Jonsban K20-swap JDM Integra

Omien autoprojektien esittely.
User avatar
Kaze
SUPPORTER
SUPPORTER
Posts: 166
Joined: 28. Feb 2016 14:35

Re: Jonsban K20-swap JDM Integra

Post by Kaze » 19. May 2017 19:09

Jonsba wrote:
14. May 2017 15:33
Jos joskus innostuu niin ajaa imusarjan pari astetta vinoon ja kohdistaa kanavat niin mahtuu helposti kaiken näköistä osasta.
Kumpaan suuntaa? Ei mielellään ainakaan niin et linja lähtee laskee alaspäin, ennemmin siten että läppisten imukanava yhtyy just oikeessa kulmassa suhteessa kanteen.

Jonsba
NORMAL USER
NORMAL USER
Posts: 97
Joined: 03. Apr 2015 22:17

Re: Jonsban K20-swap JDM Integra

Post by Jonsba » 22. May 2017 03:12

Alaspäin niitä joutuisi kääntää. Mitkään läppärungot kun ei mahdu järkevän plenumin kanssa K-swap -autoihin ilman silppuamista. Autossa olevat taipuvat myynnissä olevista eniten alaspäin ja niillä joutuu silpomaan peltiä noin 17x50cm alueelta jos plenumin haluaa saada mahtumaan.
Toki näin tehdään, kuitupellistä tulee vähän lörppö mut mennään sillä tällä kertaa. :|
Onneksi reikää ei sentään tarvitse tehdä peltiin samaten vinoonkaan laippaa ei tarvitse ajaa.

Saamarin vaikeita päätöksiä joutuu tekemään jos haluaa hyvän/toimivan, kuitenkaan tuhoamatta autoa liikaa.
Jos vaan seuraavaksi hommaisi Orthexin ämpärin kokoisen Precisionin niin ei tarvitsisi murehtia liikaa pienistä jutuista.

User avatar
Kaze
SUPPORTER
SUPPORTER
Posts: 166
Joined: 28. Feb 2016 14:35

Re: Jonsban K20-swap JDM Integra

Post by Kaze » 22. May 2017 08:17

Silläpä juuri. Monissa K:n aftermarket imusarjoissakin on liitos väärässä kulmassa, joko sitten tehty tietoinen kompromissi tai sitten asia on mennyt ohi piirrustuspöydällä. Tiukkaahan se tekee jo natiiveissa K-moottorisissa autoissa, minkä voi vakioimusarjoja katselemallakin päätellä.
Joo tuo Spoonin peite on kevyt, päivä paistaa läpi, mutta myös aika letku :) . Mut eihän tuo onneksi vaikuta kun konepeltiä auki pitäessä?

Jonsba
NORMAL USER
NORMAL USER
Posts: 97
Joined: 03. Apr 2015 22:17

Re: Jonsban K20-swap JDM Integra

Post by Jonsba » 17. Aug 2017 20:53

Jeps..

Eli muutaman kuukauden hiljaiselon aikana on jopa jotain tapahtunut.
Autohan piti valmistua jo CDLC Big Meettiin... Noh, näin ei päässyt tapahtumaan. Tarvittavat osat tuli niin myöhään että olisi pitänyt vielä perjantaina tehdä autoa vaikka sinä päivänä sinne liikuttiin.

Eli moottorin avulla pyörivä ohjaustehostinpumppu hävitettiin plenumille tarvittavan tilan ja yleisen kliiniyden takia. Kuskin puolen etunurkkaan puskurin ja lokasuojan sisään laitettiin Toyota MR-S sähköhydraulinen pumppu koska tiedettiin näiden toimivan, olevan vielä suht järkevän kokoisia ja halpoja. Kujala Performancen Sami kävi värkkäämässä tälle rst:stä siistin telineen ja eräs Sähkö-Patu rakenteli Bussmannin 15300-sarjan sulake/relerasian avulla sähköt kyseiseen härveliin. Kuvia tästä operaatiosta ei vain ole. Näin vapautettiin ehkä 0,7heppaa villinä siirtämään autoa paikasta A paikkaan B.
Samaisen sulakerasian avulla myös Mezieren sähköinen vesipumppu saa virtansa ja myös auton pari flektiä. Nämä Patu duunasi vielä niin että kun kääntää autosta virrat ON-asentoon niin vesipumppu ja ohjaustehostin lähtee päälle mutta sammuvat käynnistys-asennossa säästääkseen virtaa startille. Silti toinen auton flekteistä ohjataan ecun avulla lähteväksi päälle ja toinen pakko-napista. Vesipumppu ja toinen auton flekti myös toimivat samaisesta napista kun virrat ei ole päällä vaan tällä saadaan pakko-jäähdytettyä moottoria esim. rata-ajon jälkeen. Samaten mittaristoon syttyy "kattivalo" jos vesipumpun sähköihin tulee häiriö. Eli ns. varmistuksia lisää.

