H.V.R:n romut: 1JZ S13 ja 1JZ TA22
Re: H.V.R:n romut: 2xS13 ja TA22
Tänään olis suunnitelmissa mennä jatkamaan lintan uuden koneen kasailua jos vaan illalla on inspiraatio kohallaan. Sellanen mua on mietityttäny noissa ARP:n kansipulteissa, että kun ohjeessa sanotaan että kiristä 80lb ft (=~108Nm) in three equal steps niin meinaako se että kiristetään tohon 108:aan newtoniin kolmessa vaiheessa eli ensin 36,15Nm, sitten 72,3Nm ja lopuksi toi 108,47Nm?
Re: H.V.R:n romut: 2xS13 ja TA22
Jatketaan monologia, ihan vaikka omaks huviks.
Eilen mainitsemani suunnitelma toteutui ja niin sain itteni raahattua talliin, tosin vasta puolen yön aikaan mutta kuitenkin.
Lintan tulevaa uutta konetta oli siis tarkotus kasailla ja niin myös tein.
Tohon asti kasattu aiemmin
Ensin iskin paikalleen kampuran päähän tulevat hihnapyörät ja sen jälkeen ARP:t lohkoon pystyyn.
Sitten menikin hetki nysvätessä noita kansipulttien prikkoja kanteen paikalleen. Tein sen siinä vaiheessa kun kansi oli vielä pöydällä. Seuraavaksi sujautin kannen paikoilleen Cometicin kansinahan jäädessä lohkon ja kannen väliin ja kiristelin pultit tehtaan suosittelemassa järjestyksessä momenttiin, johon ARP:n ohjeessa kehotettiin kiristämään, kolmessa vaiheessa.
Isoimmat hommat koneen kasaamisen suhteen alkaa olla takanapäin. Alkaa jo jännittää mitä käy kun ekan kerran pääsee kääntämään avaimesta tän koneen kanssa, ei kuitenkaan näitä koneita tuu rakennettua kokonaan uusiks ihan joka päivä.
Asiasta saappaaseen, miten voi todeta nostajien kunnon kun ne on irtonaisena? Mulla on tossa yhet nostajat öljykylvyssä ja niitä kun yks päivä painelin niin tuntuu että osa on erittäin jäykkiä painaa ja jotkut on sellasia ihan löysiä...onko ne löysät entisiä vai mikä niitä riivaa?
Eilen mainitsemani suunnitelma toteutui ja niin sain itteni raahattua talliin, tosin vasta puolen yön aikaan mutta kuitenkin.
Lintan tulevaa uutta konetta oli siis tarkotus kasailla ja niin myös tein.
Tohon asti kasattu aiemmin
Ensin iskin paikalleen kampuran päähän tulevat hihnapyörät ja sen jälkeen ARP:t lohkoon pystyyn.
Sitten menikin hetki nysvätessä noita kansipulttien prikkoja kanteen paikalleen. Tein sen siinä vaiheessa kun kansi oli vielä pöydällä. Seuraavaksi sujautin kannen paikoilleen Cometicin kansinahan jäädessä lohkon ja kannen väliin ja kiristelin pultit tehtaan suosittelemassa järjestyksessä momenttiin, johon ARP:n ohjeessa kehotettiin kiristämään, kolmessa vaiheessa.
Isoimmat hommat koneen kasaamisen suhteen alkaa olla takanapäin. Alkaa jo jännittää mitä käy kun ekan kerran pääsee kääntämään avaimesta tän koneen kanssa, ei kuitenkaan näitä koneita tuu rakennettua kokonaan uusiks ihan joka päivä.
Asiasta saappaaseen, miten voi todeta nostajien kunnon kun ne on irtonaisena? Mulla on tossa yhet nostajat öljykylvyssä ja niitä kun yks päivä painelin niin tuntuu että osa on erittäin jäykkiä painaa ja jotkut on sellasia ihan löysiä...onko ne löysät entisiä vai mikä niitä riivaa?
