Joo, jos se katto ahdistaa niin miksi tuo konepelti ja takaluukku? Jää heti sellanen karjalalippisräpellys kuva koko autosta. Ei siinä, ei mun tarvi tätä katella, kunhan ihmettelenJuucso wrote:Ainakin mun mielestä S13:n rumin kohta on se missä takasivulasi loppuu ja tekee typerän kulman siinä katon rajassa. Musta väri vähäsen kompensoi sitä, että sitä ei edes huomaa.Mikk- wrote:En vieläkään ymmärrä tätä mustakonepelti-katto-takaluukku juttua näissä, oisin melkiin halunnu nähdä tossa harmaassa koko korin. Väri on kyllä 5/5
ÄÄS13, from romukasa to käyttis
Re: ÄÄS13, from romukasa to käyttis
- Controll3d
- JUNKIE
- Posts: 620
- Joined: 20. Apr 2011 18:31
- Location: Iisalmi
- Contact:
Re: ÄÄS13, from romukasa to käyttis
Alunperinhän katto onkin kaksi värinen. A-pilari / ikkunan reuna on musta sivuikkunoiden mukaisesti. Joka on aikalailla juurikin hyvä.Mikk- wrote:Joo, jos se katto ahdistaa niin miksi tuo konepelti ja takaluukku? Jää heti sellanen karjalalippisräpellys kuva koko autosta. Ei siinä, ei mun tarvi tätä katella, kunhan ihmettelenJuucso wrote:Ainakin mun mielestä S13:n rumin kohta on se missä takasivulasi loppuu ja tekee typerän kulman siinä katon rajassa. Musta väri vähäsen kompensoi sitä, että sitä ei edes huomaa.Mikk- wrote:En vieläkään ymmärrä tätä mustakonepelti-katto-takaluukku juttua näissä, oisin melkiin halunnu nähdä tossa harmaassa koko korin. Väri on kyllä 5/5
• Subaru Impreza WRX STI -98
• Honda Civic Coupe 1.5LSi -95
• Honda Accord CL9 -04
• BMW E36 328i Coupe M-Sport -95
ex. Nissan Silvia S15 エアロ -00 // GTi-Magazine 04/2013
ex. Nissan Primera GT -97, Nissan 200SX S13 -90
ex. BMW E34 525i -91, BMW E34 520i -93, Audi A4 1.9TDI quattro -00
.•° controll3d.kuvat.fi // at-r.fi °•.
• Honda Civic Coupe 1.5LSi -95
• Honda Accord CL9 -04
• BMW E36 328i Coupe M-Sport -95
ex. Nissan Silvia S15 エアロ -00 // GTi-Magazine 04/2013
ex. Nissan Primera GT -97, Nissan 200SX S13 -90
ex. BMW E34 525i -91, BMW E34 520i -93, Audi A4 1.9TDI quattro -00
.•° controll3d.kuvat.fi // at-r.fi °•.
Re: ÄÄS13, from romukasa to käyttis
Noniin moro taas
Jotakin taas autolle tapahtunut ja osia osteltu jonkun verran nii pävitellääs taas. Elikkäs tuli pariviikkoa sitten tehtyä reissu Lohjalle (450km suuntaan ja 10h ajua ) MLV:n tallille. Sieltähän tarttu mukaan yks palapelin pala
Ihan perus CA18DET muuten vakio paitsi T28 turbolla Pakettiin tuli kone, loota, maffi, ecu ja keulan johtosarja joka nyt jää ylimääräseks. Eipä ole kun nyt moottoria putsailtu ja katkennut hukkaportin tanko hitsattu kuntoon. Ajellaan nyt ainakin yks kesä tällä kokoonpanolla ja keräillään vähän rahaa ja katotaa sitte mitä tuolle keksii Jos viikonlopuks saan nostimen lainaan niin nostellaan kone keulille
Sitten sattumalta samalta kylältä yheltä toiselta säksäharrastelijalta löyty lisää osia.
Mishimoton alusyyläri sekä ilmeisesti Z-Powerin keulacoolerisarja josta oli välijäähy maalattu räikeen vihreäksi Maalit hiottiin välijäähystä, hipsittiin vähän metalpolishilla ja kenno maalattiin mustaksi. Ahtoputket ja syyläri vedettiin metalpolishilla myös.
Mukaan tarttu kans tommonen pumppu eli Walbron 255lph ja se asenneltiin heti paikalleen. Pitää vielä tankki käyttää irti ja tyhjentää ja putsailla vanhoista bensoista.
Sitten tuli akkukaapelit niputeltua takakonttia kohti ja akulle löytyi paikka tuolta nurkasta. Ja ''virtahana'' oli entisellä omistajalla tuolla keskikonsolin lokerossa ollu nii sama se on sinne laittaa kans.
Tuli testailtua valoja ja sähkölaitteita ja kaikki pelas mitä vaan pysty testaamaan, paitsi käsijarrun valo palo kokoajan mittaristossa. Pitää käyttää keskikonsoli irti ja tsekkailla käsijarrun valokytkin Ja toiselle takavilkulle pitää jotain keksiä kun toinen on punainen ja toinen oranssi Tai katsotaan jos myöhemmin koukivalot hommais.