Myös ylävesiletkuun tehtiin muutama jippo mitä nähty kilpa-autoissa, eli tähänkin sopiva. Saa ihmiset ihmetellä mikä lie pönttö siinä on.

Image

Eli Tractuffin billet-lähdöstä ja 3"säiliöstä Faabio rakensi jäähdytysnesteen täytön sekä ns. swirl tankin joka ilmaa järjestelmää koko ajan. Samaten ecun että Defin anturit siirrettiin pöntön pohjaan. Tottakai ARC:n korkilla. :mrgreen: :mrgreen:

Image

Tämän pöntön takia ei mahtunut entinen polttoaineensuodatin paikoilleen ja sen korvasin XRP:n Hydraflow-billet clamshelleillä läjässä pysyvä 40micronin tuote.

Image

Myös tuo Reverien hiilikuituinen plenumi sovitettiin autoon. Eli pohja kiinnitettiin niin ylös kuin oli mahdollista että torvet mahtuvat kotelon sisään. Pohjaan laitettiin kultateippiä jos se vähän auttaisi lämpöihin. Konepellistä otettiin vähän sisätukia pienemmäksi ja plenumi meni kaikkien härpäkkeiden kanssa pellin alle. Imuputkeksi valikoitui 4" alumiiniputki jonka Kujala Performance hitsasi nippuun muutaman kannakkeen kera. Ei pitäisi ainakaan ahdistaa.

Image

Sitten vain tajuttoman nopealla niputuksella auto läjään koska Fitted Festit oli jo muutaman päivän päästä. Koeajolla huomattiin että imulämmöt tippui 80c tienoilta 25c tienoille 20c ulkoilmassa. Eli homma pelittää, samaten vedet lämpeää kivasti 85c kunnes termari aukeaa ja lämmöt jämähtää siihen. Termarin auetessa öljy alkaa lämmetä Laminovan avulla ja öljyt nousevat heti 70c perusajossa. Eli niin kuin on haluttu. Myös viime kesänä kateissa ollut VTEC löytyi. Ajeltiin vähän lukkoa sisään ja huomattiin että laite suti kahdella. Ennen sai herkutella että lukko piti täysin. Eli talven upgradet toimii.
Ei muutakuin Rusan Shellille esittelemään vehkeitä. Uusi tiheämpi perävälitys sai autoon heti eri hengen. Vetää aivan perkeleesti paremmin alhaalta ja pystyy leikkimään osakaasulla jo kivasti. Illalla autoon kun katsoi niin oli alkavaa huurua ikkunoissa, ei vittu voi olla todellista... Tallille nätisti ajaen ja siellä todeten että lämppärin kenno on oksentanut pari litraa vettä sisään... Sellasta ei saa uutta, jos talvella korjauttaisi mutikan jossain jäähdytinpalvelussa. Ei muuta kuin lenkki lämppärin kiertoon ja hanaa. Myös ohjaustehostin toimi kuin unelma. Ehkä hippasen kevyempi kuin orkkis mutta ei paljoa, silti säilytti tunnon. 8-)

Käytiin tottakai Fittedeillä esittelemässä vehkeitä, auto futas matkalla kuin unelma. Sen kuin ajaa vaan.

