Impreza WRX STI -98
Re: Impreza WRX STI -98
Pakko arvostaa; oikea asenne, kun ei riuduta siinä tiedottomuuden tilassa ettei ole hallia tai tallipaikkaa muka harrastaa. Hyvin tuo näyttää parkkialueellakin luonnistuvan! Tuletteko tällä Kajaaniin?
”Life is about the people you meet and the things you create with them”.
• Follow me on Instagram to see more and behind the scenes.
• For all related inquiries please contact to joni_p3(a)msn.com.
• Specialist for wheels, suspension and other aftermarket parts.
• @japtoysofficial x @levelnoneofficial owner among other things.
• Follow me on Instagram to see more and behind the scenes.
• For all related inquiries please contact to joni_p3(a)msn.com.
• Specialist for wheels, suspension and other aftermarket parts.
• @japtoysofficial x @levelnoneofficial owner among other things.
- Controll3d
- JUNKIE
- Posts: 620
- Joined: 20. Apr 2011 18:31
- Location: Iisalmi
- Contact:
Re: Impreza WRX STI -98
Kyllä se meinaa välillä (aika useasti) hajottaa ja motivaatio olla kateissa, mutta näillä mennään kun ei muutakaan voi.
Joo, jos vaan pysyy läjässä niin tarkotus olis tällä ajella sinne.
Eilisen tuhrauksia. Mastonin rubbercompia testattuna scoopiin. Väri vannehopea. Purkin perusteella näytti että ei edes tulis suurta eroa muuhun autoon, mutta kaikkea muuta. Eihän se ole sinnepäinkään. Toisaalta on se parempi mitä pelkässä pohjamaalissa.
Joku päivä sitten askartelin tuon takasumarin napin aavistuksen parempaan paikkaa. Kamalassa kunnossa tuo koko alamuovi on, mutta meinasinkin ostaa parempi kuntoisen ebäystä. Kunhan järkevin postikuluin oleva sattuu vastaan englannista.
Valojen korkeudensäädölle onkin jo alkuperäinen kytkin, mutta vielä johtosarjan teko vaiheessa. Sopivia liittimiä vielä arponut.
Tänään sitten raottelin ovipahveja. On se kumma kun nuo vakio kajarit soi niin huonosti... jonkin verran haperoksi ripustukset menneet.
Jonkinlaista sabluunan piirtelinkin että minkä muotoinen pitää koroke/sovitteen olla.
Sitten uusien kajareiden asennukset ongelma numero yksi. Syvyyttä aavistuksen enemmän mitä vakiolla. Vakio kajarit on 35mm syvät ja mittailin että n. 40mm tilaa oven ja lasin välissä. Koroketta joutunee siis tekemään sen 20-25mm. Sitten rupeekin ovipahvia taas ahdistamaan.
Diskanttien sijoittelu myös vielä aavistuksen arvoitus. Voi olla että joutuu alkaa ovipahveja muokkaamaan/työstämään jonkin verran. Mielellään olisi suht vakiona pitänyt, mutta samapa tuo varmaan on lopulta.
Toinen ongelma sitten tuleekin äänieristyksestä ja sen asennuksesta. Ovethan on täynnä kotelosuojaa tottakai...
Joo, jos vaan pysyy läjässä niin tarkotus olis tällä ajella sinne.
Eilisen tuhrauksia. Mastonin rubbercompia testattuna scoopiin. Väri vannehopea. Purkin perusteella näytti että ei edes tulis suurta eroa muuhun autoon, mutta kaikkea muuta. Eihän se ole sinnepäinkään. Toisaalta on se parempi mitä pelkässä pohjamaalissa.
Joku päivä sitten askartelin tuon takasumarin napin aavistuksen parempaan paikkaa. Kamalassa kunnossa tuo koko alamuovi on, mutta meinasinkin ostaa parempi kuntoisen ebäystä. Kunhan järkevin postikuluin oleva sattuu vastaan englannista.
Valojen korkeudensäädölle onkin jo alkuperäinen kytkin, mutta vielä johtosarjan teko vaiheessa. Sopivia liittimiä vielä arponut.
Tänään sitten raottelin ovipahveja. On se kumma kun nuo vakio kajarit soi niin huonosti... jonkin verran haperoksi ripustukset menneet.
Jonkinlaista sabluunan piirtelinkin että minkä muotoinen pitää koroke/sovitteen olla.
