Koposen Hondahelvetti
Koposen Hondahelvetti
Noniiin, pistetääs vihdoinkin vähän topikkia pystyyn Ässälle.
Tosiaan, meikäläisen pitkä Honda-historia jatkui tänä keväänä, kun tuli hankittua pitkään haaveiltu S2000.
Kyseinen yksilö löytyi englannista, vuosimalli 2002, ja värinä oma suosikki tuon ikäisten ässien värikartasta, eli Monte Carlo Blue. Auto oli mulle tullessa täysin vakiokunnossa, ajettu n. 120.000km, ja pelitti pientä pakoputken lämpöpellin räminää lukuunottamatta kuin unelma.
Parit kuvat brittien päästä, ja suomesta vakiokunnossa:
Ja pitkän yön jälkeen, auto ajettu kuopioon. Aurinko nousee, lämmintä ehkä 5 astetta, mutta ekat katto auki fiilistelyt.. Parhautta.
Ekat viikot kului aika pitkälti 24/7 auton ratissa, meinas kevään viimeiset kouluhommatkin mennä jo välillä vituilleen kun välillä koulumatkalla huomasi eksyneensä jonnekkin mutkateitä ajamaan, ja taisi välillä unohtua koko koulukin...
Tuollaisenaan auto säilyi yllättävän pitkään, vaikka tallissa olikin jo lopputalvesta ennen auton hankintaa ostetut BBS.n RS-II vanteet.
Hommasin vanteet käytettynä Japanista, vähän niinkun budjettivaihtoehtona himoamieni BBS.n LM.ien tilalle. Noi kun oli huomattavasti LM.iä halvemmat. Myöhemmin mulle kuitenkin selvis että noi on ilmeisesti huomattavastikkin LM.iä harvinaisemmat, ja tosi pienessä mittakaavassa valmistetut vanteet. Ulkonäöltäänhän toi on hyvinkin identtinen BBS.n RY2 vanteiden kanssa, mutta jostain syystä noi on kuitenkin RS-II.t.. Vissiin sitten joku japanin-malli tai jotain.
Noh, jokatapauksessa. Vanteet oli vuosien saatossa päässeet jo aika heikkoon kuntoon. Vaikka vanteet olikin kaksiosaiset, tuotti niiden purkaminen päänvaivaa, koska ne oli perinteisten pulttien sijaan koottu titaani-niiteillä. Niittejä kokeiltiin poistaa poraamalla, dremelillä ja vaikka sun millä, mutta noilla keinoilla ei saatu juuri muuta kun hajonneita työkaluja.
Muutaman rohkaisevan oluen jälkeen hallilla näytti tältä:
Pari rosterilaikkaa siihen meni, mutta niitit lähti lopulta kävelemään, ja saatiin vanteet osiin.
Vakiovanteet pysyi kuitenkin alla aika pitkään, kun ei ajamiselta meinannut ehtiä/malttaa vanteita laittelemaan. Kuitenkin jossain välissä alkoi olla vakiovanteilla olevat renkaat niin lopussa, että kun kaatosateessa liukastelin Tampere-Kuopio välin välillä tyyliin 60km/h lasissa että pysyi tiellä, niin tuli vähän lisämotivaatiota vanteiden laittoonkin.
Auto oli noilla niin järkyttävä traktori, ja kun budjetti ei tuossa vaiheessa vielä sallinut coilien hankintaa, niin tyydyttiin alle ruuvaamaan -40mm jouset.
Sitten aletaankin olemaan pikkuhiljaa nykytilanteessa.
Bug In Finnissäkin tuli käytyä pyörähtämässä, ja aiheuttamassa hämmennystä. Tottakai auto alueelle pokkana kaikkien volkkareiden sekaan.. Dislikers gonna dislike jne...
Radallakin tuli pyörähdettyä pariin otteeseen kesän aikaan..
Varmaan n. kuukauden sisään auto siirtyy talvehtimaan, ja pitäis varmaan alkaa sitä laittelemaankin.
Päivittelen sitten tänne mitä tapahtuu, ulkonäköön ja ajettavuuteen olis tarkoitus panostaa talven aikaan.. Katsotaan mitä tästä tulee..
Tosiaan, meikäläisen pitkä Honda-historia jatkui tänä keväänä, kun tuli hankittua pitkään haaveiltu S2000.
