Honda Ferio Vi-RS
Honda Ferio Vi-RS
Tervehdys arvoisat yhteisöläiset,
Kaiken selkeyden ja epäselvyyksien välttämiseksi jaetaan tämäkin projekti vihdoin omaksi topiciksi. Auto lie jo useimmalla foorumilaiselle tuttu ja suunnitelmat suhteellisen selvät, joten lyhyestä virsi kaunis.
Viime kesänä siis haettiin käytöautoksi kyseinen tiettävästi(?) Suomen ainoa laatuaan olevan Honda Ferio Vi-RS (vuosimallia 1998). Yleistä tietoa automallista löytyy esimerkiksi http://en.wikipedia.org/wiki/Honda_Civic_Ferio_Vi-RS, mutta pääpiirteissään kyseessä on japanilainen hyvin varusteltu "sportti-versio" Civicistä. Suomeen auto on uitettu jo vuonna ~2010 ja pian sen jälkeen se on jo käynyt läpi pari kohtalaiseksi luonnehdittavaa kehitysvaihetta. Edelliset omistajat eivät pistäne pahakseen, mikäli paria kuvaa tähän hätään lainaan aikajärjestyksessä.
Jälkimmäisen kuvan jälkeen auto kokenut usean omistajanvaihdoksen ja todennäköisesti väliinpitämättömyyden tai/ja osaamattomuuden myötä joutunut sitten melkoiseen syöksykierteeseen. Jossain vaiheessa kaikki keulan osat ovat eksyneet sensein vanhaan Civicciin ja sen kautta tilalle löytänyt tiensä pre-faceliftin konepelti, hiilikuituiset etulokasuojat, tummennetut vakiot valot, maski ja etupuskuri. Samassa rytäkässä on sitten tottakai sumuvalotkin kadonneet. Näiden lisäksi Ferio saapui meille viime kesän loppupuolella öljyä vuotavana, sisustan muovit repsottaen, tuulilasi rikki, ja kaikki on muutenkin jätetty vähän puolitiehen. Toisaalta sitten edesmennyt pyyntihintakin oli suhteutettu auton historiaan ja siihen nykytilaan, että lähes kaikki laitetut osat oli vaihdettu takaisin vakioihin.
Talvi ja kevät meni tämän kanssa pitkälle ajellen, mitä nyt talvirenkaat investoitiin, oudosti käyttäytynyt ja äännellyt säädettävä TA-Technixin alusta vaihdettiin vastaavaan V-MAXXiin (syykin selvisi pian ja antoi myös viitteitä muista mahdollisista eteen tulevista aivopieruista) ja sieltä täältä pahimpia ebolan saastuttamia paikkoja puunailtiin tai muilla tavoin käytiin läpi.
Näin kesän korvilla alkoi sitten taas rakenteluhammasta purra siihen malliin, että keulaa alettiin valmistella alkuperäiseen facelift-muotoon swappausta varten. Samassa rytäkässä saivat lähteä jo aikaisemmissa projekteissa turhaksi todetut moottorin suojamuovit ja etusisälokasuojat vanteita plus renkaita pois ahdistamasta. Edellä mainittua yhdistelmää varten onkin jo useampi vaihtoehto olemassa ja istuvuuden takaamiseksi sekä jouston minimoimiseksi BC Racing BR-sarjan alusta hankittuna, joskin se vaihtui nyt vielä viime metreillä käytännöllisyyden sanelemana D2:sen ilmoihin. Näitä varten ohjaukseksi siirtyy K-Sport Corollasta ja siihen vastaavasti sitten jossain vaiheessa AccuAirin e-Level.
Stay tuned.
Kaiken selkeyden ja epäselvyyksien välttämiseksi jaetaan tämäkin projekti vihdoin omaksi topiciksi. Auto lie jo useimmalla foorumilaiselle tuttu ja suunnitelmat suhteellisen selvät, joten lyhyestä virsi kaunis.