Image

Image

Jos nyt viilaisi kaasupolkimen kumin matalemmaksi että kaasu aukeaisi täysin ja katsoisi että kaikki toimii. Sitten voisi varata säätö-ja dynoajan Zof Motorsportille. :geek: :geek:
Honda Integra TypeR Jdm Spec K20a

Instagram:Jonsba__

User avatar
Kaze
SUPPORTER
SUPPORTER
Posts: 166
Joined: 28. Feb 2016 14:35

Re: Jonsban K20-swap JDM Integra

Post by Kaze » 18. Aug 2017 06:03

Nice, paljon onkin tapahtunut päivitysten välillä.
Jonsba wrote:
17. Aug 2017 20:53
Jos nyt viilaisi kaasupolkimen kumin matalemmaksi että kaasu aukeaisi täysin ja katsoisi että kaikki toimii. Sitten voisi varata säätö-ja dynoajan Zof Motorsportille. :geek: :geek:
Ei muuten tarvi edes viilata, Jenveyn vivuston kanssa saa täyden liikeradan käyttöön kun säätää kaasupolkimen ylärajoitinruuvista (6mm) n. lukitusmutterin verran lepoasetoa ylemmäs. Sen jälkeen vaijerista löysät pois ja BAM, TPS 1-100%. 8-)

Jonsba
NORMAL USER
NORMAL USER
Posts: 97
Joined: 03. Apr 2015 22:17

Re: Jonsban K20-swap JDM Integra

Post by Jonsba » 23. Oct 2017 22:06

Noniin, laitetaas pientä katsausta loppukesään/syksyyn.
Eli Fittedeiltä palattiin ja hommat rokkas sen mitä pitikin. Mitä nyt auto piti säätää, mutta kiinnostus siihen ei nyt riittänyt. Epäiltiin nokkien toimintaa ja niiden yleistä toimivuutta joten se säätäminen jäi vaiheeseen. Tsekkailtiin että kaikki nyt futasi normaalisti ja kun auto oli ilmoitettu X-treme Car Showhun niin piti sielläkin käydä, toki kävin myös CDLC.co Season Enderissä katsomassa tunnelmat kun muutama kaveri oli myös autoillaan paikalla.

Tirrosen Matti otti muutaman kuvan autosta siellä ja ihmeteltiin menoa muutenkin.

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Noh, seuraavana viikonloppuna kohti X-treme Car Showta Lahdessa. Ei muuta kuin auto mestoille ja hommat isolle, mitä nyt laturin hihna luisti aivan vitusti. Vanttiruuvin kiristysmutteri oli löystynyt tärinästä, joten probleema ei ollu paha!

Image

Image

Image

Kiitokset noista kuvista RWJFilmsille eli täältä tutulle Jakoselle.

X-tremestä kun lähdettiin kotia kohti niin kokeilin että toimiiko lukko miten ja annoin pikku niitin kytkimellä perus 7-8000rpm pohjajengoilla. Ei muuta kuin 100metriä tallille ja pelti auki, mitäs vitun mähnää on konehuone täynnä? No tietenkin vetarirasvaa.. Eiköhän vetari antautunut niitistä, olihan ne kuitenkin Turbo-Porschen nivelillä olevat Driveshaft Shopit... "1000hp-vetari" in my ass. Piti mennä MLV Season Enderiin mutta kiinnostus loppui täysin remontoida saati sitten hommata kiireellä osia. Jos kävisi joku päivä katsomassa mitä se on edes syönyt. :lol:

Tänä talvenakaan ei pitänyt tehdä yhtään mitään, mitä nyt sit tulee uudet nokat ja jtn pientä jumppaa talven tylsyyteen. :mrgreen:
Honda Integra TypeR Jdm Spec K20a

Instagram:Jonsba__

User avatar
Juucso
JUNKIE
JUNKIE
Posts: 719
Joined: 10. Jul 2014 20:13
Location: Suomussalmi

Re: Jonsban K20-swap JDM Integra

Post by Juucso » 23. Oct 2017 22:33

Millasta nokkaa tulossa? 8-) Annahan nyt edes vähän speksejä!
Instagram @juucso
"I like cars that look like they were dropped from fifteen feet"

