Antin RB25DET S13 rocketbunny v1

Omien autoprojektien esittely.
Post Reply
User avatar
Juucso
JUNKIE
JUNKIE
Posts: 719
Joined: 10. Jul 2014 20:13
Location: Suomussalmi

Re: Antin RB25DET S13

Post by Juucso » 01. Jan 2017 01:27

Ei varmaan yllätä, että minä ehdottelen karkkia? :lol:

Image
Instagram @juucso
"I like cars that look like they were dropped from fifteen feet"

Anttihhhh
SUPPORTER
SUPPORTER
Posts: 225
Joined: 25. Jun 2016 14:26
Location: Myrskylä

Re: Antin RB25DET S13

Post by Anttihhhh » 01. Jan 2017 14:58

Juucso wrote:Ei varmaan yllätä, että minä ehdottelen karkkia? :lol:

Image
Punasta aattelin kelkalle ja sininen vakaaja? :P perä on sininen ja tukivarret siniset. Satuloista en sit tiiä voi olla et niihin huitasen vaa mustat päälle :P ulkokuoreen ehdotuksia :P
https://www.instagram.com/anttihhhh/" onclick="window.open(this.href);return false;

200sx s13 rb25det rocketbunny prokkis
200sx s13 käyttis

Anttihhhh
SUPPORTER
SUPPORTER
Posts: 225
Joined: 25. Jun 2016 14:26
Location: Myrskylä

Re: Antin RB25DET S13

Post by Anttihhhh » 06. Jan 2017 02:54

Tänään kävin koneistamolla vilkasemassa, kampiakseli ok, std koossa ja kiillotettu+tasapainotettu. lohko ja kansi vielä tekemättä. Seuraavan viikon lopusta varmaan ne saan ja muutkin koneen osat. Huomenna olis tarkotus alottaa konehuonetta.
https://www.instagram.com/anttihhhh/" onclick="window.open(this.href);return false;

200sx s13 rb25det rocketbunny prokkis
200sx s13 käyttis

Anttihhhh
SUPPORTER
SUPPORTER
Posts: 225
Joined: 25. Jun 2016 14:26
Location: Myrskylä

Re: Antin RB25DET S13

Post by Anttihhhh » 08. Jan 2017 19:46

Auto takas pukeilla, skyllen etujarru ja vanne kokeiltu. Näyttäis siltä, että ei tarvi edes tehdä tynnyrikaaria tähän. Ei tule mitään drifti kulmia tai ihan tonttiin muutenkaan. Katon vielä uudestaan kuhan saan koneen autoon ja neljälle pyörälle.

Image20170108_184317 by Antti Saharinen, on Flickr
Last edited by Anttihhhh on 19. Dec 2017 17:22, edited 1 time in total.
https://www.instagram.com/anttihhhh/" onclick="window.open(this.href);return false;

200sx s13 rb25det rocketbunny prokkis
200sx s13 käyttis

Anttihhhh
SUPPORTER
SUPPORTER
Posts: 225
Joined: 25. Jun 2016 14:26
Location: Myrskylä

Re: Antin RB25DET S13

Post by Anttihhhh » 15. Jan 2017 19:07

Tässä vielä tuo skyllen etujarru paikallaan:

Image20170115_142859 by Antti Saharinen, on Flickr

Konehuoneesta purettu jarruputket, abs pumppu, pyyhkijänmoottori ja kytkimen pääsylinteri:

Image20170115_142830 by Antti Saharinen, on Flickr

Kuskinpuolen palkki noin musta ku siinä ollu hukkis suoraan avonaisena. Noi sähköt vielä pitää repii pois kuha saan kojelaudan tapeltuu ulos autosta.

Vähä tuli leikeltyy tilaa ahtoputkille, saanki sitte korjailla nää samalla.

Image20170115_143032 by Antti Saharinen, on Flickr

Image20170115_143017 by Antti Saharinen, on Flickr

Koneeseenkin tuli osat, kiitokset Speedimports!

