jos sattuis jotain fiksun hintaista kohdalle...
Re: Masan CRX ED9 & Civic EP3R
Pistetään hetkeks korisarja-asia jäihin ja tehdään vakio puskureilla ja helmoilla nyt aluksi auto ajoon.
Posti kiikutti taas satsin osia:
Ja murica-tilausta heti perään:
Eteen täytyy tilata lyhyemmät ja jäykemmät jouset ja jatketut yläpäät iskareihin. Viikonloppuna tarkotus jatkaa osien maalauksella ja jos jarruja pääsis jo testaamaan...
Posti kiikutti taas satsin osia:
Ja murica-tilausta heti perään:
Eteen täytyy tilata lyhyemmät ja jäykemmät jouset ja jatketut yläpäät iskareihin. Viikonloppuna tarkotus jatkaa osien maalauksella ja jos jarruja pääsis jo testaamaan...
Re: Masan CRX ED9 & Civic EP3R
Taas puuhailtu hommaa eteen päin. Suurin osa osista alkaa olla maalissa. Lakkapintoja joutuu vielä hieromaan kun aina toisella tai kolmannella lakkakierroksella tuntuu vetävän appelsiinille. Tiedä sitten tuleeko laitettua tavaraa liikaa ja edellinen kerros ei ehdi haihtua riittävästi vaikka haihdutusaikaa oon yrittäny pidentää.
Tankki paikoillaan ja takajarrut kasattu. Noilla uusilla alatukivarsilla alkuperäiset jarruletkut ja niiden kannakkeet ottaa kiinni tolppiin. Samalla takavakaaja sai lähdöt. Teräspunosletkut laitettu tilaukseen joka sitten kierrätetään hieman eri kautta. Putkistollekin tai ainakin tolle takapöntölle pitäis tehdä jotain...
Eteen hankin iskarien pidennetyt yläpäät koska suunnitelmana laittaa lyhyemmät jouset, samoin taakse. Yläpäät täytyy käyttää sorvissa.
Jousista pikku kyssäri, nykyisissä merkinnät edessä 12.5-180 ja takana 10.5-185.
D2 tarjoaa eteen 6kg/mm jäykkyyttä ja taakse 4-10kg/mm. Meneekö toi etupää 6kg/mm jousella löysemmäksi? Millasella jäykkyydellä olis hyvä lähteä koittamaan? Nää uudemmat D2 jouset siis 5cm lyhyemmät.
Tankki paikoillaan ja takajarrut kasattu. Noilla uusilla alatukivarsilla alkuperäiset jarruletkut ja niiden kannakkeet ottaa kiinni tolppiin. Samalla takavakaaja sai lähdöt. Teräspunosletkut laitettu tilaukseen joka sitten kierrätetään hieman eri kautta. Putkistollekin tai ainakin tolle takapöntölle pitäis tehdä jotain...
Eteen hankin iskarien pidennetyt yläpäät koska suunnitelmana laittaa lyhyemmät jouset, samoin taakse. Yläpäät täytyy käyttää sorvissa.
Jousista pikku kyssäri, nykyisissä merkinnät edessä 12.5-180 ja takana 10.5-185.
D2 tarjoaa eteen 6kg/mm jäykkyyttä ja taakse 4-10kg/mm. Meneekö toi etupää 6kg/mm jousella löysemmäksi? Millasella jäykkyydellä olis hyvä lähteä koittamaan? Nää uudemmat D2 jouset siis 5cm lyhyemmät.
Re: Masan CRX ED9 & Civic EP3R
Maalaamisesta niin paljoa tiedä, mutta kyllä se viimenen pinta tehdään sitten aplaarinoikaisulla hiomalla ja lopuksi kiillottamalla. Jossei aplaaria ole mahdottomasti niin voisi hoitua kyllä Monellon aplaarinpoistolaikalla ko. homma. Ja CRX:ssä niin mahottomasti ole pintaa niin menee sutjakastiMasa808 wrote:Taas puuhailtu hommaa eteen päin. Suurin osa osista alkaa olla maalissa. Lakkapintoja joutuu vielä hieromaan kun aina toisella tai kolmannella lakkakierroksella tuntuu vetävän appelsiinille. Tiedä sitten tuleeko laitettua tavaraa liikaa ja edellinen kerros ei ehdi haihtua riittävästi vaikka haihdutusaikaa oon yrittäny pidentää.
Huoh.... kun saisi tuon oman CRX prokkiksen joskus kunnolla käyntiin. Mätänee pian pihaan.
