Jonsban K20-swap JDM Integra
Jonsban K20-swap JDM Integra
Ajattelin nyt viimein tehdä tännekin projektitopicin.
Eli tallista löytyy Honda Integra DC2 96-spec K20a2-swapillä.
Auto on hommattu vuonna 2009 Japanista. Suzukassa koko elämänsä viettäneenä pikkusen laitettuna Grade 4.5:na
Autossa oli silloin Cuscon Zero-coilit, Mugen-catback, Mugen-peltisarja, Mugen-puslasarja ja Mugen-poljinta yms. pientä.
Autoon hommattiin laivauksen aikana J's Racing 60RS-catback titaanisena, joka asennettiin auton tullessa maahan.
2010 autoon hankittiin Cuscon 7-piste turvakaaret, Cuscon poikkituet eteen ja taakse, Cuscon 25mm takavakaaja, Spoonin etulippa, Spoonin etujarrusatulat, Bride Zeta 3:t punaisena, Takatan MPH-341:set 4-piste vyöt, Nardin Classic Works Bellin snap offilla ja Wedssportin TC-05:set Toyon R888-renkailla.
Autolla ajettiin samaisena vuonna Kemorassa 1:21.8 Dynamiitin ratapäivillä, taitaa olla edelleen nopein katu-Honda siellä.
2011 Kemorassa ratapäivillä autosta räjähti moottori pienin miss-shiftin takia, jolloin alkoi K-swap.
Moottori löytyi eräältä Jyväskylässä asustavalta Honda-harrastajalta.
Moottoriin oli laitettu Wisecon 12.5:1 männät, Eaglen veivit, HMJ-Motorsin porttaama kansi Supertechin jousilla, Blueprint Racingin porttaama RBC-imusarja, suomessa teetetty 64.7mm kaasuläppä, ERL Performancen S2000-öljypumppu ja R-Crew Racingin pakosarja.
Laitos tuotti 275hp ja 247nm. Eli perus-raikas vaparipannu katukäyttöön.
Moottorin swäp-hilppeet ostettiin Hybrid Racingilta, shifterit, syylari, kannakkeet yms.
Ja loppuvuodesta 2011 auto esiteltiin X-Treme Car Showssa.
Auto esiteltiin myös 2011 Tuning.fi-lehdessä.
Eli tallista löytyy Honda Integra DC2 96-spec K20a2-swapillä.
Auto on hommattu vuonna 2009 Japanista. Suzukassa koko elämänsä viettäneenä pikkusen laitettuna Grade 4.5:na
Autossa oli silloin Cuscon Zero-coilit, Mugen-catback, Mugen-peltisarja, Mugen-puslasarja ja Mugen-poljinta yms. pientä.
Autoon hommattiin laivauksen aikana J's Racing 60RS-catback titaanisena, joka asennettiin auton tullessa maahan.
2010 autoon hankittiin Cuscon 7-piste turvakaaret, Cuscon poikkituet eteen ja taakse, Cuscon 25mm takavakaaja, Spoonin etulippa, Spoonin etujarrusatulat, Bride Zeta 3:t punaisena, Takatan MPH-341:set 4-piste vyöt, Nardin Classic Works Bellin snap offilla ja Wedssportin TC-05:set Toyon R888-renkailla.
Autolla ajettiin samaisena vuonna Kemorassa 1:21.8 Dynamiitin ratapäivillä, taitaa olla edelleen nopein katu-Honda siellä.
2011 Kemorassa ratapäivillä autosta räjähti moottori pienin miss-shiftin takia, jolloin alkoi K-swap.
Moottori löytyi eräältä Jyväskylässä asustavalta Honda-harrastajalta.
Moottoriin oli laitettu Wisecon 12.5:1 männät, Eaglen veivit, HMJ-Motorsin porttaama kansi Supertechin jousilla, Blueprint Racingin porttaama RBC-imusarja, suomessa teetetty 64.7mm kaasuläppä, ERL Performancen S2000-öljypumppu ja R-Crew Racingin pakosarja.
Laitos tuotti 275hp ja 247nm. Eli perus-raikas vaparipannu katukäyttöön.
Moottorin swäp-hilppeet ostettiin Hybrid Racingilta, shifterit, syylari, kannakkeet yms.
Ja loppuvuodesta 2011 auto esiteltiin X-Treme Car Showssa.
Auto esiteltiin myös 2011 Tuning.fi-lehdessä.
Honda Integra TypeR Jdm Spec K20a
Instagram:Jonsba__
Instagram:Jonsba__
Re: Jonsban K20-swap JDM Integra.