Viime kesänä siis haettiin käytöautoksi kyseinen tiettävästi(?) Suomen ainoa laatuaan olevan Honda Ferio Vi-RS (vuosimallia 1998). Yleistä tietoa automallista löytyy esimerkiksi http://en.wikipedia.org/wiki/Honda_Civic_Ferio_Vi-RS, mutta pääpiirteissään kyseessä on japanilainen hyvin varusteltu "sportti-versio" Civicistä. Suomeen auto on uitettu jo vuonna ~2010 ja pian sen jälkeen se on jo käynyt läpi pari kohtalaiseksi luonnehdittavaa kehitysvaihetta. Edelliset omistajat eivät pistäne pahakseen, mikäli paria kuvaa tähän hätään lainaan aikajärjestyksessä.
Jälkimmäisen kuvan jälkeen auto kokenut usean omistajanvaihdoksen ja todennäköisesti väliinpitämättömyyden tai/ja osaamattomuuden myötä joutunut sitten melkoiseen syöksykierteeseen. Jossain vaiheessa kaikki keulan osat ovat eksyneet sensein vanhaan Civicciin ja sen kautta tilalle löytänyt tiensä pre-faceliftin konepelti, hiilikuituiset etulokasuojat, tummennetut vakiot valot, maski ja etupuskuri. Samassa rytäkässä on sitten tottakai sumuvalotkin kadonneet. Näiden lisäksi Ferio saapui meille viime kesän loppupuolella öljyä vuotavana, sisustan muovit repsottaen, tuulilasi rikki, ja kaikki on muutenkin jätetty vähän puolitiehen. Toisaalta sitten edesmennyt pyyntihintakin oli suhteutettu auton historiaan ja siihen nykytilaan, että lähes kaikki laitetut osat oli vaihdettu takaisin vakioihin.
Talvi ja kevät meni tämän kanssa pitkälle ajellen, mitä nyt talvirenkaat investoitiin, oudosti käyttäytynyt ja äännellyt säädettävä TA-Technixin alusta vaihdettiin vastaavaan V-MAXXiin (syykin selvisi pian ja antoi myös viitteitä muista mahdollisista eteen tulevista aivopieruista) ja sieltä täältä pahimpia ebolan saastuttamia paikkoja puunailtiin tai muilla tavoin käytiin läpi.
Näin kesän korvilla alkoi sitten taas rakenteluhammasta purra siihen malliin, että keulaa alettiin valmistella alkuperäiseen facelift-muotoon swappausta varten. Samassa rytäkässä saivat lähteä jo aikaisemmissa projekteissa turhaksi todetut moottorin suojamuovit ja etusisälokasuojat vanteita plus renkaita pois ahdistamasta. Edellä mainittua yhdistelmää varten onkin jo useampi vaihtoehto olemassa ja istuvuuden takaamiseksi sekä jouston minimoimiseksi BC Racing BR-sarjan alusta hankittuna, joskin se vaihtui nyt vielä viime metreillä käytännöllisyyden sanelemana D2:sen ilmoihin. Näitä varten ohjaukseksi siirtyy K-Sport Corollasta ja siihen vastaavasti sitten jossain vaiheessa AccuAirin e-Level.
Stay tuned.
”Life is about the people you meet and the things you create with them”.
• Follow me on Instagram to see more and behind the scenes.
• For all related inquiries please contact to joni_p3(a)msn.com.
• Specialist for wheels, suspension and other aftermarket parts.
• @japtoysofficial x @levelnoneofficial owner among other things.
• Follow me on Instagram to see more and behind the scenes.
• For all related inquiries please contact to joni_p3(a)msn.com.
• Specialist for wheels, suspension and other aftermarket parts.
• @japtoysofficial x @levelnoneofficial owner among other things.
Re: Honda Ferio Vi-RS
Suurin osa keulan pelteistä tuli hankittua jo keväällä ja ideana tai oikeastaan pakostakin oli ajatuksena vaihtaa lähes kaikki kerralla paikalleen. Etupuskuri sekä oikea etulokasuoja tulivat tarvikkeena ja vastaavasti konepelti sekä vasen etulokasuoja purkuautosta. Aito alkuperäinen maski tilattiin uutena Japanista merkkeineen (epäselvää on tuleeko tämä kuitenkin paikalleen merkittömänä) ja etulippa on vielä matkalla. Samassa rytäkässä myös etuvalot vaihtuvat/vaihtuivat aftermarket-tyylisiin tummapohjaisiin ja reiättömien hiilikuituisten lokasuojien poistuessa sivuvilkut (kirkkaat jo hankittuna) saa takaisin käyttöön. Näiden osalta alkuperäiset johdot kaipaavat vain hieman rakkautta, koska ovat nähtävästi pyörineet jo tovin irrallaan kaiken p*skan seassa pyöränkoteloissa.
