Nyt on auto ollut jonkun aikaa käytössä, niin vois jonkilaista projekti kertomusta alkaa kirjottelemaan.
Elikkäs nettiautoa tuli kuumeisesti talvella kuukausi selailtua työautoa etsiessä, kunnes tämä helmi löytyi lähi kunnasta.
Kyseessä Nissan BlueBird t12 ca18et koneella 185t mittarissa, kaikimoisilla sähköherkuilla ja ilmastoinnilla.
Tässäpä kuva osto kunnossa:
Tarkoituksena oli aluksi vain tosissaan ajella arkipäivän ajot ja korkeintaa pientä hiplaamista harrastaa, mutta kaikkihan sen tietää miten siinä loppujen lopuksi aina käy. Asiaa edes autti, kun kaivinkoneen telaketju melkein repi takaposken auki töistä lähtiessä.
Rahat käteen ja nokki kohti paikallista maalamoa, josko siellä saisin sopu hintaan maalattua koko auton ja paikata alkaneet ruosteen alut. Ainoat ruosteet onneksi löyty vain takapuskurin alta ja samalla tuli vaihettua ruosteettomat etulokasuojat paikalleen, mitkä tuli auton matkassa.
Näin jälki käteen jäi harmittamaan, että olisi voinut pokkaukset samalla käntää takakaarista. Kuskinpuolen kaaresta löyty pieni silikoni/pakkeli yllätys jälkeen päin ja muutenki olisi voinut maalata vähän paremmin, mutta eiköhän tämä tästä.
Kuvia:
Maalautuksen jälkeen maltoin vähän aikaa ajella koskematta, mutta alkoi sitten tämä kesä kolkuttelemaan ovelle ja pakkohan sitä oli vähän matalemmaksi saaha. Tilaukseen lähti -40mm vieterit ja 17'' vanteet löytyi jo varastosta isoveljen jäljiltä.
Kaikkea muutakin pientä tullut touhuttua samalla: 2-din mankka, erkkasarja, basso, äänieristystä ja ledejä/hehkuja vaihdettu. Maalipinnastaki tuli ihan siedettävä, kun yhen päivän jakso myllyttää ja vahata kaverin kans.
(Hemmetin ruma mörkö : o)
Nyt tässä lähipäivinä tullu sit odoteltua pieniä viriosia maailmalta ja muokattua maximan sivuvilkut paikalleen.
Voisi kyllä myös sanoa, että on lähteny mopo taas vähän käsistä, kun alkuperäinen fohan-korisarja tuli eilen haettua ja säädettävän alustan suunnittelua kans ollut. Näistä lisää sitten jatkossa. ^^
Tuossapa vielä kuva nyky lookista ja päivittely jatkuu, kuhan on taas saatu enemmän *valmiiksi*. ^_^
Sana on vapaa -->
Nissan BlueBird T12 (työjuhta)
- AslaMonTTi
- JUNKIE
- Posts: 674
- Joined: 23. Jul 2012 18:40
- Location: Kajaani
Nissan BlueBird T12 (työjuhta)
o.O Elämä on kovaa, ota sämpylä O.o
Nissan Primera P11-144
Ex:
Nissan Maxima A32 Vq20de
Nissan BlueBird T12 Ca18et (Ex-työjuhta)
Mazda 626 GF
Nissan Sunny N13 x 4
Nissan Primera P11-144
Ex:
Nissan Maxima A32 Vq20de
Nissan BlueBird T12 Ca18et (Ex-työjuhta)
Mazda 626 GF
Nissan Sunny N13 x 4
- Tuppurainen
- SUPPORTER
- Posts: 337
- Joined: 04. Nov 2014 22:01
- Location: Laitila
Re: Nissan BlueBird T12 (työjuhta)
Tässä lukiessani ajattelin, että on hyvä kun näitä vanhemman ikäisiäkin laitetaan kuntoon Tästä annan plussan
Toyota Crown JZS171W -03
Volvo V50 D2 -12
Ex:
Toyota Corolla CXI 1.6 -96
Toyota Hiace 4WD 2.4 -89
BMW E39 530D -00
Volvo V50 D2 -12
Ex:
Toyota Corolla CXI 1.6 -96
Toyota Hiace 4WD 2.4 -89
BMW E39 530D -00
-
- SUPPORTER
- Posts: 271
- Joined: 04. May 2015 07:57
- Location: Kajaani / Kuusamo
- Contact:
Re: Nissan BlueBird T12 (työjuhta)
Minulta kans iso plussa! Vanhat "luupäät" on hienoja vehkeitä. Vanhan auton laitto on aina vaikeeta... (Ainakin itsellä tuon BA4 Preluden kanssa)
Näitäkään kun ei enää liikenteessä näe.
