Ae86 3sge beams
Ae86 3sge beams
Morjesta vaan kaikille, jonku aikaa tullut nyt foorumia seurattua ja päätin tehdä oman proju topicin. Kärryhän on tosiaan Toyota Celica vuosimallia -77. Pari vuotta sitten ruotsista haettu ja tänä kesänä olisi tarkoitus saada kilpiin. Ostattaessa auto ei lähtenyt käyntiin ja kaasutin tulvi kaiken bensiinin pihalle... ja kipinä hukassa. Ei muutakuin Kemistä kaasutin hakemaan ja motonetin tiskiltä hakemaan tulpanjohtoja ja virranjakajan kantta. Ja niin oli tojota käynnissä . Kori on tosi hyvin säilynyt lukuunottamatta pientä ruoste läikkää takakaaressa. Sisältä auto haisi ummehtuneelle ja homeiselle, uudet penkinpääliset yms pitää teetättää. Tällä hetkellä tojota on pukkien päällä ja jarrut pöydällä, oikeestaan jarrujen laittamisella ja muutaman nivelen vaihdolla pitäisi leima irrota... Leiman saannin jälkeen olisi tarkoitus päivittää tekniikka tälle vuosituhannalle...
Tekniikka on viellä harkinnassa, mutta 3sge blacktop beams tai 1jz on aika vahvoilla. Tietenki jonkin muun japsi merkin myllyä voisi suunnitella.
Tuossapa muuttama kuva viime kesältä ( klikkaamalla suuremmaksi?)
Talosta löytyy myös saksantuonti st182 celica joka toimittaa käyttiksen roolia.
Tekniikka on viellä harkinnassa, mutta 3sge blacktop beams tai 1jz on aika vahvoilla. Tietenki jonkin muun japsi merkin myllyä voisi suunnitella.
Tuossapa muuttama kuva viime kesältä ( klikkaamalla suuremmaksi?)
Talosta löytyy myös saksantuonti st182 celica joka toimittaa käyttiksen roolia.
Last edited by turska on 29. Oct 2020 23:11, edited 3 times in total.
Re: Toyota Celica ra23 -77
Maukas aihio, yks ehdottomia suosikkeja itselle.
Nyt jo seitsemäs japsi menossa..
Re: Toyota Celica ra23 -77
Ooh Nyt on kuningas peli tulossa Olen ehdottomasti tuon 3sge kannalla ei ehkä tehokkain motti mutta asennetta ja soundia riittää
Re: Toyota Celica ra23 -76
Vuoden hiljaiselon jälkeen nostellaampa tämäkin topicki henkiin... joo elikkäs vuoden verran oli motivaatio täysin hukassa. Jokunen aika sitten otin itteä niskasta kiinni ja laittelin jarrut kuntoon. Celica tuli tullattua ja nyt odotellaan veropäätöstä. Viime viikolla tuli käytettyä maahantuonti katsastuksessa, ja niinhän se pomppasi... ei tosin paha homma saada kuntoon, mutta kone vetelee viimisiään. Jumii jotenki mystisesti välillä kiinni, etenkin startatessa. Jos nyt saisi sen leimalta vaan läpi niin sitten auto atomeiksi --> maalaus, alustaa, levitys, vannetta.. Tekniikaksi on tulossa näillä näkymin Hondan K20, heters gonna hate..
Laitetaan nyt loppuun muutama kuva tämänhetkisestä lookista.
Laitetaan nyt loppuun muutama kuva tämänhetkisestä lookista.
Re: Toyota Celica ra23 -77
K20 loistava valinta! Onko muuten olemassa valmista laatikkoa joka käy suoraan k20 perään, tuskin?
Re: Toyota Celica ra23 -77
Ei ole bolt-on laatikkoa olemassa. Uudessa-seelannissa on tosin firma joka tekee kytkinkoppia k20 ja celican w-sarjan laatikon väliin http://convertmotorsport.co.nz/conversion-parts/ Varmaan helpompi teettää adapteri alumiinista kun alkaa tuolta tilailemaan
Re: Toyota Celica ra23 -77
Miksi päädyit K-sarjalaiseen vs. F20C motti askeineen? Makia laitos tulossa!
1990 Honda Accord CB3 H23
1993 Honda Accord Aerodeck CB8
1993 Honda Accord Aerodeck CB8
Re: Toyota Celica ra23 -77
Nokka-akseli vikainen K20 löytyy jo entuudestaan tallista toki f20c laatikkoineen olisi varmaan helpompi laittaa kiinni mutta kokeillaan nyt rakentaa tuola k20. Tuo k20 olisi tarkoitus ensin leimauttaa vakiona ja myöhemmin sitten puhallinta
Re: Toyota Celica ra23 -76
Oliko tässä kulku vaikeuksi alakorkalossa muuan päivä sitten?
Arctic Car Import
Kaikenlaisten JDM autojen tuonti suoraa Japanista
arctic.car.import@gmail.com
p.045 6345338
Kaikenlaisten JDM autojen tuonti suoraa Japanista
arctic.car.import@gmail.com
p.045 6345338
Re: Toyota Celica ra23 -76
Kyllä, sama auto
Re: Toyota Celica ra23 -76
Aivan, aivan Hyvältä kuulostaa suunnitelmat. Mullekin sais joku kiikuttaa jonkun pikkuvikaisen K-sarjalaisen...
