LuosojoenSeudunDatsunit. (LSD)
Re: Datsunit: FarmaGeddon '69 & HulluTaxi '75
Taustoitetaanpas nyt joutessaan muuten tota Taxiakin.
Taxi on malliltaan Datsun 220c, 330 korimallia. Foordoors, nouveiting malli. Diesel. Japanilaisittain puhuttaisi Cedricistä tai Gloriasta.
Taxillahan on tosiaan taksitaustaa, uudesta asti ja päättyen vissiin riiheen joskus 90-luvulla. Suurimman osan ajastaan ollut samalla "perheellä" Pohojammaalla, nyttemmin siis päätynyt Tohmikselle tuunattavaksi ja luultavimmin MuseoinniltaPelastettavaksi.
Tai mistä sitä ikinä tietää, mutta luultavasti tuo 4 sylinterinen tuulennopea 2,2L moottori on päivitettävä 6syl moottoriin, joko diisseliin (LD28) tai pensaan (L26-L31). Kilometrejä vissiin ei ole vielä kuin reilut 300tkm, mikä voisi olla uskottavaakin sisätilojen perusteella. Penkit on alkuperäiset, samoin kojelauta yms. Luulisi kulumia olevan enemmän mikäli mentäisi puolessa miljoonassa. Taksikäytössä vieläpä. Kaikki oudommatkin inkeet (sähköantenni, tankin ja takaluukun avaussolenoidit, takalasin lämmittimen ajastinkello, soittimet, päivyrikello, mittarivalojen himmennin...) myös toimii. Vain yksi takavalon indikaattorin valokuitu on katkaistu.
Kilometrit sensijaan näkyvät korissa, valitettavasti. Samoin riihessä vietetyt parikymmentä vuotta.
Vuodenvaihteen jälkeiset fiksaukset/pelti/korityöt käsittävät ainakin seuraavat (epä)kohdat keulasta persiiseen:
-maskin osien maalaus/kiillotus, vilkunlasin metsästys.
-konepellin ruosteen poisto.
-etulokasuojien vaihto, -listojen asennus. Lokasuojapeilit.
-helmakotelot uusiksi ainakin etuosastaan, sisälokarit/konehuone, lasikuidun poisto?
-Konehuoneen tyhjennys, puhallus, maalaus. Moottorin vaihto/maalaus yms. yksityiskohdat kuntoon kuten Persossakin. Tavoite on saada yhtä "siistiksi".
-A-pilarit ruosteenpoisto
-c-pilarit ruosteenpoisto
-katon lommot? ei pahat mutta kattoo ny.
-ovien saumat, puhallus/maalaus. Peilien reijät umpeen. Kahvojen vaihto hiomattomiin. (Muutenkin edellinen "maalari" suorittanut epäkeskohionnan kaikki listat paikoillaan joten pilalla suurimmaksi osaksi noin niinkuin näyttelykäyttöä ajatellen.)
-takakaaret uusiksi, listojen asennus. Myös takahelmalistat.
-alustan lasikuidutuksesta tai muusta kunnosta ei vielä tietoa, alla en ole käynyt. Toki katsastettuhan on joten kaikki mahdollista. Hitsataan jos tarttee ja sillä sipali. Epäilen että ei ole maltettu jättää kuitua pois alustasta jos sitä muuallakin on. Magneetti on ystävämme, ja vasara.
-Käsijarru ei pidä ainakaan, ja joku jarru laahaa hieman. Tai sitten se vaan tuntuu kun tuo moottori on niin jumaleittönssönin laiska.
-lopuksi "yli"maalaus käsittäen joko täydellisen värinvaihdon, (tummakulta/kermanvalkea)tai sitten alkuperäiseen sävyyn joka tummempi kupari kuin nykyinen. Tämäkään vaihtoehto ei säästäisi kuin ovien tiivisteiden sisäpuolien orkkissävyrannun ja yhden rengaspainetarran. Muuten kaikki menee kuitenkin uusiin puihin.
Huh, paljoltahan se kuulostaa kun noin listaa.
Mutta loppujenlopuksi:
-onhan tuossa onneksi sisusta suht ok, ja vaikeimmat pisteosat tallessa.
Ja mikä lie tärkeintä, puskurit kiiltää vielä.