Näitäkään kun ei enää liikenteessä näe.
Honda Prelude 2.2 VTEC BB8 JDM SiR 4WS -98
Honda Prelude 2.0i16 BA4 4WS (B20A7) -88 (Silmäterä)
Instagram: @AleksiKoppine
http://iusedtodriveaprelude.blogspot.fi/
Honda Prelude 2.0i16 BA4 4WS (B20A7) -88 (Silmäterä)
Instagram: @AleksiKoppine
http://iusedtodriveaprelude.blogspot.fi/
- AslaMonTTi
- JUNKIE
- Posts: 674
- Joined: 23. Jul 2012 18:40
- Location: Kajaani
Re: Nissan BlueBird T12 (työjuhta)
^ Kiitoskiitos! ^_^
Kyllähän tähän meinaa olla osat vähän kiven takana, mutta on onneksi tähän asti kaikki tarpeellinen löytyny.
On tullu tässä lomailun ohella jotain pieniä ''virityksiä'' harrastettua.
Vielä pitäs putkistoa vähän modailla ja varmaan tulpata tuo tehtaan venttiili. Tiiä onko siitä sitten mitään hyötyä, kun netistä tuli luettua, että ei tarvi poistaa jos ei ahtoja nosta yli 0.7. Toimisi mukamas varajärjestelmänä jos pukkaisi isomman ahtopiikin ja ei leipoisi kone nii helposti. Kokeneempi ahtaaja voisi vähän valoittaa asiaa minulle enemmän jos tahtoo?
Ps. Ensimmäinen turbiini auto itsellä, nii olen vielä vähän lastenkengissä tämän asian kans.
Kyllähän tähän meinaa olla osat vähän kiven takana, mutta on onneksi tähän asti kaikki tarpeellinen löytyny.
On tullu tässä lomailun ohella jotain pieniä ''virityksiä'' harrastettua.
Vielä pitäs putkistoa vähän modailla ja varmaan tulpata tuo tehtaan venttiili. Tiiä onko siitä sitten mitään hyötyä, kun netistä tuli luettua, että ei tarvi poistaa jos ei ahtoja nosta yli 0.7. Toimisi mukamas varajärjestelmänä jos pukkaisi isomman ahtopiikin ja ei leipoisi kone nii helposti. Kokeneempi ahtaaja voisi vähän valoittaa asiaa minulle enemmän jos tahtoo?
Ps. Ensimmäinen turbiini auto itsellä, nii olen vielä vähän lastenkengissä tämän asian kans.
Last edited by AslaMonTTi on 12. Jul 2015 15:43, edited 1 time in total.
o.O Elämä on kovaa, ota sämpylä O.o
Nissan Primera P11-144
Ex:
Nissan Maxima A32 Vq20de
Nissan BlueBird T12 Ca18et (Ex-työjuhta)
Mazda 626 GF
Nissan Sunny N13 x 4
Nissan Primera P11-144
Ex:
Nissan Maxima A32 Vq20de
Nissan BlueBird T12 Ca18et (Ex-työjuhta)
Mazda 626 GF
Nissan Sunny N13 x 4
Re: Nissan BlueBird T12 (työjuhta)
Kyllä tuo konehuone on niin "kodikas/tuttavallinen"
Itse laitoin dumpin toiselle puolelle kun oli paremmin tilaa...
Tulppaa tuo alkuperäinen "pop off" ja walbron 225 bensapumppu (pumppua vaihtaessa järeämpään suosittelen lämpimästi tekemään oman järeämmän johtosarjan/releen, kun muuten polttaa moottorinohjauksesta maadoituksen), ahdot 0,8- 0,9 bar(mieluitenT25 tai T28 garretin turbo alkuperäisen tilalle), säädettävä bensapaineen säädin niin liikkuu kivasti... Kunhan pidät ne seokset kohdillaan Mukava, kun foorumilla joku muukin kyseistä mallia jaksaa harrastaa...
Itse laitoin dumpin toiselle puolelle kun oli paremmin tilaa...