Re: H.V.R:n romut: 2xS13 ja TA22
Pieniä edistysaskeleita otettu JZ Nissanin kanssa. Pari tuntia riehuin taltan, lastan ja kuumailmapuhaltimen kanssa ja nyt olis sisätiloista bitumit suunnilleen pois. Liimat jäi vielä putsailematta, täytyy kokeilla millä olis helpoin putsailla.
Lintta Nissaniin ei ole juuri mitään tehty, öljynsuodattimen alle tilailin ryöstölaipan erinäisiä antureita varten.
Tänään oli viimeinen päivä käyttää JZ Celica leimalla. Eilen väkersin äkkiä jonkulaisen pakoputken (vanha loppu auton alle apparin penkin kohille) ja kattelin muuten äkkiä päällisin puolin että kaikki on kunnossa ja tänään vein leimalle. Yllätys oli erittäin positiivinen; Hyväksytty! Ainoastaan lähivalon suuntaus oli liian alas. Tän kunniaks vois käydä joku ilta pyöräyttämässä takarenkaissa jäljellä olevat kuviot savuna ilmaan ja sen jälkeen laitella vanhus talviunille ja jatkojalostukseen
Lintta Nissaniin ei ole juuri mitään tehty, öljynsuodattimen alle tilailin ryöstölaipan erinäisiä antureita varten.
Tänään oli viimeinen päivä käyttää JZ Celica leimalla. Eilen väkersin äkkiä jonkulaisen pakoputken (vanha loppu auton alle apparin penkin kohille) ja kattelin muuten äkkiä päällisin puolin että kaikki on kunnossa ja tänään vein leimalle. Yllätys oli erittäin positiivinen; Hyväksytty! Ainoastaan lähivalon suuntaus oli liian alas. Tän kunniaks vois käydä joku ilta pyöräyttämässä takarenkaissa jäljellä olevat kuviot savuna ilmaan ja sen jälkeen laitella vanhus talviunille ja jatkojalostukseen
Re: H.V.R:n romut: 2xS13 ja TA22
Jahas, kai sitä vois pienetkin aikaansaannokset päivitellä tänne niin ei topicci katoa liian kauas.
JZ Nissanista olis nyt nyhrätty sisältä kaikki äänieristeet pois ja putsailinkin rälläkkään kiinnitettävällä teräskuppiharjalla sisustan melko puhtaaksi.
Seuraavana pitäs kaaria ja penkkien kiinnikkeitä touhuta ja sittenhän melkein sais vetää värin pintaan sisälle.
JZ Celicaa alottelin tossa purkamaan viime viikonloppuna. Koska keula ei miellyttänyt omaa silmää johtuen coolerin ja ahtoputkien sijoittelusta, menee keulan kennojen asettelu taas uusiksi.
Ainakin jakopää on helppo tehä, sekin tässä talven aikana uusitaan koska ei ole mitään hajua koska on viimeks tehty.
Keulille tilasin uuden välijäähdyttimen, joka tulee nykyiselle syylärin paikalle. Uudessa coolerissa on myös lähdöt taaksepäin, joten ahtoputket lyhenee ihan huomattavasti.
Syylärin asettelu/keulan tilanpuute on aiheuttanut jo sen verran harmaita hiuksia, että päädyin nyt viimein kauan suunnitteilla olevaan ratkasuun ja siirtää syylärin kontin puolelle. Alkuperäsen tankin reikä (joka on siis kontin pohjassa) tulee osittain toimimaan ilmanottoaukkona ja syylärin toiselle puolelle tulee kunnon flekti(t) imemään ilmaa kennon läpi. Orkkistankin tilalle laitan 45L JAZ turvatankin ja samalla polttoainepuolta uusitaan muutenkin jonkin verran.
Vesikierron suunnittelin niin, että orkkis vesipumppu työntää vedet taakse ja paluupuolelle tulee sähkönen vesipumppu jeesaamaan nesteen liikkumista.
Kontin ilmanpoisto tulee tapahtumaan osittain takaluukun kannen läpi (tästä havainnollistava kuva tulee joskus myöhemmin). Orkkis peltistä luukkua en viitti alkaa pilkkomaan, joten hommasin lasikuituisen kannen tätä varten.