Image20170115_184615 by Antti Saharinen, on Flickr

Lohko, kansi ja kampura pitäis olla valmiina ensviikolla.
Last edited by Anttihhhh on 19. Dec 2017 17:24, edited 1 time in total.
https://www.instagram.com/anttihhhh/" onclick="window.open(this.href);return false;

200sx s13 rb25det rocketbunny prokkis
200sx s13 käyttis

kotte
NORMAL USER
NORMAL USER
Posts: 42
Joined: 18. Jan 2017 17:54

Re: Antin RB25DET S13

Post by kotte » 21. Jan 2017 19:29

Mites sulla, ootko miten selvittänyt koneenvaihdon laillisuuden niin että se kelpaa katsastuksessa? Onko jotain mitä pitäis itse tietää? :oops:

User avatar
Juucso
JUNKIE
JUNKIE
Posts: 719
Joined: 10. Jul 2014 20:13
Location: Suomussalmi

Re: Antin RB25DET S13

Post by Juucso » 21. Jan 2017 21:45

kotte wrote:Mites sulla, ootko miten selvittänyt koneenvaihdon laillisuuden niin että se kelpaa katsastuksessa? Onko jotain mitä pitäis itse tietää? :oops:
Kokemuksesta sanon, että 50% mitä foorumeilta lukee on totta ja toiset 50% p*skaa. Käy menee konttorilla ja jos siellä on yhtään yhteistyöhaluinen (huom, tarkoittaa myös sitä, että lakipykälät kiinnostaa) niin saat aivan varmasti selville kaiken mitä pitää tehdä swappia varten ja onko mahdollista tehdä.
Instagram @juucso
"I like cars that look like they were dropped from fifteen feet"

Anttihhhh
SUPPORTER
SUPPORTER
Posts: 225
Joined: 25. Jun 2016 14:26
Location: Myrskylä

Re: Antin RB25DET S13

Post by Anttihhhh » 21. Jan 2017 23:57

kotte wrote:Mites sulla, ootko miten selvittänyt koneenvaihdon laillisuuden niin että se kelpaa katsastuksessa? Onko jotain mitä pitäis itse tietää? :oops:
Mähän sen kävin kysymässä että onnistuu. Nissan maahantuoja ei tosin suostu mulle papereita antamaan koska ei kuulemma ole tietoa muista kuin suomeen tuoduista malleista :D... pitää käydä vielä kysymässä kelpaako tolle katsurille trafin rekisteristä 180sx ja 240sx tiedot suomeen rekisteröidyistä.

Trafin säännöt on siis yksinkertaisimmillaan näin: Teho saa kasvaa 20% tehokkaimman verrokkimoottorin tehoista (sr20det 200hv) ja tilavuus 25% suurimmasta verrokkimoottorista (ka24de) eli ~240hv ja ~3L. Painohan on sitte sillai että mitä rekisteriotteessa lukee max painot auto saa olla kuormattuna. Eli etuakseli 840kg taka akseli 895kg jos auto painaa vaikka 4 matkustajaa alle ton ni on laillinen tai sit saattaa joutua ottaa takapenkit pois jos menee yli. tosiaan mulla tais painaa jotai 695kg etupää ilman etupuskurin rautaa mut akku oli kuitenki vielä keulilla. Nyt on akku kontissa ja kaikki ylimääränen poistettu keulilta ja rb painaa 80-120kg enempi ku ca? tosin mulla on toi gtr vaihdelaatikko mikä on vähä painavempi ku perus rb laatikko....

Päivitys autoon liittyen, kone on valmis kasattavaks. Plastigauget tulee ensviikon alussa, lohkon maalaan varmaan huomenna ja gäppään männänrekaat.
https://www.instagram.com/anttihhhh/" onclick="window.open(this.href);return false;

200sx s13 rb25det rocketbunny prokkis
200sx s13 käyttis

kotte
NORMAL USER
NORMAL USER
Posts: 42
Joined: 18. Jan 2017 17:54

Re: Antin RB25DET S13

Post by kotte » 22. Jan 2017 00:43

Eikö se ollut jossakin että moottorinpaino saa kasvaa 20% ja sitä pitää yli 10% kompensoimaan keventämällä jostain muualta? En kyllä nyt täysin muista kun opiskellu liikaa nuita trafin sivuja :lol: Niinjoo ja onko tää sun auto ei vähäpäästöinen... onko näitä edes muutakuin muutam ei vähäpäästöisenä? :oops:

weicco
NORMAL USER
NORMAL USER
Posts: 74
Joined: 29. May 2012 14:19

Re: Antin RB25DET S13

Post by weicco » 22. Jan 2017 09:50

kotte wrote: ja onko tää sun auto ei vähäpäästöinen... onko näitä edes muutakuin muutam ei vähäpäästöisenä? :oops:
Eipä nuo päästöt enään s13:ssa vaikuta, tulihan se lakimuutos jo 2015.
Mullo bemari