Eipä siinä pitää varmaan tehdä reissu mätänettiin ja hakea muutama silikoniletku, lattarautaa penkkeihin, syyläriin ja välijäähyyn. Ja pakoputkisto tehdä/ ostaa jos jollain löytyy valmiina. Puskurit, helmalevikkeet ja muutama pikkuosa oottelee vielä maalaamolla hakijaa. Jos jollain löytyy ylä- ja alavesiletkuja säksään niin ostan!
Eikait sitte muuta Enskertaan!
Jotakin taas autolle tapahtunut ja osia osteltu jonkun verran nii pävitellääs taas. Elikkäs tuli pariviikkoa sitten tehtyä reissu Lohjalle (450km suuntaan ja 10h ajua ) MLV:n tallille. Sieltähän tarttu mukaan yks palapelin pala
Ihan perus CA18DET muuten vakio paitsi T28 turbolla Pakettiin tuli kone, loota, maffi, ecu ja keulan johtosarja joka nyt jää ylimääräseks. Eipä ole kun nyt moottoria putsailtu ja katkennut hukkaportin tanko hitsattu kuntoon. Ajellaan nyt ainakin yks kesä tällä kokoonpanolla ja keräillään vähän rahaa ja katotaa sitte mitä tuolle keksii Jos viikonlopuks saan nostimen lainaan niin nostellaan kone keulille
Sitten sattumalta samalta kylältä yheltä toiselta säksäharrastelijalta löyty lisää osia.
Mishimoton alusyyläri sekä ilmeisesti Z-Powerin keulacoolerisarja josta oli välijäähy maalattu räikeen vihreäksi Maalit hiottiin välijäähystä, hipsittiin vähän metalpolishilla ja kenno maalattiin mustaksi. Ahtoputket ja syyläri vedettiin metalpolishilla myös.
Mukaan tarttu kans tommonen pumppu eli Walbron 255lph ja se asenneltiin heti paikalleen. Pitää vielä tankki käyttää irti ja tyhjentää ja putsailla vanhoista bensoista.
Sitten tuli akkukaapelit niputeltua takakonttia kohti ja akulle löytyi paikka tuolta nurkasta. Ja ''virtahana'' oli entisellä omistajalla tuolla keskikonsolin lokerossa ollu nii sama se on sinne laittaa kans.
Tuli testailtua valoja ja sähkölaitteita ja kaikki pelas mitä vaan pysty testaamaan, paitsi käsijarrun valo palo kokoajan mittaristossa. Pitää käyttää keskikonsoli irti ja tsekkailla käsijarrun valokytkin Ja toiselle takavilkulle pitää jotain keksiä kun toinen on punainen ja toinen oranssi Tai katsotaan jos myöhemmin koukivalot hommais.
Eipä siinä pitää varmaan tehdä reissu mätänettiin ja hakea muutama silikoniletku, lattarautaa penkkeihin, syyläriin ja välijäähyyn. Ja pakoputkisto tehdä/ ostaa jos jollain löytyy valmiina. Puskurit, helmalevikkeet ja muutama pikkuosa oottelee vielä maalaamolla hakijaa. Jos jollain löytyy ylä- ja alavesiletkuja säksään niin ostan!
Eikait sitte muuta Enskertaan!
''Less traction, more action!''
- Controll3d
- JUNKIE
- Posts: 620
- Joined: 20. Apr 2011 18:31
- Location: Iisalmi
- Contact:
Re: ÄÄS13, from romukasa to käyttis
Ei taida olla jarrunesteitä vielä sisässä? (Jos ei ihan väärin muista niin) palaa käsijarrun merkkivalo kun nesteet vajaat.Nigsanen wrote:paitsi käsijarrun valo palo kokoajan mittaristossa. Pitää käyttää keskikonsoli irti ja tsekkailla käsijarrun valokytkin
Omassa silloin aikanaan pääsylinteri vuoti niin tiesi milloin lisätä nesteitä.
• Subaru Impreza WRX STI -98
• Honda Civic Coupe 1.5LSi -95
• Honda Accord CL9 -04
• BMW E36 328i Coupe M-Sport -95
ex. Nissan Silvia S15 エアロ -00 // GTi-Magazine 04/2013
ex. Nissan Primera GT -97, Nissan 200SX S13 -90
ex. BMW E34 525i -91, BMW E34 520i -93, Audi A4 1.9TDI quattro -00
.•° controll3d.kuvat.fi // at-r.fi °•.
• Honda Civic Coupe 1.5LSi -95
• Honda Accord CL9 -04
• BMW E36 328i Coupe M-Sport -95
ex. Nissan Silvia S15 エアロ -00 // GTi-Magazine 04/2013
ex. Nissan Primera GT -97, Nissan 200SX S13 -90
ex. BMW E34 525i -91, BMW E34 520i -93, Audi A4 1.9TDI quattro -00
.•° controll3d.kuvat.fi // at-r.fi °•.