Jos jollain on jotain ehdotuksia tai ideoita tai jopa kokemuksia tästä takasyyläristä niin kuuntelen mielelläni.
JZ Nissanista olis nyt nyhrätty sisältä kaikki äänieristeet pois ja putsailinkin rälläkkään kiinnitettävällä teräskuppiharjalla sisustan melko puhtaaksi.
Seuraavana pitäs kaaria ja penkkien kiinnikkeitä touhuta ja sittenhän melkein sais vetää värin pintaan sisälle.
JZ Celicaa alottelin tossa purkamaan viime viikonloppuna. Koska keula ei miellyttänyt omaa silmää johtuen coolerin ja ahtoputkien sijoittelusta, menee keulan kennojen asettelu taas uusiksi.
Ainakin jakopää on helppo tehä, sekin tässä talven aikana uusitaan koska ei ole mitään hajua koska on viimeks tehty.
Keulille tilasin uuden välijäähdyttimen, joka tulee nykyiselle syylärin paikalle. Uudessa coolerissa on myös lähdöt taaksepäin, joten ahtoputket lyhenee ihan huomattavasti.
Syylärin asettelu/keulan tilanpuute on aiheuttanut jo sen verran harmaita hiuksia, että päädyin nyt viimein kauan suunnitteilla olevaan ratkasuun ja siirtää syylärin kontin puolelle. Alkuperäsen tankin reikä (joka on siis kontin pohjassa) tulee osittain toimimaan ilmanottoaukkona ja syylärin toiselle puolelle tulee kunnon flekti(t) imemään ilmaa kennon läpi. Orkkistankin tilalle laitan 45L JAZ turvatankin ja samalla polttoainepuolta uusitaan muutenkin jonkin verran.
Vesikierron suunnittelin niin, että orkkis vesipumppu työntää vedet taakse ja paluupuolelle tulee sähkönen vesipumppu jeesaamaan nesteen liikkumista.
Kontin ilmanpoisto tulee tapahtumaan osittain takaluukun kannen läpi (tästä havainnollistava kuva tulee joskus myöhemmin). Orkkis peltistä luukkua en viitti alkaa pilkkomaan, joten hommasin lasikuituisen kannen tätä varten.
Jos jollain on jotain ehdotuksia tai ideoita tai jopa kokemuksia tästä takasyyläristä niin kuuntelen mielelläni.
Re: H.V.R:n romut: 2xS13 ja TA22
Pieniä edistysaskeleita Celican kanssa.
Välijäähdytin tuli tosi nopeesti, tilasin torstaiaamuna ja tuli perjantaina ilmotus että noudettavissa matkahuollossa.
Aika pienihän tuo kenno on mutta kun ei mahu niin ei mahu
Tuleva syyläri mulla onkin ollu jo pidempään lojumassa varastossa, oli tarkotettu toiseen projektiin, mutta jäi yli.
Turvatankki on myös ollu hommattuna jo kauemman aikaa ja sitä aloinkin sovittelemaan eilen Celican konttiin. Vanhassa tankissa oli vielä päälle 20L bensaa vaikka kuvittelin että olis paljon vähemmän, no tietty tuli kauhee haju ja sotku kun sen tyhjentelin.
Tuleva tankki
Vanha pois
Uusi sovituksessa. Tohon päälle tehään täyttöputki joka tulee tohon hollille että tankkaaminen on mahollista.
Uusia bensavermeitä. Välikeruusäiliö ja Bosch 044. Siirtopumppu vielä hommaamatta ellen päädy käyttämään Celicassa jo olleita pumppuja.
Seuraavana sovittelinkin syyläriä konttiin.
Tohon se suunnilleen tulee
Tohon ympärille tehään "kaukalo" joka ohjaa ilmavirran syylärin läpi ja kontin poistorei'istä ulos.
Tuleva takaluukun kansi, vielä ilman reikiä
Kontin päälle tulee myös takalippa, ilma poistuu myös takalipan kautta
Uutta välijäähdytintä aloin sovittelemaan keulalle. Laitoin parit himmelit kiinni keulaan että näkee mihin kohtaan kennon voi oikeesti sijottaa.