Kyseinen yksilö löytyi englannista, vuosimalli 2002, ja värinä oma suosikki tuon ikäisten ässien värikartasta, eli Monte Carlo Blue. Auto oli mulle tullessa täysin vakiokunnossa, ajettu n. 120.000km, ja pelitti pientä pakoputken lämpöpellin räminää lukuunottamatta kuin unelma.
Parit kuvat brittien päästä, ja suomesta vakiokunnossa:
Ja pitkän yön jälkeen, auto ajettu kuopioon. Aurinko nousee, lämmintä ehkä 5 astetta, mutta ekat katto auki fiilistelyt.. Parhautta.
Ekat viikot kului aika pitkälti 24/7 auton ratissa, meinas kevään viimeiset kouluhommatkin mennä jo välillä vituilleen kun välillä koulumatkalla huomasi eksyneensä jonnekkin mutkateitä ajamaan, ja taisi välillä unohtua koko koulukin...
Tuollaisenaan auto säilyi yllättävän pitkään, vaikka tallissa olikin jo lopputalvesta ennen auton hankintaa ostetut BBS.n RS-II vanteet.
Hommasin vanteet käytettynä Japanista, vähän niinkun budjettivaihtoehtona himoamieni BBS.n LM.ien tilalle. Noi kun oli huomattavasti LM.iä halvemmat. Myöhemmin mulle kuitenkin selvis että noi on ilmeisesti huomattavastikkin LM.iä harvinaisemmat, ja tosi pienessä mittakaavassa valmistetut vanteet. Ulkonäöltäänhän toi on hyvinkin identtinen BBS.n RY2 vanteiden kanssa, mutta jostain syystä noi on kuitenkin RS-II.t.. Vissiin sitten joku japanin-malli tai jotain.
Noh, jokatapauksessa. Vanteet oli vuosien saatossa päässeet jo aika heikkoon kuntoon. Vaikka vanteet olikin kaksiosaiset, tuotti niiden purkaminen päänvaivaa, koska ne oli perinteisten pulttien sijaan koottu titaani-niiteillä. Niittejä kokeiltiin poistaa poraamalla, dremelillä ja vaikka sun millä, mutta noilla keinoilla ei saatu juuri muuta kun hajonneita työkaluja.
Muutaman rohkaisevan oluen jälkeen hallilla näytti tältä:
Pari rosterilaikkaa siihen meni, mutta niitit lähti lopulta kävelemään, ja saatiin vanteet osiin.
Vakiovanteet pysyi kuitenkin alla aika pitkään, kun ei ajamiselta meinannut ehtiä/malttaa vanteita laittelemaan. Kuitenkin jossain välissä alkoi olla vakiovanteilla olevat renkaat niin lopussa, että kun kaatosateessa liukastelin Tampere-Kuopio välin välillä tyyliin 60km/h lasissa että pysyi tiellä, niin tuli vähän lisämotivaatiota vanteiden laittoonkin.
Auto oli noilla niin järkyttävä traktori, ja kun budjetti ei tuossa vaiheessa vielä sallinut coilien hankintaa, niin tyydyttiin alle ruuvaamaan -40mm jouset.
Sitten aletaankin olemaan pikkuhiljaa nykytilanteessa.
Bug In Finnissäkin tuli käytyä pyörähtämässä, ja aiheuttamassa hämmennystä. Tottakai auto alueelle pokkana kaikkien volkkareiden sekaan.. Dislikers gonna dislike jne...
Radallakin tuli pyörähdettyä pariin otteeseen kesän aikaan..
Varmaan n. kuukauden sisään auto siirtyy talvehtimaan, ja pitäis varmaan alkaa sitä laittelemaankin.
Päivittelen sitten tänne mitä tapahtuu, ulkonäköön ja ajettavuuteen olis tarkoitus panostaa talven aikaan.. Katsotaan mitä tästä tulee..
Last edited by kop-O-nen on 22. Nov 2013 16:36, edited 2 times in total.
1984 - Corolla GT | AE86 |
2001 - Integra Type-R | DC5 |
2001 - Integra Type-R | DC5 |
Re: Koposen S2000 - Project
hieman odottelinkin että tästä s2000 aletaan projektoimaan. Hieno auto ja innolla odotan kuinka se komistuu.