Jonsba
NORMAL USER
NORMAL USER
Posts: 97
Joined: 03. Apr 2015 22:17

Re: Jonsban K20-swap JDM Integra

Post by Jonsba » 23. Oct 2017 22:46

Juucso wrote:
23. Oct 2017 22:33
Millasta nokkaa tulossa? 8-) Annahan nyt edes vähän speksejä!
Erään K-sarjalaisiin erikoistuneen yrityksen nokat joilla on saatu erittäin hyviä tuloksia aikaiseksi. Nämä ovat vähän laimeammat spekseiltään kuin Kelfordit mutta tehty erittäin rajuihin 2-litraisiin moottoreihin. Aihiot ovat Web Camsin billettiset mistä ne koneistetaan jne. joten laatukepit pitäisi tulla. Moottorin alkuperäisen speksauksen aikaan kun kukaan ei tehnyt 2-litraisia moottoreita joten nokkien valinta meni ns. mututuntumalla. Nyt kun Radical-tyyppisiin autoihin tehdään kilpaluokkia varten yli 300hp-moottoreita 2-litrasia moottoreita niin ns. custom-nokkien valikoima on kasvanut "paljon". Eikä ne maksa enää 1000-1100$ per keppi. Se oli aika rankka hinta kun moottoria suunniteltiin.

Perus speksit tulevissa nokissa on
Imupuolen nosto : 13.538mm,
Pakopuolen nosto : 13.03mm,
Imupuolen adv dura: 260* @1.27mm,
Pakopuolen adv dura: 260* @1.27mm.

Tällee nopeesti käännettynä. Eli myyntiasteina ollaan edelleen reilusti yli 300*-kepeissä. :mrgreen:
Honda Integra TypeR Jdm Spec K20a

Instagram:Jonsba__

User avatar
Juucso
JUNKIE
JUNKIE
Posts: 719
Joined: 10. Jul 2014 20:13
Location: Suomussalmi

Re: Jonsban K20-swap JDM Integra

Post by Juucso » 23. Oct 2017 23:36

Kuulostaa erittäin asialliselta!

Aina saa innolla katella noita sun moottorin rakennus kuvia kun aina tulee hyvin speksattua ja pohdittua osaa. :thumbsup:
Instagram @juucso
"I like cars that look like they were dropped from fifteen feet"

User avatar
Kaze
SUPPORTER
SUPPORTER
Posts: 166
Joined: 28. Feb 2016 14:35

Re: Jonsban K20-swap JDM Integra

Post by Kaze » 24. Oct 2017 07:57

Jonsba wrote:
23. Oct 2017 22:06
Ei muuta kuin 100metriä tallille ja pelti auki, mitäs vitun mähnää on konehuone täynnä? No tietenkin vetarirasvaa.. Eiköhän vetari antautunut niitistä, olihan ne kuitenkin Turbo-Porschen nivelillä olevat Driveshaft Shopit... "1000hp-vetari" in my ass.
Sieltä vänkärin puolelta/ko/kö?
Jonsba wrote:
23. Oct 2017 22:46

Erään K-sarjalaisiin erikoistuneen yrityksen nokat joilla on saatu erittäin hyviä tuloksia aikaiseksi. Nämä ovat vähän laimeammat spekseiltään kuin Kelfordit mutta tehty erittäin rajuihin 2-litraisiin moottoreihin. Aihiot ovat Web Camsin billettiset mistä ne koneistetaan jne. joten laatukepit pitäisi tulla. Moottorin alkuperäisen speksauksen aikaan kun kukaan ei tehnyt 2-litraisia moottoreita joten nokkien valinta meni ns. mututuntumalla. Nyt kun Radical-tyyppisiin autoihin tehdään kilpaluokkia varten yli 300hp-moottoreita 2-litrasia moottoreita niin ns. custom-nokkien valikoima on kasvanut "paljon". Eikä ne maksa enää 1000-1100$ per keppi. Se oli aika rankka hinta kun moottoria suunniteltiin.

Perus speksit tulevissa nokissa on
Imupuolen nosto : 13.538mm,
Pakopuolen nosto : 13.03mm,
Imupuolen adv dura: 260* @1.27mm,
Pakopuolen adv dura: 260* @1.27mm.

Tällee nopeesti käännettynä. Eli myyntiasteina ollaan edelleen reilusti yli 300*-kepeissä. :mrgreen:
Kelfordithan taisi olla valuaihioista tehty? K-moottoreiden tapauksessa virinokkien materiaalina ei tosiaan se paras kun kovat jousipaineet ja pyörintänopeudet yhdessä suhteellisen kapeiden rullanostajien kanssa saattaa lähteä valssaamaan pintaa irti. Niin kuin on käynyt vanhojen Skunkin ja jopa Hondan orkkisnokkien kanssa.