Noin suunnilleen tuleva paikka.
Seuraavaks tarttis keksiä alumiinihitsari että sais kennolle tehtyä kiinnikkeet. Alustavan suunnitelman mukaan teen tosta lukkopellin keskiosasta yhtenäisen osan kennon kanssa jolloin keulan purkaminen ja kasaaminen olis erittäin helppoa, kuten myös kannakkeiden teko.
Kaasuläppää tullaan myös vähän modaamaan, tötterö poikki luistoneston läpän jälkeen ja siihen hitsataan pätkä putkea että saa ahtoletkun kiinni.
Näihin kuviin ja tunnelmiin.
Hyvää itsenäisyyspäivää kaikille lukijoille!!
Välijäähdytin tuli tosi nopeesti, tilasin torstaiaamuna ja tuli perjantaina ilmotus että noudettavissa matkahuollossa.
Aika pienihän tuo kenno on mutta kun ei mahu niin ei mahu
Tuleva syyläri mulla onkin ollu jo pidempään lojumassa varastossa, oli tarkotettu toiseen projektiin, mutta jäi yli.
Turvatankki on myös ollu hommattuna jo kauemman aikaa ja sitä aloinkin sovittelemaan eilen Celican konttiin. Vanhassa tankissa oli vielä päälle 20L bensaa vaikka kuvittelin että olis paljon vähemmän, no tietty tuli kauhee haju ja sotku kun sen tyhjentelin.
Tuleva tankki
Vanha pois
Uusi sovituksessa. Tohon päälle tehään täyttöputki joka tulee tohon hollille että tankkaaminen on mahollista.
Uusia bensavermeitä. Välikeruusäiliö ja Bosch 044. Siirtopumppu vielä hommaamatta ellen päädy käyttämään Celicassa jo olleita pumppuja.
Seuraavana sovittelinkin syyläriä konttiin.
Tohon se suunnilleen tulee
Tohon ympärille tehään "kaukalo" joka ohjaa ilmavirran syylärin läpi ja kontin poistorei'istä ulos.
Tuleva takaluukun kansi, vielä ilman reikiä
Kontin päälle tulee myös takalippa, ilma poistuu myös takalipan kautta
Uutta välijäähdytintä aloin sovittelemaan keulalle. Laitoin parit himmelit kiinni keulaan että näkee mihin kohtaan kennon voi oikeesti sijottaa.
Noin suunnilleen tuleva paikka.
Seuraavaks tarttis keksiä alumiinihitsari että sais kennolle tehtyä kiinnikkeet. Alustavan suunnitelman mukaan teen tosta lukkopellin keskiosasta yhtenäisen osan kennon kanssa jolloin keulan purkaminen ja kasaaminen olis erittäin helppoa, kuten myös kannakkeiden teko.
Kaasuläppää tullaan myös vähän modaamaan, tötterö poikki luistoneston läpän jälkeen ja siihen hitsataan pätkä putkea että saa ahtoletkun kiinni.
Näihin kuviin ja tunnelmiin.
Hyvää itsenäisyyspäivää kaikille lukijoille!!
Re: H.V.R:n romut: 2xS13 ja TA22
No nyt tulee kyllä lyhyet ahtoputket! Tää on kyllä hieno rojekti, sen mie vaa sanon..
Tuota syyläriä et mahtuuko enemmän lappeelleen entä tuolleen että täyttää koko kontin lastausaukon, tulee oleen vähän hankalahko rakenne tuolleen, jos laittais lähemmäs lattiaa ja tekis pikalukituksella ilmanohjauskaukalon poistoaukoille. Tai sit old schoolia ja esim takalasien tilalle ilmanotot, sieltä kanavat syylärille ja siitä poisto auton alle, ohimenevä ilmavirtahan toimii lisäimuna ilmankierrolle.
Tuota syyläriä et mahtuuko enemmän lappeelleen entä tuolleen että täyttää koko kontin lastausaukon, tulee oleen vähän hankalahko rakenne tuolleen, jos laittais lähemmäs lattiaa ja tekis pikalukituksella ilmanohjauskaukalon poistoaukoille. Tai sit old schoolia ja esim takalasien tilalle ilmanotot, sieltä kanavat syylärille ja siitä poisto auton alle, ohimenevä ilmavirtahan toimii lisäimuna ilmankierrolle.