Re: Koposen S2000 - Project
Nyt on semmone auto et pakko ruveta seuraan
Nissan 200sx s13 -91
Honda Civic type-r ep3 -04
Honda Civic type-r ep3 -04
Re: Koposen S2000 - Project
AAAJJJEEE!! Tää on kyl herkkua, "vähän" ku maatakohti saat vaan niin näyttää helkkarin hyvältä. Vanteetki sopii todella hyvin tohon lookkiin. Ehkä vähän kaipaa leveyttä, jos mennään härskillä linjalla? Ite oon kans haaveillu jos pääsis eroon tosta toisesta parturi mallin vehkeestä, niin hommais tämmösen tukan kuivaimen..
KUTGW!
KUTGW!
- Controll3d
- JUNKIE
- Posts: 620
- Joined: 20. Apr 2011 18:31
- Location: Iisalmi
- Contact:
Re: Koposen S2000 - Project
Väristä ehdottomasti plussaa (+kullanväriset vanteet).
Toivottavasti ei ole englannissa kovasti vielä kerenneet suolaamaan autoa.
Samana päivänä kun kyselin Koposelta lohko/letkulämppäriä S15:n( ja jolloin viimeisimmän kerran autoa ajanut). Ihmettelin Motonetin sivuovesta että mikäs siihen keulaan oikeen on kolahtanut. Ilkeen näköinen ruttu ja jäljet puskurissa. Muuten kuitenkin päällisin puolin hyvä kuntoiselta vaikutti.
Toivottavasti ei ole englannissa kovasti vielä kerenneet suolaamaan autoa.
Samana päivänä kun kyselin Koposelta lohko/letkulämppäriä S15:n( ja jolloin viimeisimmän kerran autoa ajanut). Ihmettelin Motonetin sivuovesta että mikäs siihen keulaan oikeen on kolahtanut. Ilkeen näköinen ruttu ja jäljet puskurissa. Muuten kuitenkin päällisin puolin hyvä kuntoiselta vaikutti.
• Subaru Impreza WRX STI -98
• Honda Civic Coupe 1.5LSi -95
• Honda Accord CL9 -04
• BMW E36 328i Coupe M-Sport -95
ex. Nissan Silvia S15 エアロ -00 // GTi-Magazine 04/2013
ex. Nissan Primera GT -97, Nissan 200SX S13 -90
ex. BMW E34 525i -91, BMW E34 520i -93, Audi A4 1.9TDI quattro -00
.•° controll3d.kuvat.fi // at-r.fi °•.
• Honda Civic Coupe 1.5LSi -95
• Honda Accord CL9 -04
• BMW E36 328i Coupe M-Sport -95
ex. Nissan Silvia S15 エアロ -00 // GTi-Magazine 04/2013
ex. Nissan Primera GT -97, Nissan 200SX S13 -90
ex. BMW E34 525i -91, BMW E34 520i -93, Audi A4 1.9TDI quattro -00
.•° controll3d.kuvat.fi // at-r.fi °•.
Re: Koposen S2000 - Project
Ihanata! Tämän tarkempaa esittelyä onkin jo odotettu.. Rutut kuntoon ja auto maanläheisyyteen, niin tekee jo uskomattoman paljon! Nämä on nimenomaan tarkoitettu ajettavaksi ja näin nautittavaksi, joten aivan oikein olet kesäsi viettänyt. Talvella sitten voi ronklata niiden muutoksien parissa.
Innolla seurataan mitä tästä muotoutuu. Ainakin aikaisempi projekti lupailee hyvää!
Innolla seurataan mitä tästä muotoutuu. Ainakin aikaisempi projekti lupailee hyvää!
”Life is about the people you meet and the things you create with them”.
• Follow me on Instagram to see more and behind the scenes.
• For all related inquiries please contact to joni_p3(a)msn.com.
• Specialist for wheels, suspension and other aftermarket parts.
• @japtoysofficial x @levelnoneofficial owner among other things.
• Follow me on Instagram to see more and behind the scenes.
• For all related inquiries please contact to joni_p3(a)msn.com.
• Specialist for wheels, suspension and other aftermarket parts.
• @japtoysofficial x @levelnoneofficial owner among other things.
Re: Koposen S2000 - Project
Aaaah, se olit sinäControll3d wrote:Väristä ehdottomasti plussaa (+kullanväriset vanteet).
