Almera N15 GTi
Re: Almera N15 GTi
Jos nyt vähän vielä sorvataan, niin aikaisempaan rengaskeskusteluun viitaten siirryttäessä 215/40 renkaasta 215/35 renkaaseen putoaa takapää laskennallisesti jo sellaisenaan 10,75mm alimmassa asennossa. Saman verran tulee myös renkaan yläpuolelle ns. lisätilaa ja se mahdollistaa vielä saman verran pudottaa eli yhteensä 21,50mm saadaan lisää varoja (oletuksena, että rengas ottaa aivan ylhäältä kiinni. Jos taas sivuilta, niin sitten mahdollisesti vielä enemmän tulee clearancea). Kevyttä lekaa vielä sisäloksuille perään (uurteet saa ainakin suoristettua jos sellaiset siellä on), mikäli ei näytä olevan balanssissa etupään kanssa. Voi poijjaat, kohta ollaan alueella!
”Life is about the people you meet and the things you create with them”.
• Follow me on Instagram to see more and behind the scenes.
• For all related inquiries please contact to joni_p3(a)msn.com.
• Specialist for wheels, suspension and other aftermarket parts.
• @japtoysofficial x @levelnoneofficial owner among other things.
• Follow me on Instagram to see more and behind the scenes.
• For all related inquiries please contact to joni_p3(a)msn.com.
• Specialist for wheels, suspension and other aftermarket parts.
• @japtoysofficial x @levelnoneofficial owner among other things.
Re: Almera N15 GTi
Sisä loksun taoin jo viime talvena läjään sisältä, voisihan sinne viiltää loven ja laittaa pellin soIron väliin. On tosiaan tarkoitus ensi talvena maalata tuo koppa uudestaan. Siinä samalla nostaa taka lokaria ylemmäs jotta saisi keulan kanssa balanssiin ja tehdä kunnolla avara pyörän kotelo.
Juu tuo rengas päivitys tulee tehtyä ensi kesäksi. Etu rengas setti on vielä auki ja oikeastaan koko,vanne setti on hieman muutosten alla
Juu tuo rengas päivitys tulee tehtyä ensi kesäksi. Etu rengas setti on vielä auki ja oikeastaan koko,vanne setti on hieman muutosten alla
Nissan Almera n15gti
Re: Almera N15 GTi
Onkos tosta mitään kuvaa takaapäin, että näyttääkö tuo takarengas miten hölmöltä ajoasennossa? Kun tuossahan ei tuo camber muutu joustossa kauheasti kun on jäykkä akseli?
Re: Almera N15 GTi
Ei näyttänyt olevan kuvaa ajo asennosta. Taka päässä vanne jää aika sisään ajo asennossa johtuen nykyisestä pulla kumista ei saa lättyä tarpeeksi väliin.joumään wrote:Onkos tosta mitään kuvaa takaapäin, että näyttääkö tuo takarengas miten hölmöltä ajoasennossa? Kun tuossahan ei tuo camber muutu joustossa kauheasti kun on jäykkä akseli?
Nissan Almera n15gti
Re: Almera N15 GTi
Tämmöiset tuli hankittua koitetaan saada pyörimään 4tuuman lipat pitäisi hommata ja maalauttaa keskiöt.
Nissan Almera n15gti
Re: Almera N15 GTi
Päivitellään tilannetta viime viikonloppuna laitoin hommiin vauhtia alkaa stressiä tulemaan valmistuuko kevääksi
Tosiaan pitkien pähkäilyden ja lukemattomien keula säätöjen tuloksena pussille ei jäänyt tilaa tarpeeksi kun käänsin campeeria.
Rälläkkä taas laulamaan ja pala peltiä pois toivotaan ettei katsastus setä huomaa muutosta.
Lauantai päivä kului rattoisasti peltiä taivutellessa. Alkuperäinen pelti oli jotain 0.8mm uudet tuli väännettyä 1,5mm pellistä.
Peltikittiä tuli hierottua päälle pari kerrosta. Tämän päälle vetäisen kerroksen epoksia ja siihen hienompaa kittiä. Kone huonetta olisi tarkoitus hieman siivota ja siistiä mm johtoja piilotella, ilmastoinnin letkut vetää piilosta ja tehostaan letkuja piiloitella.
Sunnuntaina hitsi saumoja selkä kyyryssä hioessa tuli kuningas idea asentajan jakkarasta. Eikös kierrättäminen ole in tänä päivänä
Tosiaan pitkien pähkäilyden ja lukemattomien keula säätöjen tuloksena pussille ei jäänyt tilaa tarpeeksi kun käänsin campeeria.
Rälläkkä taas laulamaan ja pala peltiä pois toivotaan ettei katsastus setä huomaa muutosta.
Lauantai päivä kului rattoisasti peltiä taivutellessa. Alkuperäinen pelti oli jotain 0.8mm uudet tuli väännettyä 1,5mm pellistä.