Re: ÄÄS13, from romukasa to käyttis
Juu ei ole nesteitä vielä kun ei ole edessäkään vielä levyjä ja satuloita. Mutta ei pidä sitten vielä mennä sinne ränklimään ennen kun on ne nesteet.Controll3d wrote:Ei taida olla jarrunesteitä vielä sisässä? (Jos ei ihan väärin muista niin) palaa käsijarrun merkkivalo kun nesteet vajaat.Nigsanen wrote:paitsi käsijarrun valo palo kokoajan mittaristossa. Pitää käyttää keskikonsoli irti ja tsekkailla käsijarrun valokytkin
Omassa silloin aikanaan pääsylinteri vuoti niin tiesi milloin lisätä nesteitä.
''Less traction, more action!''
Re: ÄÄS13, from romukasa to käyttis
Nonni jotain taas tapahtunu nii päivitellää. Osia osteltu ja muuten vaan kasailtu eteenpäi
Pariviikkoo sitten mr.kuulalaakerin kanssa tiputeltiin cadetti keulille. Ekaa kertaa itekkään mitään moottoria nostin keulille niin sihen kahtoen ihan hyvin onnistu tuokii homma Lukuunottamatta että vähän väärin sidottiin kone nosturiin ja kun kone laskettiin apurungolle niin huomattiin että perskele tännehän jäi nää liinat nytten näiden korvakoiden ympärille Ja se että puolet vaihdelaatikkoöljyistä levis tallin lattialle. Mutta sama ne on sitten vaihtaa kunnon öljyihin kunhan siihen vaiheeseen päästään.
Joku pikanen ja huonolaatunen timelapsevideo tuli kuvattua hommasta. Huonolaatunen siksi koska tietokone ei suostu parin tunnin gopropätkää renderöimään edes 720p:lle kaatumatta...
Ja soviteltiin syyläriä ja cooleria paikalleen.
Ja tuli sitten latiskasta tekastua molemmille kunnon kiinnikkeet. Pitäs ainaki pysyä.
Johtosarjat ja bensalinjat ja muut lärpäkkeet tuli laitettua kiinni ja ahtoputkia soviteltua hollille. Joo ja ne vesiletkut... Koko netti selailtu läpi ja taas perinteinen että kukaan kehtaa postittaa tai edes vastata viesteihin
Noh tilasin sitte iha uudet Björk Motorsportilta ja hyvin tuntuu käyvän tonne. Samalla löyty vaihdelaatikon uretaaninen kannakekumi vanhan rikkinäisen tilalle.
Joo ja penkkejä ruvettiin sovittelemaan kiskoihin ja kun vakiokiskojen kanssa nuo tulee ihan tavattoman korkeelle nuo penkit, niin laitettiin kuskille lattaraudasta kehikko ja pultattiin kiskoihin. Vänkärin penkki tulee sitten kiinteenä lattiaan. Kuski joutuu melkeen pää katossa ajelemaan mutta enhköhän mää jossain välissä hommaa ihan sivukiinnitteiset kuppipenkit ja lowmax kiskot. Ja tuli peltoautonissanista pöllittyä vaihdekepin nuppi
Sitte suuniteltiin ahtoputkia ja letkuja ja tilasin silikoniletkut.fi:ltä 2 kpl 45 asteen mutkaa 70mm ja 60->50mm kokoisina. Sinne kait ne sujahti.
Vielä pitäs pakoputki hommata niin pääsis ehkä kokeilemmaan käyntiin tota
Takapuskimen ruuvailin kiinni ja kokeiltiin miltä näyttää etupuskurin ja sleepyeyesin kanssa.
Vähän tutustuttu tohon imusarjan letkujen sielunelämään ja siistitty tuota johtoletku hässäkkää. Ilmeisesti mitä nyt netistä oon lukenut niin tuo hot start solenoid/prcsv mikä on ptu:n alapuolella on aikalailla turha ja sen voi repiä huoletta helvettiin ja yhdistää ton imusarjan takaa tulevan letkun suoraa fpr:lle:
Ja tuo evapin poisto että tankilta konehuoneeseen menevä letku irti tosta fuel check valvelta ja letku tonne tankin taakse. näin: http://zilvia.net/f/showthread.php?t=503574
Vaikuttaako miten hirveesti päästöihin noiden poisto? Ja kertokee toki ite miten ootte näiden kanssa toiminu
Nojaa eikait muuta. Enskertaan!
Pariviikkoo sitten mr.kuulalaakerin kanssa tiputeltiin cadetti keulille. Ekaa kertaa itekkään mitään moottoria nostin keulille niin sihen kahtoen ihan hyvin onnistu tuokii homma Lukuunottamatta että vähän väärin sidottiin kone nosturiin ja kun kone laskettiin apurungolle niin huomattiin että perskele tännehän jäi nää liinat nytten näiden korvakoiden ympärille Ja se että puolet vaihdelaatikkoöljyistä levis tallin lattialle. Mutta sama ne on sitten vaihtaa kunnon öljyihin kunhan siihen vaiheeseen päästään.
Joku pikanen ja huonolaatunen timelapsevideo tuli kuvattua hommasta. Huonolaatunen siksi koska tietokone ei suostu parin tunnin gopropätkää renderöimään edes 720p:lle kaatumatta...
Ja soviteltiin syyläriä ja cooleria paikalleen.
Ja tuli sitten latiskasta tekastua molemmille kunnon kiinnikkeet. Pitäs ainaki pysyä.