Toivottavasti ei ole englannissa kovasti vielä kerenneet suolaamaan autoa.
Samana päivänä kun kyselin Koposelta lohko/letkulämppäriä S15:n( ja jolloin viimeisimmän kerran autoa ajanut). Ihmettelin Motonetin sivuovesta että mikäs siihen keulaan oikeen on kolahtanut. Ilkeen näköinen ruttu ja jäljet puskurissa. Muuten kuitenkin päällisin puolin hyvä kuntoiselta vaikutti.
Joo, asun tuossa keskustassa, niin yhtenä kauniina aamuna oli kiva huomata että just edellisenä iltana pestyyn ja vahattuun autoon oli käyty tekemässä lommot oveen, ja takakonttiin. Sen lisäks joku fiksu oli keksiny pomppia etulokarin päällä.
En nyt vielä paljasta mitään, mutta samalla menttaliteetillä tätäkin rakennetaan kun edellistä projektia, eli Function = Form..
Tyylistä ei tingitä, muttei myöskään ajettavuudesta, ajettavaks nää vehkeet on tehty, ja voin vannoa että allekirjoittanut niillä myös ajaa...
1984 - Corolla GT | AE86 |
2001 - Integra Type-R | DC5 |
2001 - Integra Type-R | DC5 |
- Controll3d
- JUNKIE
- Posts: 620
- Joined: 20. Apr 2011 18:31
- Location: Iisalmi
- Contact:
Re: Koposen S2000 - Project
Aivan oikein. Pitää säilyä myös ajettavuus näillä suomen erinomaisilla teillä.
Vaikka pieniä kompromissejä joutunee varmasti tekemään joissakin määrin.
Eipä sitä aina tarttee runkopalkkien katuja viistää. Kyllä sen saa näyttämään hyvältä muutenkin.
Itsehän en ole vieläkään ymmärtänyt (pelkästään) lähes ajamattomaksi tontitettujen autojen "kauneutta". Oikeat lowriderit sitten erikseen.
Todella ikävää tommonen ilkivallan teko, mutta ei myöskään yhtään yllätä suomessa...
Oma auto on saanut vielä olla rauhassa tuossa tien vieressä. Mitä nyt ohi kulkijat koiransa kylkiin kusettaa tasasin väliajoin.
Vaikka pieniä kompromissejä joutunee varmasti tekemään joissakin määrin.
Eipä sitä aina tarttee runkopalkkien katuja viistää. Kyllä sen saa näyttämään hyvältä muutenkin.
Itsehän en ole vieläkään ymmärtänyt (pelkästään) lähes ajamattomaksi tontitettujen autojen "kauneutta". Oikeat lowriderit sitten erikseen.
Jep, minähän se olin. En siinä vaiheessa ollut huomannut, että tällä foorumilla olet käyttäjänä myös.kop-O-nen wrote: Aaaah, se olit sinä
Joo, asun tuossa keskustassa, niin yhtenä kauniina aamuna oli kiva huomata että just edellisenä iltana pestyyn ja vahattuun autoon oli käyty tekemässä lommot oveen, ja takakonttiin. Sen lisäks joku fiksu oli keksiny pomppia etulokarin päällä.
Todella ikävää tommonen ilkivallan teko, mutta ei myöskään yhtään yllätä suomessa...
Oma auto on saanut vielä olla rauhassa tuossa tien vieressä. Mitä nyt ohi kulkijat koiransa kylkiin kusettaa tasasin väliajoin.
• Subaru Impreza WRX STI -98
• Honda Civic Coupe 1.5LSi -95
• Honda Accord CL9 -04
• BMW E36 328i Coupe M-Sport -95
ex. Nissan Silvia S15 エアロ -00 // GTi-Magazine 04/2013
ex. Nissan Primera GT -97, Nissan 200SX S13 -90
ex. BMW E34 525i -91, BMW E34 520i -93, Audi A4 1.9TDI quattro -00
.•° controll3d.kuvat.fi // at-r.fi °•.
• Honda Civic Coupe 1.5LSi -95
• Honda Accord CL9 -04
• BMW E36 328i Coupe M-Sport -95
ex. Nissan Silvia S15 エアロ -00 // GTi-Magazine 04/2013
ex. Nissan Primera GT -97, Nissan 200SX S13 -90
ex. BMW E34 525i -91, BMW E34 520i -93, Audi A4 1.9TDI quattro -00
.•° controll3d.kuvat.fi // at-r.fi °•.