Peltikittiä tuli hierottua päälle pari kerrosta. Tämän päälle vetäisen kerroksen epoksia ja siihen hienompaa kittiä. Kone huonetta olisi tarkoitus hieman siivota ja siistiä mm johtoja piilotella, ilmastoinnin letkut vetää piilosta ja tehostaan letkuja piiloitella.
Sunnuntaina hitsi saumoja selkä kyyryssä hioessa tuli kuningas idea asentajan jakkarasta. Eikös kierrättäminen ole in tänä päivänä
Nissan Almera n15gti
Re: Almera N15 GTi
Tilanne katsaus, kittiä hiontaa kitin päälle kittiä ja niin edelleen hermo menee
hommat saatiin 13tunnin hiomapäivän päätteeksi hyvälle malille
tuon kerroksen hiasee huomenna ja hioma väriä pintaan
hommat saatiin 13tunnin hiomapäivän päätteeksi hyvälle malille
tuon kerroksen hiasee huomenna ja hioma väriä pintaan
Nissan Almera n15gti
Re: Almera N15 GTi
Päivitellään tilannetta. Kone huoneen kimpussa on vietytty pari viikon loppua ja saatiin maalit päälle.
Kitin päälle vedin kerroksen epoksia jonka hioin p120 paperilla. Sitten varaston perällä tummaa lencherin hiomaväriä kerros.
Väriksi valikoin tutun mipan super black perusmustan. Olin innoissani maalauksen suhteen, että nyt onnistui hyvin ja ettei tullut yhtään valumaa paitsi tuo yksi prkl
Jarru tehostajan ja vinkkarin moottorin maalasin samalla värillä jotta piilottuisivat paremmin kone huoneeseen
Apu rungon sain myös maalattua. Pikku pieruissa vedin maalin ja valumaa tuli sen mukaan onneksi jää rungon väliin piiloon
Moottorin ehdin nostamaan pukille ja purin koko hökötyksen kappaleiksi. Laitettavaa tuli vain jakoketju ja venttiilin varren kumit perjantaina saan läjän osia niin pääsee läjäämään sunnuntaina
Kitin päälle vedin kerroksen epoksia jonka hioin p120 paperilla. Sitten varaston perällä tummaa lencherin hiomaväriä kerros.
Väriksi valikoin tutun mipan super black perusmustan. Olin innoissani maalauksen suhteen, että nyt onnistui hyvin ja ettei tullut yhtään valumaa paitsi tuo yksi prkl
Jarru tehostajan ja vinkkarin moottorin maalasin samalla värillä jotta piilottuisivat paremmin kone huoneeseen
Apu rungon sain myös maalattua. Pikku pieruissa vedin maalin ja valumaa tuli sen mukaan onneksi jää rungon väliin piiloon
Moottorin ehdin nostamaan pukille ja purin koko hökötyksen kappaleiksi. Laitettavaa tuli vain jakoketju ja venttiilin varren kumit perjantaina saan läjän osia niin pääsee läjäämään sunnuntaina
Nissan Almera n15gti
Re: Almera N15 GTi
Konehuoneessa sama väri mikä itelle tulee koko katiskan päälle Sais vaan yhtä hyvännäkösen pinnan.....
Hyvältä näyttää ja jatketaan seuraamista
Hyvältä näyttää ja jatketaan seuraamista
1990 Honda Accord CB3 H23
1993 Honda Accord Aerodeck CB8
1993 Honda Accord Aerodeck CB8
Re: Almera N15 GTi
Kiitän. Tuo maali on aika haastava omasta mielestä saada peili pinalle ainakin tämmöiselle harraste maalarille.
Itselle on tullut tämmöinen tyyli maalata
-Paineen alennin 4-4.3bar säätöön
-Ruiskuna satajet hvlp kiina kopio 1.5mm suuttimella
-Ruiskusta kaikki nupit kaakkoon ruiskuun
-Maalin ohennan 10-15%
-Maalaan yhden ohuen harson ja siihen märkiä kerroksia 1-3 15min haihdutus ajalla.
-Maalaus lämpötila +25-35c
Tällä tyylillä oon opetellut maalaamaan varmasti tyylejä on yhtä monia kun maalareita
Itselle on tullut tämmöinen tyyli maalata
-Paineen alennin 4-4.3bar säätöön
-Ruiskuna satajet hvlp kiina kopio 1.5mm suuttimella
-Ruiskusta kaikki nupit kaakkoon ruiskuun
-Maalin ohennan 10-15%
-Maalaan yhden ohuen harson ja siihen märkiä kerroksia 1-3 15min haihdutus ajalla.
