Jo pitkään tätäkin foorumia seuranneena päätin jakaa omasta autostani topicin foorumin käyttäjille ihmeteltäväksi.
Hieman itsestäni: Olen 23-vuotias opiskelija ja Hondia harrastettu täysikäisyydestä lähtien. Ensimmäinen auto oli 98vm Coupe Civic 1.6 litraisella SOHC-koneella (D16Y7). Autoon ei tullut panostettua paljon koska budjetti oli aika rajallinen opiskeluiden takia.
Autossa oli Supersprintin putkisto, 40mm madaltavat jouset, muutamia pisteosia ja
Civic Type-R:t rupesi kiinnostamaan armeijan jälkeen, joten talvella 2012 tuli Coupe myytyä ja sopiva Facelift EP3 löytyi Espoosta.
Autolla oli ajettu muistaakseni noin 147tkm ja olin auton neljäs omistaja. Ostettaessa autossa oli peltivanteet. jotka vaihdettiin Interactionin 16" vanteisiin. Muita mukana tulleita osia: BC-Racing alusta, Invidian Cat-Back, FN2 Type-R:n penkit ym...
Kuvia sisustasta FN2 penkeillä ja "mustalla" sisustalla (katto maalattu ja keskikonsoli teipattu):
Talvi ajettiin ilman mitään suuria muutoksia ja keväällä alle ruuvattiin vakio Enkeit joissa päällä Toyon R888 -renkaat. Nämä tulivat auton mukana. Katon jatkeeksi tuli hommattua myös Mugenin takaspoilerin kopio. Konehuonetta piristettiin Injenin CAI:lla
Toyot kummiskin sulivat lopullisesti jo kesäkuun alussa ja alle piti vaihtaa Federalin 595 Evot. Syksyllä rupesin zoomailemaan vakio Enkeitten tilalle vähän näyttävämpää vannetta ja päädyinkin tuttuun ja turvalliseen Rota Grid vaihtoehtoon joka onkin ollut vannesuosikkini aina. Spekseinä: 17x8.5 ET 30. Näille asennettiin siis vakio Enkeillä olleet Federalit 215/40 koossa. Kaaret mankeloitiin joka kulmasta. Takana oli valmiina D2:n rear camber kit.
Syksyllä 2013 auto näytti siis tältä:
Syksyllä opiskelut alkoivat ja kilometrejä tuli. Talvella 2014 korjattiin etujarrut jotka alkoivat laahaamaan korroosion takia. Samoihin aikoihin kävi myös pieni vahinko kun naapuri peruutti kuskin puolen oven lyttyyn ja uusi ovi kaikkine tiivisteineen ja ikkunannostimeen taikoi paikalleen virallinen kolarikorjaamo. Kevät ja kesä menivät vain ajellessa ja eripuolella pitäjiä käytyä.
(Kuvia kesältä 2014)
Syksyllä 2014 piti päättää myynkö vai pidänkö auton, joku saattaa olla huomanneen tämän myynnissä Nettiautossa muutamia kertoja mutta kauppoja ei tullut joten päätin pitää auton.
Autoon teetätettiin jakopääremontti jossa uusittiin ketjut ja ohjaimet. Myös kytkinasetelma tuli vaihdettua uuteen Exedyn OEM tuotteeseen. Talvella 2015 Civic seisoi vajaa kolme kuukautta lämpimässä hallissa. Olin hommannut jo viime kesällä Hondata K-Pro moottorinohjauksen ja 4-2-1 pakosarjan varastoon ja ne löysivät paikalleen juuri ennen ajokauden alkua.
Aika tiukka tiivistys viimeisen 2½ -vuoden ajalta tuli tehtyä.
Nyt auto on siis taas ajossa ja teen uuden postauksen tarkemmin tämän kevään turauksista sekä jatkosuunnitelmista hieman myöhemmin.