Nissan 350Z (orange)
Nissan 350Z (orange)
Kirjoitellaas tänne vähän omasta autosta.
Syksyllä tuli hommattua 2004 vuoden 350Z, värinä le mans sunset orange. Mittarissa oli silloin 117tkm ja on Suomi-auto. Keltainen nahkasisustus ja Bosen systeemit. Joskus on kolaroitu lunastukseen ja laiteltu kuntoon, paperit löytyy ja kaikki tuntui olevan kunnossa.
Mukana tuli 19" Etabeta Tettsut, mistä pari vannetta oli ajeltu ihan solmuun. Tilalle hommasin alkuperäiset 18" Raysit ja talveksi alkuperäiset orkkisvanteet ja niille nastat päälle, ympärivuotisessa käytössä siis tulee olemaan.
Hifistysprojekti on käynnissä, penkkien takapuolelta kaikki muoviosat on purettuna pois. STP black goldia tulossa vähän joka puolelle minne saa laiteltua ja sen päälle pitäis vielä hommata jotain vaimentavaa mattoa ja varmaan osaan kohtaan alkuperäistä vastaavaa huopaa. Vahvistimet tulee vararenkaan paikalle, takakaiuttimille tehty vakiopaikoille adapterit mdf:stä. Subiksi alkuun ainakin vanha PG, ja jossain kohtaa päivitys uudempaan. Etupää vielä hommaamatta ja suunnittelematta miten asennus tulee tapahtumaan.
Jossain kohtaa pitäisi saada laiteltua tilausta menemään ja hommata cat-backki, plenum spaceri, intake ja vanteisiin spacerit (sen verta sisällä kaarissa ui tällä hetkellä että ei oo oikein hyvä). Samalla tilata jarrupalat ja ehkä jotain muuta pientä.
Edit. Auton väri korjattu
Syksyllä tuli hommattua 2004 vuoden 350Z, värinä le mans sunset orange. Mittarissa oli silloin 117tkm ja on Suomi-auto. Keltainen nahkasisustus ja Bosen systeemit. Joskus on kolaroitu lunastukseen ja laiteltu kuntoon, paperit löytyy ja kaikki tuntui olevan kunnossa.
Mukana tuli 19" Etabeta Tettsut, mistä pari vannetta oli ajeltu ihan solmuun. Tilalle hommasin alkuperäiset 18" Raysit ja talveksi alkuperäiset orkkisvanteet ja niille nastat päälle, ympärivuotisessa käytössä siis tulee olemaan.
Hifistysprojekti on käynnissä, penkkien takapuolelta kaikki muoviosat on purettuna pois. STP black goldia tulossa vähän joka puolelle minne saa laiteltua ja sen päälle pitäis vielä hommata jotain vaimentavaa mattoa ja varmaan osaan kohtaan alkuperäistä vastaavaa huopaa. Vahvistimet tulee vararenkaan paikalle, takakaiuttimille tehty vakiopaikoille adapterit mdf:stä. Subiksi alkuun ainakin vanha PG, ja jossain kohtaa päivitys uudempaan. Etupää vielä hommaamatta ja suunnittelematta miten asennus tulee tapahtumaan.
Jossain kohtaa pitäisi saada laiteltua tilausta menemään ja hommata cat-backki, plenum spaceri, intake ja vanteisiin spacerit (sen verta sisällä kaarissa ui tällä hetkellä että ei oo oikein hyvä). Samalla tilata jarrupalat ja ehkä jotain muuta pientä.
Edit. Auton väri korjattu
Last edited by bro2 on 05. Jul 2020 21:27, edited 2 times in total.
Re: Nissan 350Z (orange)
Kuvat ei näy ainakaan puhelimesta. Hifistely hommat kuullostaa mielenkiintoiselta. Autosoundissa on ollut paljon juttua tuosta valmennuksesta kannattaa lukea sieltä vinkkejä.
Nissan Almera n15gti
Re: Nissan 350Z (orange)
Oijoit täältähän löytää vertaistukea. Kuvat vielä näkyviin niin hyvä on
Instagram.com/Jakonen
Nissan 350Z VQ35DE 3,5l - 2004 (projekti)
Honda civic type R fn2 2,0l -2007 (ex-projekti)
Nissan 350Z VQ35DE 3,5l - 2004 (projekti)
Honda civic type R fn2 2,0l -2007 (ex-projekti)
Re: Nissan 350Z (orange)
Kuvat näky vielä eilen illalla, mitäköhän kävi?