2012
Autolla ajeltiin pitkin kevättä duuniin ja katuajoa. Sekä Gatebil Mantorp kesäkuun tapahtuman.
Tottakai samalle v***n reissulle vaihdelaatikko antoi periksi, hävittäen kolmosen kokonaan.
Ja ei muutakuin auto kilon palasiksi pitkin tallia. Toki oli mietitty muutamaa lisäjuttua tekniikan suhteen.
Motti samalla levälleen ja päällimmäisenä ideana tehdä tehokkain Hondan K20 2-litraisena vaparina mitä löytyy.
Eli yli 300hp ja 250nm koneelta. Edellisessä patissa kun oli vakionokat yms.
Samaten keula vahvistehitsattiin ja ylimääräisiä reikiä vedettiin umpeen konehuoneesta ja antennin kohdasta. Samaten sisältä revittiin takapenkkien kiinnitykset, stereot yms. pois.
2013
Silloin alkoi moottorin osien hankinta ja päätös että yhtään kiinaosaa ei moottoriin tule.
Veiveiksi valikoitui Carrillon Lightweight I-Beam.
Männiksi Inline Pron kanssa suunnitellut inan yli 14:1 puristeiset CP:n Ultra Lightweight-männät.
Kannen porttasi Kansiset ja teki myös uusille Ferrean 6000:lle 1mm ylikoon rst-venoille CNC-seetit. Pipo virtaa nyt 343hp@14.5mm nostolla.
Mittatilaus-öljypohja Canton Racing Productsilta rata-ajoa silmällä pitäen, edellinen Accordin pohja kun oli kulunut puhki.
Myös J's Racingin pitkät alapallot laitettiin eteen entisten J's Racingin Negative Camber etu-ylätukivarsien kaveriksi. Taakse tuli myös J's Racingin cambervarret ja eteen K-Tunedin Traction Bar.
Loppuvuosi säästeltiin rahaa maalausta ja muutamaa osaa varten.
2014
Autoon tuli uudet Project Kicsin r40-mutterit, edelliset Kicsit kun oli väärän väriset nykyisiin suunnitelmiin. Tottakai SSR Type C-vanteiden kaveriksi.
Samaten saapui kauan odotetut Volk Racingin CE28:sit 8-spokena Magnesium Blue-värillä varustettuna.
Autolla ajeltiin pitkin kevättä duuniin ja katuajoa. Sekä Gatebil Mantorp kesäkuun tapahtuman.
Tottakai samalle v***n reissulle vaihdelaatikko antoi periksi, hävittäen kolmosen kokonaan.
Ja ei muutakuin auto kilon palasiksi pitkin tallia. Toki oli mietitty muutamaa lisäjuttua tekniikan suhteen.
Motti samalla levälleen ja päällimmäisenä ideana tehdä tehokkain Hondan K20 2-litraisena vaparina mitä löytyy.
Eli yli 300hp ja 250nm koneelta. Edellisessä patissa kun oli vakionokat yms.
Samaten keula vahvistehitsattiin ja ylimääräisiä reikiä vedettiin umpeen konehuoneesta ja antennin kohdasta. Samaten sisältä revittiin takapenkkien kiinnitykset, stereot yms. pois.
2013
Silloin alkoi moottorin osien hankinta ja päätös että yhtään kiinaosaa ei moottoriin tule.
Veiveiksi valikoitui Carrillon Lightweight I-Beam.
Männiksi Inline Pron kanssa suunnitellut inan yli 14:1 puristeiset CP:n Ultra Lightweight-männät.
Kannen porttasi Kansiset ja teki myös uusille Ferrean 6000:lle 1mm ylikoon rst-venoille CNC-seetit. Pipo virtaa nyt 343hp@14.5mm nostolla.
Mittatilaus-öljypohja Canton Racing Productsilta rata-ajoa silmällä pitäen, edellinen Accordin pohja kun oli kulunut puhki.
Myös J's Racingin pitkät alapallot laitettiin eteen entisten J's Racingin Negative Camber etu-ylätukivarsien kaveriksi. Taakse tuli myös J's Racingin cambervarret ja eteen K-Tunedin Traction Bar.
Loppuvuosi säästeltiin rahaa maalausta ja muutamaa osaa varten.
2014
Autoon tuli uudet Project Kicsin r40-mutterit, edelliset Kicsit kun oli väärän väriset nykyisiin suunnitelmiin. Tottakai SSR Type C-vanteiden kaveriksi.