Tulppaa tuo alkuperäinen "pop off" ja walbron 225 bensapumppu (pumppua vaihtaessa järeämpään suosittelen lämpimästi tekemään oman järeämmän johtosarjan/releen, kun muuten polttaa moottorinohjauksesta maadoituksen), ahdot 0,8- 0,9 bar(mieluitenT25 tai T28 garretin turbo alkuperäisen tilalle), säädettävä bensapaineen säädin niin liikkuu kivasti... Kunhan pidät ne seokset kohdillaan Mukava, kun foorumilla joku muukin kyseistä mallia jaksaa harrastaa...
- Neliveto jäänyt päälle -
- AslaMonTTi
- JUNKIE
- Posts: 674
- Joined: 23. Jul 2012 18:40
- Location: Kajaani
Re: Nissan BlueBird T12 (työjuhta)
^ Kyllä oli tarkoitus laittaa aluksi samalle puolelle kuin sinulla, mutta on niin kauhea möhkäle tuo bov:i, että oli noin helpoin asentaa. Pitää melkein seuraavaksi sit tulpata tuo venttiili ja laitella lisää osia tilaukseen, kuhan lompakko antaa myöten.
Kiitos näistä vinkeistä, nii saapi luupään kiitämään.
Kiitos näistä vinkeistä, nii saapi luupään kiitämään.
o.O Elämä on kovaa, ota sämpylä O.o
Nissan Primera P11-144
Ex:
Nissan Maxima A32 Vq20de
Nissan BlueBird T12 Ca18et (Ex-työjuhta)
Mazda 626 GF
Nissan Sunny N13 x 4
Nissan Primera P11-144
Ex:
Nissan Maxima A32 Vq20de
Nissan BlueBird T12 Ca18et (Ex-työjuhta)
Mazda 626 GF
Nissan Sunny N13 x 4
Re: Nissan BlueBird T12 (työjuhta)
Sain tänään kaivettua hieman varastoa ja löysin joitain luupään osia. Olisiko tarvetta millekään näistä?
Kuvassa mm. umpio, sähköpeilit, sivuvilkkuja oranssina ja mustana, etuvilkku, konepellin saranat, lasinnostimia, ovenkahvoja ulko- ja sisäpuolelle, Nissan merkkejä, vaihdekepin nuppeja, ovivaloja, sähkölasin katkaisijat (paitsi oikea etu), sininen kattovalo, takajarrusatulan mäntä, alkuperäinen bensapaineen säädin, muoviniittejä/ruuveja, jotain antureita, releitä, korkkeja, poljinpintoja ja pakoputken päät.
Lisääkin osia pitäisi löytyä, kunhan jaksaa kaivella... mm. pitäisi löytyä ainakin molemmat takaovet ja niihin lukkolaitteet, konepelti (hieman korroosioitunut sekä käytetty maalausharjoituksiin), turbomallin ylävesiletku, syyläri, etuiskarit yläpäineen sekä laikkasarjan jouset joka nurkkaan, ikkunalaseja, joitakin tiivisteitä ja johtosarjoja sekä 2 litrasen öljypohja, jonka pienellä muokkauksella saa sopimaan turbomalliin (turbon öljynpaluuputki puuttuu). Niin ja se maski, josta oli aikoinaan puhetta, tosin se kärsi hieman vaurioita tänään, kun paiskasin oven kiinni ja se sattui olemaan takapenkillä Lisäksi löytyy englanninkielinen korjausopas, jos joku sellaista tarvitsee Voit myös ostaa koko auton osien kera
Kuvassa mm. umpio, sähköpeilit, sivuvilkkuja oranssina ja mustana, etuvilkku, konepellin saranat, lasinnostimia, ovenkahvoja ulko- ja sisäpuolelle, Nissan merkkejä, vaihdekepin nuppeja, ovivaloja, sähkölasin katkaisijat (paitsi oikea etu), sininen kattovalo, takajarrusatulan mäntä, alkuperäinen bensapaineen säädin, muoviniittejä/ruuveja, jotain antureita, releitä, korkkeja, poljinpintoja ja pakoputken päät.