Mutuilisin että tuo 260°@1,27mm on parilitraiseen erittäin toimiva, omissa imukepeissä 264°hi/220°low (mutta myyntiasteet alle 300:n, nyyh) ja toiminta-alue oikein passelli. Rullavipat toki mahdollistaa paljon rajummat kiihtyvyydet profiilissa joten pelkkä nettoaukioloaikakaan ei kerro aina kaikkea ja suora vertailu mahdotonta ilman nokka-analyysiä.

Jonsba
NORMAL USER
NORMAL USER
Posts: 97
Joined: 03. Apr 2015 22:17

Re: Jonsban K20-swap JDM Integra

Post by Jonsba » 24. Oct 2017 11:08

Ei ollut Kaze apparin puoli. Kuskin puoli on nyt rikki. Ja apparin puoli lopetti räkimisen. :mrgreen:

Ja toinen Joni saa katsoa kepit läpi Cam Analyzerillä kun ne saadaan tilattua ja saadaan ne käteen.
Honda Integra TypeR Jdm Spec K20a

Instagram:Jonsba__

User avatar
Kaze
SUPPORTER
SUPPORTER
Posts: 166
Joined: 28. Feb 2016 14:35

Re: Jonsban K20-swap JDM Integra

Post by Kaze » 24. Oct 2017 21:23

Jonsba wrote:
24. Oct 2017 11:08
Ei ollut Kaze apparin puoli. Kuskin puoli on nyt rikki. Ja apparin puoli lopetti räkimisen. :mrgreen:
Niinpä niin :) . Jotenkin tuntuu että vähän kaikilla on ollut jotain ongelmia noiden xxxWHP akseleiden kanssa, oli ne sitten DSS:n, ISS:n tai minkä pajan tahansa. Yksi mitä miettinyt, on et tekeekö ne niistä snadisti liian tiukkoja? Vetonivelet kuitenkin tuppaa lämpenee (kitka, välykset, pintojen viimeistely). Sillä varmaan jotku sopivasti n. 100tkm sisäänajetut OEM-akselit kestää niin hyvin (viittaan Karceptin "OEM-swappiakseli" komboihin).

lisäys: Multa löytyy edelleen ne Preluden akselit, saat ne jos haluat. Ne on just tuollaiset satkun verran sisäänajetut :). MB Civicin ulommat murrokset menee noihin paksumpiin akseleihin ja nelipulttisiin napoihin.
Jonsba wrote:
24. Oct 2017 11:08
Ja toinen Joni saa katsoa kepit läpi Cam Analyzerillä kun ne saadaan tilattua ja saadaan ne käteen.
Joo se on ihan viisasta niin näkee mitä ne todella on. Ja samalla saa nokilta sulkeutumispuolen kiihtyvyydet ja voi määritä vaadittavat jousipaineet. Ei tuu turhia kitka/mekaanisia häviöitä. :)

Jonsba
NORMAL USER
NORMAL USER
Posts: 97
Joined: 03. Apr 2015 22:17

Re: Jonsban K20-swap JDM Integra

Post by Jonsba » 16. Mar 2018 15:32

Jees..

Eli taas muutaman kuukauden internet-hiljaiselon jälkeen taas voisi vähän kirjoittaa mitä on tapahtunut ja mitä tulee tapahtumaan. :shock:

Eli X-treme Car Showsta kun tulin tallille ja tein pari kikkaa niin vetari turautti möhnät pihalle kuten aikaisemmin kirjoitin, se irroitettiin, pyöriteltiin käsissä ja heitettiin tallin nurkkaan. Ja lojuu siellä edelleen, pitäis perkule purkaa ja pestä se nyt tässä parin viikon sisään ja tilata sitten tarvittavat osat. Ainakin suojakumissa on pieni repeämä. Nooh, ei oteta siitä paineita. Samalla vaihtaa eräältä Honda-jumalalta ilmaisiksi saatu tehdas-uusi vetarin apu-akseli. Vanhassa oli snadi klappi kumissa ja laakerissa.