1990 Honda Accord CB3 H23
1993 Honda Accord Aerodeck CB8
1993 Honda Accord Aerodeck CB8
Re: Toyota Celica ra23 -76
Hieno aihio, tämän korimallin Celica on pirun tyylikäs. Eikä suunnitelmissakaan ole moittimista!
Re: carina ta47
Nostellaas tätäkin topicia ylöspäin, kun kerran jotain alkanu tapahtumaankin..
Viime syksynä ensilumien saapuessa penkanlevittäjä carinasta 3T kone sanoin sopimuksen irti, kansipahvi hajosi ja nelospytty pimeni. Samana iltana kone pois ja lämpimään talliin. Jotain kuvia viime syksyltä
Saaste kaasarin letkut..
Suunitelmaksi tuli laittaa kone viimisen päälle minttiin ja poistaa tuontiauton ylimääräiset pakokaasun kierrätys/saastelaitteet. Talvi meni moottoria kasaillessa talissa, carina hautautuneena lumikasan alle.
Kansi kävi koneistamolla ja höylättiin milli pois, lohko myös oikaistiin ja hoonattiin, orkkis männät tuli uusilla männänrenkailla. Kaasareiksi tuli aiemmin jo hankitut 40 lortot, niille kaveriksi facetin pikkunen bensapumppu ja paineensäädin.Pakopuolelle joku rosterisarja+2 tuuman putki yhdellä pöntöllä. Nokka-akseli pysyy vielä vakiona. Sytkäksi cranen xr700 kärjetönsytkä.
Ei sitä lasku varaa paljon jääny imuventtiiliin
Venakoppa maalattuna ja lakattuna
Kuukausi takaperin hommasin hallipaikan ja carina piti kaivaa lumihangesta esiin, oli muuten lapioimista..
Auto saattiin halille hinattua ja paripäivää myöhemmin kone takaisin keulille. Ajotuksen kanssa ja kaasarin säödöissä oli aluksi ettimistä mutta kyllä se alkoi lopulta rokkaamaan
Seuraavaksi alustan ja korin kimppuun, eteen tehdä kynätolpat( tai ae86 jos löytyy edullisesti), taakse tulee farkkuladan jousi pätkästynä ja iskariksi näin alustavasti hiacen etuiskari. Puslat tulee vaihtumaan uusiin. Kori on suhkot hyvässä kunnossa, vähän pinta ruostetta helmoissa jotka hiotaan pois ->maalia, ja lopuksi olisi tarkoitus myllyttää koko auto. Vanteiksi tulee shakotat koossa 15x8 etu et15 ja taakse et 0 ja vielä 25mm spacerit väliin. Vanteissa nyt 165/45 kumit päällä, ne saattaa vielä vaihtua kun näkee kuinka alas saa tippumaan.
Tulipahan stoori kirjoitettua, loppuun vielä vanne kuvaa vakio alustalla
Tässä kuvassa vanne laitettu vain peltivanteen eteen niin voi hämätä
Viime syksynä ensilumien saapuessa penkanlevittäjä carinasta 3T kone sanoin sopimuksen irti, kansipahvi hajosi ja nelospytty pimeni. Samana iltana kone pois ja lämpimään talliin. Jotain kuvia viime syksyltä
Saaste kaasarin letkut..
Suunitelmaksi tuli laittaa kone viimisen päälle minttiin ja poistaa tuontiauton ylimääräiset pakokaasun kierrätys/saastelaitteet. Talvi meni moottoria kasaillessa talissa, carina hautautuneena lumikasan alle.
Kansi kävi koneistamolla ja höylättiin milli pois, lohko myös oikaistiin ja hoonattiin, orkkis männät tuli uusilla männänrenkailla. Kaasareiksi tuli aiemmin jo hankitut 40 lortot, niille kaveriksi facetin pikkunen bensapumppu ja paineensäädin.Pakopuolelle joku rosterisarja+2 tuuman putki yhdellä pöntöllä. Nokka-akseli pysyy vielä vakiona. Sytkäksi cranen xr700 kärjetönsytkä.
Ei sitä lasku varaa paljon jääny imuventtiiliin
Venakoppa maalattuna ja lakattuna
Kuukausi takaperin hommasin hallipaikan ja carina piti kaivaa lumihangesta esiin, oli muuten lapioimista..
Auto saattiin halille hinattua ja paripäivää myöhemmin kone takaisin keulille. Ajotuksen kanssa ja kaasarin säödöissä oli aluksi ettimistä mutta kyllä se alkoi lopulta rokkaamaan
Seuraavaksi alustan ja korin kimppuun, eteen tehdä kynätolpat( tai ae86 jos löytyy edullisesti), taakse tulee farkkuladan jousi pätkästynä ja iskariksi näin alustavasti hiacen etuiskari. Puslat tulee vaihtumaan uusiin. Kori on suhkot hyvässä kunnossa, vähän pinta ruostetta helmoissa jotka hiotaan pois ->maalia, ja lopuksi olisi tarkoitus myllyttää koko auto. Vanteiksi tulee shakotat koossa 15x8 etu et15 ja taakse et 0 ja vielä 25mm spacerit väliin. Vanteissa nyt 165/45 kumit päällä, ne saattaa vielä vaihtua kun näkee kuinka alas saa tippumaan.
Tulipahan stoori kirjoitettua, loppuun vielä vanne kuvaa vakio alustalla
Tässä kuvassa vanne laitettu vain peltivanteen eteen niin voi hämätä
Who is online
Users browsing this forum: No registered users and 87 guests