Re: Nissan 350Z (orange)
Kuvia muokattu (taas), testasin myös toisella selaimellakin niin nyt näkyy ainakin mulla.
Re: Nissan 350Z (orange)
Nyt näkyy kuvat. Ollaanko me rupateltu joskus syksyllä Jyväskylässä ?
Instagram.com/Jakonen
Nissan 350Z VQ35DE 3,5l - 2004 (projekti)
Honda civic type R fn2 2,0l -2007 (ex-projekti)
Nissan 350Z VQ35DE 3,5l - 2004 (projekti)
Honda civic type R fn2 2,0l -2007 (ex-projekti)
Re: Nissan 350Z (orange)
Rojak: joo, sama tyyppi, törmättiin JKL keskustassa viime syksyllä
Re: Nissan 350Z (orange)
Vaimennusprojektista vähän kuvia mistä mihin ollaan tultu tähän saakka.
Muoviosat jo poistettuna, alkuperäiset huovat vielä paikallaan.
Huovat liimalla kiinni, lähtee ihan repimällä. Vähän jää jäljelle, loppusiivous bräkleenillä (ei kannata tehdä suljetussa tallissa )
STP Black Goldia tulee vähän joka puolelle
Virtapiuhan läpivienti onnistuu (suht) helposti akun takaa tuosta muovisuojasta ympyrästä läpi, työntämällä etuviistoon. Aika tiukka paikka on, mutta kyllä menee kun vähän jaksaa ährätä. Ensin ohut piuha läpi ja teippaa paksun piuhan pitkittäin ohueen kiinni ja vetää läpi (kaveri kannattaa olla hytin puolella vetämässä niin tulee paremmin.
Virtapiuha kulkee apukuskin puolella kätevästi ovilistojen alla olevassa muovikourussa. Kuvassa piuha menee penkkien takaa hanskalokeron "tilaan". (Kuvassa kirkas piuha on pissapojan letku taakse) helppo viedä sinne ohuempaa piuhaa käyttäen, ohut piuha kourusta läpi ja taas teippaillaan piuhat yhteen ja läpi.
Ja virtapiuha tulee kätevästi kontin puolellekkin. Helpottaa kun koko hanskalokero purettuna niin saa melkein suoraan työnnettyä läpi.
Kaikki muovit purettuna penkeistä taaksepäin. Hanskalokeron ja subbarin takana aika paljon tyhjää tilaa. Huomaa huikea Bosen subi
Signaalipiuhat saa helposti kuskin puolen jalkatilaan. Tuosta muovien alta reunaan ja alas kynnyslistan alle. Penkin kohdilla on vähän ahdasta jos tarttee viedä monta piuhaa, kuskin puolella piuhakourut on jo täynnä piuhoja (apukuskin puolella menee pelkkä pissapojan letku).
Ja kaikki piuhat onnellisesti kontissa, samasta kohtaa tulee myös kuskin puolelta piuhat läpi.
Takakaiutinta käytin irti ja piirtelin mallia mdf-levyyn. Ajatus laittaa aluksi ainakin väliaikaisesti Bostonit alkuperäisille paikoille.
Soviterinkula ja Bostoni paikallaan takana. Vielä testaamatta mahtuuko nuo muovien alle, mittaamalla näytti että ehkä millistä jäis kiinni.
Hanskalokeron alla/takana on paljon vaimennettavaa pintaa. Tuolta pääsee myös takapyörän kaarien sisäpuolelle hyvin laittelemaan mattoa. Plus vaimentava matto mahtuu paksumpanakin helposti.
Mattoa mattoa mattoa...
On kyllä ensikertalaisellekkin helppoa tuon Black Goldin asennus. Ei tartte lämmitellä, kun vaan laittelee paikalleen ja saa sormillakin paineltua hyvin kaikkiin uriin ja kulmiin, loppusilaus rullaamalla ja voimalla.
Muoviosat jo poistettuna, alkuperäiset huovat vielä paikallaan.