Eilen aloitettiin palapelin kokoaminen ja vähän etsivät vielä osat paikkaansa, mutta aletaan olla joka tapauksessa jo alueella. Keulan ollessa räjäytettynä oli myös säädettävien ylätukivarsien vaihtaminen helppoa, vaikka joutuikin käyttämään konehuoneen puolelta yhtä sun toista irrallaan.
Eilen aloitettiin palapelin kokoaminen ja vähän etsivät vielä osat paikkaansa, mutta aletaan olla joka tapauksessa jo alueella. Keulan ollessa räjäytettynä oli myös säädettävien ylätukivarsien vaihtaminen helppoa, vaikka joutuikin käyttämään konehuoneen puolelta yhtä sun toista irrallaan.
”Life is about the people you meet and the things you create with them”.
• Follow me on Instagram to see more and behind the scenes.
• For all related inquiries please contact to joni_p3(a)msn.com.
• Specialist for wheels, suspension and other aftermarket parts.
• @japtoysofficial x @levelnoneofficial owner among other things.
• Follow me on Instagram to see more and behind the scenes.
• For all related inquiries please contact to joni_p3(a)msn.com.
• Specialist for wheels, suspension and other aftermarket parts.
• @japtoysofficial x @levelnoneofficial owner among other things.
Re: Honda Ferio Vi-RS
Pienellä lämmöllä ja kikkailulla maski sekä puskuri istahtivat myös paikalleen tänään. Vielä kun lippa saapuisi, niin pääsisi hipistelemään osien istuvuutta (todennäköisesti oviakin joutuu hieman siirtämään) ja lokasuojille näyttämään mankelia sekä rälläkkää. Takakaarien pokkaukset ovatkin sitten asia erikseen kun ovat lie epätasaisuudesta päätellen perunalla noin vain sinne suuntaan käännetyt, että saa varata tovin nuiden parantamiseksi/viimeistelemiseksi.
Etupuskuristakin voisi säleikön irrottaa ja korvata muovisella hunajakennoritilällä, mikäli löytyy about samaa kokoa entä maskissa, niin olisi taas vähän yhtenäisempi look.
Etupuskuristakin voisi säleikön irrottaa ja korvata muovisella hunajakennoritilällä, mikäli löytyy about samaa kokoa entä maskissa, niin olisi taas vähän yhtenäisempi look.
”Life is about the people you meet and the things you create with them”.
• Follow me on Instagram to see more and behind the scenes.
• For all related inquiries please contact to joni_p3(a)msn.com.
• Specialist for wheels, suspension and other aftermarket parts.
• @japtoysofficial x @levelnoneofficial owner among other things.
• Follow me on Instagram to see more and behind the scenes.
• For all related inquiries please contact to joni_p3(a)msn.com.
• Specialist for wheels, suspension and other aftermarket parts.
• @japtoysofficial x @levelnoneofficial owner among other things.
Re: Honda Ferio Vi-RS
On se vaan heti paremman näköinen, kun faceliftin osaset keulassa.
Hyvin näyttäisi tuo tarvike puskurikin istuvan. Pitikö kovastikkin työstää, vai oliko
nopee homma taivutella sopimaan paremmin?
Hyvin näyttäisi tuo tarvike puskurikin istuvan. Pitikö kovastikkin työstää, vai oliko
nopee homma taivutella sopimaan paremmin?
Re: Honda Ferio Vi-RS
^ Kyllä tuota vähän sai taiteilla, mutta loppujen lopuksi suht kivuttomasti meni. Lokasuojiin nähden saa kyllä pienellä vaivalla vielä reilusti paremmin sauman kiinni joskin mankelointi ja mahdollisten kiinnikkeiden poisto saattaa muuttaa asian, mutta en usko että suureksi ongelmaksi muotoutuu kun sen verran paljon nuiden kanssa olen joutunut aikojen saatossa kuitenkin vänkäämään ja patentoimaan. Etuvalojen alue on lähinnä se huolestuttavin, kun siinä kohtaavat kaikki osat ja huomaa kyllä heti toisistaan eroavat välit. Lopulliset korjaukset pystynee tekemään vasta kun näkee kaikki osat samassa värissä paikallaan.