Sitten uusien kajareiden asennukset ongelma numero yksi. Syvyyttä aavistuksen enemmän mitä vakiolla. Vakio kajarit on 35mm syvät ja mittailin että n. 40mm tilaa oven ja lasin välissä. Koroketta joutunee siis tekemään sen 20-25mm. Sitten rupeekin ovipahvia taas ahdistamaan.
Diskanttien sijoittelu myös vielä aavistuksen arvoitus. Voi olla että joutuu alkaa ovipahveja muokkaamaan/työstämään jonkin verran. Mielellään olisi suht vakiona pitänyt, mutta samapa tuo varmaan on lopulta.
Toinen ongelma sitten tuleekin äänieristyksestä ja sen asennuksesta. Ovethan on täynnä kotelosuojaa tottakai...
• Subaru Impreza WRX STI -98
• Honda Civic Coupe 1.5LSi -95
• Honda Accord CL9 -04
• BMW E36 328i Coupe M-Sport -95
ex. Nissan Silvia S15 エアロ -00 // GTi-Magazine 04/2013
ex. Nissan Primera GT -97, Nissan 200SX S13 -90
ex. BMW E34 525i -91, BMW E34 520i -93, Audi A4 1.9TDI quattro -00
.•° controll3d.kuvat.fi // at-r.fi °•.
• Honda Civic Coupe 1.5LSi -95
• Honda Accord CL9 -04
• BMW E36 328i Coupe M-Sport -95
ex. Nissan Silvia S15 エアロ -00 // GTi-Magazine 04/2013
ex. Nissan Primera GT -97, Nissan 200SX S13 -90
ex. BMW E34 525i -91, BMW E34 520i -93, Audi A4 1.9TDI quattro -00
.•° controll3d.kuvat.fi // at-r.fi °•.
- Controll3d
- JUNKIE
- Posts: 620
- Joined: 20. Apr 2011 18:31
- Location: Iisalmi
- Contact:
Re: Impreza WRX STI -98
Kaiutin projektia jatkettu. Pahvimallin perusteella rupesin sitten adaptereita valmistamaan.
Sattui olemaan vanerin jämä pala. Ohutta, mutta riskillä 2lla kerroksella toivoen että korkeus riittää.
Sellaiset niistä sitten tulikin.
Ensimmäisiä koesovittelua. Liiankin hyvin kaikki meni. Ikkuna mahtui avautumaan alas asti, ovipahvi mahtui vielä kiinni. Ihan aavistuksen joutui adapterin alareunasta ottaa ylimääräistä pois.
Pahin vielä. Diskantit sai vakio kiinnikkeisiin ja mahtui vielä vakio paikoille.
Sovitteluiden jälkeen sitten muutama "suojaava" kerros maalia pintaan. Varma valinta, matta musta.
Tänään sitten lopullinen sovitus. Tiivistenauhan kera.
Vaihe yksi valmis. Ulkoisesti tällä hetkellä ei näy että jotain olisi vaihdettu, lukuunottamatta jakosuodinta. Vielä käytössä vakio kaiutin johdotukset käytössä.
Seuraavassa vaiheessa sitten olisi vaimennusmaton asennus etuoviin ja kotelointi.
Jakosuotimelle etsiä sopiva paikka ovipahvin väliin. Toivottavasti mahtuu jonnekin...
Viimeisenä onkin sitten johtojen veto ristiin rastiin pitkin autoa ja vahvistimen asennus konttiin.
Vaikka nyt jo hyvin satsi soi ja varmasti vielä paremmin kun vahvarin jäljessä, mutta kyllä tuo vielä pikku subbarin kaipaisi lisäksi.
Vakaajien puslatkin näkyi viimeinkin saapuneen postiin ja eilen tuli jarrupalat eteen. Jos niitäkin lähiaikoina pääsisi asentelemaan.
Sattui olemaan vanerin jämä pala. Ohutta, mutta riskillä 2lla kerroksella toivoen että korkeus riittää.
Sellaiset niistä sitten tulikin.
Ensimmäisiä koesovittelua. Liiankin hyvin kaikki meni. Ikkuna mahtui avautumaan alas asti, ovipahvi mahtui vielä kiinni. Ihan aavistuksen joutui adapterin alareunasta ottaa ylimääräistä pois.
Pahin vielä. Diskantit sai vakio kiinnikkeisiin ja mahtui vielä vakio paikoille.
Sovitteluiden jälkeen sitten muutama "suojaava" kerros maalia pintaan. Varma valinta, matta musta.
Tänään sitten lopullinen sovitus. Tiivistenauhan kera.