Huovat liimalla kiinni, lähtee ihan repimällä. Vähän jää jäljelle, loppusiivous bräkleenillä (ei kannata tehdä suljetussa tallissa )
STP Black Goldia tulee vähän joka puolelle
Virtapiuhan läpivienti onnistuu (suht) helposti akun takaa tuosta muovisuojasta ympyrästä läpi, työntämällä etuviistoon. Aika tiukka paikka on, mutta kyllä menee kun vähän jaksaa ährätä. Ensin ohut piuha läpi ja teippaa paksun piuhan pitkittäin ohueen kiinni ja vetää läpi (kaveri kannattaa olla hytin puolella vetämässä niin tulee paremmin.
Virtapiuha kulkee apukuskin puolella kätevästi ovilistojen alla olevassa muovikourussa. Kuvassa piuha menee penkkien takaa hanskalokeron "tilaan". (Kuvassa kirkas piuha on pissapojan letku taakse) helppo viedä sinne ohuempaa piuhaa käyttäen, ohut piuha kourusta läpi ja taas teippaillaan piuhat yhteen ja läpi.
Ja virtapiuha tulee kätevästi kontin puolellekkin. Helpottaa kun koko hanskalokero purettuna niin saa melkein suoraan työnnettyä läpi.
Kaikki muovit purettuna penkeistä taaksepäin. Hanskalokeron ja subbarin takana aika paljon tyhjää tilaa. Huomaa huikea Bosen subi
Signaalipiuhat saa helposti kuskin puolen jalkatilaan. Tuosta muovien alta reunaan ja alas kynnyslistan alle. Penkin kohdilla on vähän ahdasta jos tarttee viedä monta piuhaa, kuskin puolella piuhakourut on jo täynnä piuhoja (apukuskin puolella menee pelkkä pissapojan letku).
Ja kaikki piuhat onnellisesti kontissa, samasta kohtaa tulee myös kuskin puolelta piuhat läpi.
Takakaiutinta käytin irti ja piirtelin mallia mdf-levyyn. Ajatus laittaa aluksi ainakin väliaikaisesti Bostonit alkuperäisille paikoille.
Soviterinkula ja Bostoni paikallaan takana. Vielä testaamatta mahtuuko nuo muovien alle, mittaamalla näytti että ehkä millistä jäis kiinni.
Hanskalokeron alla/takana on paljon vaimennettavaa pintaa. Tuolta pääsee myös takapyörän kaarien sisäpuolelle hyvin laittelemaan mattoa. Plus vaimentava matto mahtuu paksumpanakin helposti.
Mattoa mattoa mattoa...
On kyllä ensikertalaisellekkin helppoa tuon Black Goldin asennus. Ei tartte lämmitellä, kun vaan laittelee paikalleen ja saa sormillakin paineltua hyvin kaikkiin uriin ja kulmiin, loppusilaus rullaamalla ja voimalla.
Re: Nissan 350Z (orange)
Vaimennusprojekti kontin osalta valmistui, StP:n päälle tuli huopaa (motonet)
Alkuperäisen subin ja hanskalokeron alle tuli lisäksi vaimennusmattoa
Sen jälkeen muoviosat meni suht kivuttomasti takaisin paikalleen ja jopa ehjänä
Seuraavaksi hifistyksen osalta tarvii hommata subit (2 x 10") ja rakennella niille kotelo takatuen etupuolelle. (tällä hetkellä vanha subbari väliaikaisesti asennettuna kontissa että jotenkin edes soi)
Tämä päivä pyhitetty jarrujen vaihtoon, Mamasanilta (http://www.mamasan.fi) tilailin jarrut ympäri auton ja eilen saapui postiin.
EBC:n redstuff palat ja turbogroove levyt:
Alkuperäisen subin ja hanskalokeron alle tuli lisäksi vaimennusmattoa
Sen jälkeen muoviosat meni suht kivuttomasti takaisin paikalleen ja jopa ehjänä
Seuraavaksi hifistyksen osalta tarvii hommata subit (2 x 10") ja rakennella niille kotelo takatuen etupuolelle. (tällä hetkellä vanha subbari väliaikaisesti asennettuna kontissa että jotenkin edes soi)
Tämä päivä pyhitetty jarrujen vaihtoon, Mamasanilta (http://www.mamasan.fi) tilailin jarrut ympäri auton ja eilen saapui postiin.