”Life is about the people you meet and the things you create with them”.
• Follow me on Instagram to see more and behind the scenes.
• For all related inquiries please contact to joni_p3(a)msn.com.
• Specialist for wheels, suspension and other aftermarket parts.
• @japtoysofficial x @levelnoneofficial owner among other things.
• Follow me on Instagram to see more and behind the scenes.
• For all related inquiries please contact to joni_p3(a)msn.com.
• Specialist for wheels, suspension and other aftermarket parts.
• @japtoysofficial x @levelnoneofficial owner among other things.
Re: Honda Ferio Vi-RS
Taas on vähän väännetty eteenpäin ja palapeliä jatkettu. Takaa saa vielä camberia oikoa, kun tuli snadisti enemmän entä etupäähän liioitellessa nuiden 3mm lättyjen vaikutusta. Paikallaan nyt siis perässä jotkut nimettömät kiinalaiset aurausvarret ja omasta EG:stä lainassa D2:sen camber-varret toisia maailmalta odotellessa. Kaarille näytetty kevyesti mankelia ja itku meinasi tulla tarkemmin tutkiessa, notta miten ja mihin suuntaan pokkauksia aikoinaan oli työstetty.
Etupäästä tulee luonnollisesti vielä suoraan maltilla ihan hyvä, mutta takana joutunee rälläkkää huudattamaan surutta, niin että saadaan vähän päällikkäisiä peltejä ohennettua. Tämän myötä myös maalauksen ajankohtaa siirretty muutamalla viikolla ja tarkoitus oli jotain huoltojakin suorittaa tässä välissä. Tuulilasi vaihdettiinkin jo.
edit. Staticcina asento alkaa olla tuossa (että pääsee edes jotenkin skreipaten parkkihalliin), eli edelleen v*tusti liian korkea. Ei ole kuitenkaan ollut tapana lähteä "koska mökkitie" -linjalle, eli lääkettä tähän luvassa mahdollisimman pian. Takavaimennin antautui jo, kun otti liuskoissa kipeää ulos ajaessa.
Etupäästä tulee luonnollisesti vielä suoraan maltilla ihan hyvä, mutta takana joutunee rälläkkää huudattamaan surutta, niin että saadaan vähän päällikkäisiä peltejä ohennettua. Tämän myötä myös maalauksen ajankohtaa siirretty muutamalla viikolla ja tarkoitus oli jotain huoltojakin suorittaa tässä välissä. Tuulilasi vaihdettiinkin jo.
edit. Staticcina asento alkaa olla tuossa (että pääsee edes jotenkin skreipaten parkkihalliin), eli edelleen v*tusti liian korkea. Ei ole kuitenkaan ollut tapana lähteä "koska mökkitie" -linjalle, eli lääkettä tähän luvassa mahdollisimman pian. Takavaimennin antautui jo, kun otti liuskoissa kipeää ulos ajaessa.
”Life is about the people you meet and the things you create with them”.
• Follow me on Instagram to see more and behind the scenes.
• For all related inquiries please contact to joni_p3(a)msn.com.
• Specialist for wheels, suspension and other aftermarket parts.
• @japtoysofficial x @levelnoneofficial owner among other things.
• Follow me on Instagram to see more and behind the scenes.
• For all related inquiries please contact to joni_p3(a)msn.com.
• Specialist for wheels, suspension and other aftermarket parts.
• @japtoysofficial x @levelnoneofficial owner among other things.
Re: Honda Ferio Vi-RS
Taas on vähän tuusattu eteenpäin kavereiden avustuksella ja auto leimattu: vaihdettu mm. punakirkkaat takavalot, tuulilasi, vaihdelaatikon ja moottorin öljyt, K&N öljynsuodatin takaiskuventtiilillä, Password JDM öljyproppu, DC Sports putkisto, tulpat, venttiilikopan tiivisteet, venttiilikopan pultit ja mutterit sekä itse koko venttiilikoppa "wrinkle"-tyyppiseen. Lisäksi ilmastointi huollettu.