Vaihe yksi valmis. Ulkoisesti tällä hetkellä ei näy että jotain olisi vaihdettu, lukuunottamatta jakosuodinta. Vielä käytössä vakio kaiutin johdotukset käytössä.
Seuraavassa vaiheessa sitten olisi vaimennusmaton asennus etuoviin ja kotelointi.
Jakosuotimelle etsiä sopiva paikka ovipahvin väliin. Toivottavasti mahtuu jonnekin...
Viimeisenä onkin sitten johtojen veto ristiin rastiin pitkin autoa ja vahvistimen asennus konttiin.
Vaikka nyt jo hyvin satsi soi ja varmasti vielä paremmin kun vahvarin jäljessä, mutta kyllä tuo vielä pikku subbarin kaipaisi lisäksi.
Vakaajien puslatkin näkyi viimeinkin saapuneen postiin ja eilen tuli jarrupalat eteen. Jos niitäkin lähiaikoina pääsisi asentelemaan.
• Subaru Impreza WRX STI -98
• Honda Civic Coupe 1.5LSi -95
• Honda Accord CL9 -04
• BMW E36 328i Coupe M-Sport -95
ex. Nissan Silvia S15 エアロ -00 // GTi-Magazine 04/2013
ex. Nissan Primera GT -97, Nissan 200SX S13 -90
ex. BMW E34 525i -91, BMW E34 520i -93, Audi A4 1.9TDI quattro -00
.•° controll3d.kuvat.fi // at-r.fi °•.
• Honda Civic Coupe 1.5LSi -95
• Honda Accord CL9 -04
• BMW E36 328i Coupe M-Sport -95
ex. Nissan Silvia S15 エアロ -00 // GTi-Magazine 04/2013
ex. Nissan Primera GT -97, Nissan 200SX S13 -90
ex. BMW E34 525i -91, BMW E34 520i -93, Audi A4 1.9TDI quattro -00
.•° controll3d.kuvat.fi // at-r.fi °•.
- AslaMonTTi
- JUNKIE
- Posts: 674
- Joined: 23. Jul 2012 18:40
- Location: Kajaani
Re: Impreza WRX STI -98
Mulla ois myydä sulle edullisesti alpinen bassopaketti, laittele yv:tä jos kiinnostaa. :3
o.O Elämä on kovaa, ota sämpylä O.o
Nissan Primera P11-144
Ex:
Nissan Maxima A32 Vq20de
Nissan BlueBird T12 Ca18et (Ex-työjuhta)
Mazda 626 GF
Nissan Sunny N13 x 4
Nissan Primera P11-144
Ex:
Nissan Maxima A32 Vq20de
Nissan BlueBird T12 Ca18et (Ex-työjuhta)
Mazda 626 GF
Nissan Sunny N13 x 4
- Controll3d
- JUNKIE
- Posts: 620
- Joined: 20. Apr 2011 18:31
- Location: Iisalmi
- Contact:
Re: Impreza WRX STI -98
Kiitokset vaan tarjouksesta. Vähän erilaiset suunnitelmat ollut mielessä.
Vahvana vaihtoehtona ollut Earthquaken matalat 6.5" (x2) tai sitten kaksi 8". Pitäisi vähän mittailla konttia ja varsinkin selkänojan taustaa.
Vahvana vaihtoehtona ollut Earthquaken matalat 6.5" (x2) tai sitten kaksi 8". Pitäisi vähän mittailla konttia ja varsinkin selkänojan taustaa.
• Subaru Impreza WRX STI -98
• Honda Civic Coupe 1.5LSi -95
• Honda Accord CL9 -04
• BMW E36 328i Coupe M-Sport -95
ex. Nissan Silvia S15 エアロ -00 // GTi-Magazine 04/2013
ex. Nissan Primera GT -97, Nissan 200SX S13 -90
ex. BMW E34 525i -91, BMW E34 520i -93, Audi A4 1.9TDI quattro -00
.•° controll3d.kuvat.fi // at-r.fi °•.
• Honda Civic Coupe 1.5LSi -95
• Honda Accord CL9 -04
• BMW E36 328i Coupe M-Sport -95
ex. Nissan Silvia S15 エアロ -00 // GTi-Magazine 04/2013
ex. Nissan Primera GT -97, Nissan 200SX S13 -90
ex. BMW E34 525i -91, BMW E34 520i -93, Audi A4 1.9TDI quattro -00
.•° controll3d.kuvat.fi // at-r.fi °•.