EBC:n redstuff palat ja turbogroove levyt:
Re: Nissan 350Z (orange)
Ja ei menny jarrujen vaihto ihan täysin putkeen. Yksi jarruputki katkesi ja nyt odotellaan uutta että pääsee testaamaan jarruja
Re: Nissan 350Z (orange)
Päivitystä tänne unohtuneeseen foorumiin
Auto edelleen ympärivuotisessa käytössä, noin 7tkm tullut per vuosi mittariin.
JWT popcharger ja heat shield, Motordynen 5/16" plenum spacer, Eibachin pro-spacerit (20mm etu, 25mm taka) asennettuna. Pohjan W-tuki oli ruostunut poikki ja katsuri ei tykännyt ja tilalle tuli Torqenilta Ultraracingin tuli. Putkena ollut pari vuotta vakiosta vähän suoristetty versio mistä takapönttö poistettu.
Hifeinä on edessä Bostonin pro erillissarja ja subina JL audion 10" takatuen edessä. Subeiksi vaihtuu testinä kohta Bostonin pro 8" x 2. Varapyörän paikalla on pari PG XS-sarjan vahvaria. Pari 12" PG:n XmaXia odottaisi varastossa jos saisi niille keksittyä paikan jossain kohtaa.
Jarrujen kanssa ollut harmia, oikea levy mennyt 2 kertaa kieroksi (ebc ja brembo), kierteet huonona alemmassa kiinnityspultissa, toivotaan että vika on siinä, jossain kohtaa tilata uutta levyä taas. Torqenilta on tulossa jarrujen korjaussarja, JM Tuonnilta tuli HELin jarruletkut, niitten kanssa lomalla tekemistä.
Pajalle (Ad Markko) auto menee viikon päästä ja asennetaan Kinetixin kisakatit ja samalla reissulla kytkimen työ- ja pääsylinterit vaihtoon.
Putkistoprojekti vieläkin kesken, syksyllä viimeistään toivottavasti uusi putki olisi vihdoin hommattuna. Sen jälkeen pitäisi käyttää jossain säädössä, se vielä selvittämättä missä kannattaisi tehdä. Saa vinkata jos tietoa missä zetoja säädetään.
Instagramista voi kurkata miltä näyttää ja mitä tapahtuu:
https://www.instagram.com/bro2ning/
Auto edelleen ympärivuotisessa käytössä, noin 7tkm tullut per vuosi mittariin.
JWT popcharger ja heat shield, Motordynen 5/16" plenum spacer, Eibachin pro-spacerit (20mm etu, 25mm taka) asennettuna. Pohjan W-tuki oli ruostunut poikki ja katsuri ei tykännyt ja tilalle tuli Torqenilta Ultraracingin tuli. Putkena ollut pari vuotta vakiosta vähän suoristetty versio mistä takapönttö poistettu.
Hifeinä on edessä Bostonin pro erillissarja ja subina JL audion 10" takatuen edessä. Subeiksi vaihtuu testinä kohta Bostonin pro 8" x 2. Varapyörän paikalla on pari PG XS-sarjan vahvaria. Pari 12" PG:n XmaXia odottaisi varastossa jos saisi niille keksittyä paikan jossain kohtaa.
Jarrujen kanssa ollut harmia, oikea levy mennyt 2 kertaa kieroksi (ebc ja brembo), kierteet huonona alemmassa kiinnityspultissa, toivotaan että vika on siinä, jossain kohtaa tilata uutta levyä taas. Torqenilta on tulossa jarrujen korjaussarja, JM Tuonnilta tuli HELin jarruletkut, niitten kanssa lomalla tekemistä.
Pajalle (Ad Markko) auto menee viikon päästä ja asennetaan Kinetixin kisakatit ja samalla reissulla kytkimen työ- ja pääsylinterit vaihtoon.
Putkistoprojekti vieläkin kesken, syksyllä viimeistään toivottavasti uusi putki olisi vihdoin hommattuna. Sen jälkeen pitäisi käyttää jossain säädössä, se vielä selvittämättä missä kannattaisi tehdä. Saa vinkata jos tietoa missä zetoja säädetään.
Instagramista voi kurkata miltä näyttää ja mitä tapahtuu:
https://www.instagram.com/bro2ning/
Who is online
Users browsing this forum: No registered users and 82 guests