Katsastukseen jumpattiin vanhempi keula takaisin, kun ei löytynyt tähän hätään facelift-mallin umpioita automaattisella ajovalojen korkeudensäädöllä. Näille plus takasumuvalolle tehtiin kokonaan uudet johdotukset, kun hyvä ettei palanut koko auto tuossa taannoin kiitos aikaisempien omistajien "sähkötöiden". Myös alustaa ruuvattiin ylöspäin ja lyhyeksi jäänyt katalysaattori modattiin takasin.
Nyt voi sitten taas rakennella vähän vapaammin vuoden ja vaihtoon menee ensimmäisenä ainakin pakosarja, katalysaattori, ilmanotto, keula (taas) ja mahdollisesti joskus osumaa saanut öljypohja. Lisäksi pitäisi loputkin oudot sähköviritelmät karsia pois ja johdottaa uusiksi, näyttää rälläkkää kaarille sekä korjata takahelma samalla kun ilma-alustan asentaa. Hirveästi siis tekemistä ja niin vähän aikaa, mutta jospa tämän ensi kuun aikana maalaukseen saisi; värikin on jo valittu.
Katsastukseen jumpattiin vanhempi keula takaisin, kun ei löytynyt tähän hätään facelift-mallin umpioita automaattisella ajovalojen korkeudensäädöllä. Näille plus takasumuvalolle tehtiin kokonaan uudet johdotukset, kun hyvä ettei palanut koko auto tuossa taannoin kiitos aikaisempien omistajien "sähkötöiden". Myös alustaa ruuvattiin ylöspäin ja lyhyeksi jäänyt katalysaattori modattiin takasin.
Nyt voi sitten taas rakennella vähän vapaammin vuoden ja vaihtoon menee ensimmäisenä ainakin pakosarja, katalysaattori, ilmanotto, keula (taas) ja mahdollisesti joskus osumaa saanut öljypohja. Lisäksi pitäisi loputkin oudot sähköviritelmät karsia pois ja johdottaa uusiksi, näyttää rälläkkää kaarille sekä korjata takahelma samalla kun ilma-alustan asentaa. Hirveästi siis tekemistä ja niin vähän aikaa, mutta jospa tämän ensi kuun aikana maalaukseen saisi; värikin on jo valittu.
”Life is about the people you meet and the things you create with them”.
• Follow me on Instagram to see more and behind the scenes.
• For all related inquiries please contact to joni_p3(a)msn.com.
• Specialist for wheels, suspension and other aftermarket parts.
• @japtoysofficial x @levelnoneofficial owner among other things.
• Follow me on Instagram to see more and behind the scenes.
• For all related inquiries please contact to joni_p3(a)msn.com.
• Specialist for wheels, suspension and other aftermarket parts.
• @japtoysofficial x @levelnoneofficial owner among other things.
Re: Honda Ferio Vi-RS
Mikä tämän väriksi nyt tulee? Olisi joskus kiva nähdä tämäkin ferio ihan luonnossa ->seuraavaan miittiin voisit tuoda tämän ihmeteltäväksi PS.Tuo concave näyttää kivalta vaihteluta tuon perus lippakiekkojen jälkeen Aivan loistava totetus ympäriinsä, toki jotain tarvisi tuonne kontin päälle
- Neliveto jäänyt päälle -
Re: Honda Ferio Vi-RS
Konehuonetta pakerrettu hieman taas eteenpäin ja kontista poistettu miltei kaikki bitumit; sähkötöitä vielä melkoisesti edessä, niin pääsee puhtaalta pöydältä ilma-alustan johdottamaan. Ensi viikolla toivottavasti suhisee jo ja samalla saa vaihtaa keulan takaisin sekä etsiä pyöränkaarille lopullisen muodon. Puskurin ritilää ynnättiin tuossa muutaman pakollisen kiinnikkeen poiston yhteydessä, että vaihdetaanko samanlaiseen hunajakennoon kuin maskissa, mutta päätettiin lopulta pitää alkuperäisenä joskin mustana. Virtaapahan samalla paremmin läpi, jos tämän joskus keksii turbottaa.