Johtosarjat ja bensalinjat ja muut lärpäkkeet tuli laitettua kiinni ja ahtoputkia soviteltua hollille. Joo ja ne vesiletkut... Koko netti selailtu läpi ja taas perinteinen että kukaan kehtaa postittaa tai edes vastata viesteihin
Noh tilasin sitte iha uudet Björk Motorsportilta ja hyvin tuntuu käyvän tonne. Samalla löyty vaihdelaatikon uretaaninen kannakekumi vanhan rikkinäisen tilalle.
Joo ja penkkejä ruvettiin sovittelemaan kiskoihin ja kun vakiokiskojen kanssa nuo tulee ihan tavattoman korkeelle nuo penkit, niin laitettiin kuskille lattaraudasta kehikko ja pultattiin kiskoihin. Vänkärin penkki tulee sitten kiinteenä lattiaan. Kuski joutuu melkeen pää katossa ajelemaan mutta enhköhän mää jossain välissä hommaa ihan sivukiinnitteiset kuppipenkit ja lowmax kiskot. Ja tuli peltoautonissanista pöllittyä vaihdekepin nuppi
Sitte suuniteltiin ahtoputkia ja letkuja ja tilasin silikoniletkut.fi:ltä 2 kpl 45 asteen mutkaa 70mm ja 60->50mm kokoisina. Sinne kait ne sujahti.
Vielä pitäs pakoputki hommata niin pääsis ehkä kokeilemmaan käyntiin tota
Takapuskimen ruuvailin kiinni ja kokeiltiin miltä näyttää etupuskurin ja sleepyeyesin kanssa.
Vähän tutustuttu tohon imusarjan letkujen sielunelämään ja siistitty tuota johtoletku hässäkkää. Ilmeisesti mitä nyt netistä oon lukenut niin tuo hot start solenoid/prcsv mikä on ptu:n alapuolella on aikalailla turha ja sen voi repiä huoletta helvettiin ja yhdistää ton imusarjan takaa tulevan letkun suoraa fpr:lle:
Ja tuo evapin poisto että tankilta konehuoneeseen menevä letku irti tosta fuel check valvelta ja letku tonne tankin taakse. näin: http://zilvia.net/f/showthread.php?t=503574
Vaikuttaako miten hirveesti päästöihin noiden poisto? Ja kertokee toki ite miten ootte näiden kanssa toiminu
Nojaa eikait muuta. Enskertaan!
''Less traction, more action!''
Re: ÄÄS13, from romukasa to käyttis
Ehtoota
DNSF:ltä löyty 2,5'' putkisto katinkorvikkeella ja jollain motonetin pöntöllä ja värkkäilin sen paikalleen. Motonetista hain vielä asennustahnaa niihin kohtiin mihin ei tiivisteitä ollut ja samalla reissulla tarttu kannakekumeja, moottoriöljyä, lootaöljyä, jäähdytysnestettä ja uusi akku
Tänä maanantaina työnneltiin kahestaan mr.kuulalaakerin kanssa auto pihalle ja laiteltiin uus akku paikalleen,nesteet ja öljyt koneeseen ja ysikasia tankkiin. Sittenpä kokeiltiin käännellä avainta.
Yks 80A ANL-sulake palo aluks pluskaapelista ja ilmeisesti liian pieni tolla virtamäärälle mitä tartti ottaa, joten pitää hankkia nyt joku ainakin 100A. En tiedä miten on edellisellä omistajalla kestänyt joka nuo kaapelit on vetäny tonne konttiin Laitettiin nyt ekan startin ajaks ilman sulaketta ja kokeiltiin. Käynitiinhän se lähti, aluks hirveetä nakutusta piti (ilmeisesti kuivista nostajista) jota en edes hyttiin kuullut tuon putken takia Pitää nyt vielä ilmanputsari hommata ja katella sytty kuntoon ja säädellä tuo tyhjäkäynti kuntoon kun ei oikeen tyhjää pyöri. Mutta askel jo eteenpäin että edes käyntiin sai
Perä pitäs hommata, laittaa laatikkoon lisää öljyä, saada tuo tyhjäkäynti pelaamaan ja tsekkailla kaikki läpi että laturi lataa, vesi kiertää jne..
DNSF:ltä löyty 2,5'' putkisto katinkorvikkeella ja jollain motonetin pöntöllä ja värkkäilin sen paikalleen. Motonetista hain vielä asennustahnaa niihin kohtiin mihin ei tiivisteitä ollut ja samalla reissulla tarttu kannakekumeja, moottoriöljyä, lootaöljyä, jäähdytysnestettä ja uusi akku
Tänä maanantaina työnneltiin kahestaan mr.kuulalaakerin kanssa auto pihalle ja laiteltiin uus akku paikalleen,nesteet ja öljyt koneeseen ja ysikasia tankkiin. Sittenpä kokeiltiin käännellä avainta.