Sitten IG:ssä eräs aika tunnettu amerikkalainen Integra-harrastaja otti yhteyttä että haluaa ostaa Spoonin mittariston pois... Ukko jäi arpomaan silti toiseen päähän. Tässä sit mietin että myykö harvinaisuuden pois vai hilloanko sitä itsellä, oma dilemma tämäkin. :?: :?:
Noh, pari pvä speksattuani auton tulevaisuutta päätin että mittariston saa kyllä ostaa pois jos hinnasta pääsee sopuun. Eiköhän tämän setupin messuilut ole messuiltu, kypsää hommaa tämäkin. Terveisin performance-moottorin omistava joka ei saanut pyttyä X-tremestä vaan vakio Audi A6 3.0tdi sai sen... Jees. Tehdään tästä kilpuri, aivan sama. Pidetään lapuissa niin kauan kuin vain mahdollista, eli muutoksen sen mukaisia.
Noh, Northwood Pizza 4 Lifeen mittaristo myyntiin. Viikon aikana noin 90 yhteydenottoa mittaristosta ja sille joka pääsi ekana sopuun mittariston hinnasta niin palikka eteenpäin. Muutama tuhat dollaria myöhemmin mittaristo lähti viettämään elämäänsä Texasissa.

Mitäs tämän tilalle, värinäytöllinen dash piti olla koska racecar. :mrgreen:
Motec C127 on vähän pahan hintainen, toki tukisi tulevaisuuden suunnitelmia. Racepakin IQ3 ei oo värillinen, ei jatkoon. Race Technologyn näyttö näyttää 80-luvulta. Eli valitsin sitten AIM MXS Stradan. Sitä saa mallia jossa on pitkien, vilkkujen jne. merkkivalot eli laillinen Suomen tieliikenteessä. Perkele, sen saa vielä suoraan K-Prohon kiinni yhdellä piuhalla. Ja kaikki data pihalle mittariin. Asiaa! Päästään samalla eroon Defin din-gaugesta. Eli sekin on myynnissä jos jotain kiinnostaa, YV:tä vaan!
Dash ei oo vielä rantautunut käteen, mutta myöhemmin kyllä kuvia siitä.

Sitten se moottori-projekti... Eli joka talvi aina moottoriin jotain uutta ja ihmeellistä, tänä talvena paremmat nokat ja sen mukaiset venttiilijouset.
Eli kansi irti, perus settiä. Jakoketjun kiristin mennyt parin tuhannen kilsan ajoilla jo vähän huonoksi. No ihan sama, uus kuitenkin kun auki on. Samalla hommasin kampuran ketjupyörän alle Honda Performance Divisionin ketjuohjurin, eli vähän lisävarmuutta tulevaisuuteen. Nokatkin perkule saapui, pienen s-posti speksaamisen jälkeen 4Piston Racing lähetti kolikeita vastaan RR3-nokka-akselit. Eli Web Camshaftsin tekemät nokka-akselit billet-tool steel aihioihin tehtynä. Ei mitään valu-aksiloita enään. Nämä siis 4Piston Racing suunnittelut ja teettää tuolla firmalla.

Image

Perkuleen siistit pökäleet, toki hinta kyllä edellytti tämän tasoisia osia! Samalla 4Piston Racingin Luke ehdotti että vaihda Ferrean tuplajouset pois, melkein muuten samoilla spekseille oleviin PSI:n tekemiin Pro Stock-venttiilijousiin ja 4Pistonin custom-titaaniretainereihin. Näillä saat venttiilikoneiston massaa pois reilusti.. Venttiilikoneiston efektiivisen massan pienuus on erittäin tärkeää, jolloin voi käyttää vähemmän jäykkiä jousia jolloin venttiilikoneistoon käytetty teho laskee. Eli tehua fillarille! Tämä oli myyntipuheiden myyntipuhe! :mrgreen: :mrgreen:

Image

Eli tollaset nökäleet saapui taas dollhaireja vastaan. Näillä venttiilikoneiston massa laski 240g. Joka on aivan perkeleesti. Hitto sitä on ihminen tyytyväinen valintoihin, vaikka taas lompakossa kirpaisi. Samalla Luke laittoi uudet venalukot Ferrealta ja hienon venttiilivarren kumin-asennustyökalun!