Punainen, kiiltävä. Loput selviää ajan kanssa. Tässähän on tosiaan ollut ensimmäisten kuvien mukainen alkuperäinen takaspoileri, joka sittemmin poistettu ja reiät hitsattu umpeen. Tilalle tulee nyt yksinkertaisempi mallia "kiina" ja takalasin reunaan samanlainen lippa kuin Alangolla, niin saadaan vähän enemmän ulottuvuutta tuohon peräänkin.Insane wrote:Mikä tämän väriksi nyt tulee? Olisi joskus kiva nähdä tämäkin ferio ihan luonnossa ->seuraavaan miittiin voisit tuoda tämän ihmeteltäväksi PS.Tuo concave näyttää kivalta vaihteluta tuon perus lippakiekkojen jälkeen Aivan loistava totetus ympäriinsä, toki jotain tarvisi tuonne kontin päälle
”Life is about the people you meet and the things you create with them”.
• Follow me on Instagram to see more and behind the scenes.
• For all related inquiries please contact to joni_p3(a)msn.com.
• Specialist for wheels, suspension and other aftermarket parts.
• @japtoysofficial x @levelnoneofficial owner among other things.
• Follow me on Instagram to see more and behind the scenes.
• For all related inquiries please contact to joni_p3(a)msn.com.
• Specialist for wheels, suspension and other aftermarket parts.
• @japtoysofficial x @levelnoneofficial owner among other things.
Re: Honda Ferio Vi-RS
”Life is about the people you meet and the things you create with them”.
• Follow me on Instagram to see more and behind the scenes.
• For all related inquiries please contact to joni_p3(a)msn.com.
• Specialist for wheels, suspension and other aftermarket parts.
• @japtoysofficial x @levelnoneofficial owner among other things.
• Follow me on Instagram to see more and behind the scenes.
• For all related inquiries please contact to joni_p3(a)msn.com.
• Specialist for wheels, suspension and other aftermarket parts.
• @japtoysofficial x @levelnoneofficial owner among other things.
Re: Honda Ferio Vi-RS
lopputulosta odotellessa on kiva haaveilla että olisi omassakin pussit
Re: Honda Ferio Vi-RS
Mulla vois olla ylimääräsen pussisetti EG/EK
Ferio näyttää hyvältä
Ferio näyttää hyvältä
Re: Honda Ferio Vi-RS
^ Tänk u, sait YV.
”Life is about the people you meet and the things you create with them”.
• Follow me on Instagram to see more and behind the scenes.
• For all related inquiries please contact to joni_p3(a)msn.com.
• Specialist for wheels, suspension and other aftermarket parts.
• @japtoysofficial x @levelnoneofficial owner among other things.
• Follow me on Instagram to see more and behind the scenes.
• For all related inquiries please contact to joni_p3(a)msn.com.
• Specialist for wheels, suspension and other aftermarket parts.
• @japtoysofficial x @levelnoneofficial owner among other things.
Re: Honda Ferio Vi-RS
Hitaasti edennyt, mutta jotain kuitenkin.. Alustan komponentit paikallaan ja paria ongelmakohtaa lukuunottamatta kaikki pelittääkin varsin kohtalaisesti. Alahaarukoita ja vastaavia alatukivarsia on nyt ronklattu sekä edessä että takana, turhista jousilautasista luovuttu, iskaritornit leikelty konehuoneen puolelta auki ja kaaria laikattu ensihätään hieman paremmaksi. Olkavarret kun saisi seuraavaksi lyhennettyä ja konetta hieman nostettua, niin päästäisiin ehkä sukeltamaan edessäkin, joskin tässä vaiheessa riittäisi vähempikin. Hierotaan sitten oikeasti kunnolla, kun saadaan koppa maahan.
”Life is about the people you meet and the things you create with them”.
• Follow me on Instagram to see more and behind the scenes.
• For all related inquiries please contact to joni_p3(a)msn.com.
• Specialist for wheels, suspension and other aftermarket parts.
• @japtoysofficial x @levelnoneofficial owner among other things.
• Follow me on Instagram to see more and behind the scenes.
• For all related inquiries please contact to joni_p3(a)msn.com.
• Specialist for wheels, suspension and other aftermarket parts.
• @japtoysofficial x @levelnoneofficial owner among other things.
Re: Honda Ferio Vi-RS
Hyvältä näyttää tuokin korkeus jo Tulevat suunnitelmatkin kuullostaa hyvältä! Konehan taitaa ilman isompia
kikkailuja nousta konepeltiä vasten?
kikkailuja nousta konepeltiä vasten?
Who is online
Users browsing this forum: No registered users and 111 guests