Yks 80A ANL-sulake palo aluks pluskaapelista ja ilmeisesti liian pieni tolla virtamäärälle mitä tartti ottaa, joten pitää hankkia nyt joku ainakin 100A. En tiedä miten on edellisellä omistajalla kestänyt joka nuo kaapelit on vetäny tonne konttiin Laitettiin nyt ekan startin ajaks ilman sulaketta ja kokeiltiin. Käynitiinhän se lähti, aluks hirveetä nakutusta piti (ilmeisesti kuivista nostajista) jota en edes hyttiin kuullut tuon putken takia Pitää nyt vielä ilmanputsari hommata ja katella sytty kuntoon ja säädellä tuo tyhjäkäynti kuntoon kun ei oikeen tyhjää pyöri. Mutta askel jo eteenpäin että edes käyntiin sai
Perä pitäs hommata, laittaa laatikkoon lisää öljyä, saada tuo tyhjäkäynti pelaamaan ja tsekkailla kaikki läpi että laturi lataa, vesi kiertää jne..
''Less traction, more action!''
-
- NORMAL USER
- Posts: 64
- Joined: 09. Nov 2015 11:18
Re: ÄÄS13, from romukasa to käyttis
Ja ei, mr kuulalaakeri ei käytä huumeita vaikka käyntiinlähtö reaktiosta vois niin kuvitella
Re: ÄÄS13, from romukasa to käyttis
Iltaa. kvik updeit
Tyhjäkäyntikin löyty autoon ja AutoGaugen ahtopainemittari löyti tiensä kojelautaan. Löyty vanteetkin vihdoin autoon:
Japan Racing JR3 18x9 et15 joka nurkkaan.
Jopon verran tilaa kaaren ja vanteen väliin Eli kipeästi tarttis lääkkeitä tähän traktoristanceen.
Tyhjäkäyntikin löyty autoon ja AutoGaugen ahtopainemittari löyti tiensä kojelautaan. Löyty vanteetkin vihdoin autoon:
Japan Racing JR3 18x9 et15 joka nurkkaan.
Jopon verran tilaa kaaren ja vanteen väliin Eli kipeästi tarttis lääkkeitä tähän traktoristanceen.
''Less traction, more action!''
Re: ÄÄS13, from romukasa to käyttis
Ainiin täällä oli tämmönenki...
Elikkäs jotain sentään tapahtunu sitten viime kirjottelun joten uppaillaas tätäkin
Jarruremppa done Eli satulat kunnostettu (männät ja kaikki tiivisteet) eestä ja takaa sekä uudet levyt taakse ja palat molempiin päihin. Etulevyt päätin vielä käyttää koska on ebc tuotteita ja uritetut vielä. Levyjen kaveriksi tuli ebc:n greenstuffit.
Eikä tämäkään remppa mennyt kohtuudella Yhet männäntiivisteet meni mäsäksi edestä jo ekalla polkaisulla, koska oli ilmeisesti jäänyt asentaessa jotenkin rullalle. Jarrunesteet lattialle ja eikun hakemaan uudet tiivisteet ja homma uusiksi No toisella kerralla onnistui ja ilmauskin onnistui nätisti, kiitokset taas mr. kuulalaakerille avusta
Voimansiirtokin on 100% done, eli perämurikkakin löytyi jonne tuikkasin uudet öljyt ja tiivistin takakannen uusiksi.
Kardaani ja vetarit löyti paikkansa ja laatikkoon uudet öljyt. Elikkä auto tällä hetkellä on siinä kunnossa että käy, liikkuu ja pysähtyy
Jos jotain on saatu aikaan niin on myös hieman takapakkiakin tullut, kun tallissa lojunut mopo kaatui sattuneesta syystä koneppellin päälle ja teki aika mukavan naarmun. Vielä tosi pölyinen niin näyttää tosi kivalle kuvassa
Leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä, ja tuokin homma korjataan ennen kesää
Sisustaakin alettu suunnittelemaan. Ostin yhdet takatan drift 3 vyöt ja Mustikilta tuli kivan näköiset Briden kuppijakkarat
Toiset vyöt vielä pitää hommailla ja Driftworksilta lähti jo tulemaan kiskot ja uudet pyöränmutterit!
Hommaa riittää... Jatketaan kun jotain taas tapahtuu
Elikkäs jotain sentään tapahtunu sitten viime kirjottelun joten uppaillaas tätäkin
Jarruremppa done Eli satulat kunnostettu (männät ja kaikki tiivisteet) eestä ja takaa sekä uudet levyt taakse ja palat molempiin päihin. Etulevyt päätin vielä käyttää koska on ebc tuotteita ja uritetut vielä. Levyjen kaveriksi tuli ebc:n greenstuffit.
Eikä tämäkään remppa mennyt kohtuudella Yhet männäntiivisteet meni mäsäksi edestä jo ekalla polkaisulla, koska oli ilmeisesti jäänyt asentaessa jotenkin rullalle. Jarrunesteet lattialle ja eikun hakemaan uudet tiivisteet ja homma uusiksi No toisella kerralla onnistui ja ilmauskin onnistui nätisti, kiitokset taas mr. kuulalaakerille avusta
Voimansiirtokin on 100% done, eli perämurikkakin löytyi jonne tuikkasin uudet öljyt ja tiivistin takakannen uusiksi.