Lisäksi sama etuakselisto kuin Persossa, joten löytyy osiakin ihan kiitettävästi omasta takaa.
ps. pitäähän sitä se tuuma-kaksi madaltaakin, muutenhan joutuu bannatuksi koko foorumilta. Lisäksi pitänee orkkiskapselit vaihtaa alumiittinkivanteisiin. Sama moparijakohan se on tässä ko Persossaki mutta tässä voi ET olla jotain ihan muuta.
Taakse olisi tarkoitus ettiä enempi Kyllikin leveyttä olevia vanteita...huulella.
Mutta koitetaan nyt ensin saada tämä edes koriltaan kuntoon, tietty helpompihan se on tehdä tilaa vanteille ennen maalausta kuin tehdä vanteet autoon sopivaksi.
Nojoo, kuvan auto on 4dht, yhteistähän noilla ei 4d sedanin kanssa ole juuri mitään muuta kuin ovien lukumäärä mutta käytetään tuota kuvaa motivaattorina silti.
Vaiko?:
-J-
Taxi on malliltaan Datsun 220c, 330 korimallia. Foordoors, nouveiting malli. Diesel. Japanilaisittain puhuttaisi Cedricistä tai Gloriasta.
Taxillahan on tosiaan taksitaustaa, uudesta asti ja päättyen vissiin riiheen joskus 90-luvulla. Suurimman osan ajastaan ollut samalla "perheellä" Pohojammaalla, nyttemmin siis päätynyt Tohmikselle tuunattavaksi ja luultavimmin MuseoinniltaPelastettavaksi.
Tai mistä sitä ikinä tietää, mutta luultavasti tuo 4 sylinterinen tuulennopea 2,2L moottori on päivitettävä 6syl moottoriin, joko diisseliin (LD28) tai pensaan (L26-L31). Kilometrejä vissiin ei ole vielä kuin reilut 300tkm, mikä voisi olla uskottavaakin sisätilojen perusteella. Penkit on alkuperäiset, samoin kojelauta yms. Luulisi kulumia olevan enemmän mikäli mentäisi puolessa miljoonassa. Taksikäytössä vieläpä. Kaikki oudommatkin inkeet (sähköantenni, tankin ja takaluukun avaussolenoidit, takalasin lämmittimen ajastinkello, soittimet, päivyrikello, mittarivalojen himmennin...) myös toimii. Vain yksi takavalon indikaattorin valokuitu on katkaistu.
Kilometrit sensijaan näkyvät korissa, valitettavasti. Samoin riihessä vietetyt parikymmentä vuotta.
Vuodenvaihteen jälkeiset fiksaukset/pelti/korityöt käsittävät ainakin seuraavat (epä)kohdat keulasta persiiseen:
-maskin osien maalaus/kiillotus, vilkunlasin metsästys.
-konepellin ruosteen poisto.
-etulokasuojien vaihto, -listojen asennus. Lokasuojapeilit.
-helmakotelot uusiksi ainakin etuosastaan, sisälokarit/konehuone, lasikuidun poisto?
-Konehuoneen tyhjennys, puhallus, maalaus. Moottorin vaihto/maalaus yms. yksityiskohdat kuntoon kuten Persossakin. Tavoite on saada yhtä "siistiksi".
-A-pilarit ruosteenpoisto
-c-pilarit ruosteenpoisto
-katon lommot? ei pahat mutta kattoo ny.
-ovien saumat, puhallus/maalaus. Peilien reijät umpeen. Kahvojen vaihto hiomattomiin. (Muutenkin edellinen "maalari" suorittanut epäkeskohionnan kaikki listat paikoillaan joten pilalla suurimmaksi osaksi noin niinkuin näyttelykäyttöä ajatellen.)
-takakaaret uusiksi, listojen asennus. Myös takahelmalistat.
-alustan lasikuidutuksesta tai muusta kunnosta ei vielä tietoa, alla en ole käynyt. Toki katsastettuhan on joten kaikki mahdollista. Hitsataan jos tarttee ja sillä sipali. Epäilen että ei ole maltettu jättää kuitua pois alustasta jos sitä muuallakin on. Magneetti on ystävämme, ja vasara.
-Käsijarru ei pidä ainakaan, ja joku jarru laahaa hieman. Tai sitten se vaan tuntuu kun tuo moottori on niin jumaleittönssönin laiska.
-lopuksi "yli"maalaus käsittäen joko täydellisen värinvaihdon, (tummakulta/kermanvalkea)tai sitten alkuperäiseen sävyyn joka tummempi kupari kuin nykyinen. Tämäkään vaihtoehto ei säästäisi kuin ovien tiivisteiden sisäpuolien orkkissävyrannun ja yhden rengaspainetarran. Muuten kaikki menee kuitenkin uusiin puihin.