Nopeat liikkeet on näyttäviä
Re: H.V.R:n romut: 2xS13 ja TA22
Syylärin lopullinen asento katotaan sitten ku tehään kiinnikkeitä. Takalasien tilalle mietin itekkin josko laittais ilmanotot, se vaan on harmillista että menee hardtopista fiilis kokonaan kun ei saa takalaseja enää aukiZugu wrote:No nyt tulee kyllä lyhyet ahtoputket! Tää on kyllä hieno rojekti, sen mie vaa sanon..
Tuota syyläriä et mahtuuko enemmän lappeelleen entä tuolleen että täyttää koko kontin lastausaukon, tulee oleen vähän hankalahko rakenne tuolleen, jos laittais lähemmäs lattiaa ja tekis pikalukituksella ilmanohjauskaukalon poistoaukoille. Tai sit old schoolia ja esim takalasien tilalle ilmanotot, sieltä kanavat syylärille ja siitä poisto auton alle, ohimenevä ilmavirtahan toimii lisäimuna ilmankierrolle.
Mutta lopulliset päätökset tehään kunhan päästään kunnolla perehtymään asiaan.
Re: H.V.R:n romut: 2xS13 ja TA22
Jahas, mattamusta S13 lähti uuteen kotiin tänään joten mun osalta se olis taputeltu. Nyt olis osia ylimääräsenä S13/CA:han.
Re: H.V.R:n romut: 1JZ S13 ja 1JZ TA22
Pitkään ollu hiljasta tässäkin topicissa. Tässä joulun tienoilla ei oo muuta tullu autojen suhteen tehtyä kun tilattu osia jonkin verran.
Elikkä Celicaan tuli tilattua Davies Craig EWP150-sähkönen vesipumppu controllerilla, jolla voi siis ohjata vesipumpun ja flektin nopeutta. Tämä tuleekin vasta joskus tän kuun puoli välissä.
Näiden lisäks tilattu bensamäärän anturi tohon JAZ:in turvatankkiin. Bensamittariksi hommasin AutoMeterin SportComp sarjan mittarin. Myös öljynpaine, vedenlämpö ja ahtopaine luetaan ens kesänä AutoMeterin SportComp-tuotteista (öljynpaine, vedenlämpö ja ahtomittarit on ollu jo pidempään hyllyssä). Öljynsuodattimen alle tuli ryöstölaippa josta otetaan ainakin öljynpainemittarille tieto. Turvatankin sijottelun takia joutuu tekemään täyttöputken ite joten sitä varten tilailin korkin ja putkenpätkän.
Tämäkin mittari on lojunut hyllyssä jo vuosia. Saa nähä tulisko se tähän autoon viimein.
Tänään sain pitkästä aikaa taas inspiraatiopuuskan ja näin löysin itteni tallista.
Ekana hommana laittelin bensamäärän anturin tankkiin.
Reikä valmiina.
Sovitus.
Valmis.
Tän jälkeen aloin toteuttamaan pitkään päässä hautunutta suunnitelmaa jossa Celican orkkistankista leikataan sopivasti paloja pois jolloin jäljelle jäävästä osasta tulee kontinpohjaan ilmanottoaukko syylärille, saa nähä tuleeko käyttöön.
Turvatankin reunan merkkaus.
Rajusti ilmasahalla palaa pois.
Aukeekohan tää idea kellekkään
Koesovitus (leikkaukset on tehty aika raa'alla kädellä, siistitään myöhemmin).
Ja tankin kanssa.
Tämän idean lopullisuudesta/toimivuudesta ei ole takeita. Tämän ilmanoton lisäksi ajatuksissa ollut laittaa jonkunlainen NACA-aukko takasivulasiin josta johdettais ilma letkua pitkin syylärin etupuolelle. Ja syylärihän siis koteloidaan joka puolelta niin, että kaikki ilma virtaa varmasti syylärin läpi ja ulos poistoaukoista.