Re: Koposen Hondat
Tuli hommailtua joku aika takaperin käyttöautoksi tuollainen EK3 Civicci, johon tehty B16A2 tekniikkaswappi, vaihdettu EK4 sisusta, ITR-lukollinen vaihdelaatikko, OZ-Superleggerat sun muuta.
Tarkoitus tätäkin hiukan laitella siistimmäksi, lähinnä uudet vanteet ja jotain muuta pientä.
Mieleiset vanteet olis tällä hetkellä kiikarissa, mutta pitäis niitä rahoittaakseen päästä eroon noista OZ.ista. Eli jos ketään kiinnostaa oikeasti laadukkaat, kevyet ja näyttävät vanteet niin noi olis kaupan ihan sopivaan hintaan! Mahdollista saada myös noilla kuvien uudenkarheilla nastarenkailla jos semmosille tarvetta ilmenee.
Ässä pysyy kuitenkin pääprojektina, mutta tätä laitellaan siinä sivussa. Ite ajelen tällä talvet, ja kesäisin tää lienee enimmäkseen paremman puoliskon käytössä.
Ässään tuli hommattua yhdellä ulostulolla oleva putkisto, ja seuraavaks pitäis ettiä toi puskurin alaosan "difuusori" jossa olis pelkästään yks ulostulo. Näyttää omaan silmään vähän räpellykseltä ja viimeistelemättömältä jos on molemmin puolin syvennykset ulostulolle, mutta putki tulee vaan toiselta puolelta.
EK.hon lähtee myös kuun lopussa tilaukseen Spoon N1-look putkisto kun nykyinen on suoraa ränniä koneelta takavaimentimelle asti, ja pitää saada leimalle kattikin sinne väliin.. Mielummin vaihtaa koko putken ja heittää vakiokatin väliin kun että alkaa rälläilemään ja hitsailemaan jotain yleismallin katteja väliin.
Good to be back, lupaan päivitellä ja kirjotella tänne jatkossa vähän ahkerammin..
Tarkoitus tätäkin hiukan laitella siistimmäksi, lähinnä uudet vanteet ja jotain muuta pientä.
Mieleiset vanteet olis tällä hetkellä kiikarissa, mutta pitäis niitä rahoittaakseen päästä eroon noista OZ.ista. Eli jos ketään kiinnostaa oikeasti laadukkaat, kevyet ja näyttävät vanteet niin noi olis kaupan ihan sopivaan hintaan! Mahdollista saada myös noilla kuvien uudenkarheilla nastarenkailla jos semmosille tarvetta ilmenee.
Ässä pysyy kuitenkin pääprojektina, mutta tätä laitellaan siinä sivussa. Ite ajelen tällä talvet, ja kesäisin tää lienee enimmäkseen paremman puoliskon käytössä.
Ässään tuli hommattua yhdellä ulostulolla oleva putkisto, ja seuraavaks pitäis ettiä toi puskurin alaosan "difuusori" jossa olis pelkästään yks ulostulo. Näyttää omaan silmään vähän räpellykseltä ja viimeistelemättömältä jos on molemmin puolin syvennykset ulostulolle, mutta putki tulee vaan toiselta puolelta.
EK.hon lähtee myös kuun lopussa tilaukseen Spoon N1-look putkisto kun nykyinen on suoraa ränniä koneelta takavaimentimelle asti, ja pitää saada leimalle kattikin sinne väliin.. Mielummin vaihtaa koko putken ja heittää vakiokatin väliin kun että alkaa rälläilemään ja hitsailemaan jotain yleismallin katteja väliin.
Good to be back, lupaan päivitellä ja kirjotella tänne jatkossa vähän ahkerammin..
1984 - Corolla GT | AE86 |
2001 - Integra Type-R | DC5 |
2001 - Integra Type-R | DC5 |
Re: Koposen Hondat
Oon ajanu vanhempi koppasella civicillä missä on toi tekniikka, on yllättävän hätänen pikkuvapariksi! Joo ei sovi noi mustat vanteet kovin hyvin tohon punaseen autoon. Minkäslaiset on nää "mielenkiintoiset" vanteet?