Kardaani ja vetarit löyti paikkansa ja laatikkoon uudet öljyt. Elikkä auto tällä hetkellä on siinä kunnossa että käy, liikkuu ja pysähtyy
Jos jotain on saatu aikaan niin on myös hieman takapakkiakin tullut, kun tallissa lojunut mopo kaatui sattuneesta syystä koneppellin päälle ja teki aika mukavan naarmun. Vielä tosi pölyinen niin näyttää tosi kivalle kuvassa
Leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä, ja tuokin homma korjataan ennen kesää
Sisustaakin alettu suunnittelemaan. Ostin yhdet takatan drift 3 vyöt ja Mustikilta tuli kivan näköiset Briden kuppijakkarat
Toiset vyöt vielä pitää hommailla ja Driftworksilta lähti jo tulemaan kiskot ja uudet pyöränmutterit!
Hommaa riittää... Jatketaan kun jotain taas tapahtuu
''Less traction, more action!''
Re: ÄÄS13, from romukasa to käyttis
Terve taas!
Driftworksin paketti saapui ja tällaista tavaraa sieltä tuli:
Penkit ja kiskot löin pikku imuroinnin jälkeen samontein kiinni. Sisustaa muutenkin tullut kasailtua, kattoverhoilu, matkustamon kaikki listat ja lärpäkkeet, kaijuttimet ja mankka. Penkit imo tosi hyvännäköiset Pari kaveria jotka istunut tuuminut vaan että melko timmit istua
Takaluukkukin 95% valmis. Kyllästyin vanhaan akkutelineeseen joten laitoin tuommoissen akkuboxin, ainakin vähän järkevämmän näköinen Jos joltain löytyy tuo puuttuva pahvi niin YV tänne vaan!
Pahoittelut tosi huonoista kuvista, pitäis varmaan pikkuhiljaa päivitellä puhelinta uudempaan
Konehuonekkin näyttää jo ihan hyvältä, vielä meinasin venttilinkopat maalailla kun pistää aika pahasti silmään. Ehkä siniset?
Vielä jotain hommaa ennen kuin leimalla käyttää, kuskin vyöt, sisusta loppuun, lukkosarja vielä postissa tulossa, katalysaattori ja 235/40 renkaat taakse. Toivottavasti kohta sulais nuo lumetkin täältä niin pääsisi pölyt pesemään ja korjailemaan nuita maalivaurioita
Jeess mutta ensikertaan!
Driftworksin paketti saapui ja tällaista tavaraa sieltä tuli:
Penkit ja kiskot löin pikku imuroinnin jälkeen samontein kiinni. Sisustaa muutenkin tullut kasailtua, kattoverhoilu, matkustamon kaikki listat ja lärpäkkeet, kaijuttimet ja mankka. Penkit imo tosi hyvännäköiset Pari kaveria jotka istunut tuuminut vaan että melko timmit istua
Takaluukkukin 95% valmis. Kyllästyin vanhaan akkutelineeseen joten laitoin tuommoissen akkuboxin, ainakin vähän järkevämmän näköinen Jos joltain löytyy tuo puuttuva pahvi niin YV tänne vaan!
Pahoittelut tosi huonoista kuvista, pitäis varmaan pikkuhiljaa päivitellä puhelinta uudempaan
Konehuonekkin näyttää jo ihan hyvältä, vielä meinasin venttilinkopat maalailla kun pistää aika pahasti silmään. Ehkä siniset?
Vielä jotain hommaa ennen kuin leimalla käyttää, kuskin vyöt, sisusta loppuun, lukkosarja vielä postissa tulossa, katalysaattori ja 235/40 renkaat taakse. Toivottavasti kohta sulais nuo lumetkin täältä niin pääsisi pölyt pesemään ja korjailemaan nuita maalivaurioita
Jeess mutta ensikertaan!
''Less traction, more action!''
Re: ÄÄS13, from romukasa to käyttis
Jaahans pitkästä aikaa
Photobucketti näemmä räjähtäny ja kaikki kuvatukset hävinny, suurimman osan kuvista oon siirtänyt jo toiselle palvelimelle ja katotaan miten sillä pelittää. Muokkaillaan linkit vanhoihin päivityksiin kunhan jaksaa, vai oiskohan helpompi tehä uus ketju
Mutta eniveis säksällekkin tapahtunut kaikenlaista niin rustaillaan vaikka siitä jotain. Sisustaa tehty eteenpäin, löytyi toiset samanlaiset vyöt ja vaihdekepin nupin väänsin vanhasta bmx:än jalkatapista Lukkosarjakin löytyi viimein
Lattiamattokin värkättiin takapenkin tilalle, vähän sävyeroa ja ei ihan siisteimmän näkönen mutta parempi kuin ei mitään.
Venttiilinkopat maalasin ja konehuonetta muutenkin siistitty.
Alkoi leima-aika lähenemään ja piti katti hommailla tyhjän pöntön tilalle.
Pikku testilenkit ajeltiin hupilapuilla ja kaikki tuntui pelaavan ihan hyvin. Mitä nyt vähän venttiilinkopantiiviste vuoti downpipen päälle ja etujarrulevyt kävi aika lämpimänä
Seuraavana päivänä fixailin viat, vaihdoin öljyt ja ajelin iisalmeen konttorille. Muuten olisi kerrasta leima tullut mutta vielä piti muutoskatsastaa renkaat ja takapenkin poisto. Sen jälkeenhän se tuli Aika nolo tilanne kävi kun katsuri löi leiman lappuun niin nosturilta lähtiessä paloi plusjohdon sulake Noh ajelin kotiin ja laitoin pykälän isomman sulakkeen.