Näihin kuviin ja tunnelmiin.
Elikkä Celicaan tuli tilattua Davies Craig EWP150-sähkönen vesipumppu controllerilla, jolla voi siis ohjata vesipumpun ja flektin nopeutta. Tämä tuleekin vasta joskus tän kuun puoli välissä.
Näiden lisäks tilattu bensamäärän anturi tohon JAZ:in turvatankkiin. Bensamittariksi hommasin AutoMeterin SportComp sarjan mittarin. Myös öljynpaine, vedenlämpö ja ahtopaine luetaan ens kesänä AutoMeterin SportComp-tuotteista (öljynpaine, vedenlämpö ja ahtomittarit on ollu jo pidempään hyllyssä). Öljynsuodattimen alle tuli ryöstölaippa josta otetaan ainakin öljynpainemittarille tieto. Turvatankin sijottelun takia joutuu tekemään täyttöputken ite joten sitä varten tilailin korkin ja putkenpätkän.
Tämäkin mittari on lojunut hyllyssä jo vuosia. Saa nähä tulisko se tähän autoon viimein.
Tänään sain pitkästä aikaa taas inspiraatiopuuskan ja näin löysin itteni tallista.
Ekana hommana laittelin bensamäärän anturin tankkiin.
Reikä valmiina.
Sovitus.
Valmis.
Tän jälkeen aloin toteuttamaan pitkään päässä hautunutta suunnitelmaa jossa Celican orkkistankista leikataan sopivasti paloja pois jolloin jäljelle jäävästä osasta tulee kontinpohjaan ilmanottoaukko syylärille, saa nähä tuleeko käyttöön.
Turvatankin reunan merkkaus.
Rajusti ilmasahalla palaa pois.
Aukeekohan tää idea kellekkään
Koesovitus (leikkaukset on tehty aika raa'alla kädellä, siistitään myöhemmin).
Ja tankin kanssa.
Tämän idean lopullisuudesta/toimivuudesta ei ole takeita. Tämän ilmanoton lisäksi ajatuksissa ollut laittaa jonkunlainen NACA-aukko takasivulasiin josta johdettais ilma letkua pitkin syylärin etupuolelle. Ja syylärihän siis koteloidaan joka puolelta niin, että kaikki ilma virtaa varmasti syylärin läpi ja ulos poistoaukoista.
Näihin kuviin ja tunnelmiin.
Re: H.V.R:n romut: 1JZ S13 ja 1JZ TA22
On kyllä mukava seurata sellasta projektia joka itelläkin ollu haaveissa pidemmän aikaa
Nopeat liikkeet on näyttäviä
Re: H.V.R:n romut: 1JZ S13 ja 1JZ TA22
Hienoa että kelpaa kertomusZugu wrote:On kyllä mukava seurata sellasta projektia joka itelläkin ollu haaveissa pidemmän aikaa
Mutta...
Eilen paukkasin talliin jälleen kerran (kahtena peräkkäisenä päivänä ) ja alottelin Celican mittariston muokkausta.
Mittareiksi siis tuli Autometerin Sport-Compit.
Mittareita
Lähtökohta
Tohon ne tulee.
Näin saatiin tuhottua taas yksi klassikkoauton orkkisosa
Sähköt pitää vedellä seuraavaks ja kasata hilut takasin.
Re: H.V.R:n romut: 1JZ S13 ja 1JZ TA22
Täytyy taas tänne iskeä tarinaa ettei unohdu mitä on tullu tehtyä.
Sähköinen vesipumppu saapui viimein tontille
Davies Craig EWP150 + Controlleri
Eilen tuli ihan jotain taas tehtyä, nimittäin turvatankille kiinnityskehikkoa. Kehikosta ei ollu olemassa mitään suunnitelmaa, ainoa kriteeri oli että sen saa pultattua tarvittaessa irti niin, että kontti jää mahdollisimman orkkiksen näköseksi. Siinä samalla kun leikkelin neliöputken pätkiä, synty päässä suunnitelma kehikosta.
Ensin tehtiin tollaset.