Huh, paljoltahan se kuulostaa kun noin listaa.
Mutta loppujenlopuksi:
-onhan tuossa onneksi sisusta suht ok, ja vaikeimmat pisteosat tallessa.
Ja mikä lie tärkeintä, puskurit kiiltää vielä.
Lisäksi sama etuakselisto kuin Persossa, joten löytyy osiakin ihan kiitettävästi omasta takaa.
ps. pitäähän sitä se tuuma-kaksi madaltaakin, muutenhan joutuu bannatuksi koko foorumilta. Lisäksi pitänee orkkiskapselit vaihtaa alumiittinkivanteisiin. Sama moparijakohan se on tässä ko Persossaki mutta tässä voi ET olla jotain ihan muuta.
Taakse olisi tarkoitus ettiä enempi Kyllikin leveyttä olevia vanteita...huulella.
Mutta koitetaan nyt ensin saada tämä edes koriltaan kuntoon, tietty helpompihan se on tehdä tilaa vanteille ennen maalausta kuin tehdä vanteet autoon sopivaksi.
Nojoo, kuvan auto on 4dht, yhteistähän noilla ei 4d sedanin kanssa ole juuri mitään muuta kuin ovien lukumäärä mutta käytetään tuota kuvaa motivaattorina silti.
Vaiko?:
-J-
...olen sairas, en kipeä...
c110kenmeri(a)gmail.com
ISKELMÄRADIOO
-"mä oon siis niii-in pahoillani kaikesta"...taas.
c110kenmeri(a)gmail.com
ISKELMÄRADIOO
-"mä oon siis niii-in pahoillani kaikesta"...taas.
Re: Datsunit: FarmaGeddon '69 & HulluTaxi '75
Eka tai vika mut ei punasena
Ei se nopeus tapa, vaan ajo virhe
Re: Datsunit: FarmaGeddon '69 & HulluTaxi '75
Juup!
Ekaan tähdätään, vikaan varmaan päädytään. Toivotaan että jäisi johki siihen väliin. Väri on joko kulta-valkea-kupari, ei muuta.
Pari tuumaa lasketaan vaan, koska ilma-alustaa tuskin tulee. vanteet pitää valita siten että etuset kääntyy viä, peilit tietty loksuihin.
No katellaan ny kun hommat lähtee etenemään...
Joskus käyny kyllä mieleessä että miitteihin pitäs vähintään irtonaisena "pika-asennuspakettina" tehdä mm. bosozoku pakoputket ja öljynlauhdutin.
-J-
Ekaan tähdätään, vikaan varmaan päädytään. Toivotaan että jäisi johki siihen väliin. Väri on joko kulta-valkea-kupari, ei muuta.
Pari tuumaa lasketaan vaan, koska ilma-alustaa tuskin tulee. vanteet pitää valita siten että etuset kääntyy viä, peilit tietty loksuihin.
No katellaan ny kun hommat lähtee etenemään...
Joskus käyny kyllä mieleessä että miitteihin pitäs vähintään irtonaisena "pika-asennuspakettina" tehdä mm. bosozoku pakoputket ja öljynlauhdutin.
-J-
...olen sairas, en kipeä...
c110kenmeri(a)gmail.com
ISKELMÄRADIOO
-"mä oon siis niii-in pahoillani kaikesta"...taas.
c110kenmeri(a)gmail.com
ISKELMÄRADIOO
-"mä oon siis niii-in pahoillani kaikesta"...taas.
Re: Datsunit: FarmaGeddon '69 & HulluTaxi '75
No pakkohan näitä on hypettää! Ei löydy komeampia koko foorumiltaTsun-Tee wrote:
-ja kiitti Adan että jaksat kannustaa vuodesta toiseen....
"Meetkö sinä sinne huoriin vai tilaatko sinä sen pitsan?" -Marko
"Laita säkin rohkeasti allekirjoitukseen se bmw ni sua ymmärretään paremmin" - samsa
Nissan 200SX S13 -89 Omistanut 6 vuotta, ajanut 5000km
"Laita säkin rohkeasti allekirjoitukseen se bmw ni sua ymmärretään paremmin" - samsa
Nissan 200SX S13 -89 Omistanut 6 vuotta, ajanut 5000km
Re: Datsunit: FarmaGeddon '69 & HulluTaxi '75
Piti ihan kelien kunniaksi käydä vähän maakuntamatkalla lasten kanssa:
"Aikamatka 70-luvulle" hengessä...