Lisääkin osia pitäisi löytyä, kunhan jaksaa kaivella... mm. pitäisi löytyä ainakin molemmat takaovet ja niihin lukkolaitteet, konepelti (hieman korroosioitunut sekä käytetty maalausharjoituksiin), turbomallin ylävesiletku, syyläri, etuiskarit yläpäineen sekä laikkasarjan jouset joka nurkkaan, ikkunalaseja, joitakin tiivisteitä ja johtosarjoja sekä 2 litrasen öljypohja, jonka pienellä muokkauksella saa sopimaan turbomalliin (turbon öljynpaluuputki puuttuu). Niin ja se maski, josta oli aikoinaan puhetta, tosin se kärsi hieman vaurioita tänään, kun paiskasin oven kiinni ja se sattui olemaan takapenkillä Lisäksi löytyy englanninkielinen korjausopas, jos joku sellaista tarvitsee Voit myös ostaa koko auton osien kera
- Neliveto jäänyt päälle -
- AslaMonTTi
- JUNKIE
- Posts: 674
- Joined: 23. Jul 2012 18:40
- Location: Kajaani
Re: Nissan BlueBird T12 (työjuhta)
^ Tämäpä oikein hyvä homma. Olisi ainakin kovasti tarvetta kuskinoven lasinostimelle ja sisäkahvalle.
Autoa en kehtaa alkaa ostamaan, ku pitäisi entiset romut saada pois pihalta ja muuttoki edessä eri paikkakunnalle. Nii ja oliko sulla vielä niitä pörinäpönttöjä ylinmääräisenä?
Jos vielä sattuisi löytymään takaiskareiden jousituki tarvikeiskareille, olisin enemmän kuin kiitollinen (Pienempi se keskireikä kuin sähkösäätöisessä yläpäässä).Tai oikeastaan voisin ostaa takaiskarit napoineen, että pääsisi sitä säädettävää alustaa tekemään.
Itse autoon liittyen niin voisi kertoa, että on toiminut ongelmitta ja vanteetki vaihtunu "lippa"-vanteisiin ja pitäs tulla varaosia pari laatikollista ens viikolla. Kestihän ne alkuperäiset etuiskarit sen 195000 kilometriä.
Muuten olisin suoraan tilannut coilit, mutta kun ei mistään löydä minkä auton yläpäät sopisi suoraan taakse, että ei tarvisi sorvaamaan ruveta yms.
S12:n ja maxima u11:n tolpat menee ainakin eteen suht kivuttomasti ja pitää kokeilla miten oman a32:n yläpäät sopiisi luupähän, jos sitä vaikka helpolla pääsis.
Jos jollain on ihan käytännön kokemusta asiasta, nii voi vaikka yv:llä infota mitä tolppia on käytetty. Tolppa rakennehan kun on näissä turboissa navan kans yhtenäinen takana.
Autoa en kehtaa alkaa ostamaan, ku pitäisi entiset romut saada pois pihalta ja muuttoki edessä eri paikkakunnalle. Nii ja oliko sulla vielä niitä pörinäpönttöjä ylinmääräisenä?
Jos vielä sattuisi löytymään takaiskareiden jousituki tarvikeiskareille, olisin enemmän kuin kiitollinen (Pienempi se keskireikä kuin sähkösäätöisessä yläpäässä).Tai oikeastaan voisin ostaa takaiskarit napoineen, että pääsisi sitä säädettävää alustaa tekemään.
Itse autoon liittyen niin voisi kertoa, että on toiminut ongelmitta ja vanteetki vaihtunu "lippa"-vanteisiin ja pitäs tulla varaosia pari laatikollista ens viikolla. Kestihän ne alkuperäiset etuiskarit sen 195000 kilometriä.
Muuten olisin suoraan tilannut coilit, mutta kun ei mistään löydä minkä auton yläpäät sopisi suoraan taakse, että ei tarvisi sorvaamaan ruveta yms.
S12:n ja maxima u11:n tolpat menee ainakin eteen suht kivuttomasti ja pitää kokeilla miten oman a32:n yläpäät sopiisi luupähän, jos sitä vaikka helpolla pääsis.
Jos jollain on ihan käytännön kokemusta asiasta, nii voi vaikka yv:llä infota mitä tolppia on käytetty. Tolppa rakennehan kun on näissä turboissa navan kans yhtenäinen takana.
o.O Elämä on kovaa, ota sämpylä O.o
Nissan Primera P11-144
Ex:
Nissan Maxima A32 Vq20de
Nissan BlueBird T12 Ca18et (Ex-työjuhta)
Mazda 626 GF
Nissan Sunny N13 x 4
Nissan Primera P11-144
Ex:
Nissan Maxima A32 Vq20de
Nissan BlueBird T12 Ca18et (Ex-työjuhta)
Mazda 626 GF
Nissan Sunny N13 x 4
Who is online
Users browsing this forum: No registered users and 103 guests