"Jokainen, jonka virheiden korjaamiseen kestää kymmenen vuotta, on aikamoinen mies."
Re: Koposen Hondat
Tuo s2000 on kyllä hieno auto, miten onko se niin äkkinäinen ajaa kuin mitä olen huhuja kuullut? Punaraja on vissiin 9000rpm?
Ihan tosissani mietin s2000:sta kun Irlannista autoa hankin, mutta oli niin kalliita että ei budjetti riittänyt, ostin sitten Lexuksen kun se oli halvempi
Kun käytin Lexusta dynossa Irlannissa niin siellä oli 3 civiciä, kaikki 1.6l koneella ja kaikki antoi melkein samat teholukemat, eli about 150hv.
Hieno saavutus, mutta itseäni ei oikein Civicit innosta:D
Ihan tosissani mietin s2000:sta kun Irlannista autoa hankin, mutta oli niin kalliita että ei budjetti riittänyt, ostin sitten Lexuksen kun se oli halvempi
Kun käytin Lexusta dynossa Irlannissa niin siellä oli 3 civiciä, kaikki 1.6l koneella ja kaikki antoi melkein samat teholukemat, eli about 150hv.
Hieno saavutus, mutta itseäni ei oikein Civicit innosta:D
Re: Koposen Hondat
Ihana civicci ja minusta nuo vanteetkin istuu makiasti tuohon, en ite vaihtais pois. Heitäs yv:llä hintapyyntöä, niin katotaan onko ne oikeasti halvat!
Re: Koposen Hondat
En oo ikinä ennen ollu tekemisissä hifihommien kanssa, mutta nyt olis tarkotus laittaa Civiciin vähän soittopelejä että on mukavampi kruisailla työajoja ja muita matkoja.
Hommattuna mulla on Kenwoodin KFC-X1720P erkkasarja, ja Caliberin Wanha CWE-8D 8" Subi suljetussa kotelossa.
Tarkoituksena olis hommata noille kaveriks nelikanavainen vahvari, ja parempi päätelaite auton mukana tulleen Bilteman *askan tilalle.
Subi on ilmeisesti kahdella puhekelalla kun RMS on ilmoitettu 2x50w, ja erkkasarjassa RMS 100w @ 2ohm.
Soittimen suhteen olen kahden vaiheilla. Tarkoitus olis pitää budjetti maltillisena, mutta haluaisin kuitenkin 3xRCA-outeilla olevan, ja suht laadukkaan soittimen. Se mahdollistais myöhemmin vahvistimen kahden kanavan vapauttamisen subin soitosta vaikkapa takakajareille, jos hommaa aktiivisubin tai sitten erillisen monovahvarin subbarille.
Vaihtoehtoina ovat: -Kenwood KIV-700
-Pioneer DEH-6300SD
Molemmat täyttäis vaatimukset sen perusteella mitä itse näistä ymmärrän, mutta jotkut puhui että soitin voi vaikuttaa sointiin rankastikkin vaikka vahvarin kautta soitetaankin, joten arveluttaa kannattaako säästää reipas satanen ja ottaa Pioneer, vai panostaa ainakin huhupuheiden mukaan laadukkaampaan ja kieltämättä hienompaan Kenwoodiin..?
Vahvistimien suhteenkin olen vähän kahden vaiheilla.
-Autostudio Reference 100.4
-Carpower Nano 404
Nanon saisin todella sopivaan hintaan tutulta, ja se olisi helppo sijoittaa vaikka kojelaudan alle jolloin välttyis pitkien RCA-johtojen vedolta ja muutenkin ei tartteis isoa ja painavaa lankkua viritellä konttiin.
Autostudiossa olis enemmän paukkua, ja monet on tuota vahvistinta mulle kehuneet, mutta onko tuolla käytännössä mun laitteistolla väliä jos se antaakin enemmän paukkua. Joutuu kuitenkin rajoittamaan tuota virtaa kun se antaa sitä jo reilusti yli muun laitteiston RMS-lukemien.
Lisäksi olisi tarkoitus äänieristää ovet, ja kuunnella alkuun miltä tommonen setti kuullostaa.
Vinkkejä, ohjeita ja muuta neuvoja otan mielelläni vastaan ennenkun menen ostamaan jotain huonoa.