Herätti jo alueelle saapuessa "hieman" huomiota, saati sitten kun paljastui nykykaravaanareille että tuo mystinen kärri pompsahtaa hetkessä muotoon:
Saipa ainakin juttuseuraa.
Mukavasti meni 4hlöä kuten esitteessä luvataan.
Sitten piti myös Taxia ulkoiluttaa, ruohonleikkuri tarvitsi teriä joten tuolla rautakauppaan. Samalla selvisi yksi korjauskohta lisää: oik.takajarrusylinteri vuotaa nesteet pihalle. Siitähän se laahaus ja jarrun tehottomuus...
No jos se kuulostaa traktorilta, niin on siinä samanlaitet jarrutkin. Öljykylpymärkäjarrut.
Olen vähän alkanut myös epäillä että tokkopa 2" riittää madallusta...
"Aikamatka 70-luvulle" hengessä...
Herätti jo alueelle saapuessa "hieman" huomiota, saati sitten kun paljastui nykykaravaanareille että tuo mystinen kärri pompsahtaa hetkessä muotoon:
Saipa ainakin juttuseuraa.
Mukavasti meni 4hlöä kuten esitteessä luvataan.
Sitten piti myös Taxia ulkoiluttaa, ruohonleikkuri tarvitsi teriä joten tuolla rautakauppaan. Samalla selvisi yksi korjauskohta lisää: oik.takajarrusylinteri vuotaa nesteet pihalle. Siitähän se laahaus ja jarrun tehottomuus...
No jos se kuulostaa traktorilta, niin on siinä samanlaitet jarrutkin. Öljykylpymärkäjarrut.
Olen vähän alkanut myös epäillä että tokkopa 2" riittää madallusta...
...olen sairas, en kipeä...
c110kenmeri(a)gmail.com
ISKELMÄRADIOO
-"mä oon siis niii-in pahoillani kaikesta"...taas.
c110kenmeri(a)gmail.com
ISKELMÄRADIOO
-"mä oon siis niii-in pahoillani kaikesta"...taas.
Re: LuosojoenSeudunDatsunit. (LSD)
Niin se virtaa vesi Luosojoessa ja kaikenlaista pientä tapahtuu.
Mm. tuli hommattua pienehkö "HT-projekti" näin kesän alkuun.
Lie jo kohta valmis.
Siinäpä tunnistustehtävä D-nisteille.
On toki tullut taas lisättyä muutenkin kalustoa, ahdistaahan se jos mahtuu ajettavat autot yhden käden sormiin.
-J-
Mm. tuli hommattua pienehkö "HT-projekti" näin kesän alkuun.
Lie jo kohta valmis.
Siinäpä tunnistustehtävä D-nisteille.
On toki tullut taas lisättyä muutenkin kalustoa, ahdistaahan se jos mahtuu ajettavat autot yhden käden sormiin.
-J-
...olen sairas, en kipeä...
c110kenmeri(a)gmail.com
ISKELMÄRADIOO
-"mä oon siis niii-in pahoillani kaikesta"...taas.
c110kenmeri(a)gmail.com
ISKELMÄRADIOO
-"mä oon siis niii-in pahoillani kaikesta"...taas.
Re: LuosojoenSeudunDatsunit. (LSD)
...olen sairas, en kipeä...
c110kenmeri(a)gmail.com
ISKELMÄRADIOO
-"mä oon siis niii-in pahoillani kaikesta"...taas.
c110kenmeri(a)gmail.com
ISKELMÄRADIOO
-"mä oon siis niii-in pahoillani kaikesta"...taas.
Re: LuosojoenSeudunDatsunit. (LSD)
Jumalauta. Nyt näyttää hyvältä.
JDM only.
JZX100 Chaser + ZVW35 käyttis
ex Legacy BR9 GT
ex Mitsubishi Airtrek Turbo-R
ex Crown Athlete GRS184
ex Atenza
ex Soarer
ex Xedos 6
JZX100 Chaser + ZVW35 käyttis
ex Legacy BR9 GT
ex Mitsubishi Airtrek Turbo-R
ex Crown Athlete GRS184
ex Atenza
ex Soarer
ex Xedos 6
Re: LuosojoenSeudunDatsunit. (LSD)
Aika velho olet! Taito hyppysissä eikä mitään tusina autoja vaan oikeita helmiä.
Re: LuosojoenSeudunDatsunit. (LSD)
Kits! Pitää vaan tietää mistä nää kaikki löytyy tässä maassa.