Nyt parisataa kilsaa ajaneena on kyllä mukava laite vaikka perus vakiosäksä onkin. Bridet ja takatatkin yllättävän mukaviksi osoittautuneet kun niihin on alkanut tottua Vielä olis mielessä alustasarja laittaa tälle kesää, Deekakkosta tai BC racingia todennäköisesti.
Ajellaan autolla loppukesä, keräillään vähän rahaa ja katsotaan mitä tälle talven aikana keksitään. Mielessä nyt ainakin moottorille jotain päivitystä, takavalot vaihtuu, jotain etulippaa ja jos budjetti antaa perään niin vanteetkin voisi vaihtua
Photobucketti näemmä räjähtäny ja kaikki kuvatukset hävinny, suurimman osan kuvista oon siirtänyt jo toiselle palvelimelle ja katotaan miten sillä pelittää. Muokkaillaan linkit vanhoihin päivityksiin kunhan jaksaa, vai oiskohan helpompi tehä uus ketju
Mutta eniveis säksällekkin tapahtunut kaikenlaista niin rustaillaan vaikka siitä jotain. Sisustaa tehty eteenpäin, löytyi toiset samanlaiset vyöt ja vaihdekepin nupin väänsin vanhasta bmx:än jalkatapista Lukkosarjakin löytyi viimein
Lattiamattokin värkättiin takapenkin tilalle, vähän sävyeroa ja ei ihan siisteimmän näkönen mutta parempi kuin ei mitään.
Venttiilinkopat maalasin ja konehuonetta muutenkin siistitty.
Alkoi leima-aika lähenemään ja piti katti hommailla tyhjän pöntön tilalle.
Pikku testilenkit ajeltiin hupilapuilla ja kaikki tuntui pelaavan ihan hyvin. Mitä nyt vähän venttiilinkopantiiviste vuoti downpipen päälle ja etujarrulevyt kävi aika lämpimänä
Seuraavana päivänä fixailin viat, vaihdoin öljyt ja ajelin iisalmeen konttorille. Muuten olisi kerrasta leima tullut mutta vielä piti muutoskatsastaa renkaat ja takapenkin poisto. Sen jälkeenhän se tuli Aika nolo tilanne kävi kun katsuri löi leiman lappuun niin nosturilta lähtiessä paloi plusjohdon sulake Noh ajelin kotiin ja laitoin pykälän isomman sulakkeen.
Nyt parisataa kilsaa ajaneena on kyllä mukava laite vaikka perus vakiosäksä onkin. Bridet ja takatatkin yllättävän mukaviksi osoittautuneet kun niihin on alkanut tottua Vielä olis mielessä alustasarja laittaa tälle kesää, Deekakkosta tai BC racingia todennäköisesti.
Ajellaan autolla loppukesä, keräillään vähän rahaa ja katsotaan mitä tälle talven aikana keksitään. Mielessä nyt ainakin moottorille jotain päivitystä, takavalot vaihtuu, jotain etulippaa ja jos budjetti antaa perään niin vanteetkin voisi vaihtua
''Less traction, more action!''
Re: ÄÄS13, from romukasa to käyttis
Täh, täällä on tämmönenki?
Jaajoo siitä on aikaa kun on rustailtu ja senki eestä kaikkee touhuttu nissanin parissa, jotenka ettei tule romaania tästä niin koitetaa kiteyttää lyhyesti Loppukesä ajeltiin ongelmitta ja nissani palveli käyttiksenä oikein hyvin. Viskoflekti tuli tiensä päähän mutta olipahan hyvä syy laittaa sähköinen tilalle. Löytyi hyvään hintaan vähän ajettu BC:n V1 setti ja kyllähän sillä ilme ja ajettavuus parani
Kelien kylmentyessä päätin työntää auton talliin ja alkaa valmistelemaan ensi ajokautta varten.
Konepellin lommo ja muut pikku fiksiä tarvittavat kohdat hioin ja kittailin valmiiksi että saa keväällä paikkamaalata ne, ja vähän kuiduttelin korsarjalle jämäkämpiä kiinnikkeitä. Samalla siirsin johtosarjoja lokarien alta hieman ylemmäs ettei raavi renkaisiin.
Tuli myös tommonen ''vertical hood mod'' + kaasujouset tehtyä konepeltiin ja etupuskuriin tuli pikku lippa + canardit.
Sitten tinat vaihtoi omistajaa ja laittelin Mysticille savumerkkiä että jotain ois saatava tilalle. Hetken siinä selailtiin Distroa ja sompailtiin sopivia ehdokkaita, loppujenlopuksi tämmöiset kiekot siltä tuli:
Elikkä SSR Vienna Couraget on kyseessä koossa 18x9,5 + 30 ja 18x10,5 +30 ja renkaat koossa 225/40 ja 235/40. Eteen tarvitsi 10mm spacerin mutta muuten istuu kyllä oikein näppärästi Parista vanteesta hieman rujossa kunnossa lipat mutta eipä haitannut niin hirveästi kun jossain välissä relipataan kuitenkin.