Ei tuo nyt mun mielestä ole niin äkkinäinen kun on mainostettu, tosin kovaa ajaessa pitää pitää järki päässä ja oikeasti ymmärtää miten esim. kaasunkäytöstä ja jarruttamisesta yms. johtuva painonsiirto vaikuttaa auton ajettavuuteen ja käytökseen. Jos lähdet mutkapätkää työntämään kovaa, ja nostat vaistomaisesti kaasun ylös kesken mutkan niin voi hyvinkin olla että löydät itsesi metsästä jos et ole tarpeeksi valppaana. Sateella saa kans olla varovainen, mutta niin varmasti ihan jokaisella takavetoisella vähänkään tehokkaammalla autolla. Hankala sanoa onko tuo hankala verrattuna muihin vastaaviin kun eio oikein kokemusta takavetoisilla kovaa ajamisesta ennen tätä, lähinnä nelivedoista ja etuvedoista ja onhan tää nyt tietty niitä kinkkisempi. Pidän kuitenkin ite hyvänä opetteluautona takavetoisen ymmärtämiseen ja sen käyttäytymisen opetteluun.
Kone kiertää tosiaan sinne 9000rpm asti, huipputehot saadaan @ 8300rpm, ja vääntöhuippu asettuu 7500rpm.ään. Tosi luonteikas moottori, ja kuitenkin vääntävämpi kun esim. B-sarjan pienemmät VTEC.it joten pysyy ihan mukavasti vetoalueella vaikka välillä vähän himmaiskin.
Joo, vakionahan noissa B16 koneissa joita 91-00 "teho"-Civiceissä on käytetty on versiosta riippuen se 150-185hp. Tässä on euroversion B16A2, eli pitäis löytyä tehtaan jäljiltä 160-konia. Tosi hauskoja laitteita nää kyllä on, varsinkin kunnon lukkolaatikolla, hyvällä alustalla ja pitävillä renkailla varustettuna.
Hommattuna mulla on Kenwoodin KFC-X1720P erkkasarja, ja Caliberin Wanha CWE-8D 8" Subi suljetussa kotelossa.
Tarkoituksena olis hommata noille kaveriks nelikanavainen vahvari, ja parempi päätelaite auton mukana tulleen Bilteman *askan tilalle.
Subi on ilmeisesti kahdella puhekelalla kun RMS on ilmoitettu 2x50w, ja erkkasarjassa RMS 100w @ 2ohm.
Soittimen suhteen olen kahden vaiheilla. Tarkoitus olis pitää budjetti maltillisena, mutta haluaisin kuitenkin 3xRCA-outeilla olevan, ja suht laadukkaan soittimen. Se mahdollistais myöhemmin vahvistimen kahden kanavan vapauttamisen subin soitosta vaikkapa takakajareille, jos hommaa aktiivisubin tai sitten erillisen monovahvarin subbarille.
Vaihtoehtoina ovat: -Kenwood KIV-700
-Pioneer DEH-6300SD
Molemmat täyttäis vaatimukset sen perusteella mitä itse näistä ymmärrän, mutta jotkut puhui että soitin voi vaikuttaa sointiin rankastikkin vaikka vahvarin kautta soitetaankin, joten arveluttaa kannattaako säästää reipas satanen ja ottaa Pioneer, vai panostaa ainakin huhupuheiden mukaan laadukkaampaan ja kieltämättä hienompaan Kenwoodiin..?
Vahvistimien suhteenkin olen vähän kahden vaiheilla.
-Autostudio Reference 100.4
-Carpower Nano 404
Nanon saisin todella sopivaan hintaan tutulta, ja se olisi helppo sijoittaa vaikka kojelaudan alle jolloin välttyis pitkien RCA-johtojen vedolta ja muutenkin ei tartteis isoa ja painavaa lankkua viritellä konttiin.
Autostudiossa olis enemmän paukkua, ja monet on tuota vahvistinta mulle kehuneet, mutta onko tuolla käytännössä mun laitteistolla väliä jos se antaakin enemmän paukkua. Joutuu kuitenkin rajoittamaan tuota virtaa kun se antaa sitä jo reilusti yli muun laitteiston RMS-lukemien.
Lisäksi olisi tarkoitus äänieristää ovet, ja kuunnella alkuun miltä tommonen setti kuullostaa.
Vinkkejä, ohjeita ja muuta neuvoja otan mielelläni vastaan ennenkun menen ostamaan jotain huonoa.