-Maalaus lämpötila +25-35c
Tällä tyylillä oon opetellut maalaamaan varmasti tyylejä on yhtä monia kun maalareita
Nissan Almera n15gti
Re: Almera N15 GTi
Joo. Itse pitäs ostaa vähän parempi ruisku joskus... Paineensäädin, vedenerotin ja suurehko kompressori on käytössä. Ootkos käyttäny ihan sitä Mipan ohennetta vai jotakin muuta ainetta?Mikap wrote:Kiitän. Tuo maali on aika haastava omasta mielestä saada peili pinalle ainakin tämmöiselle harraste maalarille.
Itselle on tullut tämmöinen tyyli maalata
-Paineen alennin 4-4.3bar säätöön
-Ruiskuna satajet hvlp kiina kopio 1.5mm suuttimella
-Ruiskusta kaikki nupit kaakkoon ruiskuun
-Maalin ohennan 10-15%
-Maalaan yhden ohuen harson ja siihen märkiä kerroksia 1-3 15min haihdutus ajalla.
-Maalaus lämpötila +25-35c
Tällä tyylillä oon opetellut maalaamaan varmasti tyylejä on yhtä monia kun maalareita
1990 Honda Accord CB3 H23
1993 Honda Accord Aerodeck CB8
1993 Honda Accord Aerodeck CB8
Re: Almera N15 GTi
Kauheilla paineilla ukko vetelee... Meil on maalaamossa siin 2bar ruiskun perseessä olevasta mittarist katottuna..Mikap wrote:Kiitän. Tuo maali on aika haastava omasta mielestä saada peili pinalle ainakin tämmöiselle harraste maalarille.
Itselle on tullut tämmöinen tyyli maalata
-Paineen alennin 4-4.3bar säätöön
-Ruiskuna satajet hvlp kiina kopio 1.5mm suuttimella
-Ruiskusta kaikki nupit kaakkoon ruiskuun
-Maalin ohennan 10-15%
-Maalaan yhden ohuen harson ja siihen märkiä kerroksia 1-3 15min haihdutus ajalla.
-Maalaus lämpötila +25-35c
Tällä tyylillä oon opetellut maalaamaan varmasti tyylejä on yhtä monia kun maalareita
Ja ne viimeiset "peilipinnnat" vedellään välihionnalla ja uutta kerrosta lakkaa ja lopuks kiillotellaan...
Re: Almera N15 GTi
Joo olen käyttänyt sitä Mipan ohennetta.jalmari wrote: Joo. Itse pitäs ostaa vähän parempi ruisku joskus... Paineensäädin, vedenerotin ja suurehko kompressori on käytössä. Ootkos käyttäny ihan sitä Mipan ohennetta vai jotakin muuta ainetta?
Juu niistä ruiskun paineista kovat on paineet, siinä on paineen alentimen jälkeen 15 metriä 10mm letkua siinä tulee jo 1 baarin häviö. Kesällä kokeilin kaverin devilbiksen ruiskua siinä sai painetta vähentää 1 baarilla.jortsa wrote: Kauheilla paineilla ukko vetelee... Meil on maalaamossa siin 2bar ruiskun perseessä olevasta mittarist katottuna..
Ja ne viimeiset "peilipinnnat" vedellään välihionnalla ja uutta kerrosta lakkaa ja lopuks kiillotellaan...
Nissan Almera n15gti
Re: Almera N15 GTi
Dodiin päivän tavoite saatiin suoritettua.
Purin moottorista loput osat pois ja pesin pariinkertaan tehopesu aineella sitten teräsharja lakkaa perään ahtaisiin koloihin hiekkapuhallusta. Maaliksi valikoitui perus tylsä mutta varma vanne hopea.
Nyt nokka kohti Oulua talvi miittiin
Purin moottorista loput osat pois ja pesin pariinkertaan tehopesu aineella sitten teräsharja lakkaa perään ahtaisiin koloihin hiekkapuhallusta. Maaliksi valikoitui perus tylsä mutta varma vanne hopea.
Nyt nokka kohti Oulua talvi miittiin
Nissan Almera n15gti
Re: Almera N15 GTi
Dodiin alkaa kesä lähentyä ja rengas settiä olen alkanut miettimään. Vanne setti menee uusiksi eteen ja taakse tulee 9x17 vanteet, mutta sitten se rengastus matalaa kumia pitäisi saada jotta saan ne puuttuvat 2cm takapään madallukseen.
Eli 213/35 r17 tämä koko miellyttää itseä mutta tarjonta on aika suppeaa halvemmilla merkeillä.
Tai 195/40r17 tässä epäilyttää pysyykö päällä ja onko liikaa venyä, mutta hinta olisi plussaa.
Eli 213/35 r17 tämä koko miellyttää itseä mutta tarjonta on aika suppeaa halvemmilla merkeillä.
Tai 195/40r17 tässä epäilyttää pysyykö päällä ja onko liikaa venyä, mutta hinta olisi plussaa.
Nissan Almera n15gti
Who is online
Users browsing this forum: No registered users and 24 guests