Monta metriä piuhaa tullut myös vedettyä: flektin johdot uusiksi nyt pakkokytkimellä ja termostaattikytkimellä, ahto, PLX laajakaista ja öljynpainemittareille piuhat ja kaikille näille sulakerasia keskikonsoliin.
Sitten rupesi vähän ärsyttämään tuo amis-look mökäpönttö takana ja halusin jotain erilaista. Katilta taakseppäin tuli 3'' putki yhdellä vaimetimella ja ''shotgunit'' puskurin alle ja vähän yli Kotona heppailin osat migillä ja kuulalaakeri hoiti saumat loppuun tigillä.
Oli tosiaan tarkoitus jotain piristystä saada moottorille ja ostinkin yhden peltipakosarjan joka ei kuitenkaan käynyt paikalleen Koneelle ei oikeastaan tullut muuta talven aikana tehtyä kuin siistiä paikkoja, vaihdoin venttilikopan tiivisteet, vesipumpun ja kaikki imusarjan allaolevien letkujen klemmarit parempiin.
Kaikkea en nyt varmasti muista tähän kirjoittaa mutta tässä kuosissa auto tällähetkellä on :
Omaan silmään alkaa jo ulkonäkö miellyttää Kova on yritys saada parin viikon sisään leima autoon ja 19. päivä voisi lähteä kajaanissa pyörähtämään kun siellä vissiin jotain tuninkiautoja on enemmänkin
Jaajoo siitä on aikaa kun on rustailtu ja senki eestä kaikkee touhuttu nissanin parissa, jotenka ettei tule romaania tästä niin koitetaa kiteyttää lyhyesti Loppukesä ajeltiin ongelmitta ja nissani palveli käyttiksenä oikein hyvin. Viskoflekti tuli tiensä päähän mutta olipahan hyvä syy laittaa sähköinen tilalle. Löytyi hyvään hintaan vähän ajettu BC:n V1 setti ja kyllähän sillä ilme ja ajettavuus parani
Kelien kylmentyessä päätin työntää auton talliin ja alkaa valmistelemaan ensi ajokautta varten.
Konepellin lommo ja muut pikku fiksiä tarvittavat kohdat hioin ja kittailin valmiiksi että saa keväällä paikkamaalata ne, ja vähän kuiduttelin korsarjalle jämäkämpiä kiinnikkeitä. Samalla siirsin johtosarjoja lokarien alta hieman ylemmäs ettei raavi renkaisiin.
Tuli myös tommonen ''vertical hood mod'' + kaasujouset tehtyä konepeltiin ja etupuskuriin tuli pikku lippa + canardit.
Sitten tinat vaihtoi omistajaa ja laittelin Mysticille savumerkkiä että jotain ois saatava tilalle. Hetken siinä selailtiin Distroa ja sompailtiin sopivia ehdokkaita, loppujenlopuksi tämmöiset kiekot siltä tuli:
Elikkä SSR Vienna Couraget on kyseessä koossa 18x9,5 + 30 ja 18x10,5 +30 ja renkaat koossa 225/40 ja 235/40. Eteen tarvitsi 10mm spacerin mutta muuten istuu kyllä oikein näppärästi Parista vanteesta hieman rujossa kunnossa lipat mutta eipä haitannut niin hirveästi kun jossain välissä relipataan kuitenkin.
Monta metriä piuhaa tullut myös vedettyä: flektin johdot uusiksi nyt pakkokytkimellä ja termostaattikytkimellä, ahto, PLX laajakaista ja öljynpainemittareille piuhat ja kaikille näille sulakerasia keskikonsoliin.
Sitten rupesi vähän ärsyttämään tuo amis-look mökäpönttö takana ja halusin jotain erilaista. Katilta taakseppäin tuli 3'' putki yhdellä vaimetimella ja ''shotgunit'' puskurin alle ja vähän yli Kotona heppailin osat migillä ja kuulalaakeri hoiti saumat loppuun tigillä.
Oli tosiaan tarkoitus jotain piristystä saada moottorille ja ostinkin yhden peltipakosarjan joka ei kuitenkaan käynyt paikalleen Koneelle ei oikeastaan tullut muuta talven aikana tehtyä kuin siistiä paikkoja, vaihdoin venttilikopan tiivisteet, vesipumpun ja kaikki imusarjan allaolevien letkujen klemmarit parempiin.
Kaikkea en nyt varmasti muista tähän kirjoittaa mutta tässä kuosissa auto tällähetkellä on :
Omaan silmään alkaa jo ulkonäkö miellyttää Kova on yritys saada parin viikon sisään leima autoon ja 19. päivä voisi lähteä kajaanissa pyörähtämään kun siellä vissiin jotain tuninkiautoja on enemmänkin
''Less traction, more action!''
Re: ÄÄS13, from romukasa to käyttis
On kyllä siisti kokonaisuus! Jotain pientä ja agressiivista muutosta tää kaipais . Ehkä vitun iso spoileri tai jotain
Who is online
Users browsing this forum: No registered users and 23 guests