Noh, se siitä jorinasta. Laitetaan ensi viikolla lisää kun asiat etenee!
Honda Integra TypeR Jdm Spec K20a

Instagram:Jonsba__

User avatar
Kaze
SUPPORTER
SUPPORTER
Posts: 166
Joined: 28. Feb 2016 14:35

Re: Jonsban K20-swap JDM Integra

Post by Kaze » 17. Mar 2018 10:14

Tuo on siitä mukava myyntipuhe että se jopa on totta :) . Ja kaiken lisäksi se venttiilikoneiston pyörittämiseen hukattu kampiakseliteho tuppaa konkretisoitumaan nopeampana kulumisena, mm. ohjaimissa. Jousien nokka-akseleihin synnyttämät voimat vaikuttaa myös paljon ketjunkiristimen dynaamiseen kuormitukseen.
Karkeesti ynnättynä tuollainen 15g vähennys aktiivisesta massasta per venttili vaikuttaa luokkaa 10kg pienempänä (auki)paineen tarpeena @10krpm, vähän kiihtyvyyksistä riippuen. Mikä on prosentuaalisesti aika paljon.

Jonsba
NORMAL USER
NORMAL USER
Posts: 97
Joined: 03. Apr 2015 22:17

Re: Jonsban K20-swap JDM Integra

Post by Jonsba » 20. Jan 2019 23:27

Hohhoijaa...

Päässyt olemaan nyt vuoden hiljaista kun ei ole auto paljoa viime kesänä kiinnostanut. Vuoden tauko auton kanssa tehnyt kyllä ihan hyvää!

Eli viime keväänä vaihdettiin autoon kanteen hiluja enemmänkin. Moottorin osuus onkin nesteitä vaille, vetolinja nyt onkin sitten enemmän kesken. Vetarit nyt kuitenkin entrattu.
Apparin puolen sisemmän nivelen kehä missä kuulat on oli vähä ottanut itseenä. Eli liian tiukat välykset/viimeistelemättömyyttä tehtaalta. Vähän reunoja siistittiin ja lyötiin uusilla rasvoilla kasaan. Jos kestäisi ensi kesän. Katsotaan sitten uutta, ERM lupasi toimittaa tarvittaessa uudet nivelet kiilloitettuna jos tarvitsee!

Noh, sitten tuli taas villi idea... vois hommaa uudet valssit mallia kilvanajo.. eli kaivettii Volk Racing SE37K:t mallia aivan v•••n liian isot autoon.

Spekseinä 17x9.5 et 40 eteen ja taakse 17x8.5 et 40 taakse. Näille tilasinkin Toyo R888R 255/40 ja 225/45 renkaat.
Näissä on vaan pieni mutta, ne on 5x114.3 kun Integran oe-jako on 4x114.3. Onneksi löydettiin Amerikan Integran navat jotka käy pikku olka-akseleihin pienellä vetarin boorilla ettei joutuisi taas leikkimään vetarien nivelien kanssa.

Image

Image

Image

Image

Noooh. Tästä päästiin siihen et kyllä ne sinne ilman kumia menee mutta kumin kun lyö päälle joku useita senttejä korkeampi kuin vakio niin ei ihan tule menemään. Eikä enää jaksa ajaa -4* cambereilla edessä. Autoa ei enää varmaan niin kenttään saa kuin mitä se oli kun sillä viimeksi ajeltiin mutta kaari nyt täyttyy erilailla kuin perus 195/50 16 katusliksillä.
Eräs lasikuituvelho onneksi lupasi auttaa projektin kanssa ja tehdään leveämmistä loksuista vielä leveämmät. Taakse menee perus mankeloinnilla, takana kun on vielä pokkaamattomat kaaret.

Samaten ihmisten viha legendaariseksi käynyttä ARC:n korkkia vastaan on niin kova että suunniteltiin viime kesänä erään Amerikan titaanipajan Chasing J’s:n kanssa uutta ja ihmeellistä sille saralle. Jos vielä konehuoneessa pysyisi näyttelylook.

Image

Eli vähä uutta puolasuojaa ja korkkia. Näitä minun ja muutaman muun Honda-tyypin takia voi muutkin ostaa jos titaanin hipistely tuntuisi sinun jutulta!

Muitakin asioita on tapahtunut ja tulee toivottavasti tapahtumaan ennen maaliskuuta. Nyt kun inspiraatiota ja budjettia on tekemään kaikkea uutta. Yritän nyt päivitellä vähän useammin kuin kerta vuoteen!
Honda Integra TypeR Jdm Spec K20a

Instagram:Jonsba__

Post Reply

Who is online

Users browsing this forum: Google [Bot] and 4 guests