Samaten saapui kauan odotetut Volk Racingin CE28:sit 8-spokena Magnesium Blue-värillä varustettuna.
Honda Integra TypeR Jdm Spec K20a
Instagram:Jonsba__
Instagram:Jonsba__
Re: Jonsban K20-swap JDM Integra.
2014 Kesällä hommattiin myös Rywiren tucked swap-johtosarja edellisen DC5:sen johtosarjan tilalle.
Samaten lisää J's Racingiä.
Venakoppa muokattiin an-liittimille huohotuksen osilta ja maalattiin BMW:n Atlantis Blau-värillä.
Kuvassa näkyy jälkikäteen mustaksi anodisoidut Golden Eaglen High Flow-bensakisko ja Aeromotiven A100-bensanpaineensäädin.
Samaten ASK-Servicen Antti hitsas vähän nippaa ylävesiletkuun, -16 AN-liitin ja titaanisilla pulteilla kiinni.
Advanced Street Performance hitsasi kivan pakosarjan mittatilauksena moottorin speksien mukaan 321-RST:stä ja samalla teki Cromo-vauhtipyörän räjäytyssuojan.
Loppuvuodesta 2014 moottoria alettiin koekasaamaan.
Tottakai ATS Garagea edustaen!
Myös rarea JDM-tavaraa hommattiin..
Mutta eihän tuo sopinut K-sarjalaisen venakoppaan kunnolla....
Tiivisteet on kaikki oemia.
Auto purettiin myös hylsyksi niihin aikoihin ja toimitettiin maalarille.
Samaten lisää J's Racingiä.
Venakoppa muokattiin an-liittimille huohotuksen osilta ja maalattiin BMW:n Atlantis Blau-värillä.
Kuvassa näkyy jälkikäteen mustaksi anodisoidut Golden Eaglen High Flow-bensakisko ja Aeromotiven A100-bensanpaineensäädin.
Samaten ASK-Servicen Antti hitsas vähän nippaa ylävesiletkuun, -16 AN-liitin ja titaanisilla pulteilla kiinni.
Advanced Street Performance hitsasi kivan pakosarjan mittatilauksena moottorin speksien mukaan 321-RST:stä ja samalla teki Cromo-vauhtipyörän räjäytyssuojan.
Loppuvuodesta 2014 moottoria alettiin koekasaamaan.
Tottakai ATS Garagea edustaen!
Myös rarea JDM-tavaraa hommattiin..
Mutta eihän tuo sopinut K-sarjalaisen venakoppaan kunnolla....
Tiivisteet on kaikki oemia.
Auto purettiin myös hylsyksi niihin aikoihin ja toimitettiin maalarille.
Honda Integra TypeR Jdm Spec K20a
Instagram:Jonsba__
Instagram:Jonsba__
Re: Jonsban K20-swap JDM Integra.
Loppuvuodesta 2014 auto oli maalattu!
Väriksi valikoitui Phoenix Yellow, aka oem-keltainen.
Sitten alkoi kasaus.
Myös uusia vanteita sovitettiin uuden värin kanssa.
Uusi 98-spec takapuskuri ostettiin Veholta ja pitkän etsinnän jälkeen löytyi Mugen Phase 1-takaspoileri.
Tästä kuvasta näkee tuckatun valojen johtosarjan ja muutaman muun muutoksen.
Tottakai jouluksi saatiin Japanin herkkua!
Toda Racingin jakopään ja öljypumpun ketjut sekä 30*asteiseksi rajoitetun VTC-imunokkapyörän. Uudet Kelford Camsin nokat vaativat nämä muutokset.
Lisää ARC:tä
Lisää Spoonia Phase 3-sähköllä toimivien hiilikuitupeilien ja puolasuojan muodossa.
Myös Shift Sportsin leveät etulokasuojat saapuivat.
Vilkun reiät poistettiin lokareista myös, mutta siitä vaiheesta ei ole kuvaa.
2015
Autoon asennettiin moottorin johtosarja ja Defi Din-gaugen johdot. Kuvasta myös näkee titaaniset syylarin kannakkeet, titaanisia pultteja ja muokatut syylarin lähdöt
Samohin aikoihin soviteltiin pakosarjaa moottoriin öljyjäähdyttimen sovittelun takia
Auto näytti alkukeväästä tältä.
Keulaan oli soviteltu First Moldingin hiilikuituiset canardsit.
Väriksi valikoitui Phoenix Yellow, aka oem-keltainen.
Sitten alkoi kasaus.