Pari välivaihetta jäi väliin mutta sitten tuote näytti jo tolta.
Yhden kiinnityskohdan toteutin niittimuttereilla.
Tellinki hollilla.
Ja tankki paikoillansa.
Tohon etureunaan jäi vielä kiinnitykset tekemättä kun toi putki loppu kesken. Joka tapauksessa koko häkkyrä pultataan vielä tosta etureunasta tukevasti pohjaan kiinni. Suht painavahan siitä tuli mutta onhan orkkistankkikin melko painava tohon turvatankkiin verrattuna joten ehkä se vähän kompensoi sitä. Ja kasvanu paino korvataan teholla sitte tietty
Sitten siinä tupakoidessa aloin kattelemaan ja miettimään miten syylärin kiinnitys konttiin olis järkevintä toteuttaa. Päätimpä sitten tässäkin tapauksessa suunnitella samalla kun teen ja ei muuta kun rälläkkä laulamaan.
Hetken päästä oli syntynyt tommoset käikäleet.
Ja noin ne tulee syylärin ympärille.
Toi kehikon yläpää kasataan pulteilla että sen saa myös purettua jolloinka koko paketin saa pois kontista.
Tohon vaiheeseen jäin eilen, kello kun oli jo niin paljon etten jaksanu enää hitsailla, itellä kun on tapana jäädä min. pariks tunniks kipinävahtiin tulitöiden jälkeen. Se on asia mistä olen tarkka, yhen hyvän kaverin halli on palanu ja se jos joku vituttaa kun kaikki harrastusvälineet palaa piloille.
Sähköinen vesipumppu saapui viimein tontille
Davies Craig EWP150 + Controlleri
Eilen tuli ihan jotain taas tehtyä, nimittäin turvatankille kiinnityskehikkoa. Kehikosta ei ollu olemassa mitään suunnitelmaa, ainoa kriteeri oli että sen saa pultattua tarvittaessa irti niin, että kontti jää mahdollisimman orkkiksen näköseksi. Siinä samalla kun leikkelin neliöputken pätkiä, synty päässä suunnitelma kehikosta.
Ensin tehtiin tollaset.
Pari välivaihetta jäi väliin mutta sitten tuote näytti jo tolta.
Yhden kiinnityskohdan toteutin niittimuttereilla.
Tellinki hollilla.
Ja tankki paikoillansa.
Tohon etureunaan jäi vielä kiinnitykset tekemättä kun toi putki loppu kesken. Joka tapauksessa koko häkkyrä pultataan vielä tosta etureunasta tukevasti pohjaan kiinni. Suht painavahan siitä tuli mutta onhan orkkistankkikin melko painava tohon turvatankkiin verrattuna joten ehkä se vähän kompensoi sitä. Ja kasvanu paino korvataan teholla sitte tietty
Sitten siinä tupakoidessa aloin kattelemaan ja miettimään miten syylärin kiinnitys konttiin olis järkevintä toteuttaa. Päätimpä sitten tässäkin tapauksessa suunnitella samalla kun teen ja ei muuta kun rälläkkä laulamaan.
Hetken päästä oli syntynyt tommoset käikäleet.
Ja noin ne tulee syylärin ympärille.
Toi kehikon yläpää kasataan pulteilla että sen saa myös purettua jolloinka koko paketin saa pois kontista.
Tohon vaiheeseen jäin eilen, kello kun oli jo niin paljon etten jaksanu enää hitsailla, itellä kun on tapana jäädä min. pariks tunniks kipinävahtiin tulitöiden jälkeen. Se on asia mistä olen tarkka, yhen hyvän kaverin halli on palanu ja se jos joku vituttaa kun kaikki harrastusvälineet palaa piloille.
Re: H.V.R:n romut: 1JZ S13 ja 1JZ TA22
Hommat Celican kimpussa jatku viime yönä.
Tankin kiinnitykseen tein etureunaan noi pultattavat kiinnitysputket. Etureunan alle suunniteltu poikkituki jäi vieläkin tekemättä.