- AslaMonTTi
- JUNKIE
- Posts: 674
- Joined: 23. Jul 2012 18:40
- Location: Kajaani
Re: Impreza WRX STI -98
^ Äänenlaatu edellä on ymmärrettävää.
o.O Elämä on kovaa, ota sämpylä O.o
Nissan Primera P11-144
Ex:
Nissan Maxima A32 Vq20de
Nissan BlueBird T12 Ca18et (Ex-työjuhta)
Mazda 626 GF
Nissan Sunny N13 x 4
Nissan Primera P11-144
Ex:
Nissan Maxima A32 Vq20de
Nissan BlueBird T12 Ca18et (Ex-työjuhta)
Mazda 626 GF
Nissan Sunny N13 x 4
- Controll3d
- JUNKIE
- Posts: 620
- Joined: 20. Apr 2011 18:31
- Location: Iisalmi
- Contact:
Re: Impreza WRX STI -98
Viimeinkin sain jarrupalat vaihdettua ja samalla vähän herkistellä/huoltaa jarruja. Edessä ei palat päässeet enään liikkumaan ollenkaan. Reunat kiinni satulassa ja ohjuritapeissakin olivat aivan kiinni. Tapit lähti irti yllättävänkin vähällä hakkaamisella.
Sisemmät palat oli aika "hyvässä" kunnossa, kun taas ulommat oli lähes uutta vastaavat. Jarrunesteen pintakin nousi alarajalta maksimiin kun uudet palat laittoi.
Takapalojen vaihdon dokumentointiin ei paljon jaksanut satsata. Eilen illalla kaatosateessa niitä vaihtelin ja kerkesi vielä tulla sen verran pimeää että taskulampun valossa toinen puoli meni.
Liukutapit toimi satuloissa ok, mutta vanhat palat sai lekalla hakata irti. Olivat aivan liikkumattomat liukupinnalla. Monen vuoden jarrupölyt muurautuneet. Tuskin kovinkaan paljoa ovat takajarrut tehneet mitään.
Nyt pysähtyy auto kunnolla eikä jää jarrut laahaamaan tai vinkumaan.
Tänään sitten viimesen tolpan säätelin n. 4mm esijännitykselle. Samalla hoitui niidenkin säätäminen. Toivottavasti hieman katoaa aavistuksen pomppiva ajotuntuma. Taakse laitoin (viimeinkin) uuden roiskeläpät.
Lähiaikoina jos saisi eteen laitettua läpät myös.
Sisemmät palat oli aika "hyvässä" kunnossa, kun taas ulommat oli lähes uutta vastaavat. Jarrunesteen pintakin nousi alarajalta maksimiin kun uudet palat laittoi.
Takapalojen vaihdon dokumentointiin ei paljon jaksanut satsata. Eilen illalla kaatosateessa niitä vaihtelin ja kerkesi vielä tulla sen verran pimeää että taskulampun valossa toinen puoli meni.
Liukutapit toimi satuloissa ok, mutta vanhat palat sai lekalla hakata irti. Olivat aivan liikkumattomat liukupinnalla. Monen vuoden jarrupölyt muurautuneet. Tuskin kovinkaan paljoa ovat takajarrut tehneet mitään.
Nyt pysähtyy auto kunnolla eikä jää jarrut laahaamaan tai vinkumaan.
Tänään sitten viimesen tolpan säätelin n. 4mm esijännitykselle. Samalla hoitui niidenkin säätäminen. Toivottavasti hieman katoaa aavistuksen pomppiva ajotuntuma. Taakse laitoin (viimeinkin) uuden roiskeläpät.
Lähiaikoina jos saisi eteen laitettua läpät myös.
• Subaru Impreza WRX STI -98
• Honda Civic Coupe 1.5LSi -95
• Honda Accord CL9 -04
• BMW E36 328i Coupe M-Sport -95
ex. Nissan Silvia S15 エアロ -00 // GTi-Magazine 04/2013
ex. Nissan Primera GT -97, Nissan 200SX S13 -90
ex. BMW E34 525i -91, BMW E34 520i -93, Audi A4 1.9TDI quattro -00
.•° controll3d.kuvat.fi // at-r.fi °•.
• Honda Civic Coupe 1.5LSi -95
• Honda Accord CL9 -04
• BMW E36 328i Coupe M-Sport -95
ex. Nissan Silvia S15 エアロ -00 // GTi-Magazine 04/2013
ex. Nissan Primera GT -97, Nissan 200SX S13 -90
ex. BMW E34 525i -91, BMW E34 520i -93, Audi A4 1.9TDI quattro -00
.•° controll3d.kuvat.fi // at-r.fi °•.
Who is online
Users browsing this forum: No registered users and 78 guests