Myös uusia vanteita sovitettiin uuden värin kanssa.
Uusi 98-spec takapuskuri ostettiin Veholta ja pitkän etsinnän jälkeen löytyi Mugen Phase 1-takaspoileri.
Tästä kuvasta näkee tuckatun valojen johtosarjan ja muutaman muun muutoksen.
Tottakai jouluksi saatiin Japanin herkkua!
Toda Racingin jakopään ja öljypumpun ketjut sekä 30*asteiseksi rajoitetun VTC-imunokkapyörän. Uudet Kelford Camsin nokat vaativat nämä muutokset.
Lisää ARC:tä
Lisää Spoonia Phase 3-sähköllä toimivien hiilikuitupeilien ja puolasuojan muodossa.
Myös Shift Sportsin leveät etulokasuojat saapuivat.
Vilkun reiät poistettiin lokareista myös, mutta siitä vaiheesta ei ole kuvaa.
2015
Autoon asennettiin moottorin johtosarja ja Defi Din-gaugen johdot. Kuvasta myös näkee titaaniset syylarin kannakkeet, titaanisia pultteja ja muokatut syylarin lähdöt
Samohin aikoihin soviteltiin pakosarjaa moottoriin öljyjäähdyttimen sovittelun takia
Auto näytti alkukeväästä tältä.
Keulaan oli soviteltu First Moldingin hiilikuituiset canardsit.
Honda Integra TypeR Jdm Spec K20a
Instagram:Jonsba__
Instagram:Jonsba__
Re: Jonsban K20-swap JDM Integra.
Alkukesästä alkoi saapumaan tavaraa ja saatiin myös venakoppa ASK-Servicen Antilta muokkauksesta takaisin.
Nyt sopii ARC:n korkki.
Tottakai kun kiinaa ei voi ostaa, AN-letkuiksi ja liittimiksi valikoitui XRP.
Myös uudet tuulilasin listat, oven tiivisteet yms. oem-tavaraa saapui samoihin aikoihin.
Konehuone näytti silloin tältä.
Kesä tuli ja meni, kiinnostus autoon ei ollut älyttömän suuri, toki kaikkea pientä tuli ja tehtiin.
Moottori esim. niputettiin osittain..
Moottorin speksit ovat siis
86,5-porauksella olevat CP:n männät 14.1:1 rutuilla,
Carrillon veivit,
Cleviten laakerit,
ATI:n Super Damper,
Kansisetin porttaama kansi Ferrean ylikokovenoilla ja CNC-seeteillä,
Ferrean rajuimmat venajouset ja titaani-retainerit,
Kelfordin Spec C-nokat vanhemmilla spekseillä, 316* astetta ja 14,5mm nostoa imunokassa ja 312* ja 13mm nostoa pakonokassa.
Hayward Performancen 54mm ITB:t
ja ASP Headersin pakosarja.
Tottakai punainen ei sopinut autoon joten vanhat Bridet myytiin ja tilalle hommattiin Bride Zeta III Type-L Japan Edition hiilikuituisina.
sekä ainaisten Nardien tilalle Key!s Racing.
Nyt sopii ARC:n korkki.
Tottakai kun kiinaa ei voi ostaa, AN-letkuiksi ja liittimiksi valikoitui XRP.
Myös uudet tuulilasin listat, oven tiivisteet yms. oem-tavaraa saapui samoihin aikoihin.
Konehuone näytti silloin tältä.
Kesä tuli ja meni, kiinnostus autoon ei ollut älyttömän suuri, toki kaikkea pientä tuli ja tehtiin.
Moottori esim. niputettiin osittain..
Moottorin speksit ovat siis
86,5-porauksella olevat CP:n männät 14.1:1 rutuilla,
Carrillon veivit,
Cleviten laakerit,
ATI:n Super Damper,
Kansisetin porttaama kansi Ferrean ylikokovenoilla ja CNC-seeteillä,
Ferrean rajuimmat venajouset ja titaani-retainerit,
Kelfordin Spec C-nokat vanhemmilla spekseillä, 316* astetta ja 14,5mm nostoa imunokassa ja 312* ja 13mm nostoa pakonokassa.
Hayward Performancen 54mm ITB:t
ja ASP Headersin pakosarja.
Tottakai punainen ei sopinut autoon joten vanhat Bridet myytiin ja tilalle hommattiin Bride Zeta III Type-L Japan Edition hiilikuituisina.
sekä ainaisten Nardien tilalle Key!s Racing.