Eihän se mikään kaunis ole mutta ajaa asiansa eikä näy edes mihinkään loppujen lopuks
Tankin ja kehikon väliin täytyy vielä hommailla jotain kumia ettei tankki hankaa pelkkää metallia vasten.
Seuraavaksi jatkoin syylärin telinettä. Putkea pätkiks ja EsaBeellä kiinni toisiinsa ja tuotos näytti tältä:
Ja hollilla:
Kiinnitykset ja pari yksityiskohtaa pitää vielä askarrella ja sekin teline olis melkosen valmis.
Samalla kun touhuilin noiden telineiden parissa, leikkeli yks kaveri Celican takaspoileria joka siis tulee olemaan ilmanpoistokanava tuolta kontista.
Alta kuvattuna.
Sovituksessa.
Noita reikiä täytyy vähän siistiä ja sen jälkeen keksiä spoilerille joku nätti kiinnitystapa. Yks vaihtoehto mitä mietin, oli niittimutterit konttiin ja jotkut nätillä kannalla varustetut pultit (M4 tai M5) vaan spoilerin päältä. Pelkällä liimalla en spoileria aio laittaa jos se joskus tarvii saada irti syystä tai toisesta.
Voisko joku nyt kertoa millä nimellä löytyis semmosia pieniä pultteja missä on sellanen alumiininen "prikka" siinä kannan alla (varmaan saa monella eri värillä), monessa tuning tms autossa on sellasilla jotku lipareet kiinni. En löytäny vaikka koitin pikasesti Googletella.
Tankin kiinnitykseen tein etureunaan noi pultattavat kiinnitysputket. Etureunan alle suunniteltu poikkituki jäi vieläkin tekemättä.
Eihän se mikään kaunis ole mutta ajaa asiansa eikä näy edes mihinkään loppujen lopuks
Tankin ja kehikon väliin täytyy vielä hommailla jotain kumia ettei tankki hankaa pelkkää metallia vasten.
Seuraavaksi jatkoin syylärin telinettä. Putkea pätkiks ja EsaBeellä kiinni toisiinsa ja tuotos näytti tältä:
Ja hollilla:
Kiinnitykset ja pari yksityiskohtaa pitää vielä askarrella ja sekin teline olis melkosen valmis.
Samalla kun touhuilin noiden telineiden parissa, leikkeli yks kaveri Celican takaspoileria joka siis tulee olemaan ilmanpoistokanava tuolta kontista.
Alta kuvattuna.
Sovituksessa.
Noita reikiä täytyy vähän siistiä ja sen jälkeen keksiä spoilerille joku nätti kiinnitystapa. Yks vaihtoehto mitä mietin, oli niittimutterit konttiin ja jotkut nätillä kannalla varustetut pultit (M4 tai M5) vaan spoilerin päältä. Pelkällä liimalla en spoileria aio laittaa jos se joskus tarvii saada irti syystä tai toisesta.
Voisko joku nyt kertoa millä nimellä löytyis semmosia pieniä pultteja missä on sellanen alumiininen "prikka" siinä kannan alla (varmaan saa monella eri värillä), monessa tuning tms autossa on sellasilla jotku lipareet kiinni. En löytäny vaikka koitin pikasesti Googletella.
Re: H.V.R:n romut: 1JZ S13 ja 1JZ TA22
^ "Fender washer"; perään sitten vain kokoluokka, jos pitää olla joku nimenomainen.
http://www.ebay.com/sch/i.html?_odkw=fe ... r&_sacat=0
http://www.ebay.com/sch/i.html?_odkw=fe ... r&_sacat=0
”Life is about the people you meet and the things you create with them”.
• Follow me on Instagram to see more and behind the scenes.
• For all related inquiries please contact to joni_p3(a)msn.com.
• Specialist for wheels, suspension and other aftermarket parts.
• @japtoysofficial x @levelnoneofficial owner among other things.
• Follow me on Instagram to see more and behind the scenes.
• For all related inquiries please contact to joni_p3(a)msn.com.
• Specialist for wheels, suspension and other aftermarket parts.
• @japtoysofficial x @levelnoneofficial owner among other things.
Who is online
Users browsing this forum: No registered users and 27 guests