Ei tuo nyt mun mielestä ole niin äkkinäinen kun on mainostettu, tosin kovaa ajaessa pitää pitää järki päässä ja oikeasti ymmärtää miten esim. kaasunkäytöstä ja jarruttamisesta yms. johtuva painonsiirto vaikuttaa auton ajettavuuteen ja käytökseen. Jos lähdet mutkapätkää työntämään kovaa, ja nostat vaistomaisesti kaasun ylös kesken mutkan niin voi hyvinkin olla että löydät itsesi metsästä jos et ole tarpeeksi valppaana. Sateella saa kans olla varovainen, mutta niin varmasti ihan jokaisella takavetoisella vähänkään tehokkaammalla autolla. Hankala sanoa onko tuo hankala verrattuna muihin vastaaviin kun eio oikein kokemusta takavetoisilla kovaa ajamisesta ennen tätä, lähinnä nelivedoista ja etuvedoista ja onhan tää nyt tietty niitä kinkkisempi. Pidän kuitenkin ite hyvänä opetteluautona takavetoisen ymmärtämiseen ja sen käyttäytymisen opetteluun.
Kone kiertää tosiaan sinne 9000rpm asti, huipputehot saadaan @ 8300rpm, ja vääntöhuippu asettuu 7500rpm.ään. Tosi luonteikas moottori, ja kuitenkin vääntävämpi kun esim. B-sarjan pienemmät VTEC.it joten pysyy ihan mukavasti vetoalueella vaikka välillä vähän himmaiskin.
Joo, vakionahan noissa B16 koneissa joita 91-00 "teho"-Civiceissä on käytetty on versiosta riippuen se 150-185hp. Tässä on euroversion B16A2, eli pitäis löytyä tehtaan jäljiltä 160-konia. Tosi hauskoja laitteita nää kyllä on, varsinkin kunnon lukkolaatikolla, hyvällä alustalla ja pitävillä renkailla varustettuna.
1984 - Corolla GT | AE86 |
2001 - Integra Type-R | DC5 |
2001 - Integra Type-R | DC5 |
Re: Koposen Hondat
Eikö täällä tosiaan oo hifitietäjiä jotka vois jotain vinkkiä heittää?
Palkka kolahtaa tiistaina tilille ja loput vermeet lähtee joko tilaukseen, tai sitten käyn ostamassa kivijalkaputiikista, riippuen ihan siitä mitä nyt tulee hankittua. Suosituksia kiitos!
Palkka kolahtaa tiistaina tilille ja loput vermeet lähtee joko tilaukseen, tai sitten käyn ostamassa kivijalkaputiikista, riippuen ihan siitä mitä nyt tulee hankittua. Suosituksia kiitos!
1984 - Corolla GT | AE86 |
2001 - Integra Type-R | DC5 |
2001 - Integra Type-R | DC5 |
Re: Koposen Hondat
Noista kahdesta vahvarista ottaisin Nanon. Itselläni oli sellainen kunnes tein tuon laajennuksen ja tehoa tarvin lisää. Tuohon sinun settiisi varmasti riittävä ja se on oikeasti pienikokoinen, sopii vaikka hanskikseenkop-O-nen wrote:Eikö täällä tosiaan oo hifitietäjiä jotka vois jotain vinkkiä heittää?
Palkka kolahtaa tiistaina tilille ja loput vermeet lähtee joko tilaukseen, tai sitten käyn ostamassa kivijalkaputiikista, riippuen ihan siitä mitä nyt tulee hankittua. Suosituksia kiitos!
Soittimista valkkaisin Kenarin.
Ovien eristäminen taas on suht iisiä, ulkopeltiin bitumimattoa ja sama sisäpellin ja ovipahvin väliin niin että ovikotelosta tulee elementille kotelo. Vaikuttaa sointiin enemmän kuin mikään muu päivitys laitteisiin. Kun vaimennukset on kunnossa, pärjää jo vaikka vähän heikommillakin ämyreillä. Bitumina olen itse käyttänyt tuota Silent Coatia( entinen Vibroplast), 4m2 suurpakkaus maksaa 99€ listahinnaltaan ja sillä saa molemmat ovet tehtyä ja jää ylikin päivityksiä varten.
Who is online
Users browsing this forum: No registered users and 100 guests