Nanolex, Scholl Concepts, Microfiber Madness, Auto Finesse, Autobrite, Britemax
Verkkokaupan ja detailing-palvelut löydät osoitteesta: http://www.shineld.fi
Nurmontie 118, 60510 Hyllykallio, 040 5530871, info@shineld.fi
Verkkokaupan ja detailing-palvelut löydät osoitteesta: http://www.shineld.fi
Nurmontie 118, 60510 Hyllykallio, 040 5530871, info@shineld.fi
Re: Masan CRX ED9 & Civic EP3R
Itse ainakin ymmärrän niin että sulla on nykyisten jousien jäykkyys 12.5kg/mm ja pituus 180mm edessä ja takana 10.5kg/mm ja 185mm pitkät. Tuolla 6kg/mm jousella keula löystyy puolella. Riippuen ihan kuinka matalalla aiot ajaa, itse lähtisin kokeilemaan tuolla 12kg jousella ja jos tuntuu liian jäykältä eikä säätämällä saa tarpeeksi löysäksi alustaa niin sitten tilailee löysemmät jouset.Masa808 wrote: Jousista pikku kyssäri, nykyisissä merkinnät edessä 12.5-180 ja takana 10.5-185.
D2 tarjoaa eteen 6kg/mm jäykkyyttä ja taakse 4-10kg/mm. Meneekö toi etupää 6kg/mm jousella löysemmäksi? Millasella jäykkyydellä olis hyvä lähteä koittamaan? Nää uudemmat D2 jouset siis 5cm lyhyemmät.
Re: Masan CRX ED9 & Civic EP3R
Tallisako maalaat? Epäilen että liian kylmä jos lakka ei tasotu.
Re: Masan CRX ED9 & Civic EP3R
Yleensä ollut noin 17-18*C astetta kun tullut maalailtua. Siittä se todennäköisesti sitten johtuu. Haihdutusajat on sitten tosi pitkät ettei pitäis olla siittä kiinni. Katotaan miltä näyttää kun vedin pari viikkoa sitten lisää lakkaa välihionnalla kaikkiin pintoihin. Tarkoitus olis vesihioa, myllyttää ja kiillottaa nyt tulevana viikonloppuna. Ainakin toi välihionta tasoitti pinnan hyvin eikä menny lakkapinta puhki eli nyt tavaraa pitäis maalin päällä olla.jori wrote:Tallisako maalaat? Epäilen että liian kylmä jos lakka ei tasotu.
Loppuun vielä pikainen tilannepäivitys:
- Uusi jarruletkusarja lähti tuleen Briteistä 2kk odottelun jälkeen, toivottavasti olis jo ensi viikolla Suomessa
- Jenkeistä tulossa pultit/mutterit ja "beauty washereita" reilu läjä, tässä täytyy toivoa ettei lähetys huku kuten jarruletkuille kävi...
- Moottori kaivettu viime kerralla esille, tähän maali lohkoon ja laatikkoon, lisäksi uusi maali venakoppaan
- Takapenkin selkänoja ja katon verhoilut valmiina verhoomosta
Eli hommaa vielä on aikalailla mutta kun loputkin osat on tullu ja saa noi maali-asiat vahapinnalle niin alkaa helpottaa.
Sitten vielä pieni "hankinta";
Penkkien vaihto vasta suunnitteluasteella, täytyy hieman mallata. Verhoilijalla nuo joutuisi sitten käyttämään, muutama idea noiden penkkien suhteen on jo...
Re: Masan CRX ED9 & Civic EP3R
Hommat nytkähti taas hieman eteenpäin. Pientarvikkeet tuli rapakon takaa:
Jarruletkutkin saapui kun myyjä lähetti uuden sarjan samaan rahaan:
Kaikkea pientä mallailtu ja maalattu:
Laatikko ja lohko maalattu, samalla jakopään muovikotelo menee puhdistukseen:
Tähän jäi hommat viime sunnuntailta:
Venakoppa menee maalin poistoon ja uusi väri tulee pintaan.
Ovet ja etuloksut vielä hierottava vesissä ja kiillotettava. Maalaus/lakkaus-ongelmiin paljastui lopulta viallinen paineen säädin... paineet pyörii testaillessa vaihtelevasti alle säädetyn ja välillä ylikin...
Toisia jousia ja yläpäitä vielä odotellaan. Kohta saiskin nostaa konetta keulalle...
Jarruletkutkin saapui kun myyjä lähetti uuden sarjan samaan rahaan:
Kaikkea pientä mallailtu ja maalattu:
Laatikko ja lohko maalattu, samalla jakopään muovikotelo menee puhdistukseen:
Tähän jäi hommat viime sunnuntailta:
Venakoppa menee maalin poistoon ja uusi väri tulee pintaan.
Ovet ja etuloksut vielä hierottava vesissä ja kiillotettava. Maalaus/lakkaus-ongelmiin paljastui lopulta viallinen paineen säädin... paineet pyörii testaillessa vaihtelevasti alle säädetyn ja välillä ylikin...