Honda Integra TypeR Jdm Spec K20a
Instagram:Jonsba__
Instagram:Jonsba__
Re: Jonsban K20-swap JDM Integra.
Tämä oli asiallinen jo silloin wayyyy back ja tulevassa kuosissaan varmasti vielä asiallisempi Joko se on ensi kesänä ajossa?
Re: Jonsban K20-swap JDM Integra.
Lukoksi valikoitui Wavetrac edellisen JDM-lukon tilalle.
Moottoriin kokeiltiin läppärunkoja fiilistelyn takia. Ehkä paras ostos koko buildissa.
Suuttimiksi valikoitui 880cc EV14 Boschit tulevaisuuden suunnitelmien varalle.
Penkit myös asennettiin autoon.
Samaten kaveri lakkasi puolasuojan ja vetäisi torvet väriin.
Myös venakoppa on nyt kokonaan kaikkineen valmis.
Cuscon kaaret myös maalattiin venakopan väriin. Samaten nosliw_:n avustuksella kiilloitettiin poikkitukia.
Viime viikolla motti kasattiin loppuun ja näyttää tältä.
Titaania <3
Auto näyttää nykyään tältä.
Kiitos ja anteeksi.
Moottoriin kokeiltiin läppärunkoja fiilistelyn takia. Ehkä paras ostos koko buildissa.
Suuttimiksi valikoitui 880cc EV14 Boschit tulevaisuuden suunnitelmien varalle.
Penkit myös asennettiin autoon.
Samaten kaveri lakkasi puolasuojan ja vetäisi torvet väriin.
Myös venakoppa on nyt kokonaan kaikkineen valmis.
Cuscon kaaret myös maalattiin venakopan väriin. Samaten nosliw_:n avustuksella kiilloitettiin poikkitukia.
Viime viikolla motti kasattiin loppuun ja näyttää tältä.
Titaania <3
Auto näyttää nykyään tältä.
Kiitos ja anteeksi.
Honda Integra TypeR Jdm Spec K20a
Instagram:Jonsba__
Instagram:Jonsba__
Re: Jonsban K20-swap JDM Integra.
Jos ei välttämättä heti alkukeväästä niin kesällä varmasti! Pakko toi moottori on räjäyttää että saa rakennettua lisää ja enemmän.Sami_ wrote:Tämä oli asiallinen jo silloin wayyyy back ja tulevassa kuosissaan varmasti vielä asiallisempi Joko se on ensi kesänä ajossa?
Honda Integra TypeR Jdm Spec K20a
Instagram:Jonsba__
Instagram:Jonsba__
Re: Jonsban K20-swap JDM Integra.
Rahaa palaa, aoeoeo.
Hienoa tekemistä ja erittäin asiallinen DC2.
Toivotaan et tehotavotteet täyttyy, mutta onkohan sitä koskaan tyytyväinen siihen tehoon.
Hienoa tekemistä ja erittäin asiallinen DC2.
Toivotaan et tehotavotteet täyttyy, mutta onkohan sitä koskaan tyytyväinen siihen tehoon.
Re: Jonsban K20-swap JDM Integra.
Tekniikalle nostan peukkua, mutta tuo auton väri...
(Edit, eikä tarvi sitten suuttua )
(Edit, eikä tarvi sitten suuttua )
Re: Jonsban K20-swap JDM Integra.
Tämä on erittäin hyvä!
Re: Jonsban K20-swap JDM Integra.
Oonki tätä jo seuraallu dynyllä ensi ilmestymisestä asti, todella asiallista ja laadukasta rakentelua
Oonki hieman jo venaillut näkeväni tämän radoilla tositoimissa
Oonki hieman jo venaillut näkeväni tämän radoilla tositoimissa
Käyttis: Nissan Cube z11
Kesä ja Radio Rock
Re: Jonsban K20-swap JDM Integra.
Väri on ihan ensikerrasta lähtien ollut omaan makuun paras muutos ulkokuoressa
Honda Integra TypeR Jdm Spec K20a
Instagram:Jonsba__
Instagram:Jonsba__
Re: Jonsban K20-swap JDM Integra.
If You Can Dream It You Can Do It
Honda Accord CL3 2.3i ES -02 -Ex
Honda Civic ED3 -91 -Ex
Honda Accord CL9 Type-S - 06
@Flushmike
Honda Accord CL3 2.3i ES -02 -Ex
Honda Civic ED3 -91 -Ex
Honda Accord CL9 Type-S - 06
@Flushmike
Who is online
Users browsing this forum: No registered users and 66 guests