Pitää kattoa josko talvella nostaisi konheen ja lootikon pois keulilta ja keksisi jotain vetävämpää tilalle.
Muuten tätä ei raaski ehken raizkata.
->vaan katsellaan...
-J-
Pitää kattoa josko talvella nostaisi konheen ja lootikon pois keulilta ja keksisi jotain vetävämpää tilalle.
Muuten tätä ei raaski ehken raizkata.
->vaan katsellaan...
-J-
...olen sairas, en kipeä...
c110kenmeri(a)gmail.com
ISKELMÄRADIOO
-"mä oon siis niii-in pahoillani kaikesta"...taas.
c110kenmeri(a)gmail.com
ISKELMÄRADIOO
-"mä oon siis niii-in pahoillani kaikesta"...taas.
Re: LuosojoenSeudunDatsunit. (LSD)
...olen sairas, en kipeä...
c110kenmeri(a)gmail.com
ISKELMÄRADIOO
-"mä oon siis niii-in pahoillani kaikesta"...taas.
c110kenmeri(a)gmail.com
ISKELMÄRADIOO
-"mä oon siis niii-in pahoillani kaikesta"...taas.
Re: LuosojoenSeudunDatsunit. (LSD)
Johan se alkais pussihousut kiristään jos tuolleen kylillä kruisailis.
JDM only.
JZX100 Chaser + ZVW35 käyttis
ex Legacy BR9 GT
ex Mitsubishi Airtrek Turbo-R
ex Crown Athlete GRS184
ex Atenza
ex Soarer
ex Xedos 6
JZX100 Chaser + ZVW35 käyttis
ex Legacy BR9 GT
ex Mitsubishi Airtrek Turbo-R
ex Crown Athlete GRS184
ex Atenza
ex Soarer
ex Xedos 6
Re: LuosojoenSeudunDatsunit. (LSD)
Luultavasti lepattaa ne alkais eikä kiristää, sen verran riisuttu malli vielä...
Mutta khyllä se siitä.
Eikä tässä ole vielä tekniikkarajoitteita. Vois päästä helpommallakin jos nykyaikaisemmasta tuontiautonpuolikkaasta ottaisi moottorin lootineen ja sähköineen.
Tai helpollahan tässä ei pääse kuitenkaan.
J
...olen sairas, en kipeä...
c110kenmeri(a)gmail.com
ISKELMÄRADIOO
-"mä oon siis niii-in pahoillani kaikesta"...taas.
c110kenmeri(a)gmail.com
ISKELMÄRADIOO
-"mä oon siis niii-in pahoillani kaikesta"...taas.
Re: LuosojoenSeudunDatsunit. (LSD)
Päivitellääs, Butaketsun hitsailu on sen verran hidasta jotta piti saada väliprojjeria. Lisäksi alkoi tympimään tuo museoautojen teko/pito. Eikköön tuo pelasteta Hönözeta siltä...
IMG-20190113-WA0011 by Jani Tanskanen, on Flickr
J
IMG-20190113-WA0011 by Jani Tanskanen, on Flickr
J
...olen sairas, en kipeä...
c110kenmeri(a)gmail.com
ISKELMÄRADIOO
-"mä oon siis niii-in pahoillani kaikesta"...taas.
c110kenmeri(a)gmail.com
ISKELMÄRADIOO
-"mä oon siis niii-in pahoillani kaikesta"...taas.
Re: LuosojoenSeudunDatsunit. (LSD)
Kyllä se siitä..
DSC_0517 by Jani Tanskanen, on Flickr
_20190115_135752 by Jani Tanskanen, on Flickr
Seuraavaksi sitten madallusta, hitsuuta ja ehkä pääsee renkaitakin ostamaan kun näkee mitkä mahtuu.
J
DSC_0517 by Jani Tanskanen, on Flickr
_20190115_135752 by Jani Tanskanen, on Flickr
Seuraavaksi sitten madallusta, hitsuuta ja ehkä pääsee renkaitakin ostamaan kun näkee mitkä mahtuu.
J
...olen sairas, en kipeä...
c110kenmeri(a)gmail.com
ISKELMÄRADIOO
-"mä oon siis niii-in pahoillani kaikesta"...taas.
c110kenmeri(a)gmail.com
ISKELMÄRADIOO
-"mä oon siis niii-in pahoillani kaikesta"...taas.
Who is online
Users browsing this forum: No registered users and 113 guests