IG : weceworks

AleksiKoppine
SUPPORTER
SUPPORTER
Posts: 271
Joined: 04. May 2015 07:57
Location: Kajaani / Kuusamo
Contact:

Re: Antin RB25DET S13

Post by AleksiKoppine » 22. Jan 2017 11:33

weicco wrote:
kotte wrote: ja onko tää sun auto ei vähäpäästöinen... onko näitä edes muutakuin muutam ei vähäpäästöisenä? :oops:
Eipä nuo päästöt enään s13:ssa vaikuta, tulihan se lakimuutos jo 2015.
Miten se menee jos autossa on katalysaattori?
Trafin sivuilla muistaakseni vieläkin lukee että sen saa lisätä mutta ei poistaa?
Honda Prelude 2.2 VTEC BB8 JDM SiR 4WS -98
Honda Prelude 2.0i16 BA4 4WS (B20A7) -88 (Silmäterä)
Instagram: @AleksiKoppine

http://iusedtodriveaprelude.blogspot.fi/

kotte
NORMAL USER
NORMAL USER
Posts: 42
Joined: 18. Jan 2017 17:54

Re: Antin RB25DET S13

Post by kotte » 22. Jan 2017 11:44

Eikö se kuulu siellä olla jos otteessa lukee katalysaattori...
Mutta tämän mukaan sen saisi poistaa?
http://www.trafi.fi/filebank/a/14649550 ... io_2_0.pdf

weicco
NORMAL USER
NORMAL USER
Posts: 74
Joined: 29. May 2012 14:19

Re: Antin RB25DET S13

Post by weicco » 22. Jan 2017 12:47

1.1.1992 jälkeen käyttöönotetuissa oltava katti jos sellainen siellä on ollut, ennen vuotta 98 käyttöönotetut on käytännössä "ei vähäpäästöisiä", 98-01 on harmaalla alueella, voi olla euro2 tai euro3 luokassa.

Kannattaa vilkasta osoitteesta autoharrastajat.fi, sieltä löytyy aika selkeet tulkintaohjeet.
Mullo bemari

IG : weceworks

Anttihhhh
SUPPORTER
SUPPORTER
Posts: 225
Joined: 25. Jun 2016 14:26
Location: Myrskylä

Re: Antin RB25DET S13

Post by Anttihhhh » 22. Jan 2017 15:54

Juu siis se paino oli ennen noin mutta 2015 muuttui että maksimi akselipainot ei saa ylittyä muutei ei o väliä kaiketi, katista en tiiä tarviiko mulla olla ku 92 käyttöönotettu
https://www.instagram.com/anttihhhh/" onclick="window.open(this.href);return false;

200sx s13 rb25det rocketbunny prokkis
200sx s13 käyttis

Anttihhhh
SUPPORTER
SUPPORTER
Posts: 225
Joined: 25. Jun 2016 14:26
Location: Myrskylä

Re: Antin RB25DET S13

Post by Anttihhhh » 22. Jan 2017 20:18

Mulla siis tarvii olla katti koska 1.1.1992 jälkeen käyttöönotetuissa ei saa sitä poistaa jos on tehtaalla sellanen asennettu. ^

Koneistuksessa siis kiillotettiin kampiakselin kaikki kaulat, kannen plaanaus, lohkon plaanaus ja poraus ylikokoon 86.5mm
Tänään maalasin lohkon ja putsailin noita koneistettuja osia, tällä viikolla ton koneen kasaan kokonaan.

Image20170122_175613 by Antti Saharinen, on Flickr

Image20170122_175623 by Antti Saharinen, on Flickr

Image20170122_191846 by Antti Saharinen, on Flickr

Kampiakseli ja vp+asetelma tuli kans tasapainotettua.
Last edited by Anttihhhh on 19. Dec 2017 18:00, edited 1 time in total.
https://www.instagram.com/anttihhhh/" onclick="window.open(this.href);return false;

200sx s13 rb25det rocketbunny prokkis
200sx s13 käyttis

Post Reply

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 86 guests