Toisia jousia ja yläpäitä vielä odotellaan. Kohta saiskin nostaa konetta keulalle...
Re: Masan CRX ED9 & Civic EP3R
Viikonloppuna hommat nytkähti taas:
Moottori, uudet jouset ja yläpäät paikoillaan, jarrut toimii ja kaikkea enemmän ja vähemmän pientä jo kasailtu.
Moottori, uudet jouset ja yläpäät paikoillaan, jarrut toimii ja kaikkea enemmän ja vähemmän pientä jo kasailtu.
Re: Masan CRX ED9 & Civic EP3R
Tästä tulee kyllä mahtava. <3
”Life is about the people you meet and the things you create with them”.
• Follow me on Instagram to see more and behind the scenes.
• For all related inquiries please contact to joni_p3(a)msn.com.
• Specialist for wheels, suspension and other aftermarket parts.
• @japtoysofficial x @levelnoneofficial owner among other things.
• Follow me on Instagram to see more and behind the scenes.
• For all related inquiries please contact to joni_p3(a)msn.com.
• Specialist for wheels, suspension and other aftermarket parts.
• @japtoysofficial x @levelnoneofficial owner among other things.
Re: Masan CRX ED9 & Civic EP3R
Ei päässy vielä käynnistään kun sopiva an-liitin puuttui bensalinjasta... No nyt olis sopiva liitin, jospa vkl tää liikkuis omin voimin.
To do-lista tällä hetkellä:
- Ovet ja etuloksut vesihionta, kiillotus ja vahaus
- Ovien kasaus
- Kattoluukun kasaus
- Puskurit maalaamosta ja asennus
- Pakoputken "nosto"
- Koekäyttö ja koeajot
- Sisustan kasaus
Nää nyt tehtävä ennen pääsiäistä. Muutaman rakenteluvapaan joutuu töistä ottaan että ehtii tekeen kaiken.
Auto siis menossa näytille firman osastolle ACS:ään. Saa tulla morottaan ja ihmetteleen!
Re: Masan CRX ED9 & Civic EP3R
Viime sunnuntaista urakoitu ja eilen saatu auto siirretty nykyiseen tallipaikkaan.
Pakoputken kanssa pieniä sopivuus-ongelmia ja lambdaa herjas tommosen 200km ajon jälkeen. Tänään kun käyttelin ja siirtelin hallin pihalla niin ei ainakaan silloin vikavalo palanut. Takavaimmennin pitäis vaihtaa esim. vakion malliseen koska nyt putki on maassa täysin.
Koitetaan nyt saada kuitenkin kaikki pikkujutut tehtyä ennen messuja ja mietitään sitten sitä leimaamista...
Pakoputken kanssa pieniä sopivuus-ongelmia ja lambdaa herjas tommosen 200km ajon jälkeen. Tänään kun käyttelin ja siirtelin hallin pihalla niin ei ainakaan silloin vikavalo palanut. Takavaimmennin pitäis vaihtaa esim. vakion malliseen koska nyt putki on maassa täysin.
Koitetaan nyt saada kuitenkin kaikki pikkujutut tehtyä ennen messuja ja mietitään sitten sitä leimaamista...
Re: Masan CRX ED9 & Civic EP3R
Noin olis ACS 2017 takana. Kiitos vielä Japtoys x Level None porukalle!!!
Seuravaaksi joutuis laittamaan putkiston uusiks ja korottaa leimalle. Vanne-juttujakin tullut hieman mietittyä.
Mutta leimataan myöhemmin, nyt hieman lepoa ja palautumista.
Seuravaaksi joutuis laittamaan putkiston uusiks ja korottaa leimalle. Vanne-juttujakin tullut hieman mietittyä.
Mutta leimataan myöhemmin, nyt hieman lepoa ja palautumista.
Re: Masan CRX ED9 & Civic EP3R
Yritähän huolehtia maalipinnasta, Petteri ehtinee vesihiomaan kuitenkin vasta seuraavan kerran Hötsissä. Sisusta, uudet vanteet ja etulippa paikalla siihen mennessä?
”Life is about the people you meet and the things you create with them”.
• Follow me on Instagram to see more and behind the scenes.
• For all related inquiries please contact to joni_p3(a)msn.com.
• Specialist for wheels, suspension and other aftermarket parts.
• @japtoysofficial x @levelnoneofficial owner among other things.
• Follow me on Instagram to see more and behind the scenes.
• For all related inquiries please contact to joni_p3(a)msn.com.
• Specialist for wheels, suspension and other aftermarket parts.
• @japtoysofficial x @levelnoneofficial owner among other things.
Who is online
Users browsing this forum: No registered users and 21 guests